FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
JET A1 oktany ?! Jeden příspěvek | Celý strom
JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 16:21
Xampik
Čau,

kolik oktanů má JET A1 ? na netu jsem to nikde nenašel a v jednom vyúkovým softwaru bylo u JET A1 napsáno LOW OCTANE a u AVGAS - HIGH OCTANE

btw: a taky někde bylo napsáno, že to je hodně podobný jako diesel tak nevím
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 16:22
kuma   
To myslíš vážně?
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 16:23
Xampik
jo ...
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 16:26
kuma   
Sorry za odpověď á la tragéd - ale hledals tochu, z čeho vzniklo "oktanové číslo" a k čemu (a u čeho) se používá?

Jinak na téma Jet Fuel se tady už dost podrobně diskutovalo asi před 2 lety - takže by se dalo pohledat i na rodném péráku... kdyby byl zájem...
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 16:30
Xampik
zájem je, proto bych to sem asi nepsal ne ?
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 16:34
donCarlos
Asi to bude podobný jak nafta, když to lejou na letišti i do aut
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 16:46
Mak158474   
JET A1 vím že je používaný do naftového motoru jednojo nového ledadla od Diamont ale typ nevím........
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 17:00
kuma   
Jet A1 je jako nafta použitelný do (obecně) do turbin i leteckých dieselů, které se objevují jako houby po dešti na celé řadě malých letadel, Cessny, Pipery ani Diamondy (TwinStarr) nevyjímaje. Je ale potřeba odlišovat turbínový motor (tryskáč) a dieselový motor (pístový, bez svíček).
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 17:14
Mak158474   
jo to vim a měl jsem na mysli toho TwinStara...
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 21:26
FSPilot   
Odkdy nemá dieselový motor svíčky?
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 21:40
Štěpán Obrovský
Lehce zaspals, tohle se bere tak minimálně v šesté třídě a potom ještě v autoškole Dieslák má jen žhavící svíčku na nastartování.
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 21:50
FSPilot   
Já nezaspal, ale vy jo a nachytal vás oba Je tam svíčka, ale jen žhavící (ale je) Samo, že to vím. O motorech jsem se lecos učil jak na střední, tak na VŠ

hehe
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 21:56
Tragédie v JRD
nikoho jsi nenachytal. jen tu ze sebe delas vola. krom toho, ze oba dva zhavici svicku zminujeme, tak nektere motory nemaji ani zhavici svicku, nektere maji zhavici svicku ve forme civky ci ceho v privodnim potrubi, nektere motory maji vice zhavicich svicek primo ve valcich. navic, zhavici svicky jsou "funkcni" jen v dobe startovani a par sekund po nastartovani. pote jsou vypnuty a diesel si vystaci sam se sebou.
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 21:57
FSPilot   
Tady zase někdo nepochopil srandu ve formě slovíčkaření Vola ze sebe děláš ty, že bereš všechno až moc vážně
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 22:05
Už přistávám?
Kurva, to je legrace.
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 21:40
Tragédie v JRD
odjakziva ))

naftovy motor funguje na principu vybuchu nafty kompresi. zadna svicka tam explozi nepousti.

dobre, zejmena moderni diesely sice jiste svicky mit muze, tzv. zhavici svicky, ale ta slouzi k neemu jinemu, nez svicky v benzinu.

nicmene stare klasicke naftove motory jsou i bez zhavicich svicek, takze tam opravdu zadne svicky nejsou.
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 21:58
MiG-21MFN
trochu poopravím. dojde ke vznícení výbuch je u benzínu teda snad..
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 22:07
Tragédie v JRD
mas pravdu .. dojde k horeni .) vybuch by byl kontraproduktivni .)
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 22:09
Už přistávám?
Ale ze to dalo praci co, vygooglit a naštudovat.
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 22:13
FSPilot   
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 22:21
Mike2811
Jaký je rozdíl mezi výbuchem a hořením ?
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 22:21
Už přistávám?
Pár minut počkej, Tragéd to vygůglí.
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 22:27
Tragédie v JRD
prislo ti nekdy, ze by drevo pri horeni vybuchovalo? .)

nafta ve valci hori a horenim tam dojde k expanzi (hmm.. zeby umirnenejsi vybuch? a pak to blafne
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 22:30
Mike2811
Zkus k dostatečnému množství dřeva dát dostatečné množství kyslíku, uzavři to do nějakého malého (co nejmenšího prostoru) a hoď tam sirku, uvidíme co vyleze...
Pokud ti to neblafne taky, tak vem to dřevo, vysuš ho a hoď to tam zpátky...
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 22:32
FSPilot   
Špatně študuješ a googluješ

Výbuch je jinak řečeno vznícení (hoření), s tím související zvyšování teploty a taktéž rozpínání plynu (směsi paliva a vzduchu), což vytváří tlak na píst, který tímto je poháněn a tak dělá plyn práci
Takže prvně to "blafne" a pak se teprv rozepne

