| | | | | Zdravím,chtěl bych se zeptat jak docílím toho abych dostal bella 412 do visu?díky za odpověd a letu zdar |
| |
|
| | | | | šikovností a zkušeností.......nevím jak jinak poradit
|
| |
|
| | | | | | mno .. jen sikovnosti a zkusenosti ne .. jeste se to taky dela kniplem, kolektivem a pedalama .. |
| |
|
| | | | | | | to jsem bral jako samozrajmost |
| |
|
| | | | | Cvičením a nijak jinak Nejdřív to dlouho vůbec nepůjde a budeš si říkat, že to nepůjde nikdy. A pak najednou nastane zlom a budeš se divit, proč to dřív nešlo |
| |
|
| |
|
| |
|
| | | | | Zpomalíš a snažíš se držet vis
Vrtulník lítá trošku jinak než letadlo a to je třeba si uvědomit.
Tu jsem ti vytvořil přechod z vodorovného letu k zastavení vrtulníku (prakticky stejný princip je u přistání...
případ a - vrtulník letí v ustáleném horizontálním letu (neberu teď boční náklon apod., to by bylo na další obrázek a delší povídání) tak, že vytváří svým rotorem "tah" (P), který je v podstatě rovnoběžný s osou otáčení (řekněme, že je to prodloužená osa - hřídel) o nějaké velikosti. Tuhle část ovládá kolektiv (to je jak ta ruční brzda vedle sedačky). Tahle síla se rozloží do dvou složek (L a T), které zajíšťují pohyb vrtulníku vpřed a to, že nespadne. L je vztlak, který zajístí, že vrtulník nestoupá a neklesá. Ten musí být stejně velký, jako síla G (tíha). Když jsou v rovnováze, vrtulník neklesá ani nestoupá. Pokud je vztlak (L) nižší, než G, vrtulník klesá a naopak. A nakonec je tu síla T, která je složkou tahu P, která pohání vrtulník dopředu, jako tah vrtule od letadla.
S tímhle jak začneš pracovat, tak příjdeš lehce na to, jak se s tím vrtulníkem dá hrát...
V horní části máš ukázáno, jak to vypadá, když vrtulník přechází z vodorovného letu do visu (a-b-c-d)
Začínáme na "a", kdy vrtulník letí (viz výše) v horizontálním ustáleném letu a pak "brzdí" přechodem přes b na c. Tady je to trošku zkreslené, protože jsem si neuvědomil při kreslení, že tam ještě působí dopředná rychlost. Vysvětlím...
Jak je vidět, tak tah P působí tak, že zachovává velikost vztlaku L, tudíž vrtulník neklesá ani nestoupá. Tady je ale třeba si ještě uvědomit, že vlivem dopředné rychlosti máme větší vzlak díky náporu vzduchu na rotor, takže ve skutečnosti bude tah P o něco menší, než u případu a. Taktéž je vidět, že složka tahu, tedy síla T, která působí ale tentokrát dozadu, čímž brzdí vrtulník.
Je třeba na to ale dávat bacha, protože když se to přežene, tak se vrtulník stane dost nestabilní a dělá to bordel (aspoň v simu), obvzvlášť při nižších rychlostech. A v takové konfiguraci se vrtulnk brzdí, kdy se jeho podélný sklon postupně snižuje až do bodu d, kdy vrtulník visí (stojí nad zemí) a to tak, že rotor má takový úhel, že L=P=G a složka T je nulová, tudíž neposouvá vrtulník nikam.
Pohyb kolektivu vypadá tak, že při přechodu z a do c se snižuje ,tudíž snižzuješ P a při vyrovnání a úplném zastavení je třeba P zase zvýšit, tudíž je nutné výrazně přidat na kolektivu...
Tohle platí ale za bezvětří, jakmile působí vítr, je třeba to nějak korigovat - podle citu, ale tohle je si myslím základ
Je to neodborně, ale dá se podle toho trošku lítat |
| |
|
| |
|
|