| | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 00:03 | |
| | Brazilia potvrdila, ze trosky, ktore nasli v Atlantiku patria zmiznutemu Airbusu. Francuzsko nevylucuje teroristicky utok. (len potom by asi piloti nehlasili masivny vypadok prudu...)
|
| |
|
| | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 06:48 | |
| | Proc by ne, takovy EMP by to hrave zvladlo... |
| |
|
| | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 10:12 | |
| | Nekoukej tolik na americké filmy, kapesní EMP defakto dneska technologicky nepostavíš.
Nukleární bomba jako zdroj EMP má bohužel příliš mnoho vedlejších účinků, takže ta by asi způsobila víc než jen zkrat, který letadlo ještě hlásí.
A spustit NNEMP předokládá poměrně silný zdroj energie - rozhodně řádově větší a robustnější zařízení než co bys jako cesťák možnost dostat do letadla. |
| |
|
| | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 10:37 | |
| | Nj, jasne...ale jak jinak chces vyradit el. systemy, pokud neslo o uder bleskem a predpoklada se utok? |
| |
|
| | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 11:14 | |
| | Tohle se bude řešit asi hooodně dlouho, než na to příjdou... kdo ví, možná chytli zkrat a shořely jim kabely a protože ačka lítají na drátky, tak ouha Teď se fakt dá jenom spekulovat a na nic se stejně nepříjde |
| |
|
| | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 11:21 | |
| | No o tom zkratu byl jeden signál, co vyslalo samo letadlo, nikoliv piloti a spolu s tím přišel i signál o dekompresi kabiny. Takže to nevidím na chybu typu čaply dráty v kalkulačce, ale spíš spekuluji směrem k chybě rozhodnutí posádky vlítnout do tý velký bouřky, kde je to pak sežvejkalo a kde by je to sežvejkalo i kdyby letěli s čímkoliv jiným. |
| |
|
| | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 11:23 | |
| | tusim ze novinky (jak jinak uz zacaly spekulovat o tom, ze na vine je fly by wire ... tak jsem cekal, kdy se tu objevi prvni nazkay flejmů airbus X boeing (resp. fly by wire X cokoli jineho)... a koukam, ze to netrvalo ani tak dlouho |
| |
|
| | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 11:25 | |
| | To byla samozřejmě jen taková rýpavá, ale v konečném důsledku, které nové éro nemá Fly-by-wire? I B737 NG to mají, takže tohle je už překonaná věc |
| |
|
| | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 11:30 | |
| | no, tak B737 NG opravdu fly by wire nema |
| |
|
| | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 11:48 | |
| | tuhle jsem se bavil s jedním technikem od čsa a ten mi říkal, že jak bulíky NG, tak airbusy mají hlavní řízení pořád po lanech, kdyby se něco stalo s drátkama doufám, že se nepletu, ale jistě mě někdo rád opraví |
| |
|
| | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 12:21 | |
| | Airbus to rozhodně nemá. Je to normální joy do kterého se přenáší síly v řízení uměle, aby pilot s tím nekvedlal jak s vařečkou. Jsou tam ale tři na sobě nezávislé (a sesíťované) počítače, které pomocí toho joye řídí ovládací plochy éra. A výpadky jsou možné dokud tam nezůstane aspoň jeden počítač - pak je to éro neovladatelné. Ale v Boeingu zas může praskout lanko na kniplu a je to to samé |
| |
|
| | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 12:23 | |
| | On možná ten technik ČSA mluvil o áčkách od ČSA, resp. o A310, což je stará herka ještě s beranama - tuším jediný typ áček, který lítá s beranama |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 12:30 | |
| | no vzhledem k tomu, že má typovku na 320/321, tak nevím o čem to vlastně mluvil řikal něco v tom smyslu, že airbus sice tvrdí, jak je naprosto všechno přes dratky, ale že hlavní řízení je po lanech (konkrétně veškovka a směrovka). ale jak řikáš, určitě to platilo pro stroje čsa |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 12:41 | |
| | To mi není jasné, jak ten joy chtějí propojit lankama ? Si ani nedovedu představit ty síly, resp. těch převodů, které by byly potřeba, aby se to jednou rukou dalo zvládnout... to se mi nezdá, to je hovadina Na nohách bych tomu věřil, ale u sidesticku ani nápad |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 12:43 | |
| | tak teoreticky by to šlo. že by ti šly drátky do serva a to by ti jebalo lankama ale tím se nezbavíme těch drátků, tak nevim co tím básník chtěl říct |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 15:04 | |
| | To by bylo trošku zbytečné. Navíc ten sidestick tím že jenom joy a ovládá to computer má taky tu vlastnost, že za to můžeš při zatáčení rvát jak chceš a éro stejně nepřekročí povolený náklon - prostě čistá elektronika. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 15:14 | |
| | Jojo, já slyšel od kapči Ačka z ČSA, že se s tím lítá naprosto jiným způsobem, než s klasickým letadlem. Např. docela známá věc "dvakrát plně potáhnout dozadu" - éro udělá samo go-around, včetně klapek a podvozku, a že se s tím lítá takovým způsobem, že člověk kmitá s tím joyem podle toho, jestli potřebuje zvětšit nebo zmenšit náklon... je to podivná filosofie, ale prý se na to dá zvyknout v celku rychle |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 15:21 | |
| | Když dvakrát za sebou přitáhne joystick, tak chápu, že mu to přidá plyny, aby to nezbuchlo, ale i to beru s rezervou, že to tak asi úplně neni. Naprosto se mi ale nechce věřit, že mu to bude samo zavírat klapky a podvozek. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 18:42 | |
| | To je moderní technika A bude hůř |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 18:59 | |
| | Jak bude hůř? Ty letadla budou čím dál bezpečnější a chytřejší, prožerou míň petráku a nebudou dělat tolik bordelu a pilot nebude stresovanej tisícem ručiček. To by sis taky moh nechat v baráku vytrhat ze zdí trubky a chodit si s vědrem ke studni. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 20:53 | |
| | No proč ne, aspoň bych udělal něco pro svoje zdraví a neseděl bych celý den jakési bzučící krabice a neoťukával si prsty o takovou podivnou desku |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 22:24 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 13:07 | |
| | Klapky a podvozek ani náhodou. To jsou věci, do kterých automatika sahat nemůže. Navíc se nemusí tahat dvakrát, ale prostě jen přitáhneš nadoraz vzad, samo to přidá motory na maximální stoupací výkon a náklonem letadla udržuje maximální úhel stoupání při zachování bezpečné rychlosti. Jinak pře běžnem letu sidestickem neovdládáš řídící plochy, ale vlastně letadlu oznámíš, v jakém má letět náklonu. Takže třeba na 1s přitáhneš, nos se kousek zvedne a když sidestick pustíš, letadlo drží přesně tento náklon. A to samé pro zatáčení, nakloníš sidestick vlevo, počkáš až se letadlo nakloní třeba 25°, sidestick pustíš a letadlo drží těch 25° náklonu. A to je standart bez zapnutého autopilota. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 12:58 | |
| | Tak go-around ti to udělá samo jen při autoflight režimu, kdy dáš levery na TO/GA, ale klapky ti to fakt nezasune jinak manuálně to přitažení chce.
