FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 29. 12. 2024, svátek má Judita Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
ŘLP - pracovní doba, etc. Jeden příspěvek | Celý strom
ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 07:32
BloodDrainer   
Ahoj, jiz dlouho jsem tu zase nepsal, ale dneska rano jsem se toulal internetem a narazil jsem na stranky RLP, kde se pise, ze hledaji nove ridici. Je tam i rozhovor s jednou slecnou ridici. Ona v tom rozhovoru rika, ze delaji 14 sluzeb za mesic, ktere jsou cca 7-12 hodin dlouhe.
Mohl by mi nekdo, prosim, z praxe priblizit, jak presne takovy mesic ridiciho vypada?Jak casto ma, da-li se to tak nazvat, ranni, dopoledne, odpoledni, nocni, ... ?
U vyberoveho rizeni potom pisi, ze staci jenom stredoskolske vzdelani, neni takovy clovek se strednim vzdelani ve vyberovem rizeni nejak podcenovan nebo tak? Myslim oproti lidem s VS.
A testy, ktere ridici sklada jsou podobne tem, co clovek dela na ULZ kdyz chce medical class 1??

Dekuji vsem za odpovedi

S pranim pekneho dne

Ondra
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 09:53
Marky Parky   
Ad pracovní doba:

ŘLPák má kratší fond pracovní doby na týden, jen 34,5 hodiny. Služby jsou různě dlouhé, od nejkratších sedmihodinových po nejdelší dvanáctihodinové + existují ještě tzv. šejdry, kdy jde člověk na pět hodin ráno, přes poledne je volno a pak jde na čtyři nebo pět hodin večer. Šejdry jsou lépe placené a kdo nechce, nemusí je sloužit.

Měsíc pak vypadá tak, že řídící má tzv. bloky služeb. Existují poměrně složitá pravidla, jak bloky mohou vypadat, aby nebyly moc dlouhé, aby řídící nešel od šesti ráno do práce po odpolední, co končí o půlnoci a podobně. Jeden blok zpravidla obsahuje 3 až pět služeb a je následován dvěma až čtyřma dny volna. Rozvrtstvení služeb by mělo být rovnoměrné, ale náhoda je prevít, takže čas odčasu se stane, že člověk chytne pět krátkých služeb a pak dva dny volna a nebo naopak, že chytne tři jedenáctky a pak má čtyři dny volna.

Co se týká vzdělání, tak vůbec nerozhoduje. O tom zda se člověk nakonec stane řídícím nebo ne rozhodují zcela jiné faktory, než dosažené vzdělání a lidi v komisi i instruktoři později v kurzu na to opravdu nehledí.

Psychotesty a zdravotní testy jsou podobné těm na medical class 1. Nicméně celé výběrové řízení je vícekolové a proklepne člověka opravdu ze všech stran. Navíc ještě je nutné podotknout, že úspěch ve výběrovém řízení je teprve začátek cesty ...
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 09:56
Marky Parky   
Ještě než mě někdo chytne za slovíčko, nejdelší "řídící" (tedy taková, kdy sedí člověk za radarem a pod) služba je jedenáctihodinová, dvanáctihodinová služba může být pouze neřídící (např. vedoucí směny, různé výcviky a pod) a netýká se "řadového" řídícího.
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 15:17
turbík
jeste dodam ze 12ti hodinova sluzba muze byt i ridici.viz.nase nocni (myslim tim APP Praha) ma 12 hodin
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 15:46
Marky Parky   
Aha, tak v tom případě tohle omezení na 11h asi platí jen na oblasti.
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 10:03
orlík
Zeptám se na tvůj názor. Vzdělání je požadováno středoškolské. Znám člověka, který chce studovat řízení letového provozu na FD ČVUT. Má to tedy vůbec smysl? Není to ztráta času? Zejména, nemá-li jistotu, že projde konkursem - a tu mít nemůže. Resp. není lepší studovat "něco universálnějšího"? Když už chce mít mermomocí vejšku?
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 10:12
N.G.
můj názor je udělat střední školu stačí gympl a pak hned do kurzu. po pravdě uspěšnost vysokoškoláků není až tak velká hlavně těch co příjdou rovnou ze školy. myslím že k tomu mají moc studijní a méně praktický přístup ale jak říkám je to jen názor pár z nás.jinak vejška o řízení nemá naprosto žádnej význam pro řízení a vůbec ti na pozici řídícího nepomůže
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 14:35
A.J.Scandall   
Tohle si myslím o profesi řídících taky a zároveň to tvrdím o dopravním létání, je to středoškolská profese, VŠ je pro řadového kapitána či copilota zbytečná, spousta lidí se naoupak začne cítit "nevyužitá" a začne vymejšlet kraviny jako zbytečné změny do příruček apod. Jediný význam to má jako A) záloha pro případ, že se s létáním musí předčasně skončit B) pro ty, kteří mají ambice pokročit dál, do funkcí ať už bezprostředně leteckých (technický pilot, vedoucí výcviku), nebo manažerských. Tudíž to má smysl tak pro 10% pilotů max.

