Ale zajisté, jen jsem si myslel, že mezi zájemci o letectví se tyhle věci nemusí až tolik vysvětlovat.
Letecky vyspělé a kulturní země zpravidla chápou, že síť letišť pro všeobecné letectví není poze hobbystickou a soukromou záležitostí omezené a nepřístupné party lidí, jako je tomu u nás. Vědí, že pro mnoho lidí je malé letadlo vcelku běžný dopravní prostředek, vědí, že letecky vzdělané obyvatelstvo může přinést i užitek (třeba Civil Air Patrols v USA). Nedívají se na to očima, jak tu padlo už od několika diskutérů, že je to soukromá záležitost několika jedinců a většina ostatních z toho nemá žádný užitek.
Je to jako s místními sportovními kluby, dotovanými státem (narozdíl od leteckých sportů, jen tak mimochodem). Já z nich bezprostředně taky nic nemám, krom toho, že zpravidla vychovají daleko slušnější lidi než ulice. A proto jejich hlubší dopad uznávám a to, že se platí i z mé kapsy, plně podporuji.
Kdosi tu použil příměru vyvlastnění budovy v prospěch klubu šachistů. Tohle se do jisté míry ale dělo, jen nikdo nikomu nic nevyvlastňoval, stát převedl svůj majetek dlouhodobě využívaný sportovními kluby do jejich vlastnictví. Je to jen pár let zpátky.
Bohužel na tahu jsou i aerokluby, kde má člověk po příletu pocit, že někomu vlezl do obýváku, ale to je hluboký nešvar, který se pomalu daří odstraňovat. Ovšem kvůli těm několika oslům mezi letci nelze používat na všeobecné letectví v ČR jeden pohled. |
|