Tu filosofii "kmitání", jak tomu říkáš, bych přirovnal k ovládání přes šipky na klávesnici a zvyknout se na to dá určitě velice rychle. Možná výjimkou budou starší kapitáni, kteří třeba 30 lítali ruské stroje apod. tam bych se tomu nedivil (viz. kraksna u Sochi) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 14:13 | |
| | Spíš myslel směrovku a stabiliser, ty mají u A320 mechanickou zálohu. |
| |
|
| | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 13:56 | |
| | | |
|
| | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 10:50 | |
| | no, jsem zvedavy, kdy se tu objevi magori, co zacnou tvrdit, ze si to frantici sestrelili sami.
PS: je nutny na to zakladat samostatny vlakno, kdyz vlakno k tomuhle letadlu, patrani i nalezani trosek uz je? |
| |
|
| | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 11:16 | |
| | Podle Francouzů teď začne hon s časem. Mají samozřejmě velký zájem získat černé skřínky, které jsou pravděpodobně v hloubce přesahující 3000m. Na jejich nalezení mají 30 dní. Po té době přestanou skřínky vysílat lokalizační signál a jejich nalezení je takřka vyloučené. Na místo už směřuje speciální ponorka.
Myslím, že Airbus zřejmě udělá všechno pro to aby se našly. Není nic horšího než "letadlo se zřítilo, příčina neznámá".
Doufejme, že se to najde a ti lidé nezemřeli zbytečně.
|
| |
|
| | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 11:27 | |
| | Musí to stát nemalé peníze financovat vylovení, odbahnění a vysušení z hsoubky 3km. Někdo se asi někde v pojišťovně začíná potit. Mimochodem, neví někdo kde je společnost Air France pojištěná? |
| |
|
| | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 11:31 | |
| | v porovnani s tim, co bude stat pojistne plneni vuci pozustalym, za letadlo apod. , bude to vyzvednuti pakatel.... |
| |
|
| | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 11:36 | |
| | NJN, je to možná pro někoho strašná představa, ale viděl jsem v jednom filmu podobnou situaci s tím, že se nevědělo, jestli někdo přežije či naopak. Pojišťovna si zjevně přála tu druhou variantu, protože je levnější vyplatit pozůstalým nějaký jednorázový finanční obnos jako kompenzaci ztráty, než platit doživotně léčebné výdaje v případě trvalých následků. |
| |
|
| | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 11:47 | |
| | ... podle knížky May Day, kterou jsem nedávno četl.. Tak trochu hororovej příběh.. |
| |
|
| | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 10:20 | |
| | Nedávno? já myslel že to je povinná četba |
| |
|
| | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 11:34 | |
| | kazda pojistovna je pojistena u jeste vetsi pojistovny, rika se tomu zajistovna, a muze to u velkych pojistek delat klidne i 90 procent pojistny castky...
jinak se dobrovolne hlasim k magorum kteri skutecne v ty tretinovy dirce Pentagonu tu zapichnutou 767ku co se smrskla a vyparila nenasli, i kdyz hledali jak muzou, ale media maji obrovskou silu to se musi uznat |
| |
|
| | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 11:37 | |
| | To ovšem nemění nic na tom, že toněkdo zaplatí.
|
| |
|
| | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 11:47 | |
| | U koho je pojištěná zajišťovna? U pakjišťovny? |
| |
|
| | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 11:51 | |
| | to je zpravidla subjekt takove velikosti ze statisticky by musela lehnout polovina NY popelem aby to s jejim uctem zahybalo... nicmene problem nastava (jako v soucasnosti s AIG) pokud tato zajistovna slouzi zaroven jinym subjektum/veritelum bankam jako zaloha za jejich bankovni uvery, to pak zacne s trhem delat to co se deje a jeste dit zacne, ale to uz jsme od litani u akcelerace padu a to sem nepatri.... |
| |
|
| | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 12:14 | |
| | Naopak. Peníze jsou na začátku i konci každého létání. |
| |
|
| | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 11:34 | |
| | Promiň Leoši, ale ta poslední věta je fakt síla:
Doufejme, že se to najde a ti lidé nezemřeli zbytečně. |
| |
|
| | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 11:39 | |
| | Bezpečnost letectví je ze značné míry postavena na leteckých havariích a výsledcích jejich vyšetřování. Pokud ty skříňky nenajdou tak možná spadne za půl roku další. |
| |
|
| | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 11:44 | |
| | Asi si nerozumíme. Máš pravdu, jen ta formulace je nešťastná. |
| |
|
| | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 16:18 | |
| | Ta formulace je naprosto v pořádku. |
| |
|
| | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 18:00 | |
| | Je mi trochu trapně do toho rejpat zrovna u takovéhle vážné věci. Zvlášt protože všichni asi tušíme, jak to pisatel myslel - nicméně z čistě formální logiky ta formulace není v pořádku. Ta věta je položená jako implikace ale ve skutečnosti to implikace není. Ti lidé nezemřeli proto, aby bylo letectví bezpečnější.
|
| |
|
| | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 23:32 | |
| | Dík. Ja už neměl chuť to dál pitvat. V letectví se pohybuju třicet let a tak jsem asi přecitlivělej na některé formulace. Už jsem zažil dost špatného a mnoho kolegů je v leteckém nebi a každá taková tragedie mě zasahne. Moje chyba. |
| |
|
| | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 15:50 | |
| | Mozna se pletes...existuje i nepatrna moznost, ze se muze prijit na nejakou nahodnou kombinaci technickych zavad a to by asi akcionare fy.Airbus vubec nepotesilo.Jinak ja samozrejme zastavam nazor nasledujici:
je to neuveritelne nestastna a smutna udalost, cest pamatce vsech co byli na palube, nicmene je nutno to vysetrit, aby se to nestalo priste! |
| |
|
| | | Našli trosky - další spekulace 3. 6. 2009 / 16:03 | |
| | | |
|
| | | | Našli trosky - další spekulace 3. 6. 2009 / 18:49 | |
| | Tento režim se ale již považuje za nouzový a v běžném provozu se nepoužívá, mj. proto, že při něm nejsou aktivní ochrany před přivedením letadla do pádu či omezení náklonu a přetížení," vysvětluje dopravní pilot.
