FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 16. 11. 2024, svátek má Otmar Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Textura pre mesta Jeden příspěvek | Celý strom
Textura pre mesta   2. 6. 2004 / 14:47
palander
Momentalne pracujem na novom postupe vytvorenia pseudo-ortofotomapy z bezne dostupnej mapy pomocou Photoshopu. Takto vytvorena textura uz splna podmienky FS-ka na autogen aj rocne obdobia aj LM. Dalej sa postupuje podla tutorialu na tomto fore (VPT ground.) Ak bude zaujem a vysledok povazujete za postacujuci mozem pripravit aj manual. Bohuzial pre nedostatok casu bude to chciet trocha trpezlivosti.

PS: Buducim tvorcom scenerii v groude. Nepouzivajte na tvorbu miest postup ktory som navrhoval na mojej stranke ( http://palander.szm.sk ). Zatial to je slepa ulicka kym sa nevyriesi problem s autogenom a session a LM.

Trnava stred - mapa
img_forumn/r29999_1.jpg (400x400)
 

Re: Textura pre mesta   2. 6. 2004 / 14:48
palander
...buildings...
img_forumn/r30000_1.jpg (400x400)
 

Re: Textura pre mesta   2. 6. 2004 / 14:48
palander
...finito
img_forumn/r30001_1.jpg (400x400)
 

Re: Re: Textura pre mesta   2. 6. 2004 / 14:53
Ondra O.K.
Dovolim si jen jedno - TYYY BRRRDOOOOO )))))) to je teda vec !!!!!!!!!!
To chci umet taky )))
 

Re: Re: Textura pre mesta   2. 6. 2004 / 15:26
Charlie   
Vložení několik obrázků do jednoho příspěvku se dá udělat tak, že se oedituje první příspěvek a vloží se další obrázek. To je možno opakovat do halelujá )

Jinak zajímavé...
 

Re: Re: Textura pre mesta   2. 6. 2004 / 15:56
Gunhead
Manual v kazdom pripade, vysledok je viac ako postacujuci.
 

Re: Re: Re: Textura pre mesta   3. 6. 2004 / 07:06
Ondra O.K.
Ono jde hlavne o to, ze si tak clovek bude moct udelat ortofot kdejake vesnicky a mestecka, pro ktare jinak nejdou letecke snimky sehnat.
Moc dobra prace )
 

Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta   4. 6. 2004 / 10:51
palander
Dakujem Charliemu za radu, velmi uzitocna informacia a urcite ju vyuzijem. Dalsim za povzbudenie, ze to virt. lietamie stoji za tu namahu a cas. Kedze lietam v FS vylucne VFR a na sport. lietadlach + vrtulnikoch ( momntalne hlavne Mi-8), dost mi zalezi hlavne na detailnosti scenerie. K tomu navodu: uz zacinam na nom pracovat, neviem v akom formate to bude ale asi pdf lebo tam chcem dat aj ilustracne obr. Celkom urcite to bude balik niekolkych suborov. Bude tam subor pre Photoshop (*.psd) kde uz budu vytvorene jednotlive Layers aj z efektami a budu tam jednotline vyplnove textury (fill paterns). Je mozne ze sa tieto vyplne budu casom menit alebo doplnat o rocne obdobia ale samotna narocnost na pracnost takejto zemeny je minimalna a preto sa to bude dobre prisposobovat novsim lepsim texturam. Najnarocnejsia cast je vytvorit niekolko masiek pre jednotlive textury. A uplne titanska praca je odstranit z mapy texty a znacky.((. Preto ak ma niekto moznost dostat sa k dig. mapam ( GIS...) kde ma moznost vypinat alebo zapinat jednotlive vrstvy ( build , road, ...) je to uz len brnkacka...
Zatial Ahoj a este raz dakujem vsetkym za reakcie.
 