A hořet to začne tak, že se ta směs stalčí, čímž se zahřeje natolik, že dosáhne teploty hoření a sám se vznítí. Proto se tomu říká motor vznětový (jestli se nepletu)
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 22:42
PavelS
V rychlosti.
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 22:44
Mike2811
Konečně správná odpověď...
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 22:46
FSPilot   
Hehe, další chyták
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 16:39
MzM   
Tak ho nenapínejte...
Prostě se v té které vodičce počítají ty ocásky, které tam jsou. V benzínu jsou to ocásky s osmi kuličkama, v naftě jiné a v petroleji zase jiné. Třeba taková nafta bude asi fakt nízkooktanová. Páč tam je málo ocásků s osmi kuličkama.
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 16:58
kuma   
Oktany jsou fiktivní číslo, které udává podíl určité frakce uhlovodíků, které jsou méně náchylné k samozápalům při kompresi. Používá se u paliv, používaných (logicky) v pístových motorech.

Protože u "nafty" či "dieselu" je princip použití na samozápalu (do komprimovaného vzduchu se do prostoru nad píst vstříkne nafta a ta v daném teple a tlaku sama exploduje) - pak přímo vlastnost popisovaná "oktany" - tedy "nesamozápalovitost" není požadována, proto se obecně u nafty nepoužívá (podle obsahu parafinu se tak nějak odlišuje zimní a letní, podle obsahu řepkového oleje a čeho ještě bionafta a tak podobně).

U benzínů naopak, kdy je exploze startována v přesný okamžik jiskrou svíčky, je velmi žádoucí, aby ani při rozpáleném motoru nedošlo k "samozápalu" znatelně před horní úvratzí, to by motor brzdilo, snižovalo výkon.

Obecně do motorů s malou kompresí (Jawa 50, L-13 Vivat) se dá použít nízkooktanový benzin (Special - BA78, BA80), do rychlejších motorů (více otáček) a s vyšší kompresí se používá (z tohoto důvodu) vysokooktanový benzin (ne nafta!) - tedy BA95, BA98, BL100 (Avgas 100 - letecký benzin).

Do superrychlých překomprimovaných motorů se svého času ze stejného důvodu přidával metanol - nebo naopak voda (FockeEulf Ta-152, nebo Me-109G10)

Do turbin se používá palivio trochu jiné - tam jsou sice taky tlaky a teplota, ale v jiných pásmech - logicky zas spalovací kmora turbíny připomíná spíše samodujnou lampu nebo tlakový vařič -a ty jsou - nejčastěji - na petrolej (Primus). Proto se taky někdy palivu do tryskových motorů říká (u nás) "letecký petrolej" - ve světě "Jet fuel" nebo - jeho jedna nejčastěji používaná kategorie - "Jet A1". Spíše ale než petroleji, je "jet fuel" podobný normální "naftě".

Pokud se Jet A1 naleje do traktoru, jezdí na to úplně normálně (zcela běžně praktivována na mnoha svazarmovských letištích, dokud šlo s armádou, Sověty nebo Slovairem kšeftovat s kanystra...

Sem si myslel, že grunt toho, co jsou to vlastněm "oktany" - patří k základmnímu vzdělání každýho leghce technicky orientovanýho středoškoláka..Sem se holt sek...
 4x  

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 17:11
kuma   
Jo - a do toho úvodu patří, že "oktanové číslo" je fiktivní, protože neochota k samozápalům je v benzinech upravbována uměle přísadami, aditivy. Dlouhé roky zo byly sloučeniny olova - působily jednak proti samozápalům, jdnak se usazovaly v některých místech motoru, což bylo vítáno - například na sedlech ventuilů trvakle se obnovující povlak olovem změkčoval dopadání pístů a zvyšoval životmnost sedel i ventilů.

Na druhou stranu olovo "plombovalo" první generace katalyzátorů, proto byl vyvinut "bezolovnatý benzin." První motory na "bleifrei" měly proto velké problémy s životností, vymílala se sedla ventilů, než výrobci motorů púřišli na to, co a jak. Kdysi byl ve VÚMV (Výzkumný ústav motorových vozidel) dělán zajímavý test, byo to v době, kdy na Západě už byl bezolovnatý benzin, u nás bylo mnoho aut na olovnatý benzin. Na brzdě tam nechali běžet škodovácké motory (105/120) jako kdyby v jednom kuse ujely 80.000 km a zkoumali, jak se sedla opotřebí - a co dělat, když by se do nádrže musel nabrat bezolovnatý benzin. Vyšlo jim, že motor může na "bleifrei" vyjet bez problémů 3 nádrže, pak se ale sedla vymlátí. Řešením (a doporučením) bylo - každou 3. nádrž olovnatý, jinak možno na bezolovnatý. Jen při kontrukci motoru do Škkody Favorit bylo vyzkoušeno celkem 13 vzájemných kombinací (ocel, litina, keramika a já nevím co ještě) na kontrukci ventilů a sedel, než se našlo něco, co vydrží trvale bez olova. testy tehdy pro Škodu dělali v Japonsku a stálo to majlant - docela významnou položku v rozpočtu na vývoj nového vozu.