Jako bulíkář musím prohodit hnusnou hlášku - elektrika se vždy tváří nevinně, ale umí pěkně nakopat prdel. A výše uvedené prohlášení vznívá směšně - mj. bych řek, že v tomto kontextu ztrapňuje piloty Aček Já chápu, že to éro uřídit bez elektriky asi nebude zrovna sranda, když je dělané jako přirozeně nestabilní, ale co na plat... |
| |
|
| | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 16:36 | |
| | Nejspíš měli po vzoru třetího inspektora leteckého provozu Málka ohlásit muže na křídle. |
| |
|
| | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 16:50 | |
| | A nemohol sa Airbus dostat do tesnej blizkosti nezmaeho objektu, ktory priblizenie povazoval za utok a ten vystrelil luce, ktorymi vyradil komplet elektroniku Airbusu?
|
| |
|
| | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 19:37 | |
| | Nedávno jsme se o tom s kamarádem bavili - není možný, že blesk vytrhal nějaký nýty (ani nevím jestli je to možný, ale...) a turbulence do který vlítli pak dodělala svoje? |
| |
|
| | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 3. 6. 2009 / 22:28 | |
| | No já bych se osobně přikládal k teroristickému útoku...Proč by zrovna hlásili toto letadlo z daného letiště? toto letadlo zažilo na 100% hodně blesků,bouřek, proč by spadlo teď? No doufám,že kdyby to byl atentát,tak ten atentátník žije, najdou ho a žádný trest smrti,ale pěkně ho potrápit na Kubě !
Ale to jsou jen spekulace, až najdou černou skřínku, víme pravdu. |
| |
|
| | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 00:07 | |
| | Kolega mi poslal na mail fotky, co může udělat zásah blesku...
Nikdy bych nevěřil, že je něco takového možné... navíc, viděl jsem spoustu videí, kdy dělali pokusy a ten blek jen tak proletěl po plášti a letadlo "spokojeně" letělo dál... Prostě tohle vypadá hrůzostrašně... detaily kolem tohoto případu nevím. Poslal mi to s titulkem "zásah bleskem". |
| |
|
| | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 00:26 | |
| | Podle jineho fora tohle lightning strike neni. Jde o pozar v elektroinstalaci, ktery vznikl na zemi. |
| |
|
| | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 10:17 | |
| | Přesně tak, před časem nám to přišlo firemní poštou jako varování, co může udělat blesk, a vzápětí přišlo dementi, žo se jedná o omyl, nebyl to blesk, ale pozemní požár elektroinstalace. Zpráva NTSB:
NTSB Identification: *DCA09FA033*
Scheduled 14 CFR Part 121: Air Carrier operation of ATLANTIC SOUTHEAST
AIRLINES INC Accident occurred Sunday, March 01, 2009 in Tallahassee, FL
Aircraft: BOMBARDIER CRJ, registration: N830AS
Injuries: 2 Uninjured.
This is preliminary information, subject to change, and may contain errors.
Any errors in this report will be corrected when the final report has been
completed.
ASA Airlines flight 5533, a Bombardier CRJ-200, experienced a cockpit fire
on the ground shortly after external power was applied to the airplane in
preparation for flight. The captain and one flight attendant evacuated the
airplane via an airstair without injuries. They were the only individuals on
the airplane at the time. The fire department extinguished the fire after it
had burned an approximate 18 inch hole through the left upper cockpit crown
skin. The flight, intended to be conducted as Code of Federal Regulations
(CFR) Part 121 scheduled service, was to be flown from Tallahassee Regional
Airport (TLH), Tallahassee, Florida, to Hartsfield Jackson Atlanta
International Airport (ATL), Atlanta, Georgia.
|
| |
|
| | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 00:53 | |
| | | |
|
| | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 07:55 | |
| | Taka nenormalna uvaha - este ze sa to nestalo A-380 - ke . Ale raz to pride a to bude
pruser. Zistia , ze vyrabat v dnesnej dobe plnej terorizmu take opachy je blbost.
Tym nechcem tvrdit, ze to bol teroristicky cin, ale neda sa to vylucit. Ovsem zistenie, ze katastrofu sposobila skutocnost , ze piloti sa rozhodli preletiet cez burkovu oblacnost by bolo myslim velmi neprijemne a bola by to dalsia zbytocna havaria z dovodu nedbalosti pilotov.
Ale nic nie je zistene, takze pockame co pride. |
| |
|
| | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 08:13 | |
| | "bola by to dalsia zbytocna havaria"
A jaká havárie není zbytečná? |
| |
|
| | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 08:28 | |
| | Asi je to trochu morbidne alebo ako by som to povedal, ale ked nastane havaria z technickej zavady , tak vo svojej podstate pomoze , aby uz sa z tejto priciny nestala.
Pochopil ?. Historia to samozrejme potvrdila.Technicke zavady vznikali a budu vznikat. Ale ide o to, aby nevznikali totozne zavady.
A pojem zbytocna havaria znamena, ze z dovodu nedbalosti sa havarie opakuju a v poslednom case dost. Zabranit tomu asi nepojde nikdy, pokial do toho bude zasahovat ludsky faktor.
Snad som to obhajil...
|
| |
|
| | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 08:35 | |
| | Technická závada taky vzniká z nedbalosti. Třeba i nevědomé, ale vždycky to je nedbalost. Pokud někdo vypustí do provozu něco nového, co nemá dostatečně podrobené testům, byť ho takový test vůbec nenapadnul, pak to je to samé, jako kdyby se posádka rozhodla otestovat to ve vzduchu, zda se s tím dá prolítnout bouřka.
Prostě označení zbytečná havárie a vše co to evokuje je mimo mísu. |
| |
|
| | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 08:48 | |
| | Pozor, technicka zavada som myslel ako konstrukcnu zavadu.
Nemyslel som spatne urobenu opravu alebo zvar. |
| |
|
| | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 08:56 | |
| | Já taky.
veřejná dopraava není to sammé jako dobývání vesmíru. Kosmonaut leze do rakety s jistou mírou přebíraného rizika. Ale cestující chce jen cestovat z místa A do místa B. Nikdo po něm nežádá, aby při tom podstupoval nějaké "technické vývojové nebo konstrukční" riziko, které nebyl čas řádně odzkoušet, optestovat nebo vyloučit pomocí matematických metod.
Prostě pokud to letadlo nesmetl z nebe meteorit, tak to je vždycky něčí lidská chyba a jde o zbytečnou nehodu. |
| |
|
| | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 09:07 | |
| | Podle mého názoru, ztrácíme respekt před přírodou. Staří piloti ho měli. Ovšem dnes sedíce v dokonalých strojích vybavených 100% počítači se nám přece nemůže nic stát. Neznám postupy společností pro lety v bouřkách, ale osobně bych se asi třás strachy letět do něčeho takovýho. Třeba i proto, že tuším co se v takový bouřce může dít a třeba i proto, že tuším něco o konstrukcích letadel a vlastnostech materiálů. Dopravní letadlo je příliš křehký stroj a v bouřce může být skutečné peklo. Zkrátka si myslím, že bouřky by se měly oblétávat. Nedivil bych se, kdyby se zjistilo (zjistí-li se vůbec něco), že to nešťastný letadlo rozlámala bouřka. |
| |
|
| | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 09:19 | |
| | ...stoprocentni souhlas, jak jsem prave napsal kolegovi.At uz se stalo cokoliv, piloti dobre vedeli, ze tam bourky jsou a ze jsou nebezpecne (nemuseli jkoukat na radar, v techto mistech je to bezna zalezitost). Problem je jak stanovit unosnou miru rizika - protoze ani meteo radar nevidi vsechno a hlavne, jak si obhajit pred spolecnosti a cestujicimi, ze to po 4ech hodinacj otaceji a vraceji se zpet.