Re: Re: Textura pre mesta   4. 6. 2004 / 13:49
Rychlokvaška
Je to úžasný, fakt dobrá práce a dobrej nápad. Protože se několik let starám o GIS data poměrně dost velké sady měst pro ČR i SR (cca 200 podkladů pokrývajících 600 měst a obcí), rád bych se zeptal - nechce se někomu udělat soft, kterej by uměl tohle udělat automaticky, na základě vektorových dat ve formátech ShapeFile nebo MIF/MID ? Po vyřešení právních náležitostí by pak mohla být téměř celá ČR otázkou několika kliknutí. Už jsem se na to párkrát ptal zainteresovaných tvůrců, ale zatím každej raději kliká nad rastrama
 

Re: Re: Re: Textura pre mesta   4. 6. 2004 / 14:55
Marky Parky   
Pokud bych mel specifikace tech formatu, neni to problem. Je potreba ale take vyridit pravni stranku veci - predpokladam ze prava sirit ty data nevlastnis
 

Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta   4. 6. 2004 / 15:10
Rychlokvaška
Specifikace nejsou problém, speciálně např. MIF/MID je primitivní textový formát.

Práva vlastní firma jako právnická osoba, nicméně já v ní pracuju a data mám na starosti a taky je samozřejmě šířím zákazníkům O téhle záležitosti a jak ji právně a obchodně postavit jsem už nějakou dobu přemýšlel, nejen pro msfs. Zkusím to nadhodit na poradě a uvidíme. Zatím nic neslibuju, jen bylo důležitý vědět, že by se do toho chtěl někdo případně pustit.

Seš schopen nějak fundovaně odhadnout, jakým způsobem by ty data byly zabezpečený v MSFS formátech proti případnému exportu ? Případně i přímo popsat ten formát ?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta   4. 6. 2004 / 15:31
Marky Parky   
Jak se to vezme:

Na jednu stranu jsou tam data ulozena dost otevrene, neni problem je dekompilovat a ziskat.

Na druhou stranu je ten format
a) dost komplikovany ( rozrezani cele planety a tim i jednotlivych linii a polygonu na jednotlive Arey a Celly, atd.... a
b) dost nepresny.. maximalni presnost ktere dosahnes je 4,8m pixel jak u rastrovych tak u vektorovych dat ....

.... takze muj nazor je ze ac ta data neni problem z FSky dostat, jsou v takofem formatu, ze jejich zpetna rekonstrukce pak prakticky zcela k nicemu....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta   4. 6. 2004 / 17:38
Vláďa Stoje
o automatickém generování pseudo foto textur taky nedávno psal R. Ludowise na avsim.comu

http://forums.avsim.net/dcboard.php?az=show_mesg&forum=123&topic_id=19831&mesg_id=19831&page=

první odkaz tam je na stránky programu a druhý na ukázku výsledků pro letový simulátor, ale asi to bude potřebovat nějaký superpočítač
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta   4. 6. 2004 / 19:27
Marky Parky   
To je uzasne, resi to hlavne elegantne ten nejvetsi problem - problem s autorskymi pravy - pokud budeme generovat vlastni "pseudofototextury" abych pouzil Ludowiseho terminologii, tak nikomu neposkozujeme autorska prava... jdu si hrat, dik za link...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta - ORTHOFOTO ČR   4. 6. 2004 / 19:51
ing.pavel.svoboda
Nazdárek pánové, přičinliví tvůrci, vím o dokonalé , ale černobílé , fotomapě celé ČR.

Na adrese

http://nts4.cgu.cz/website/mapova_prozk

je stranka vstupu do mapových stran české geologické společnosti.
Po volbě formátu a vstupu je další okno, kde
- se kliknutím do mapy odhademvycentruje požadovaná oblast
- se zadá měřítko 1 : 10 000
- v roletě vybere otrophoto mapa z MŽP
- / možno zvolit souřadný systém JTSK či S42 / nepoužil jsem. lícoval jsem to dle turistmapy

Použiji to jako podklad mapu pro doladění podkladového LandClassu mého cellu412-112,
/ tento jest v předběžné verzi na http://sweb.cz/ing.pavel.svoboda /
zatím s podkladem LC hodnoty 038 , jenž je pro tuto oblast z poloviny nevhodný.

