FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 22. 12. 2024, svátek má Šimon Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
DF737-400 Jeden příspěvek | Celý strom
DF737-400   8. 6. 2004 / 11:49
Toomitsch
Caute, mam problem s DF, pri APP se mi naladi jenom HDG a s vyskou to dedela vubec nic, nesetkali jste s tim nekdo?
 

Re: DF737-400   8. 6. 2004 / 12:21
Tomas Gurecky
A nejednalo se o přiblížení bez GS?
 

Re: Re: DF737-400   8. 6. 2004 / 12:36
Tragédie v JRD
a nebo obvykla "chyba" ... nezapinal jsi APP kdyz jsi byl NAD glideslope ( pokud tam byla) ? .)
 

Re: Re: Re: DF737-400   8. 6. 2004 / 14:43
Toomitsch
ne, delava mi to pokazde, mam APP zapnute tak aby se chytlo kdyz protnu GS, smer mi to chyti, ale vysku ne
 

Re: Re: Re: Re: DF737-400   8. 6. 2004 / 14:46
Tragédie v JRD
na jakem letisti? na vsech?
 

Re: Re: Re: Re: DF737-400   8. 6. 2004 / 15:22
Ray
Napadlo me, jestli DF nepracuje s dvema autopiloty (jako napr PDMG) a jestli tedy neni potreba nastravit a zapnout i druheho autopilota. Mam za to, ze PDMG v modu SingleChannel taky nedrzi vysku.
 

Re: Re: Re: Re: Re: DF737-400   8. 6. 2004 / 15:56
Tragédie v JRD
Mno ... mam dojem ze v PMDG bez problemu drzi i na jednoho autopilota, resp. me se nejak nidky nepovedlo zapnout toho druhyho .).... stejne jao treba PIC767 a jedine co se stane, tak ze sviti kontrolka sviti, ze nejsou zaple dve ... sice pristani na jednoho autopilota moc predpisove neni, stejne na autopilota vetsinou nesedam a vrtim si tim rucne podle ILS/GS
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: DF737-400   8. 6. 2004 / 16:27
Willy
Presne tak, G/S musi zachytit i jeden autopilot, a musi byt mozne priblizeni ILS (tzn. vcetne G/S) i na jednoho autopilota. Myslim ze jedine kdy by nemuselo dojit k zachyceni G/S je, kdyz se pripne APP prilis pozde. V postupech je, ze by se mel pripinat kdyz jsme 1 tecku pod G/S.

A jinak s 2. A/P v PMDG.... me se dari autoland na 2 kanaly A/P docela normalne, a autoland na 1 kanal jsem nezkousel, tak netusim co to udela, kazdopadne normalne neni autoland s jednim A/P mozny.

Rikas ze 2. A/P zapnes a presto ti sviti inidikace ze nepracuje? Tim myslis to "Single Channel" (nad EADIckem)??? To totiz sviti do doby nez mas komplet pristavaci configuraci a rychlost max Vref + 20kt (podle FMSky).

Jinak je ale asi jasny ze v 90% stejne sedas manualne, protoze takovy IMC abys musel pouzit autoland zas neni tak casto )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DF737-400   8. 6. 2004 / 17:40
Tragédie v JRD
Nejde o IMC ... ale to ten pocit... na co bych vlastne fsku mel, kdyz to ero defakto samo odstartuje, samo leti a samo pristane? tak si aspon to priblizeni a pristani vychutnavam
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DF737-400   8. 6. 2004 / 18:42
Marky Parky   
Hmmm, vam ty era samy litaj, startujou a pristavaj? To musi bejt nuda, jeste ze to moje DC9tka neumi DDD, maximalne mi tak pomuze s approachem, ale to je vse...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DF737-400   8. 6. 2004 / 19:12
Tragédie v JRD
Myslel jsem to obrazne .)))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DF737-400   8. 6. 2004 / 20:27
Willy
No jo no, ve skutecnosti letecke spolecnosti konstrukci svych postupu nejsou prilis naklonene letani "v ruce" - 99% automatizace (akorat otaceni koleckama, ), takze tam bychom si toho kniplovani uz vubec moc neuzili, tak stesti ze tu FSku mame, ze aspon tam si muzem obcas neco z techniky pilotaze vychutnat )
 