1) Tlak spolecnosti na kapitana....nemluvi se nikde o tom, ale ten tlak vzdy existuje, zalezi na spolecosti, nakolik kapitanmum veri a budou jim kryt zada
2) Tlak cestujicich kteri pospichaji...
3) Pul hodiny pred zminenym letem tam proletely 2 masiny Lufthansy
4) Ted bych nechtel byt v kuzi toho nestatsnyho kapitana |
| |
|
| | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 09:12 | |
| | Priznam se pane doktore, ze ac chapu vas pohled pravnika na danou vec, nesouhlasim ale minimalne v jedne veci!Vse to co se deje kolem nas - pro letani nas bude zajimat predevsim to, co se deje v atmosfere je ne vzdy predvidatelne, prozkoumatelne a poznane pres vsechny nove poznatky a pomucky v rukou odborniku.Predevsim atmosfericke jevy se daji predpovidat a predpokladat vzdy jen s urcitym stupnem pravdepodobnosti, ale nikdy ne na 100%.Koho potom ucinite zodpovednym, meteorologa?Rizika treba u jevu jako CAT, windshear, downburst se daji omezit, ale nikdy ne vyloucit.Clovek by nemel zapominat, ze pres vsechen dosazeny pokrok jsme jen soucasti priprody a ne vzdy ji muzeme premoci.A to uz vubec nemluvim jako o pozemnich malickostech typu zemetreseni, hurikan a podobne...
A ta vase konstrukce o mire rizika???To snad nemyslite vazne?Vsichni vedi, ze statisticky je letecka doprava bezpecnejsi nez cestovani autem.Ale nic na svete neni na 100% bezpecne, nikdo vam takovy papir nevystavi a nepodepise.Stejne jako vam zadny doktor pred operaci neda papir, ze to na 100% prezijete, at uz jde o sebebanalnejsi zakrok.
|
| |
|
| | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 09:44 | |
| | 1. nejsem doktor, ale technik, strojař.
2. si mě nepochopil.
Ten meteorit jsem tam dal jako příklad zásahu vyšší moci, která se prostě nedá ovlivnit a teprve vše ostatní jsem označil za lidskou chybu. A jelikož celá má předchozí komunikace se týkala technického vývoje, pak i míra rizika, kterou jsem myslel, byla vztažena k technickému vývoji. Neporovnával jsem nijak to, kolik lidí zahyne v poměru k počtu uskutečněnných pokusů.
Šlo výhradně o to, že dopravní letadlo je sériově vyráběný stroj, který musí být zkonstruován na 100%, nežli jej někdo pustí do pravidelného provozu. Takže konstrukční vada je vždy jen nějaké lidské selhání nebo zanedbání. někdo něco nedomyslel, nebo neotestoval tak, jak měl či "případně by mohl".
Naproti tomu raketoplán, byť to nikomu takk nepřipadá, je stále jen experimentální kus, který let od letu se postupně vyvýjí a jeho parametry se postupně upravují. Ten se totiž každým letem testuje a porvěřuje. Takže, když do něj někdo leze, je to jako by s dopravním letadlem dělal zálet.
Myslím, že cestující rozhodně neslouží k tomu aby simullovali zzátěž pro takové zkoušky.
A teď se podívej na první názor v řadě ohledně "zbytečné nehody", na který jsem musel zareagovat. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 10:01 | |
| | Ok,necjci se v tom dal stourat.Lip se keca u piva, ale mam to do Cech daleko.Nikdo si nepreje, aby cestujici verejnost byla povazopvana za pokusne kraliky,nicmene jedna malickost me napadla: Potiz je ze rada zavad a potizi se muze a nemusi projevit az po letech provozu v kombinaci s naprosto nejnemoznejsimi a tezko predvidatelnymui (i kdyz proto neni omluva) vlivy.Testovani ani zkousky snad nikdo nesidi, ale dopredu nasimulovat uplne vsechno, co by se kdy mohlo stat asi fakt nejde. Nenapada me,jak to zarucit!Mej se! |
| |
|
| | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 10:03 | |
| | Při vší úctě, máš pravdu, nicméně nemůžu souhlasit s tím, že sériově vyráběné letadlo musí být 100%. To je samozřejmě cíl každého výrobce, ALE:
1. vyrábějí to lidé - ti jsou omylní
2. výrobek je pořád jen kombinací pospojovaných dílů - ty mohou obsahovat množství chyb
3. dopravní letadlo je velmi komplikovaný výrobek, a čím je věc komplikovanější, tím spíš se může někde nějaká vyskytnout chyba
4. řídí to taky jenom lidi, i když je čím dál větší snaha jejich vliv co možná nejvíce eliminovat
Rozhodně bych si, ale nedovolil tvrdit, že snad cestující slouží pro testování strojů. Tak to jistě není. Ale musíme se smířit, že naše dopravní prostředky nejsou 100% spolehlivé. Ono u auta ti taky může upadnout kolo. Na železnici selhat zabezpečovací zařízení, loď neutěsnit vrata a potopit se. Prostě takový věci se stávají a stávat se budou.
Vedeme tady jen takový řeči, který těm nešťastníkům nepomůžou, nicméně je zajímavé, kolik je různých pohledů na takovou událost. Musí být neuvěřitelně složité vyšetřovat podobnou nehodu. Zvlášť pak uřídit obrovský tým mnoha lidí s mnoha různými názory, aby z toho byl smysluplný výsledek.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 10:08 | |
| | Tak teď si to trefil přesně i když to je už hodně daleko od počátku mé reakce na pojem "zbytečná nehoda".
Zajímavý je v podobném kontextu tento příspěvek:
http://www.mojehobby.cz/diskuze/strom1.php?idforum=37&from=977865
a ještě doplním, že ho napsal kluk, co dělá v leteckým výzkumáku.