Ta mapa pochází ze srveru MŽP, kde je též veřejnosti k dispozici, tudíž soudíml, že její šíření není nelegální.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta - ORTHOFOTO ČR   4. 6. 2004 / 21:44
Marky Parky   
Je vam doufam jasne ze se software zminovanym vladou stojem a touhle mapou je ziskani barevne ortofoto v libovolne detailnim rozliseni otazkou pouze strojoveho casu a to vsechno legalne??
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta - ORTHOFOTO ČR   7. 6. 2004 / 08:29
palander
Ten program vyzera fakt zaujimavo. K automatizacii: je mozne aj v Photohope pripravit rozne automaticke "action" pomocou ktorych by si aj uplny laik mohol vytvorit pseudo ortofotomapu. Staci ak sa mu podari ziskat CB masky viz.obr. Ak by bolo mozne take nieco dostat aj z GIS ( je jedno aky bitmapovy format) , bolo by to zatial postacujuce. Ak ak by sa nasla u vas aj "dobra dusa" ktora by to posielala dalej ) ( tak ako ste si to sikovne zorganizovali s GEOBAZOU). Ak by ste si to vedeli sparavit rad vam pripravim "actions" aj textury na vyplne. Zatial Ahoj
img_forumn/r30155_1.jpg (400x400)
img_forumn/r30155_2.jpg (400x400)
img_forumn/r30155_3.jpg (400x400)
 

Re: Textura pre mesta - ORTHOFOTO ČR - první výsledky s Images Antologies   7. 6. 2004 / 12:08
Marky Parky   
Ještě s tím "ručním" blázněním počkej. Už tři dny si hraju s ImageAntologie ( každou noc převedení jednoho vzorku ) a dnes rano poprve náznak rozumných výsledků - a taky současně fůra zkušeností a poznatků.

A jeden z těch poznatků mimo jiné je, že je potřeba mít čistá ( rozuměj bez nápisů, značek a pod ) a hodně kontrastní data....

Přikládám první částečně úspěšný pokus. Jen částečně úspěšný proto, že se mi poprvé podařilo dobře převést line a tvary, ale pořád mám problémy s obsahem.... momentálně se snažím uspět s PJ Soft Infomapou 10, která je po vrstvách ale stejně mám některé vrstvy zamčene a nemůžu se jich zbavit a většina ulic je vykreslována pomocí obrysů což je nepraktické...... GIS by v tomhle strasne bodnul.

Na závěr přikládám link na výsledek dosavadního snažení ....
http://www.markyparky.net/summary0.png
 

Re: Re: Textura pre mesta - ORTHOFOTO ČR - první výsledky s Images Antologies   7. 6. 2004 / 21:32
Vláďa Stoje
oproti texturovaným VTP polygonům přinášejí oba tyhle "foto" postupy možnost nezatěžovat počítač u ploch hustě pokrytých velkým množstvím malých polygonů, ale za cenu, že se pro scenerii musí načíst custom textury.
Palanderův postup přináší určitější výsledky, jasně ohraničené tvary s definovanou texturou. Tím Tvým pokusem s Image Analogies jsem úplně užaslý, že to vůbec funguje! (I když ve Tvých rukách asi funguje všecko...) První výsledky se mi zdají spíš jako umění než jako technický převod... Představuju si to dobře, že kdyby se např.
program na tréningových dvojicích map a fotek naučil tvořit z dalších map pseudofotky, že by např. u protaženého tvaru se směrově vázanou texturou použil u analogického pootočeného tvaru i tu texturu pootočenou?

Kluci setrvejte oba v pokusech, je to zajímavé!

Vláďa Stoje

PS: Pavle díky za link na šikovné stránky České geologické společnosti (já o nich nevěděl, a to jsem z toho oboru!) i za betaverzi Cellu 412-112, zkoušel jsem ho a moc se mi líbí, škoda že to Labe ale nakonec někde musí skončit.
 

Re: Re: Re: Textura pre mesta - ORTHOFOTO ČR - první výsledky s Images Antologies   7. 6. 2004 / 22:49
Marky Parky   
Nevym jestli jsem te pochopil spravne s tim pootocenim, ale z vysledku ktere jsem dostal dnes, se mi zda ze spis ne, nebo s tim mam zatim problem. Je ale taky dost mozne ze je zpusobeny jen "spinavosti" vyukove mapy. Takze "vyukova" textura bude muset byt strasne jednoducha a citelna aby se na jejim zaklade pak

Zkusim si ted hrat s jednodussimi objekty a mensimi rozmery a uvidim co z toho dostanu.....