Re: Re: Re: Re: Re: DF737-400   8. 6. 2004 / 16:27
Vita Zenisek
Tak to ne. Jak DF tak PMDG jsou schopny letet na jednoho autopilota.
Realna 737 je pry dokonce schopna na nej i sednout, jen se to nesmi..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: DF737-400   8. 6. 2004 / 23:24
Pavel2
Reálná 737 ti na jeden kanál AP nesedne!!....na jeden kanál se lítá max. CAT.II.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DF737-400   9. 6. 2004 / 08:30
Luděk Ch.
Je otázka, jestli opravdu nesedne (v tom případě udělá co?, začne stoupat nebo se rozbije na dráze?) a nebo se to jen nesmí. Já bych se přiklonil k variantě, že to umí, ale je to zakázáno dělat. Snad by to mohl Latom zjistit
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DF737-400   9. 6. 2004 / 08:40
Pavel2
No jelikož,kromě dalších věcí se nezaarmuje "FLARE",tak neudělá ani podrovnání......a (ale to si nejsem jist,jelikož se to opravdu nedělá) mám pocit, že dojde i k odpojení AP v určité výšce
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-)   9. 6. 2004 / 09:26
Vita Zenisek
To ze to umi jsem se docetl v PMDG manualu, ale pisou tam take ze to neni uplne bezpecne.
Hrabal jsem se jeste na smartcocpit a vyhrabal jsem toto:
Druhy AP se zapoji do rizeni 1500ft AGL (to vysvetluje proc PMDH anouncuje tedko single CH a v 1500 teprve prepne na CMD pri autolandu)
Pokud neni do 800ft AGL aktivovan druhy AP, druhy autopilot uz nelze pripojit.
Pokud se nezaarmuje FLARE do 350 ft AGL, oba autopiloti se odpoji.

Stale to ale nedava uspokojivou odpoved na to jestli teda umi nebo ne
Protoze to ze nezobrazi FLARE jeste neznamena ze ho nezaarmoval (totez dela s GA modem kdyz letis na oba AP a oznami zaarmovani FLARE. V ten okamzik zaarmuje GA, ale nezobrazi to).

No sami to asi nevyresime. Chtelo by to nejakeho skutecneho 737 letce (ikdyz pochybuju ze kdy pristaval automaticky na 1 AP).

Ale kdyz se nad tim zamyslim, teoreticky by to jit melo. Ty autopiloti jsou nezavisli a pokud se pouziji dohromady, neni to tak ze by spolu umeli neco lepsiho, umej to same, jen presnejc...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-)   9. 6. 2004 / 09:44
Pavel2
Autoland na jeden kanál neudělá....
a tože se neobjeví FLARE ve skutečné 737 skutečně znamená, že není zaarmován
1500ft musí být skutečně oba AP připnuty,protože v této výšce dochází k rychlému self-testu a vyhodnocení odchylek mezi oběma AP, pokud je vše OK pokračuje,pokud ne oba AP jsou odpojeni od řízení.....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-)   9. 6. 2004 / 10:02
Vita Zenisek
Autopiloti jsou odpojeni az v tech 350 ft AGL, pokud neni zaarmovan FLARE.
V 1500 ft se druhy AP teprve zapoji do rizeni.
Ty s tim kramem litas ze vynasis tak ostre soudy? Ja se pohybuji jen v oblastri teoretickych uvah. Muj argument je, ze ti AP jsou nezavisli a tudiz by to meli teoreticky umet kazdy zvlast. Jaky je tvuj krome neumi?
A mohl by jsi mi sdelit odkud cerpas ty zarucene informace o tom ze v 1500 ft AGL dojde k odpojeni obou AP?
Dik.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-)   9. 6. 2004 / 10:07
Pavel2
Ten"krám" mě živí......1500ft,když neproběhne jejich self-test ok,tak se okamžitě oba odpojí.....až budu mít více času,tak ti klidně vyjedu přesné znění z originál manuálů......
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-)   9. 6. 2004 / 10:10
Vita Zenisek
Cozpak se nemuze selftestovat i odpojenej AP? Ja myslim ze jo, to s tim nema moc spolecnyho ne?

Ja pristup k manualu nemam, cerpam jen z PMDG a ze smartcocpit. Ale smratcocpit vytvoril pilot 737 a tak bych mu docela veril...
Zkus se prosim pohrabat v tom manualu a zverejnit cos nasel.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-)   9. 6. 2004 / 10:16
Pavel2
Proč by se měl testovat,když je odpojenej??.....já čerpám u Boeinga...dnes to asi nestihnu,vyjet tyto věci,a 14 dní tu nebudu,ale slibuji,že to potom pošlu........on simulátor i když je dokonalej,tak pořád není to co skutečnost...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-)   9. 6. 2004 / 10:29
Vita Zenisek
Budu se tesit. Kdybys zapomel, tak to tu zase rozvirim
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-)   9. 6. 2004 / 10:30
Pavel2
Budu se snažit nezapomenout
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-)   9. 6. 2004 / 11:27
Tragédie v JRD
Podle LATOMa je autoland na 737 s jednim autopilotem mozne, a bezne se provadi (2. autopilot bezi jako zaloha) .......
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-)   9. 6. 2004 / 11:29
Pavel2
Tak to je hodně velký nesmysl.......
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-)   9. 6. 2004 / 11:38
Tragédie v JRD
Na druhou stranu ... v manualu 737ky jedne nejmenovane americke spolecnosti pisou to, co by potvrzovalo tva slova (citat):