Závěr ať si udělá každý sám. Já mám jasno od začátku. V jednoduchosti je nejen krása. |
| |
|
| | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 10:56 | |
| | budu trosku cynik, ale prilis to dramatizujes. ono to vypada docela hruzyplne, ze spadne letadlo s 800 lidmi, ale jen proto, ze zemre tech 800 lidi "jakoby" naraz.
ale kdyz si vedle toho postavis fakt, ze jen v evrope stejny pocet lidi zemre za dva dny pri dopravnich nehodach (a v celosvetoem meritku jeste vic), tak se jedna v podstate o bezvyznamnou kapku v mori a mohli bychom taky zacit resit, ze zrusime auta, a zacneme jezdit na kole apod. |
| |
|
| | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 11:05 | |
| | | |
|
| | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 11:17 | |
| |
ale jo, porad bereme letani jako neco mimoradneho, takze I jedna letecka smrt ma mnohem vetsi ohlas, nez tech 400 mrtvych denne na silnicich. a to je mozna skoda-kdyby se stejny prostor jako k padu kazdeho ull v mediich venoval I kazdemu smrtaku na silnicich... mozna by to na tech silnicich vypadalo jinak. |
| |
|
| | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 11:23 | |
| | To by si ale vyžádalo celý samostatný vysílací kanál s vysílacím časem bez mezer pro reklamu |
| |
|
| | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 11:58 | |
| | Ten téměř (až na ty reklamy) existuje, jmenuje se TV N@VA |
| |
|
| | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 12:39 | |
| | Myslíš tu rekllamu na předvolební hamendeggs? |
| |
|
| | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 14:29 | |
| | Myslim evergreen téma jejich zpravodajských relací. |
| |
|
| | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 11:31 | |
| | přesně tak .. jenom u nás spadne takových letadel ročně několik (obrazně řečeno) a nikoho to nezajímá - suché konstatování počtu mrtvých po každém víkendu a to je tak všechno. všichni mají plnou hubu keců jak je s tím potřeba něco dělat, ale jinak jedno velký prd ... |
| |
|
| | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 11:36 | |
| | Tak teď si se netrefil. UCL nezahálí a chystá v tomhle ohledu revoluci. Naproti tomu stojí LAA, která se té revoluci snaží všemožně (i politicky) zabránit. Ono totiž jde o střet dvou zájmů. Jedním je ochrana života, zdraví a majetku a druhým je ochrana osobní svobody jednotlivce.
Ale tohle nemá nic společného s osobní dopravou, co se teď tady řeší. |
| |
|
| | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 11:40 | |
| | no to si ale my nerozuměl - já měl na mysli, že se u nás ročně zabijou na silnicích stovky lidí a většině lidí to je buřt ... |
| |
|
| | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 11:43 | |
| | Ach tak, já myslel, že mluvíš o pádech ULL. |
| |
|
| | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 14:45 | |
| | Nechci, aby to vyznělo ignorantně nebo cynicky (i když asi jo), ale když vezmu v úvahu, že se fakticky po silnicích převáží celý národ, někteří na silnicích stráví většinu pracovního dne a když by se to přepočetlo na nějaký vypovídající údaj, např. průměrná doba strávená člověkem jako účastníkem silničního provozu - byl by z toho údaj v řádu stovek hodin ročně. Potom těch 800-900 mrtvých lidí ročně fakt není moc, jasně je to škoda, ale v rámci provozu je to málo a hlavně - prakticky všechno to je osobní chyba nějakého toho účastníka, moderní technika tě dnes docela dobře ochrání, i když při srážce s vlakem ti nepomůže ani svěcená voda.
Na druhé straně si vem, že stejný údaj pro leteckou dopravu - ta člověko hodina bude stěží těch 60 minut (spíše jen pár desítek minut, spousta lidí nelítá vůbec), a pak se objeví taková zpráva - spadlo letadlo s 230 lidmi na palubě (i když to není srovnatelné - to letadlo by muselo být započítáno do nějaké světové statistiky). Zodpovídá za to a řídí to nějaký chlapík, kterého cestující vůbec neznaj (doma řídí Franta, toho znaj) a ani ten pořádně neví v jakém stavu letadlo přebírá(viz např. nehoda B757, protože měl přelepené pitotovy trubice). Ale tady se každá chyba poměrně tvrdě trestá - letadlo, převezmu-li názvosloví z automobilismu má nulovou pasivní ochranu, tj. když už spadne, tak to málokdy dopadne dobře. Letectví bude mít určitě statisticky nejhorší průměrné následky na incident.
Takže nakonec se určitě mnohem víc řeší letectví, ale automobilismus je určitě řešen a podle mého názoru i docela dobře - i když legislativu a hlavně její kontrolu bych si představoval ještě trochu líp...
To jsem se zase vykecal, ostatním sorry za trochu OT... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 4. 6. 2009 / 15:06 | |
| | Neni treba se omlouvat, ja osobne vitam, kdyz se tady aspon obcas vede kultivovana diskuse mezi lidmi, kteri maji co hodit na papir a neprzni cestinu.Ja bych k tomu dodal jen skromny postreh, ze i pres prudky rozvoj civilniho letectvi v poslednich X letech, automobilismus davno zdomacnel i v te nejzapadlejsi evropske visce.Coz se letectvi zdaleka jeste netyka, u spousty starsich lidi ma porad jeste nadech exotiky a co si budeme povidat, pohyb v 3D prostoru dela svoje.A bohuzel tomu pridavaji bezcharakterni novinarske krysy, ktere se nestiti niceho, co muze zvednout zajem o naklad novin ci sledovanost TV.BOHUZEL! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 07:15 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 08:01 | |
| | Ale palivova skvrna prej jo.... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 09:09 | |
| | ale pak je tam prej naka dalsi skvrna od lodi... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 09:27 | |
| | No, musim rict, ze kdyz jsem to dneska rano v aute slysel, tka jsem malem vletel na hlavni bez rozhlidnuti .. malo co me prekvapi, ale tohle me fakt prekvapilo.
ale zase - co jsem cekal? je to ukazka toho, ze media napisou jakoukoli blbost, jen aby prilakaly ctenare. pulku si vymysli a druhou pulku informaci vemou buhvi kde (ze nasli sedadla z letadla a ja nevim co).