 

Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta - ORTHOFOTO ČR - první výsledky s Images Antologies   7. 6. 2004 / 22:59
Ray
Zdarec, me se ty textury take netoci. Zda se, ze to vybere kousek textury a ten pripadne zmackne ci natahne. Snazim se prokousat dokumentem, kde je popsan princip, ale musim priznat, ze z toho zatim nejsem moc moudry - myslim ale, ze to pracuje s obdelnikovymi patterny.
Zkousim, jak to dokaze prevest CB orthofoto texturu z geo. spol na barevnou. Podle orthofoto, ktere je na webu Hradce Kralove (bohuzel jsou tam nestastne barevne prechody mezi listy - predpokladam, ze schvalne), ale snad to jako zkouska postaci. Tak jsem zvedav - ty geo orthofoto se zdaji byt hodne dobry
Radek
 

Re: Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta - ORTHOFOTO ČR - první výsledky s Images Antologies   8. 6. 2004 / 00:24
Marky Parky   
Zkusil jsem na to jit odlesa a jsou tu uspokojive vysledky - ve výokove bitmape jsou 4 smery silnici a 8 smeru prechodu pole - louka.

Je evidentni ze generovani z takovychto "vyukovych" map funguje, teoreticky by stacio pripravit vhodnou vyukovou sadu spolu se sablounou ( alespon 8 smeru silnic, zeleznic, prechodu pole - louka - les - vodni plocha, 8 smeru rotace maleho, stredniho, velkeho domu, panelaku, bloku domu ci tovarni haly a pak nechat prechroupat....

http://www.markyparky.net/summary2.png

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta - ORTHOFOTO ČR - první výsledky s Images Antologies   8. 6. 2004 / 08:51
Ray
Cus, zkousel jsem to udelat podobne (silnice, reka, zeleznice, les, louka, pole), ale pri nasazeni na realnou mapu mi to dela velike problemy s oblouky - udela mi to schody a pusobi to hodne "nerealne". Zkusim to jeste poladit.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta - ORTHOFOTO ČR - první výsledky s Images Antologies   8. 6. 2004 / 09:19
Marky Parky   
Rano jsem zkusil dve veci:
a) pridat domky - vetsi stavby vicemene uspesne, mensi stavby ( 2 - 3 pixely v 4,8m/pix ) to ignoruje, coz je skoda, budeme muset pracovat ve vetsim rozliseni...
b) u silnic jsem smazal okraje, udelal je tenci a nechal je jen sedive, aby se smazly rozdily - vypada to temer okamzite o mnoho lepe...

Bohuzel jsem si screenshotek nechal na disku na ktery odsud nemuzu, takze ukazu az vecer...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Textura pre mesta - ORTHOFOTO ČR - první výsledky s Images Antologies   9. 6. 2004 / 21:47
Vláďa Stoje
ahoj Filipe,

obrázek summary2 se mi taky líbí, ale víc teoreticky než jako příznivci FS. Kdyby FSko umělo vektorové linie o hodně líp (myslím třeba jako kolejničky s pražcema při velkém přiblížení a podobně), nebylo by tohle umisťování neotočných textur maskama nebo analogiema přes custom textury už tak velkým přínosem, ale když vezmeme pracnost
tvorby vlastních vektorových podkladů nebo obtížnou dostupnost vektorového gisu a nakonec i hrubý způsob jejich dnešního vektorového znázorňování, je tahle možnost převodu rastrové mapy do pseudofotek na velkém území se spoustou objektů zajímavá.

Najdou se jak příznivci co nejvěrnějších generických textur pro landclass tak příznivci jednoduššího vzhledu textury, kde je každá ulička na svém skutečném místě. U velkých neobydlených
oblastí je nakonec každá metoda dobrá, jen mám dojem že u nás se už všichni těší na co nejdetailnější cells z Ground2k a kde to jde i na fototextury na terénu a na hustě umístěných 3D objektech. Doufám že při nočních výpočtech neshořel disk a neztratil se ten Tvůj krásný 3D Motol!

Vláďa Stoje
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