Náhodou v tom VÚMV ve stejném testu nechali běžet 3 motory ze žigulíků (svého času ruská licence Fiatu 124, vozu roku 1964) - po 80.000 km nezjistili žádná opotřebení sedel ventilů - proto test prodloužili (u těch bžigulíků) na 160.000 km - pak motory rozebrali - a dílenskými měřidly u všech tří naměřili změny menší, nhež byla povolená chyba toho měřidla - tedy pořád nic. Italové ty motory tenkrít vymysleli perfektně... a na bezolovnatý benzin se mohlo přejít bez jakýchkoliv úprav.

Ale to už jsem od oktanů dost daleko...

A stejně si myslím, že s takovým dotazem by se tu nemělo prudit - a každý, kdo by chtěl, si to může najít na gůglu a kdekolliv jinde sám !
 2x  

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 17:26
Už přistávám?
Možná stačilo napsat, že Jet A1 má oktanové číslo kolem 20.
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 17:28
kuma   
TAks to měl napsat. Zdálo se zřejmé, že v tom má tazatel guláš. Jestli tě můj příspěvek obtěžoval - prostě už máš smůluu příště to nečti!
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 18:01
Running_Man
já naopak děkuji za pěkný výtah
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 18:02
mípa   
Jenom upřesnění k tomu žigulíku. Rozdíl je vtom, že u motorů Š105/120 byly sedla ventilů přímo zafrézovány do litiny (hlava motoru byla litinová). V takovém motoru se bez "mazání" olovem v palivu opotřebovávají sedla a zadírají dříky. U Žigulíka (už od prvních modelů VAZ2101) byla hlava hliníková, sedla ventilů zalisovaná z tvrdokovu (spékaný kov) a dříky ventilů s ocelovými vodítky a stěracími kroužky (mazané olejem). Proto ten rozdíl. Taková konstrukce se u motorů v podstatě používá i dnes. Jo a nevymysleli to italové, ve Fiatu 124 byl motor s rozvodem OHV a zcela jinou konstrukcí hlavy.
 

JET A1 oktany ?!   5. 5. 2009 / 09:55
Karel
nech mě hádat.... vymysleli to pro tajné létající folksvágny, že jo?!?!
 

JET A1 oktany ?!   5. 5. 2009 / 11:13
kuma   
No, pořád je se co učit.

Myslel jsem, že rusové koupili licenci i na ty motory. Zdá se mi divný, že by do koupenýho žigulíka (kde jediný rozdíl proti Fiatu 124 byl průměr startovacího věnce a zvýšená světlost vozu pomocí nastavení pružin a tlumičů - jinak to bylo do šroubku stejný a díly byly zaměnitelné) - dávali v SSSR originálně vyvinutej - navíc tak progresivní motor... Ale ruská zem je velká, všechno je možné...

Jinak i když nemám technické vzdělání, v pubertě (a éře Grahama Hilla) jsem vůně motoru miloval - jsou to pro mne velmi zajímavé informace a i když jsem žuglíka taky kdysi vlastnil, popsané konstrukční rozdíly mezi motory VAZ a Škoda mne překvapily.
 

JET A1 oktany ?!   6. 5. 2009 / 08:04
MzM   
...a to jsem četl, že armádní/policejní složka měla v žigulících(?nebo to bylo v gazech?) wankelovy motory.
 

JET A1 oktany ?!   6. 5. 2009 / 08:32
kuma   
Zajímavé. To jsem nikde nečetl. Že do Volhy krásně pasoval dieselový Perkins - to se vědělo, ale Wankel??
 

JET A1 oktany ?!   6. 5. 2009 / 08:36
Tragédie v JRD
bylo to par kusu ziguliku .. defakto prototypy .. zadna velka seriova vyroba.
 

JET A1 oktany ?!   6. 5. 2009 / 08:42
kuma   
aha... Fakt zajímavé, nesylšel jsem o tom.

BTW - myslím ale, že by bylo chybou podceňovat sovětské konstruktéry - byť vizitkou automobilového průmyslu byly Leninovy saně... Já alespoň netrpím komplexem, že co udělali "soudruzi z en-dé-er" je nutně hodno posměchu (to nebylo na Tragéda, ale obecně do prostoru)
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 17:23
Mak158474   
ještě dotaz jeden Afisák mě chtěl přesvědčit že je nějakej rozdíl mezi "Karosinem" a "Letckým petrolejem" ja tvrdil že je to to samo kdo měl teda pravdu popř jaký je v tom rozdíl???
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 17:27
kuma   
Původně kerosen snad byla nějaká odrůda, přešsně vymezená. Ale podrobnosti nevím (nejsem tribolog). V zásadě v běžném leteckém životě (myslím) se oba výrazy použivaly promíchaně pro totéž - prostě letecký petrolej a kerosinen bylo prakticky to samé.