a pak, kdyz to cesky novininar obslehava ze zahranicnich serveru, tak to ani neni schopny prelozit (to se povedlo pred par dny tusim idnesu, v clanku o tom, ze piloti TAMu videli spadnout ohnivou kouli v sesti sekundach - v originale bylo six segments ... ach jo)
tak jsem se tak podival na cnn a ctu si original - a ty informace se trosku rozchazeji. zatimco cesky "onliny" tvrdi bombasticky "trosky nejsou z letadla" (a pak v hloubi clanku se zmini ze vlastne mluvi o ty dreveny palete), tak cnn to pise podstatne vic seriozne, uz v nadpisu o tom, ze nektere z nalezenych trosek nejsou z letadla a v clanku pak bez nejakych radoby senzaci a vecne zmini "drevena paleta a olej nejsou z letadla, a u ostatnich se nam to jeste nepovedlo identifikovat". a ted babo rad, kde je vlastne pravda. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 11:22 | |
| | Clovece Tragede tak jsem se na to CNN mrknul, ale tam to spis vypada, ze ani brazilci v tom nemaji jasno, jeden rika, ze nevyzvedli ve ctvrtek nic z letadla, CNN spekuluje, jestli to plati na vsechny trosky, nebo jen na ty ctvrtecni. Navic je tam vazne sest sekund (to me celkem zaujalo uz vcera, protoze jsem premyslel, kdyz nekde tvrdili, ze nevybuchl - jestli to nebyla jen spatna interpretace v me hlave - jak to, ze videli zablesk). Navic me dojal preklad "privalove svetlo" - CNN pise tohle: "Suddenly, we saw in the distance a strong and intense flash of white light, which followed a descending and vertical trajectory and which broke up in six seconds," the captain wrote.") Dalsi perlickou je, ze nekde bylo uvedeno, ze v Buenos Aires vyhrozovali tomu samemu letadlu, ktere pak melo zpozdeni a na CNN cituju: "Authorities checked the Boeing 777 and found nothing. Security was tightened during check-in for Flight 415, which left on time and without incident, the officials said." Nicmene, mozna prave ta zminka o sesti sekundach/segmentech by mohla byt dukaz o tom, ze i na CNN pisou novinari stejni jako vsude jinde ;o)) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 11:31 | |
| | Tomu se přece říká tržní ekonomika, ne? - větší senzace = víc lidí si to koupí = víc vydělají
Tohle přece podporuješ, ne? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 12:37 | |
| | Ivosu, ze Te to bavi - problem je v tom, ze tohle neni trzni hospodarstvi, ale slendrian - ten nema s trznim hospodarstvim nic spolecnyho. Pokud mi chces tvrdit, ze pred 89 byli vsichni novinari profici, tak se asi nedohodnem. Nechci tady rozvadet dalsi politicky debaty - to by byl zase strom jako hrom - takze, prosim Te, odpust si napriste tyhle rejpance, k nicemu to nevede...
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 13:13 | |
| | dále viz SZ |
| |
|
| | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 11:39 | |
| | Vůbec bych to takhle neviděl, to je podle mého názoru právě to, proč se lidi bojí létat a proč se nebojí vyjet na cesty, kde se mnohem častěji něco stane. A letadla mají "pasivní ochranu", to si nemysli, že ne... už jenom třeba podvozek je jistý druh pasivní ochrany, který prasne jako první při hodně tvrdém přistání a tím se spotřebuje jistá část energie, nebo protipožární přepážka, to je taky jistý druh ochrany, ikdyž nevím, jestli se to dá řadit k pasivní ochraně atd.
A nemyslím si, že 800-900 ztracených životů, převážně naprostou blbostí je v pořádku (nebo jak jsi psal "není moc"), pořád je to skoro tisícovka mrtvých lidí a to není málo!
A když už to vezmu do důsledků, co se dělá s tím, co se děje na silnicích? Občasné kontroly pilocií, která zastaví auto, které má všechno a pak ho vesele můžou pustit a řidič šlápne na pedál a nějaké rychlostní omezení pro něj nejsou? Nebo měření rychlosti, kde řidiče dopředu upozorní značka?
Nemyslím si že tohle je nějaká činnost... už jenom ubohých 28 vyučovacích hodin (45min) v autoškole je tak asi na to, aby se člověk naučil otáčet volantem, poznal značky a uměl se rozjet, ale to je tak všechno... sám jsem se pak na bráchovém autě ještě po autoškole učil např. ovládat ty točítka na foukání, vyhřívání skla, topení apod., což se zdá jako blbost, ale když člověk jede a potřebuje tohle ovládat a nezná to, co to dělá apod., tak se to může vymstít, protože tomu začne věnovat až příliš velkou pozornost a může se stát dalším dílem téhle statistiky |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 12:41 | |
| | Ano, já jsem to taky psal právě takto proto, abych ozřejmil, jak většina přemýšlí. To bych nebral jako pasivní ochranu, ale budiž. Každopádně crash test letadla z cesstovní rychlosti proti zdi by nedopadl moc dobře, ostatně jinak ani nemůže, protože to letadlo taky musí letět.
Neskáču radostí, jen tvrdím, že vzhledem k množství dopravy na silnicích je to poměrně nízké číslo. Na chřipku a její následky ročně umře přes 2000 lidí. Tak si vyber jestli je to moc nebo ne...
Pokud jsi to dočetl do konce, víš, že s legislativou a hlavně jejím dodržováním spokojený nejsem. Motáš tu deset ruzných věcí tak t orozeberu postupně:
1) měří se rychlosti, hlídky jsou, ale PČR má docela velký odliv personálu a ani tak není dost lidí na to, aby se kontrolovalo všude a furt.
2) Pokud ho neshledají vinným z žádného přestupku, tak proč by ho neměli pustit, rychlostní omezení pro něj platí i nadále - snad jsi tím nechtěl říct, že by mu měli preventivně uvalit 10 litrů pokuty a tři bodíky k tomu jen pro výstrahu.
3) Dopravní značka na měření rychlosti platí jen pro MP a ti si za to svou blbostí můžou sami, nikdy nekontrolovali podle potřeby bezpečnosti, ale podle jistoty výběru. Tedy spíše tam, kde řidič mohl relativně bezpečně přidat, aniž by někoho ohrozil. Ještě jsem neslyšel o MPkovi, který by toto dělal třeba před školou, a tak jim zákonodárci vymysleli toto, osobně jsem docela pro, protože klidně můžou před školama ty tabule vyvěsit a měřit tam jen občas, efekt bude mnohem lepší, i když budou nadále měřit na těch "lukrativnějších" místech
4) Nebudu si hrát na hrdinu, ale po autoškole jsem auto docela řídit uměl. O Fábce, kterou doma nemáme a kterou jsem ve škole jezdil, jsem věděl všechno, protože mi instruktor vysvětlil a stačilo mu na to asi 15 minut, jestli to ten tvůj neudělal, tak to byla asi špatná škola. Nicméně - nasedl jsem doma do Laguny a trochu jí přismahl spojku, což je věc na kterou by mě stejně nikdo nepřipravil. Každé auto je jiné a stejně to platí i o ovládacích prvcích. Byl jsem blbec, když jsem jel (jakožto relativně zkušený řidič, alespoň tedy v základním ovládání vozidla) do německa pro Land Rover, to auto má úplně jiné ovládací prvky (páčka stěrače se pro mě nepochopitelně zapíná zvednutím, nikoliv tahem dolů na co jsem byl zvyklý a mohl bych pokračovat dál). Takže prvních pár kilometrů bylo trochu utrpení, ovšem celé je to moje blbost - v každém autě je uživatelská příručka, kde jsou všechny tyhle věci sepsány a pokud něco nevíš, tak si to máš před jízdou přečíst, jako jsem to měl udělat já. Je jen naší blbostí, že jsme to neudělali. V autoškole mě mohli naučit ovládat tak nanejvýš Fabii a Superba, teď jsem u nich ještě viděl VW Polo, nicméně nikdo by mě nemohl naučit ovládat ten LR, protože es jich v republice stejně prodá jen pár. Takže shrnuli to, kdybys ty (nebo v tom německu já) způsobil nějakou nehodu, je to jen a jen tvoje blbost, protože jsi a) měl přečíst příručku ještě předtím, než do toho vlezeš, když to neznáš nebo b) zastavit u krajnice a v klidu se tomu věnovat(jako to dělám, když mi za jízdy někdo telefonuje). Každopádně v autoškole ti nemůžou dělat typovku na všechna auta na trhu, to prostě nejde...