P.S. abych nebyl nařčen z nějakého komplexu či závisti, sám jsem inženýr a pro to, co dělám, to považuju za naprosto zbytečné.
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 14:37
Kachna   
Já jenom přidám, to samé je u mechaniků, nebo chcete-li techniků. To že si z toho udělala ČVUT slušněj job je věc jiná.
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 14:51
A.J.Scandall   
Já tomuhle všeobecně říkám inflace vzdělání. Význam vysokoškolského vzdělání se posunul tam, kde byla před 70ti lety maturita. A od dnešního průměrného absolventa VŠ nelze očekávat tolik, co před lety. Ono totiž řekněme si upřímně, většina ze současných absolventů by VŠ před 40 a více lety ani nebyla schopná dokončit. Včetně mě, řekněme si na rovinu.

Osobně jsem advokátem toho, ať se to s VŠ vzděláním u letectví zase tak nepřehání. Kachna má naprostou pravdu, že si z toho některé školy a další subjekty na ně navázané udělaly poměrně slušný (aero)job
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 15:02
orlík
Pod tohle se podepisuju. Mimochodem ono to tak trochu bylo už před nějakými 20 lety, kdy jsem studoval já. Především určití lidé na ČVUT (a nepochybuju, že jinde to je jinak) vytvořili ze svého oboru obrovskou vědu. Obvykle to byli teoretici, kteří v životě nebyli v praxi. Na školách se tak učí pseudoteorie odtržené od reálného života. Dneska k tomu ještě přistupuje základní problém česého školství a hrob výchovy inteligence = peníze pro školy za každého studenta. Dále pak nesmyslný požadavek na vzdělání od mnoha personalistů a z toho vyplývá ona inflace vzdělání. Lítat u ČSA, nebo řídit civilní provoz s maturitou lze, na VŠ kvůli tomu nikdo chodit nemusí, ale např. v armádě, nebo u policie to už jinak možno není. Vyžadovat vysokoškolské vzdělání k řízení stroje, to je přece směšné. Zejména, když dotyčný stejně musí složit mraky různých zkoušek a vše se naučit v podstatě v praxi.
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 18:03
tmx
Řízení letového provozu na FD? Seš si jistej? Buď se něco změnilo, nebo jsem už tu školu zcela vytěsnil z paměti, ale nevím o takovém oboru a po pravdě naprosto nechápu, jaký by měl význam a co by se tam jako učilo...
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 20:13
Marky Parky   
Učí se tam, ale ve smyslu manažerském (tzn. příprava na pozici "ředitele společnosti provozující letadla"), nikoliv tak jak to chápeme my.
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 10:13
N.G.
jo a pak tam jsou tací kteří mají mnohem méně weekendů než jiní že ano
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 10:55
Marky Parky   
Však vono se to srovná, neboj ....
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 18:27
N.G.
do doufám nebo budu naštvanej
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 13:15
BloodDrainer   
dekuji tobe, a samozrejme i vsem ostatnim, za odpoved/i.
Neda mi to, ale chtel bych se ejste zeptat na platove podminky.
Nekdy jsem slysel, ze maji ridici platy o neco vedsi nez piloti, je tomu tak?
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 13:43
Koprik
Vedsi ne, mozna nekteri vetsi, ale zalezi, co to je za pilota!Nekteri kapitani renomovanych spolecnosti vozi v krasnem letadle lidi a jini praskuji pole, nebo vozi po noci psi sracky z Hongkongu.Na druhou stranu verim tomu, ze veznik z EHAM bere asi vic penez nez ten kdo sedi na vezi v LKKV.Ale to je asi vsude....
Piloti ale maji tu vyhodu, ze fasuji sluzebni uniformy, ve kterych zpravidla vypadaji lepe nez normalne, coz byva silny magnet na soudruzky letusky....Takze nakonec zalezi, jestli to chces delat kvuli tem lakadlum a pozlatkum, nebo jestli te ta prace bavi!
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 14:56
Marky Parky   
Nevím jak na tom jsou piloti, ale:

Řídící s čerstvými papíry se pohybuje někde kolem 60kkč měsíčně. Pak to pomalu roste, po cca 15-20ti letech praxe se dostane na cca 100kkč. Samozřejmě záleží pak, jestli si k tomu dělá ještě nějaké další funkce (intruktora, vedoucího směny, administrátora nějakého systému..). Plus docela zajímavé benefity.
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 15:06
Marky Parky   
Jo ještě dodám, že tohle se týká řídících u nás na nejvytíženějších pracovištích (ACC Praha a APP+TWR Praha). Regiony u ŘLP CZ jsou cca na 2/3 výše uvedeného a jak je to na vojenských/továrních letištích netuším vůbec.
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 10:16
N.G.
jo a ta holka je z app tam se všeobecně víc flákáj než na acc
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 10:22
Bendr
Reaguju jen proto, aby tady tato veta zustala ((((
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 10:23
N.G.
jestli chceš já jí napíšu znova
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 10:24
Toomitsch
A jak to vis? jsi snad ATC?
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 10:38
Rozšafín Ctibum   
Jo, je
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 12:14
Toomitsch
A na jake pozic? Abych vedel koho litovat...
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 12:15
Rozšafín Ctibum   
Kdyz bude chtit, tak Ti to rekne sam
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 18:37
pseudoMates
Napovím ti..
"Radar contact"........ o deset minut pozdějš...: "Contact radar on frequency xxx.xxx, bye."..
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 18:41
N.G.
jeste tam chybí to eh hm atd..
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 11:35
Bendr
nn, neni treba. Myslim, ze jednou stacilo, ale ocenuji tvoji snahu
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 15:17
turbík
Vzdyt vis ze kecas ))))ACC jsou strasny flakaci a jeste si troufaj tvrdit opak )))
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 16:33
kutak
asi je velká rivalita mezi ACC a eproučníkama co?
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 18:15
turbík
Ani ne Jen se tak spickujem))Obcas si namlatime...APP vetsinou vyhraje,ze)))Ale jinak se mame radi
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 18:29
N.G.
boooooooooooooooooooo to jsou kecy pomalu a nízko nic jiného
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 18:30
turbík
VoleBud rad ze ses doma )))
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 18:33
N.G.
no jo ale zadná velká zkratka jinak dík
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 20:10
nimbo
Nevieš o tom, že zvieratká z APP sa nesmú dráždiť. Teraz sú dokonca v izolácii za sklom. ))))
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 20:16
pseudoMates
No však oni tu karanténu chtějí i oblastníci..
Tak mě napadá, že vlastně by jsme si o ní mohli požádat taky..
Když to mají řídítka, tak my to musíme mít taky..
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 20:38
nimbo
Som zvedavý, či naberie niekto odvahu dať im tam nálepku biohazard. )))
 

ŘLP - pracovní doba, etc.   14. 5. 2009 / 20:46
pseudoMates
To bych dole před kruťákem ani snad nezmiňoval.. Ten je toho schopnej..
 

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