| | | Potíže pří startu 6. 6. 2009 / 18:58 | |
| | Startoval jsem s 737 PMDG z Lanzarote se zadním větrem cca 12 kts. FMC mi vypočítali V2 151 kts, ale letadlo se zvedlo az pri 191 kts, bohuzel jsem sjel z dráhy. Směr a rychlost větru ve FMC nastavená byla. Kde se mohl stat problém? Může to být špatně nakalibrovaným joystickem? Upozornilo by mě FMC, kdyby dráha pro start byla krátká? |
| |
|
| | | Potíže pří startu 6. 6. 2009 / 19:02 | |
| | Mel jsi dobre natrimovano? mel jsi spravne klapky? i ta kalibrace joysticku by to mohla byt... |
| |
|
| | | | Potíže pří startu 6. 6. 2009 / 19:11 | |
| | klapky 10, ohledne toho trimovani, muzu se zeptat kde to v cockpitu poznam jak mam zrovna natrimovano? |
| |
|
| | | | | Potíže pří startu 6. 6. 2009 / 19:12 | |
| | Vedle plynových pák vlevo je ukazatel trimu. |
| |
|
| | | | | | Potíže pří startu 6. 6. 2009 / 19:14 | |
| | | |
|
| | | Potíže pří startu 6. 6. 2009 / 21:25 | |
| | Neměl jsi náhodou zaplý FSpassengers ??? |
| |
|
| | | | Potíže pří startu 6. 6. 2009 / 21:33 | |
| | | |
|
| | | | | Potíže pří startu 6. 6. 2009 / 22:29 | |
| | A napsalo ti to PMDG Notifaction nebo něco podobného ne? Ono totiž musíš mít vyvážené letadlo... ty jsi asi měl špatně vyvážené letadlo takže to je tím ,že ses neodlepil... příště vyvážit |
| |
|
| | | | | | Potíže pří startu 6. 6. 2009 / 22:33 | |
| | Ale o tom zde už dobré tři a půl hodiny hovoříme, Mlho... |
| |
|
| | | | | | Potíže pří startu 6. 6. 2009 / 22:42 | |
| | nenapsalo mi to nic právě..... a vyvážit jak, to je tím natrimováním? |
| |
|
| | | | | | | Potíže pří startu 6. 6. 2009 / 22:46 | |
| | trimovanim letadlo vyvazujes... trimovani = vyvazovani . ukazatel je na throttle kvadrantu. hodnotu, na kolik mas vyvazit, ti rekne primo FMSka ... |
| |
|
| | | | | | | | Potíže pří startu 6. 6. 2009 / 22:50 | |
| | díky moc, už chápu.... aspoň jsem se zase něco naučil |
| |
|
| | | Potíže pří startu 7. 6. 2009 / 00:04 | |
| | Nejsu si ted jistej, ale neni u 737 max tailwind povolenej na 10kts? A zvedlo znamena u tebe co, samo, nebo si tomu nejak pomahal...jestli si mel joy zarazenej v brise, tak je to pravdepodobne tim trimem, popr. spatne zkalibrovanym joyem. Jinak vzlitat proti vetru. |
| |
|
| | | Potíže pří startu 7. 6. 2009 / 00:19 | |
| | Od kdy se vzlétá "po větru"? |
| |
|
| | | | Potíže pří startu 7. 6. 2009 / 00:23 | |
| | Treba tam meli jen jednu drahu |
| |
|
| | | | | Potíže pří startu 7. 6. 2009 / 01:05 | |
| | Asi jim tu druhou stranu někdo umáz |
| |
|
| | | | Potíže pří startu 11. 6. 2009 / 12:06 | |
| | Třeba od doby, kdy po větru vzlétáš nad moře, kdežto proti větru nad vysoké kopce. Lanzarote budiž toho velmi typickám příkladem. |
| |
|
| | | | | Potíže pří startu 11. 6. 2009 / 12:12 | |
| | No dobre, ale pokud tailwind component prekroci bezpecnou hodnotu pro vzlet z dane drahy, tak proste nepoletim, ne? |
| |
|
| | | | | | Potíže pří startu 11. 6. 2009 / 12:15 | |
| | Tak to mas samozrejme pravdu, zrovna tech 13kt je uz pomerne dost, limit byva vetsinou 10kt. Ale tailwind vzletu na letistich kde jeden konec smeruje nad more a druhy nad hory jsem delal nepocitane. Draha a jeji delka vetsinou neni problem, problem je climb gradient v pripade vysazeni jednoho motoru. Ne ze by to neslo, ale letet to na hrane limitu a s minimalni terrain clearance jako emergency turn proceduru, zvlast v noci nebo spatnem pocasi....to za to nestoji. |
| |
|
| | | | | | | Potíže pří startu 11. 6. 2009 / 12:33 | |
| | Pravda, draha vetsinou staci a nad morem si stoupej jak chces |
| |
|
|