Doufám, že jsme si to vyjasnili, in peace brother... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 12:53 | |
| | To zastaveni u krajnice je taky dobrej tah, mam rad takovy kaskadery... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 13:12 | |
| | Nikdy nezastavuji tam, kde bych byl hned za zatáčkou nebo kde by se mě nedalo bezpečně objet, pokud je to vůbec nutné. Takže v kostce, je to o dostatečné inteligenci řidiče, který to udělá, aby tím neohrozil ostatní. Sám za sebe myslím, že jsem to ještě nikde neudělal...
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 13:20 | |
| | Jojo, já se snažím za volantem držet pravidla "bezpečně a plynule" Resp. hlavní účel všech nařízení a zákazů je bezpečnost a plynulost provozu a to nejenom na zemi, ale i ve vzduchu a všelijaké krkolomnosti jsou jen důsledkem pokušení tyhle nařízení obejít jistými jedinci, kteří si myslí, že můžou víc, než ostatní |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 13:18 | |
| | Sorky, ani jsem tohle nedočet, je to na mě moc dlouhé
Ale víceméně se s tebou dá souhlasit, neříkám, že je to číslo alarmující, spíš mě mrzí tolik promarněných životů. Každý zbytečně ztracený život je hodně, o to jde
Položím fylozofickou úvahu :
A když se ti to zdá tak relativně nízké číslo, tak bych prosil o nějaké srovnání s okolními státy, např. Německo, Rakousko, Polsko, třeba i Slovensko nebo i jiné evropské státy, jak je to s nehodovostí u nich. Do teď totiž žiju v představě, že ČR patří v úmrtnosti na silnicích k těm horším - a pokud skutečně ano, tak jak je možné, že jinde s větším provozem nehodovost taková není? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 13:20 | |
| | Jednoduse...jinde nejsou ridici takovy hovada, staci vyjet za hranice a okamzite to vidis. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 13:22 | |
| | Nechtěl jsem to tak natvrdo říkat Ale fakt by mě zajímala nějaká ta statistika úmrtnosti nebo nehodovosti za hranicema... A to je jeden z důvodu, proč si myslím, že je to číslo neúměrně vysoké a proto by se mělo něco začít dělat už při výchově řidičů - v počátku všeho... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 14:24 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 14:43 | |
| | No jak tak koukám, tak v r.2004 je vidno, že jsme tehdy byli v té horší polovině, resp. v evropském měřítku na samotném chvostu mezi zeměmi jako Ukrajina, Rumunsko apod., což moc pozitivně nevidím |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 15:06 | |
| | Já taky ne, ale je to staré - už dávno to může být jinak... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 13:20 | |
| | cece, priznam se, ze jsem mel pochopit, co se ti vlastne nelibi .. ten druhy odstavec (to s temi policajty), jsem vubec nepochopil jakou ma souvislost, a na co si vlastne stezujes...
1) policie zastavi auto .. a pusti ho dal. a.. co ma byt? da pokutu, ev. odecte bodiky a auto jede dal... co je na tom spatneho?
2) znacky na mereni - znacky na mereni musi pouzivat jen mestska policie. statni policie nikoli. duvod, proc prave mestska policie, je nasnade - mesta zneuzivala mestke policie k plneni svych mestskych rozpoctu - umistovani radaru na nesmyslna mista apod, misto toho, aby delali to, co mestska policie delat ma - chodit po ulicich, hlidat, jestli lidi nedelaji bordel, jestli cokli neserou na chodnik apodobne. krom toho zacala mestai po one pravni uprave (znacky, schvaleni policii apod.) aktualne obchazet zakon, aby mohla ryzovat dal, a doufaji, ze ridici budou takovi hlupaci, ze se nechaji obrat.
co se autoskoly tyce - no, co si pamatuju, tak v tvem pripade nejspis ta autoskola moc uspesna nebyla. co si pamatuju, tve chlubeni o tom, ze jezdis nalepeny za kamiony (jako ze to jede ekonomicky ci co) svedci o jistem nepochopeni nekterych zakonitosti. a co se tech tocitek pise - tak to te ale prece nemuze ucit autoskola v kazdem aute mas jina tocitka a jiny system ovladani. to si predstavujes jak, aby te to ucili v autoskole? to je prece zodpovednost jedince, ze si aspon jednou precte pred odjezdem novym autem navod. a nebo si to ovladani vyzkousi nekde, kdyz stoji.
proc (porad, nejen v tomto prispevku) delas z lidi nemyslici jedince (ne ze bych jich par procent v populaci nebylo), za ktere musi v kazde situaci myslet a premyslet stat? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 13:24 | |
| | Cece...k tomu bodu 2 - co je sakra spatnyho na tom, ze si tim, ze nekdo porusuje predpisy, policije doplnuje mestskou pokladnu??? Ja to vidim jako jednoznacne plus, kdyby policajti v tehle zemi nedelali nic jinyho, nez vybirali na pokutach za rychlost, tak do par let nemam zadnej schodek rozpoctu a jeste by dost penez zbylo. Jenze to ne, oni se postavi na jedno misto, kde se permanentne rychlost porusuje, jednou za tyden na 2 hodiny...fakt to nechapu, a pak budou skuhrat, ze nemaji penize... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 13:29 | |
| | je na tom hodne spatnyho. pokud by si tu pokladnu plnili tak, ze ten radar placnou nekde ke skolce, ke skole, k obchodu , na namesti, tak pro me za me, at si ji plni.
ale nezlob se na me, pokud si ji plni stylem, ze vrazi 50kovy radar tamhle kousek za vesnici, kde je sice jeste cedule mesto, ale sirokodaleko zadny barak, jenom louky (trosku klise , tak je neco spatne.