Třeba mne někdo zkušenější opraví, doplní...
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 17:31
Lowmick   
Karosin se to jmenuje protoze ho lili do autobusu Karosa?
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 21:30
FSPilot   
Hehe, tež mě to napadlo

Ale jinak Kerosin je upravený petrolej s nějakýma specifickýma vlastnostma (tuším bod mrazu má níž, nižší hořlavost-kvůli úniku při havárii apod. ne?)
 

JET A1 oktany ?!   5. 5. 2009 / 10:21
A.J.Scandall   
Já teda doteď žil v domění, že slovo kerosin v ruštině znamená petrolej (obecně), a tedy že se jedná o totéž. Akorát že v češtině slovo Kerosin zdomácnělo jako synonymum pro Letecký petrolej.



 

JET A1 oktany ?!   5. 5. 2009 / 10:32
FSPilot   
Já viděl právě nějaký dokument o palivu a tam se o Kerosinu mluvilo jako o něčem vylepšeném, ale už je to pár neděl, co jsem to viděl
 

JET A1 oktany ?!   4. 5. 2009 / 18:19
Xampik
dík za vysvětlení
 

JET A1 oktany ?!   5. 5. 2009 / 11:49
Švící
Jen obecně, AVGAS je zkratka Aviation Gasoline, tedy letecký benzín, konkrétně je to AVGAS 100LL, tedy letecký benzín 100 oktanů LL=Low Lead (nízkoolovnatý). JET A-1 je letecký petrolej (archaicky kerosin), který je hodně mastný a proto podobný naftě. Ale diesely na to moc nejedou, lidi to různě kradou a užívaj, že je to levnější, ale osobní auta tim dost trpěj a fakt to špatně jede. Oktany u petroleje netušim, jestli se řešej..
 

JET A1 oktany ?!   5. 5. 2009 / 22:26
mípa   
Pokusím se do toho vnést trochu jasna.
U benzínu se stanovuje oktanové číslo, které udává odolnost proti samovznícení od horkých částí spalovacího prostoru. Čím vyšší oktanové číslo, tím je směs odolnější proti samovznícení (směs paliva a vzduchu je ve válci po celou dobu kompresního cyklu). Samovznícení (nesprávně samozápaly) se projevují klepáním motoru (nesprávně nazývané klepání ventilů, kdo jezdil s Š120 ví o čem je řeč). Moderní motory s vyšším kompresním poměrem potřebují benzín s vyšším oktanovým číslem.
U vznětového motoru (naftového) je situace jiná. V kompresním cyklu se stlačuje pouze vzduch a palivo se vstřikuje až na jeho konci. Směs paliva a vzduchu se vznítí od kompresního tepla. U nafty se stanovuje tzv. cetanové číslo, které udává, jak je palivo ochotné ke vznícení. Čím je cetanové číslo vyšší, tím rychleji se palivo vznítí. Moderní (vysokootáčkové) vznětové motory vyžadují palivo s cetanovým číslem okolo 60. Starší pomaloběžné motory s komůrkovým spalovacím prostorem se spokojí i se 40.
U proudového motoru - turbíny - je situace úplně jiná. Palivo je zapáleno při startu a potom hoří kontinuálně. Proto pro něj není důležité ani oktanové číslo ani cetanové číslo. Důležité jsou pro něj jiné vlastnosti - čistota, stabilita, mrazuvzdornost atd. Jako palivo vznětového motoru může být použito, ale ne u každého motoru. Je totiž lehčí než nafta, má poměrně vysoké cetanové číslo a menší mazací schopnost než nafta. Motor na spalování petroleje musí být přizpůsoben, to jsou takzvané vícepalivové motory. Takový byl např. v ruských BVP, obdobné motory se používají v armádních nákladních autech. Jedná se vždy o velkobjemové motory s relativně malou kompresí a upraveným systémem mazání ventilových dříků. Používání Jet-A1 v turbodieselu osobního vozu silně snižuje jeho životnost.
 

JET A1 oktany ?!   5. 5. 2009 / 22:53
Koprik
Jednička s hvězdičkou,není co dodat!Díky moc, že jsi nám školním flákačům a lenochům líným hledat do toho vnesl jasno!
 

JET A1 oktany ?!   5. 5. 2009 / 23:41
kuma   
Dík za doplnění.

Akorát já nepsal nic o "turbodieselu v modetních autech" ale o pohonu traktoru Zetor 50 -který na Jet A1 jezdí zcela (ale zcela) bez problémů .