Approach (APP) Mode Single A/P
A single A/P ILS approach can be executed by engaging only one A/P in CMD
after pushing the APP mode select switch. Single A/P approach operation is the
same as dual, with the following exceptions:
· Full automatic flare and touchdown capability is not available. FLARE is not
annunciated and stabilizer trim bias is not applied
· A/P status of 1 CH is annunciated for the entire approach after localizer
capture
· An A/P go-around is not available.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-)   9. 6. 2004 / 11:46
Pavel2
Docela podstatná věc pro autoland : Full automatic flare and touchdown capability is not available. FLARE is not
annunciated and stabilizer trim bias is not applied
....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-)   9. 6. 2004 / 11:56
Tragédie v JRD
Vzdyt rikam ) To bylo mysleno tak, ze to potvrzuje TVOJE slova, nikoli Latomova ))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-)   9. 6. 2004 / 12:01
Pavel2
Já vím,já rozumím)
 

Re: Re: 10x: Re: Re: Re: Re: Re: DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-)   10. 6. 2004 / 11:35
Latom   
Nejsi-li pilot, neříkej, co je a není nesmysl. Hodně dlouho jsem to konzultoval s piloty.
Na jednoho A/P se nedělá autoland, ale nikde není psáno, že to mašina nezvládne!! A ona to zvládne.
Jinak zapínají se oba dva, protože ten druhý je jako záloha, proto se při autolandu zapínají oba A/P.
Pavle2 - pokud jsi byl na simulátoru a něco ti tam nesvítilo, tak to neporovnávej s reál letadlem. Ten vzadu ti tam může naklikat různé chyby, tak je neber jako berné mince. Pokud tady chceš něco tvrdit, tak si to ověř opravdu z reálu. Simulátor je něco jiného.
 

Re: Re: Re: 10x: Re: Re: Re: Re: Re: DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-)   10. 6. 2004 / 12:43
A.J.Scandall   
Tfujtaxl, mě ten systém donutil se přilogovat a já zase zapomněl svoje heslo

K tomu, co se tu řeší ohledně autolandu řeknu tolik (mluvím o 737 classic) - pravdu má Víťa Ženíšek a latom.

Na jeden AP to sednout umí. Proč se to však nesmí používat? Důvod je jednak ten, že takovou poměrně kritickopu fázi letu nelze svěřit jen jednomu přístroji, je potřeba kontrola oběma. Jinak autoflight system u 737 je bohužel jen FAIL-PASSIVE, tzn. při jakékoliv závadě či nejasnosti ztrácí schopnost automatického přistání
Druhý důvod je automatický go-around. Go-around v autopilotu 737 umí udělat, ale aby ho zvládla, potřebuje se převážit ve smyslu "těžký na ocas". Což se při dual channel APP provede pod výšku 400ft AGL. Při single channel se to nedělá, protože pak by při pozdějším odepnutí AP dostal letec do rukou silně nevyvážené letadlo. A bez přetrimování by to mašinka nezvládla. Filozofie je jednoduchá - dual channel - autoland - automatic go-around; single channel - manual landing - manual go-around. Snad jsem to napsal pochopitelně.

Na jeden AP to technicky sednout umí, i když to se v žádné příručce nedočteme. Sice je tam napsáno, že "automatic flare and touchdown capability are not available", ale na simulátoru už jsme zkoušeli, že to jde. A v reálu (prý) to taky jde. Pod výšku asi 150ft si totiž podélnëj kanál AP jede po svym, a dokonce nepotřebuje ani indikaci G/S. Takže není pravda, jak tu psal tuším pavel, že se při single channel AP sám odepne.

K otázce kdy se při dual channel AP odpojí při nezaarmování FLARE - je to opravdu 350ft. 1500 je blbost už logicky, protože na připojení druhého AP máme čas až do 800ft.

Zdroje pro tuto esej:
- simulátorový výcvik
- každopůlroční reccurent training v LVO (low visibility training)
- Boeing 737 Operations Manual Volume 2, 4.20.13 - 4.20.16
- vlastní skrovná praxe

v úctě AJS
 

Re: Re: Re: Re: 10x: Re: Re: Re: Re: Re: DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-)   10. 6. 2004 / 13:01
A.J.Scandall   
No ovšem, mladý pán zapomíná, a tak jsem zapomněl napsat ještě pár věcí:

to, k čemu dochází ve výšce 1500ft není self-test autopilotů, alespoň mi to není známo. Je to "test of the ILS deviation monitor system", při kterém zežloutnou ukazatelé LOC a G/S a chvíli blikají. S AP to tedy až tak moc do činění nemá. (možná ale kdesi v útrobách stroje dochází i self testu AP, ale to mi příručka zatajila...

Snad si za chvíli zas na něco nevzpomenu
 

Re: Re: Re: Re: Re: 10x: Re: Re: Re: Re: Re: DF737-400 - autoland na jeden AP? AJS, kde jsi, potrebujeme rozhreseni :-)   10. 6. 2004 / 13:08
Vita Zenisek
Diky za vysvetleni. Jasne a srozumitelne jako vzdy!
Vita
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