podle meho by mestska policie nemela mit prakticky zadne pravomoce - mela by to byt opravdu jen poradkova jednotka, ktera chodi po ulicich a opravdu strazi (jsou to prece straznici), jestli neni bordel, jestli tamhle nekdo neleze do baraku, jestli tamhle cokl nepokadil chodnik, jestli (v zime) tamhle majitel opucoval chodnik apodobne. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 13:34 | |
| | Proč by nemohla dát 50-kový radar na místo, které je ještě v obci? Co je na tom špatně? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 14:02 | |
| | To omezení tam neplní účel a proto je to jenom buzerace. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 14:45 | |
| | Těžko říct, v některých místech se to může zdát jako buzerace a v některých místech to tak vypadá a má to svůj význam, ale samozřejmě, nic není ideální |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 15:05 | |
| | Jak říká Tragéd, často se stává, že vyjedeš z obce, ale značka konce je ještě stovky metrů daleko. Kolem pole, tak přirozeně zase zrychlíš, jenže ouha, máš jet padesát. Ať to tam klidně je, ale měřit a pokutovat na takovým místě, ač oprávněně, je prostě hloupost. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 17:11 | |
| | Špatně je na tom to, že ti policajti, jsou placený z mejch daní. A jsou placený za to, aby hlídali dodržování pořádku, chránili děcka u školek, rozháněli rvačky v hospodách a pomohli mi, když mě někdo okrade a podobně. Nevšiml jsem si, že by se do "pomáhat a chránit" zahrnovalo defakto propírání státních peněz pro městskou pokladnu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 13:34 | |
| | Me je jedno, jestli to meri mestska, statni, makova nebo takova - mne jde o to, aby kolem mne v 50 neprohucel nejakej debil 90. A nezlob se na mne, ta 50ka plati i pred tou ceduli, a tak se tam ma jet 50. To ze merej na nesmyslenjch mistech sice moc velkej efekt nema, ale i tam se musi pravidla dodrzovat, nebo snad myslis, ze ne? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 14:03 | |
| | Asi takhle, pravidla jsou nastavená obecně tak, aby v co největším počtu situací měla smysl. Ovšem na druhou stranu to znamená, že v určitém procentu to vyrobí nesmysl, nebo řekněme zbytečnou věc.
Rychlosti základně:
obec - 50km/h, je tam protože se velmi často potkávají auta s lidmi,větší počet křižovatek a pravoúhlé zatáčky
mimo obec - 90km/h, kvalita a úprava silnic dovoluje takovéto rychlsti, pravděpodobnost setkání s chodcem je nízká
Ovšem tyto oblasti jsou rozděleny na základě uzemních plánů, nikoliv na základě fyzického začátku a konce té které obce. Takže máš všude větší či menší oblast, kde již pominuly důvody pro to, jet nízkou rychlostí, ale ještě není konec obce a proto musíš jet 50 km/h.
Je to o tom, číst předpisy a rozumět předpisům, máš jet padesátkou nebo dostaneš pokutu, ale není pro to žádný racionální důvod. Nevyzývám, aby tam všichni valili povinně 90 km/h, ale sám za sebe se nebudu stydět, když tam pojedu víc než 50... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 14:47 | |
| | mimo obec - 90km/h, kvalita a úprava silnic dovoluje takovéto rychlsti
Promiň, musím se smát, ale jinak souhlas
Jen ještě podotknu, že na spoustě míst je v obci rychlost zvýšená, není to zas tak řídký jev |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 14:59 | |
| | Ale málokde je to upraveno na konci obce a hlavně, MPíci se stejně usadí tam, kde to není.
Nevím čím a kde jezdíš, tam kde jsem jezdil já, jsem z takových 95% mohl jet 90 a v takových 20% i více. Nebudu tvrdit, že by to nemohlo být ještě lepší, ale silnice první a druhé třídy jsou podle mě ve většině případů OK...
P.S: Pro takovou 120 škodovku je nebezpečných 90 i na rovině na letišti... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 18:28 | |
| | Neříkám, že jsem jezdil nablýskaným fárem, ona Audi 80 je už docela babička, ale pokud se projedeš, od Příboru do Českého Těšína (ne po dálnici), tak se občas pěkně zapotíš Ikdyž musím přiznat, že ty díry, co bylo od H.Tošanovic do Těšína zpravili už před delší dobou a nedávno i mezi Příborem a Frýdkem-Místkem... tam je 90, každý tam valí 130 a víc (dva pruhy tam, dva zpět - spousta lidí si hned myslí, že je to hned dálnice nebo silnice pro motorová vozidla) a řeknu ti, že jsem tam jednou večer jel cca 70-80 a byl jsem rád, že jsem dojel se všemi koly |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 13:31 | |
| | Nikdy jsem netvrdil, že jsem dobrý řidič, však mám taky papíry ještě pořád "mokré", ale to jsou jenom moje postřehy a chtěl jsem hlavně upozornit na to, že těch povinných jízd v autoškole je zoufale málo. To je jako licence na ULL, taky to tak pak vypadá.. nějakých usmrkaných min. 20hod létání je oproti PPL nic a v podstatě se lítá na skoro stejných strojích a řek bych, že PPL je se svými 45 tak akorát na to, aby moh člověk letět sám a hned se nezabil...
To, co jsem uvedl je samozřejmě na zodpovědnosti daného řidiče, ale sám vím, že si to občas člověk opravdu uvědomit nemusí a dostane se do nestandardní situace (např. vjede do nějakých špatných podmínek na dálnici, začne se mu mlžit okno a pak ho teprv trkne, že si to nevyzkoušel, začne to řešit a už je potencionální průser na světě).
Netvrdím, že jsou lidi nemyslící, ale nikdo nedokáže dokonale odhadnout nebo předvídat, jak bude reagovat a je to jenom o zkušenostech. Něco, co tobě, jakožto dlouholetému řidiči s mnoha kilometry na kontě příjde jako naprostá samozřejmost někomu, kdo nesedí v autě dlouho nemusí vůbec dojít a o tom to je
jinak ad 1) tady vidím relativní bezvýznamnost těhhle kontrol, nikoho to neodradí od způsobu jízdy, ale nějaký svůj účinek to má
ad 2) pokud to tak bylo, tak chápu |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 19:13 | |
| | Můžeš mi prosim tě trochu osvětlit jak to vypadá, když někdo odlítá usmrkaných 20 hodin, oproti těm 45? I po těch 45 jsi pořád ještě 0. Snad si nemyslíš, že bude míň nehod jen kvůli tomu, že někdo odlítá o 20 hodin víc. Navíc základní osnovu moc nikdo nedá, spíš si jí tak 2x prodlouží. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 19:40 | |
| | Nikdo netvrdí, že po 45hod. je z člověka "velký pilot", ani já to netvrdím a sám píšu, že je to tak akorát na to, aby se člověk nezabil... Jde spíš o to, že po 20 se ještě člověk ani pořádně nenaučí to éro o komunikaci ani nemluvím... Prostě 20hod. je hrozně málo. 45 taky není žádný zázrak,ale pořád je to víc a to je na tom to lepší... |
| |
|
| | | Našli trosky zmiznutého Airbusu. 5. 6. 2009 / 19:59 | |
| | | |
|
|