Ještě prosím doplnit - pokud motory žigulíků (2101) a Fiatu 124 nejsou shodné - kde se tedy vzaly ty motory do 2102? Dík!
 

JET A1 oktany ?!   6. 5. 2009 / 00:08
Tragédie v JRD
ty motory do zigula se tam objevily tak, ze je vyrobil fiat, ale od motoru v fiatu 124 se lisi mimojine v tomto

- fiat 124 ma rozvod OHV, zatimco motor v 210x(1, 2) OHC
- mensi zdvih pistu v ziguliku
- kapalinova spojka (v zigulu) oproti mechanicke spojce (ve fiatu)

urcite i v necem jinem, ale tohle se mi povedlo najti
 

JET A1 oktany ?!   6. 5. 2009 / 00:59
mípa   
Základní koncepce a blok motoru je stejný s Fiatem. VAZ 2101/2 měl ale "čtvercový" motor, tz. stejné vrtání jako zdvih na rozdíl od originálu, který měl o pár mm delší zdvih. To se vyřešilo jinými vložkami válců. Klikový hřídel musel mít odpovídající menší vyosení ojničního čepu. Nová byla hlava s vačkovým hřídelem a jednozvratnými vahadly ventilů, ventily měly větší průměr, písty jinak tvarovaná dna, pohon vačkové hřídele dvojitým řetězem s kluzným napínákem.
Z ostatních rozdílů si pamatuju ještě vyhřívání karburátoru vodou, jiné palivové čerpadlo s ruční páčkou, zapuštěné kliky na dveřích, nástavec na natáčení klikou (byla ve standardní výbavě) a pozměněné (masivnější) nárazníky.
To všechno soudruzi ze Sovětského svazu vytvořili sami, zřejmě s mírnou pomocí italských soudruhů.
 

JET A1 oktany ?!   6. 5. 2009 / 08:31
kuma   
Dík za info, Tragédovi i tobě.

Ano, na startovadcí kliku jsem zapomněl, ta fakt ve slunné Itálii nebyla, ale myslím, že zapuštěné kliky byly převzaty z jiného Fiatu (125 pozdější model?) a nebyly původně sovětské.

Ale vidím stále rozpor s těmi motory - motor si vytvořili (přetvořili) soudruzi - nebo jen koupili od Italů jinou verzi? - já myslím, že spíš má pravdu Tragéd - ale nevíte náhodou někdo jak to bylo doopravdy (až bude čas zkusím pohledat, ale líp než Tragéd asi nic nenahledám )
 

JET A1 oktany ?!   7. 5. 2009 / 00:31
mípa   
Taková je to ptákovina a úplně jsi mne do toho, doktore, namočil. Snažil jsem se něco pohledat o žiguldovi na několika ruských webech a všude píšou "..byl zkonstruován nový motor.." Skoro to vypadá, že ty úpravy udělali rusové převážně sami. Slušný článek je třeba http://byaki.net/2006/04/21/vaz_2101_zhiguli.html
Píše se tam, že rozdílů je ještě daleko víc, např. zesílení karoserie, výměna zadních kotoučových brzd fiatu za bubnové, změna kinematiky přední nápravy, úprava synchronizace převodovky, zvětšení spojky. Buď jsou ty články trochu rusky tendenční, nebo nevím, proč vlastně potřebovali tu licenci, když to celý předělali, že
 

JET A1 oktany ?!   7. 5. 2009 / 00:39
mípa   
Dokonce tady http://ruvaz.ru/vaz-2101/ se píše, že válce motoru byly dál od sebe, to by znamenalo opravdu kompletní přestavbu motoru.
 

JET A1 oktany ?!   7. 5. 2009 / 08:35
kuma   
Dík! Skvělý odkazy, už jsem si postahoval a luštím ruský "žučky"
 

JET A1 oktany ?!   7. 5. 2009 / 09:16
Toomitsch
Nechces to v ramci sveho zigulovskopropagacniho zajmu prelozit nam rusky nemluvicim a azbuku nezanylm prelozit do cestiny?
 

OT: žigulík   7. 5. 2009 / 09:48
kuma   
No, asi to nepřeložím celý, ale výňatky si nemohu odpustit (omlouvám se za OT) - jsou tu fantastický hlášky:

"První zkoušky prototypů Fiatu 124, dodaných z Itálie, měly prověřit vhodnost typu pro domácípodmínky. Začlo se na Dimitrovském polygonu jízdou po dlážděné silnici (asi "z kočičích hlav"). Výsledky byly neuspokojivé. V průměru po 5000 km se prakticky rozsypala karoserie, závažné konstrukční nedostatky se projevily na podvozku a brzdách. To ale nebylo žádné překvapení pro domácí konstruktéry ale ani pro Italy, automobuil nebyl konstruován pro domácí (=SSSR) podmínky"

jen připomenu, že v evropském kontextu byl Fiat 124 vyhodnocen jako auto roku !!! V "domácích podmínkách" v SSSR byla tedy jeho životnost jen 5000 km Je jasné, proč v našich podmínkách (přece jen asi silniční poměry v ČCCR byly spíše evropské, než "dalněvastočnyje") byl žigulík takovej "držák"

