| | | Airport quaification - recency 3. 6. 2009 / 18:56 | |
| | Ted jsem v AIPu Svycarskych letist narazil na jakesy pozadavku na airport qualification a recency. Znamena to, ze clovek musi mit papiry na konkretni letiste, aby na nej mohl letat a navic to musi delat dost casto? |
| |
|
| | | Airport quaification - recency 3. 6. 2009 / 19:08 | |
| | tyjo me normalne pripada ze to vymysleli podle "women qualification - recency"...
...papiry na konkretni letiste, a navic to delat dost casto... |
| |
|
| | | Airport quaification - recency 3. 6. 2009 / 20:35 | |
| | Ked si kukol nedavno na prispevok
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=302764&lan=0:&style=2
tak ja osobne si myslim, ze take nejake poziadavky ako si spominal su uplnou nutnostou
/ priklad St.Barthelemy Is. TFFJ / . Po nejakom polroku alebo lubovolnej dlhsej dobe
si dovolit pristavat tu na spominane letisko by dopadlo pre nedelneho pilota podobne ako na videu.
Ak ovsem je pilot gramotny, poriadne si prestuduje charakteristiku letiska, jeho relief, a dokaze posuvat tymi pakami od motoru aj inokedy ako na vzlet , teoreticky by mohol byt schopny odvazit sa tu pristavat hocikedy . Opakovat okruh tiez nie je ziadna hanba , takze nechapem pohnutky toho amatera alebo dvoch amaterov u baranov. |
| |
|
| | | | Airport quaification - recency 3. 6. 2009 / 22:07 | |
| | Reději budu citovat ze skript, abych to nepokonil:
Předpis JAR - OPS 1 rozděluje letiště do kategorií A, B a C dle schválených letových postupů, VPD a výkonů letadla při vzletu nebo přistání z této VPD, výšky nad letištěm pro přiblížení okruhem a schopnosti pro noční provoz.
Letiště kategorie A:
a) má schválené letové postupy, které nevyžadují mimořádnou pozornost,
b) má alespoň jednu VPD, nevyžadující omezení výkonů letadla při vzletu nebo přistání z této VPD, výška nad letištěm pro přiblížení okruhem je menší než 1 000 ft,
c) letiště je schopné pro noční provoz.
Na takovéto letiště mohou piloti létat po provedení běžné předletové přípravy.
Letiště kategorie B:
a) nesplňuje požadavky pro letiště kategorie A,
b) má nestandardní letové postupy nebo nestandardní navigační prostředky,
c) má neobvyklé meteorologické podmínky,
d) VPD vyžadující omezení výkonů letadla při vzletu nebo přistání.
Na takovéto letiště mohou piloti létat po provedení pečlivé předletové přípravy, zahrnující seznámení se všemi dostupnými informacemi, fotografiemi i např. nácvikem přiblížení a přistání na schváleném simulátoru.
Letiště kategorie C:
a) nesplňuje požadavky pro letiště kategorie B, je zcela mimořádné a vyžaduje obzvláštní pozornost při příletu a přistání.
Na takovéto letiště mohou létat piloti pouze velice zkušení, zvlášť vybraní provozovatelem a předletová příprava musí zahrnovat osobní seznámení a návštěvu letiště na místě.
|
| |
|
| | | | | Airport quaification - recency 3. 6. 2009 / 22:30 | |
| | Pripadne musi absolvovat bud vycvik na simulatoru + vyvoz, napada me z hlavy LOWI, EGLC, pripadne vycvik primo namiste pod dozorem mistni letecke autority - mluvim o kategorii C.Tam patrilo, a asi stale patri treba Bolzano, Sion (pro IFR lety) a podobne. Ale tech "povedenych letist" je v Evrope specialne pro byzjety hromada, A.J.S. by urcite mohl vypravet)).A kazdy provozovatel musi mit ve svem firemnim manualu seznam a deleni tech letist dle prislusnych kategorii a nemel by nikdy dopustit,aby poslal posadku na nejake prima vypecene letiste bez splneni predepsanych nalezitosti!Jinak opravdovi tryskovi frajeri litaji hlavne v zime na LSZS Samedan na
lyzovacku. |
| |
|
| | | | | | Airport quaification - recency 3. 6. 2009 / 22:43 | |
| | Mezi "ceckova" letiste patri i plno reckych letist, napr. Zakynthos apod. Zjednodusene se jedna o letiste, na kterych se postupy (radionavigacni vybaveni,...) vyrazne lisi od standardnich. Jinak co je mi znamo, je treba vyvoz anebo simulator, pokud je mozne simulovat letistni postupy. |
| |
|
| | | | | | | Airport quaification - recency 3. 6. 2009 / 22:58 | |
| | Co je na Zakinthosu specialniho, tedy krome kratke drahy? Klasicke VOR/DME priblizeni a kolem plno vody... |
| |
|
| | | | | | | | Airport quaification - recency 3. 6. 2009 / 23:09 | |
| | hmm.. treba ta kombinace tech dvou priletu s vor/dme arcem, a toho 800metrovyho kopce, na kterej primo letis, nez vstoupis do toho oblouku, nekoho znervoznovala natolik... |
| |
|
| | | | | | | | Airport quaification - recency 4. 6. 2009 / 07:27 | |
| | No třeba my máme ZTH jako cat B, ale pokud si ho nějaká firma dá jako C, vůbec se jí nedivím. Není to sice komplikované letiště jako ostatní zde zmíněná, nicméně svoje určitá specifika má, na lítání s prstem v nose to tam taky úplně není.
Jinak všechno, co na tohle téma v tomhle vlákně padlo, je pravda a není co dodat |
| |
|
| | | | | | | | Airport quaification - recency 4. 6. 2009 / 10:58 | |
| | Pro profesionalniho simulatorovyho letce nic slozityho, kazdodenni rutina... |
| |
|
| | | | | | | | | Airport quaification - recency 4. 6. 2009 / 11:19 | |
| | Tak tak, pravdu rikas predsedo)). A uplne zblbly z cizich kraju jsem zapomnel na nam blizkou Zilinu, to je pro jatyrkare od CSA jiste lahudka)) |
| |
|
| | | | | Airport quaification - recency 3. 6. 2009 / 23:10 | |
| | Diky, zas jsem o neco poucenejsi. |
| |
|
| | | Airport quaification - recency 4. 6. 2009 / 00:19 | |
| | abych taky neco prihodil...
Napr. v savojskych alpach jsou tri letiste (oni tomu rikaji "altiport"), na ktere si musis udelat licenci - jsou to Megeve, Meribel a Courchevel. Duvod je, ze jsou do kopce (Courchevel pripomina spis nepovedeny schod), takze prakticky neexistuje moznost go-around.
Do MSFS je najdes na http://www.llhinfo.com/
Milan |
| |
|
|