FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 5. 11. 2024, svátek má Miriam Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Stavba nové RWY a její orientace? - obecně Jeden příspěvek | Celý strom
Stavba nové RWY a její orientace? - obecně   7. 6. 2009 / 09:59
kuma   
Nevím, jak to chodí teď, ale historicky zrovna třeba u Ruzyně (a Tempelhofu... stejská se mi po něm) byly studie převládajícího směru větrů hlavním kriteriem.

To ale bylo v době (a místě) kde byla k dispozici placka s prostorem všemi směry. Zvolily se tři nejčastější směry - a vytýčily (jakés takés) dráhy - a ta nejpoužívanější se pak postupem času zpevňovala, prodlužovala - případně trochu pootočila, pokud to šlo a bylo výhodnější, nebo přidala paralelní druhá. Ty ostatní postupně odumřely 22/04 v Ruzyni). Ještě teď má spousta letišť v Anglii tvar trojúhelníku - je to zajímavé uspořádání - zatímco většina kontinentálních letišť má dráhy, které se střetávají poměrně blízko u sebe, ty britské se střetávají na koncích. Mám takový dojem, že taková letiště možná zaberou víc místa, ale mají méně pojezdových drah (dá se asi jezdit po RWY, co nejsou v provozu).

Jinak jak už tu je napsáno, kde je málo místa, tam se spíš upřednostňuje samotný prostor - a taky asi není jedno, zda je profil pod budoucí dráhou rovný - ono zemní práce v úseku 3 km a několik desítek m převýšení taky není zanedbatelná položka... (si myslím).
 
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