Nebo:

"V převodovce bylo třeba trochu pozměnit konstrukci synchrokroužků. Vpravdě převodová skříň automobilů VAZ 2101 a jeho následných modifikací je dodnes oprávněně považována za jednu z nejlepších. Nezřídka můžeme potkat "žiguláckou" převodovku, která funguje bezchybně a prakticky bez nutných oprav i po 600-800 tisících kilometrů".

Teda to auto, co má najeto 600.000 km bych chtěl vidět (ne v něm sedět)

Zajímalo by mne, nakolik to skutečně jsou "ruské poměry" anebio nakolik se jedná o "ruskou latinu". Zažil jsem už obojí...
 

OT: žigulík   7. 5. 2009 / 09:58
orlík
600.000 a víc vydržely starý Mercedesy a Volva. Žigulíku bych to nevěřil. Nicméně, převodovka byla jistě překonstruována, aby ji bez úhony dokázaly obsluhovat ruce zvyklé na řazení T55 .
 

OT: žigulík   7. 5. 2009 / 10:08
PILOT253   
No Já mám v oranžové metalíze LADA Žiguli 2101, 33 roků starý, před 11 lety jsme s ním byli v chorvatsku, má najeto 200 000km, malinko sice kvete sem tam, ALE! nikdy na tom autě jsme s otcem nemuseli dělat nějaké závažn udržby ba dokonce opravy!
To auto jak vyjelo z výrbní linky, tak ho mám nyní doma.
Doporučuji!!!

PS: Kdyby měl někdo zájem, mám ho nyní na prodej

Radim
42886 B / 550 x 413 / WAS 1.jpg
 

OT: žigulík   7. 5. 2009 / 10:18
orlík
Ale jo, to věřím, i když údržbu snad děláte, jenže 200.000 km není 600.000. To mělo i moje embéčko. Každopádně žigul je fortelný auto, dělaný na ruský cesty. Tím pádem ježdění u nás je absolutní nevyužívání jeho schopností, proto vydrží. I škodovka má pro ruskej trh speciální tlumiče a pružiny. Auto je pak tvrdší a nepatrně vyšší. Žigul to měl v sérii.
 

OT: žigulík   7. 5. 2009 / 11:10
maskot
Musim potvrdit, mal - teda moji rodiacia mali toto auto. Vyhodili sme ho ked malo najazdenych cca 350 000 km, ked sa do rodiny kupil Favorit - to bola hruza. Ten zigulak bo neznicitelny, akurat v zime bol trochu problem so zadnym nahonom a lahkym kufrom, ale ked sa clovek na tom naucil jazdit no problem. Za tych cca 30 rokov co ho nasi mali, sa tam raz menila vackova hriadel a olej. To bola cela udrzba. Neznicitelne auto. Teraz si chcem kupit zase ladu. S ruskymi autami mam len tie najlepsie skusenosti. Okrem toho ruske auta sa nekradnu
 

OT: žigulík   8. 5. 2009 / 04:24
kluk ušatá
Tohle prodávat zrovna teď, když nemám ani peníze, ani garáž, trhá mi to srdce... Radši si ji jěště pět let nech, já si jí pak vemu
 

OT: žigulík   8. 5. 2009 / 09:11
Tragédie v JRD
a za kolik ho prodas? .))) ekologicke vypalne uhradiís ze sveho?. )
 

OT: žigulík   8. 5. 2009 / 09:45
PILOT253   
No ekologické mám jinak ošéfované. Prodávám ho, protože mi rodiče nedovolí ho mít-se bohužel bojí že se mi něco stane!
Ted už jen nevím, nechat ho nenechat-když si ho nechám a opravím trochu do lepšího stavu a udělám tomu veteránské papíry, tak by se to mohlo prodávat celkem dobře třeba za 2 roky.

Vím že to prodám a pak mě to zamrzí když zjistim že někde by to vzali do muzea nebo něco podobné, nějaký sběratel atd za uplně jiné hodnoty.

Zatím to mám na prodej dle domluvy (2000,-)

Radim
 

OT: žigulík   8. 5. 2009 / 18:35
Tragédie v JRD
ty cece .. to nechapu .. jak "rodice nedovoli"? 18ti bylo, vlastnikem byt muzes, a pokud si ho financne utahnes sam, tak co je do toho rodicum?
 

OT: žigulík   8. 5. 2009 / 18:54
Už přistávám?
A tohle je přesně tvůj problém.
 

