FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
vis Jeden příspěvek | Celý strom
vis   9. 5. 2009 / 11:38
babka
Zdravím,chtěl bych se zeptat jak docílím toho abych dostal bella 412 do visu?díky za odpověd a letu zdar
 

vis   9. 5. 2009 / 12:07
Mak158474   
šikovností a zkušeností.......nevím jak jinak poradit
 

vis   9. 5. 2009 / 12:09
Hermann   
mno .. jen sikovnosti a zkusenosti ne .. jeste se to taky dela kniplem, kolektivem a pedalama ..
 

vis   9. 5. 2009 / 12:27
Mak158474   
to jsem bral jako samozrajmost
 

vis   9. 5. 2009 / 12:17
Luděk Ch.
Cvičením a nijak jinak Nejdřív to dlouho vůbec nepůjde a budeš si říkat, že to nepůjde nikdy. A pak najednou nastane zlom a budeš se divit, proč to dřív nešlo
 

vis   9. 5. 2009 / 12:30
fred
Ptáš se na jednu z hodně složitých dovedností, které potřebuješ pro létaní. A jelikož je to simulátor tak o to je to težší. Nevím jak jsi na tom s angličtinou, ale mrkni na tohle :
http://www.youtube.com/watch?v=_iefXDjdQzw - je to pekně udělané.
Jestli radši čteš tak třeba tady jsou základy - http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/docs/poh/index.html
Jinak je také pěkný tutoriál v x-plane ( http://forums.x-plane.org/index.php?showtopic=32267 ).
No a kdyby ti to nestačilo tak třeba ještě doporučím knížku - Rotorcraft Flying Handbook - http://www.faa.gov/library/manuals/aircraft/media/faa-h-8083-21.pdf - ale to už je 200 stránek a navíc je to o real létání, takže v fs to moc nepoužiješ
 

vis   9. 5. 2009 / 12:30
Swordfish   
Dobrá rada nad zlato

Mrkni sem-jen tak pro představu:

http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=953&kategorie=15
 

vis   9. 5. 2009 / 12:39
FSPilot   
Zpomalíš a snažíš se držet vis

Vrtulník lítá trošku jinak než letadlo a to je třeba si uvědomit.

Tu jsem ti vytvořil přechod z vodorovného letu k zastavení vrtulníku (prakticky stejný princip je u přistání...

případ a - vrtulník letí v ustáleném horizontálním letu (neberu teď boční náklon apod., to by bylo na další obrázek a delší povídání) tak, že vytváří svým rotorem "tah" (P), který je v podstatě rovnoběžný s osou otáčení (řekněme, že je to prodloužená osa - hřídel) o nějaké velikosti. Tuhle část ovládá kolektiv (to je jak ta ruční brzda vedle sedačky). Tahle síla se rozloží do dvou složek (L a T), které zajíšťují pohyb vrtulníku vpřed a to, že nespadne. L je vztlak, který zajístí, že vrtulník nestoupá a neklesá. Ten musí být stejně velký, jako síla G (tíha). Když jsou v rovnováze, vrtulník neklesá ani nestoupá. Pokud je vztlak (L) nižší, než G, vrtulník klesá a naopak. A nakonec je tu síla T, která je složkou tahu P, která pohání vrtulník dopředu, jako tah vrtule od letadla.
S tímhle jak začneš pracovat, tak příjdeš lehce na to, jak se s tím vrtulníkem dá hrát...

V horní části máš ukázáno, jak to vypadá, když vrtulník přechází z vodorovného letu do visu (a-b-c-d)
Začínáme na "a", kdy vrtulník letí (viz výše) v horizontálním ustáleném letu a pak "brzdí" přechodem přes b na c. Tady je to trošku zkreslené, protože jsem si neuvědomil při kreslení, že tam ještě působí dopředná rychlost. Vysvětlím...
Jak je vidět, tak tah P působí tak, že zachovává velikost vztlaku L, tudíž vrtulník neklesá ani nestoupá. Tady je ale třeba si ještě uvědomit, že vlivem dopředné rychlosti máme větší vzlak díky náporu vzduchu na rotor, takže ve skutečnosti bude tah P o něco menší, než u případu a. Taktéž je vidět, že složka tahu, tedy síla T, která působí ale tentokrát dozadu, čímž brzdí vrtulník.
Je třeba na to ale dávat bacha, protože když se to přežene, tak se vrtulník stane dost nestabilní a dělá to bordel (aspoň v simu), obvzvlášť při nižších rychlostech. A v takové konfiguraci se vrtulnk brzdí, kdy se jeho podélný sklon postupně snižuje až do bodu d, kdy vrtulník visí (stojí nad zemí) a to tak, že rotor má takový úhel, že L=P=G a složka T je nulová, tudíž neposouvá vrtulník nikam.
Pohyb kolektivu vypadá tak, že při přechodu z a do c se snižuje ,tudíž snižzuješ P a při vyrovnání a úplném zastavení je třeba P zase zvýšit, tudíž je nutné výrazně přidat na kolektivu...

Tohle platí ale za bezvětří, jakmile působí vítr, je třeba to nějak korigovat - podle citu, ale tohle je si myslím základ

Je to neodborně, ale dá se podle toho trošku lítat
10604 B / 600 x 241 / let vrtulniku.bmp
 1x  

vis   9. 5. 2009 / 17:29
ras
Aco tohle: http://www.rasil.info/as355/hud/hud.htm
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