FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 27. 9. 2024, svátek má Jonáš Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
FYZIKA: chování vzduchu na listu vrtule, která se točí hodně rychle. Jeden příspěvek | Celý strom
FYZIKA: 1. fan proudového motoru při vyšších rychlostech.   1. 6. 2009 / 15:10
MzM   
Výživný odkaz. Zase se na to dívám v práci místo abych pracoval. Napadá mě (zase) otázka. Jak se zpomalí vzduch, který letí do motoru, řekněme b737 při rychlosti ~300 kts {~0.5Mach), tak aby lopatky dmychadla o průměru 3m neletěly vzduchem rychleji jak 1Ma (prý se počítají na 0,8M)? Kdyby se měla lopatka na konci pohybovat v nastudovaných max 270m/s, tak by se mohl točit max. ~3400 ot/min. A to by musel stát, nesměl by letět. To se mi zdá málo. Nebo ne? A tak asi ne...

Taky jsem se dočetl, že změnou tlaku se změní hustota plynu (to ví každý) a obě tyto změny zapříčiní neměnnost rychlosti zvuku. Takže tlakem to není. Pak by se dalo udělat jedině přeměna rychlosti na tlak (tedy, že tlak vzroste, ale sníží se díky tomu rychlost). To bych si asi nějak představil (i když ne u GE motoru u 737).

Pak, jak to vypadá na výstupních lopatkách, kde výstupní rychlosti jsou dost větší?

Nějak mi to furt vrtá hlavou....
 
Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