OT: žigulík   8. 5. 2009 / 21:27
Hermann   
Predjimas a stavis na neoverenych faktech - to ze mu bylo 18 jeste neznamena, ze je svepravny (sorry Radime .. ) .. i kdyz uznavam ze nesvepravny letecky mechanik by byl moc zajimavy vyplod ..
 

OT: žigulík   8. 5. 2009 / 21:30
kluk ušatá
Hele a napadlo ti, ze nekteri lide jsou jeste i po 18tych narozeninach od rodicu existenncne zavisli? Nebo snad kazdy ve tvem okoli dostal k 18tce par stovek tisic na rozbeh?
 

OT: žigulík   8. 5. 2009 / 21:32
Hermann   
mno .. pokud jsem existencne zavisly, tak na to nemam a rodice mi na to "nedaji", ale ne, ze mi to "zakazi" ..
 

OT: žigulík   8. 5. 2009 / 21:36
kluk ušatá
No, vono to je rozdil, pojistku a tak dle vseho plati rodice (a asi jim to moc nevadi, z nejakeho duvodu) ovsem neradi by videli synka minet penize ktere od nich dostava treba na jine veci/brigadne si vydela na to, aby si jezdil v podstate jen tak sam od sebe. Je to totiz rozdil mit na to a mit na to, kdyz to a to jsou tak trochu jiny veci.
 

OT: žigulík   8. 5. 2009 / 21:42
Hermann   
ale to je to ono, pokud mu bylo 18, tak ty penize ktere vlastni (at uz je dostal jako kapesne, nebo si je sam vydelal brigadne) se muze utratit jak je mu libo, od toho je plnolety .. rodice mu na to bud a) nedaji b) budou neradi ze za to utraci .. ale byt nerad a zakazovat nejsou ty same veci .. a vedet zda mit na to nebo mit na to, to by mel vedet sam ..
 

OT: žigulík   8. 5. 2009 / 21:46
kluk ušatá
No tak lidi, ja vim ze to bylo davno, ale si rozpomente jak to fungovalo u vas doma kratko po vasich 18tinach... pochybuju ze by to bylo "Tak, uz ses plnoletej, tak si muzes delat co chces"

btw. moznost a) v podani "bud ti budeme davat penize a nebudes je minet na auto, nebo ti prestanem davat penize" je imho de facto zakazem
 

OT: žigulík   8. 5. 2009 / 21:53
Hermann   
bydlel sem dost dlouho u babicky, ta mela na moji plnoletost jasnej nazor i kdyz sem byl uz na vejsce ...
Mas recht, ze po 18tinach mi nikdo nerekl "ted si muzes delat co chces", nicmene pokud bych rekl ze neco chci a trvam na tom, pokrcili by leda rameny ale nezakazovali ... a pokud by mi dali nuz na krk, ze penize nebudou, kdyz do toho auta pujdu, tak si proste na to pujdu privydelavat a cely "zakaz" si pak muzou vetknout .. popravde sem vetsim zastancem privydelavani si na takovyhle konicky, nez si to nechavat kompletne platit rodicema ..
 

OT: žigulík   8. 5. 2009 / 21:49
Tragédie v JRD
tak si jeste jednou precti co pisu .... posoupej nohama ... prelouskej ti to .. a mozna pochopis, co pisu.
 

OT: žigulík   13. 5. 2009 / 16:30
PILOT253   
Otec Mě doma nenechá s tím autem bydlet prý to jen zavazá a je prý nebezpečné ikdyž s tím jezdim max 50km/h.

Bud Já a auto nebo auto ven!
 

OT: žigulík   13. 5. 2009 / 16:32
Tragédie v JRD
a to nemuzes tu auto parkovat na ulici?

(no, ono pokud tim jezdis max. 50 i mezi mesto, tak to opravdu nebezpecne je ...
 

OT: žigulík   8. 5. 2009 / 19:44
kluk ušatá
Ty vole &radime, prej 2 tisíce, tohle mi nedělej, na tu bankovku zrovna koukám
 

OT: žigulík   13. 5. 2009 / 16:31
PILOT253   
pokud máš zajem
 

JET A1 oktany ?!   7. 5. 2009 / 09:41
Koprik
...predelali, ale k horsimu....))Rusove se vzdycky museli chlubit a byt pochopitelne ve vsem napred ve jmenu pokroku, socialismu a miru!Na druhou starnu, treba terenni UAZ byl a asi stale je neprekonatelny stroj do terenu - nicmene je tak ridicsky "unfriendly", ze si jeden rika, ze to snad museli rusove udelat vlastnim ridicum schvalne.....!
 

JET A1 oktany ?!   7. 5. 2009 / 09:55
orlík
Člověče, zrovna na UAZa mám velmi špatné vzpomínky. Ale máš pravdu, že to projelo všade, nicméně takových aut existuje mraky, co projedou všade, bez ohledu na spotřebu. Mnohé je dokonce snadné řídit, což skutečně nebyl případ UAZa. "Nejžhavější" vzpomínku mám, jak motor nějak netáhnul a všude děsně smrděl benzin, tak řidič otevřel kapotu a z nezbytným cigárem v ruce zíral na benzinovou mlhu, která se šířila od karburátoru rovnoměrně do motorového prostoru. "Rychle to típni, já to zatím vypnu", zařval jsem. Ovšem je nutno uznat, že značným handicapem toho auta bylo množství dílů záměnných právě s výše diskutovaným Žigulíkem. A protože to bylo auto jež vlastnila většina lampasáků, málokterý UAZ byl kompletní.
Ale takovej Jeep Willies taky projede úplně všechno ač o dvě generace starší, nemluvě o Land Roveru a dalších. Jinak Rusovi bych moc to chvástání nevěřil. Obvykle ty relativně kvalitní výrobky pocházely z licencí, či přímo z kopií, po "vylepšení" zpravidla z důvodu technologické nevyspělosti výrobce jejich vlastnosti kvality klesly.
 

JET A1 oktany ?!   6. 5. 2009 / 07:32
orlík
Ano, to je přesné, doplnil bych snad z letectví - Diamond aircraft používá pístové vznětové motory Centurion, které jsou odvozeny od automobilových motorů Mercedes. Důvod k použití těchto motorů je právě ten, aby se dalo létat na petrolej. Na velkých letištích totiž zhusta již AVGAS není k mání, nebo je za takový peníze, jako by nebyl. Ovšem tento motor (samozřejmě, že turbodiesel) je velice komplikovaný a má skutečně poměrně nízkou životnost. Bohužel výrazně nižší, než garantuje výrobce a to jej dovedlo až ke konkursu. Diamond postavil vlastní motorárnu a má zcela nový typ vznětového motoru. Ovšem vzhledem k hospodářské krizi má také veliké problémy, takže kdo ví, jak to bude. Nicméně, pokud ten diesel funguje, létá se s ním příjemně. Mimo jiné za příjemných 25l/hod. u dvoumotoráku!
11730 B / 283 x 204 / Centurion.jpg
 

JET A1 oktany ?!   6. 5. 2009 / 08:19
MzM   
K výživnému výkladu ještě doplním, že jsou to (benzín, petrolej, nafta) všechno různé frakce z ropy. Každá se získá destilací při jiné teplotě (následně mícháním s rozličnými vylepšovadly) v každé frakci jsou jiné uhlovodíky (benzín jsou to ty oktany a nižší) v petroleji jsou delší řetězce a v naftě ještě delší, s tím souvisí věci typu rychlosti hoření a mj. výhřevnost - energie v jednotce paliva (a další chemické a fyzikální vlastnosti - zmiňovaná schopnost mazat, při špatném hoření vytvářet usazovací ošklivosti a teplota hoření taky není zanedbatelná vlastnost).

Prý k vůli tomu vyhrál (předloni?) Audi R10 (nafťák) 24h LeMans.
 

JET A1 oktany ?!   8. 5. 2009 / 10:39
Kachna   
Já si dovolím nesouhlasit. JET A1 je všechno možný, ale určitě nastný. Naopak, když si v něm vymáchš ruce, tak ti je o důkladně odmastí a budeš je mít bílý, jak kdyby sis je posypal klouzkem. A autum to nesvědčí taky protože je suchej. Zadírají se tam vstřikovací čerpadla, což je docela drahá sranda.
 

JET A1 oktany ?!   7. 5. 2009 / 11:13
maskot
Mam jednu otazku, netusite aka je cena paliva JET A1? Neviem to nikde zistit. Nie ze by som mal eroplan na toto palivo, ale clovek nikdy nevie
 

JET A1 oktany ?!   7. 5. 2009 / 11:22
Xampik
někde jsem koukal 22kč/l ... ale co je na tom pravdy, netušim
 

JET A1 oktany ?!   17. 5. 2009 / 00:04
Švící
Ano, je to tak, cena se pohybuje okolo 20 Kč za litr (bez DPH a SD). Dnes jsme brali na Menorce za 0,80 EUR, takže poměrně draho
 

JET A1 oktany ?!   8. 5. 2009 / 02:55
tonde   
mne buy spois zajimolo, golig oktanu ma Tesco vodka, pac smrtdi jajk benziiiiiiiiiiiiiin a chutna jak petraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkkkkkkkk.
Peace, broithers! )))))))))))))))))
 

Tesco pití- oktany ?!   8. 5. 2009 / 10:42
Kachna   
No, myslim, že to bude samozapalující. Tudíž oktanové číslo bude někde hodní nízko. Ovšem toto by chtělo nějaký pořádný rozbor, který bohužel nejsem schopný momentálně udělat. Hlásí se někdo?
 

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