| | | WILCO A330 T/D, LIM, DECEL 2. 5. 2009 / 09:43 | |
| | Mám dotaz, když například změnín RWY pro přistání tak se mi uplné rozhodí body LIM, DECEL a jdou úplně nesmyslným směrem někam pryč. Nevíte náhodou jak to upravit??? |
| |
|
| | | WILCO A330 T/D, LIM, DECEL 2. 5. 2009 / 09:44 | |
| | | |
|
| | | WILCO A330 T/D, LIM, DECEL 2. 5. 2009 / 09:59 | |
| | taky se mi to stávalo a proto jsem s tím přestal lítat ... |
| |
|
| | | WILCO A330 T/D, LIM, DECEL 2. 5. 2009 / 10:10 | |
| | Stáhnout poslední service pack (pokud už nemáš), zkusit dát direct na nejbližší bod, na který zrovna letíš nebo neměnit dráhu Případně celou příletovku odletět na "ruku" (nebo nějakou vhodnou kombinací modů autopilota) a tyto body si vypočítat sám.
Jinak je pravda, že všechny ty Airbusy od Wilca stojí za ... |
| |
|
| | | | WILCO A330 T/D, LIM, DECEL 2. 5. 2009 / 11:02 | |
| | uplne suhlasim, za kazdym ked dam ODLETOVKU, musism vymazat jeden bod, je uplne jedno na akom som letisku vzdy mi da druhy bod trate 3800nm a viac mil daleko, ten vzdy vymazem a pak je to uz dobre.
ine je ze to samo vobec nevie klesat, celu dobu idem na VS podla toho ruzoveho kruzka na displaji
hroza s tym Wilcom |
| |
|
| | | | | WILCO A330 T/D, LIM, DECEL 2. 5. 2009 / 14:04 | |
| | asi mas nejaky problem s Airacem nebo co bo ja litam vsecky Acka a jsem spokojenej a odletovku mi to vytváří v pohodě..... |
| |
|
| | | | | WILCO A330 T/D, LIM, DECEL 2. 5. 2009 / 15:47 | |
| | a jéje... samo to neumí klesat co? tady zas někdo neumí s managed a open descent mody... hrůza s těmi pilotmi, stěžovat to jo, ale něco si o tom nastudovat, to ne. |
| |
|
| | | | | | WILCO A330 T/D, LIM, DECEL 2. 5. 2009 / 16:30 | |
| | no parkrat jsem to zkousel, ale na managed descent to klidne chtelo klesat -7000i -8000ft/min. A to jsem mel spravne naplanovano a descent jsem aktivoval hned na TOD.
Skutecny A ma i na open descent nejake limity, bo to neni zadna stihacka , jenze tohle je WILCO |
| |
|
| | | | | | WILCO A330 T/D, LIM, DECEL 2. 5. 2009 / 17:34 | |
| | tak mi to prosim vysvetli ako si to myslel, pretoze ked to ide samo, tak to klesa ako keby som pouzil EXPEDITE, a FS pax mi dava jednu za druhou po hube....
a co sa tyka AIRACu, tak to robi uz posledny rok, mesiac po mesiaci |
| |
|
| | | | | | | WILCO A330 T/D, LIM, DECEL 2. 5. 2009 / 17:41 | |
| | Souhlas, mam ty same zkusenosti, proto jsem to prestal litat |
| |
|
| | | | | | | | WILCO A330 T/D, LIM, DECEL 2. 5. 2009 / 20:48 | |
| | taky jsem měl ty samé problémy tak jsem je přestal lítat |
| |
|
| | | | | | | WILCO A330 T/D, LIM, DECEL 2. 5. 2009 / 21:18 | |
| | Já ti nemůžu popsat, co se stalo zrovna v tvym případě, tj. co přesně jsi měl udělat jinak, protože chování na sestupu je u airbusů kontrolováno a upravováno podle několika parametrů. Výška, teplota, výstupy z IRS a letový plán.
Optimální sestupová křivka je vypočítáná od T/D do nějakejch 1000ft nad prahem dráhy, kdy by měl být letoun již stabilizován na sestupové rovině.
Sestup je prováděn v případě managed descent modu tak, že část křivky je sestupována s motory na idle až do prvního bodu s předdefinovanou výškou (omezení na příletové trati apod.) Další část vede letoun do DECEL bodu s předpočítanou spotřebou při ATC požadavcích.
Takže managed DESC mod udržuje křivku a rychlost se může pohybovat v rozmezí +/- 20knotů od nominální sestupové rychlosti.
Pokud managed mod zvolíš po přeletění T/D, pak autopilot se bude snažit doletět vypočítanou VNAV path, takže bude klesat rychle a nebude držet optimální trať sestupu (fialové kolečko), protože bude nucet dodržovat vejškový omezení definovaný v FMGS.
Takže nejlepší je managed mod zapínat před T/D. Ovšem klesání víc jak 6000ft/min v režimu autoflight možný neni. POkud mezi dvěma výškovými omezeními je sestup příliš příkrý, bude vyžadováno zvýšení odporu hláškou MORE DRAG nebo AIRBRAKES na MCDU.
Pokud chcete. aby letoun dodržoval optimální sestupovou rovinu, volte Altitude selectorem výšku podle constraint výškových omezeních následujících bodů (fialový údaj) a ne nižší... |
| |
|
| | | | | | | | WILCO A330 T/D, LIM, DECEL 3. 5. 2009 / 00:26 | |
| | Ano tohle vsechno vim tohle je chovani realneho A. To co ti tu tri lidi tvrdi je, ze se jim tak WILCO model NECHOVA. Nez neco zacnu litat, tak vetsinou studuju realne postupy a techniky. Wilco se jimi proste v nekterych vecech neridi.
Zakladni problem vidim v tom, ze pri managed descentu je sestupova rychlost udrzovana na 300kt -+ 20kt pri motorech glide idle, Wilco se snazi tuhle rychlost za kazdou cenu "nabrat" coz zpusobi temer pad - a -7000ft/min ti klidne ukazu na screenshotu
Realny A ma omezenou envelope, bez toho abys degradoval fbw ti nikdy klesat podobnou rychlosti nemuze/nesmi. Coz u Wilca proste neplati.
L.
|
| |
|
| | | | | | | | WILCO A330 T/D, LIM, DECEL 3. 5. 2009 / 09:42 | |
| | Jindro všechno chce cvik
Vím -li,že v RNAV route mohu míti sestupovou křivku maximálně 2500 ft/ min , tak této podmínce mohu podřídit začátek klesání.Jde o to si prostě vyzkoušet kolik NM uletím než například z letové hladiny 35000 ft zklesám na 10000 ft při V/S 2500 a abych to měl kompletní,tak se budu snažit udržovat konstantní rychlost ( třeba 290 ).
Já osobně u WILCO/ FEELTHERE automatické klesání nikdy nepoužívám,protože má od reálu hodně vzdálené průběhy.
Jo u PMDG je to o něčem úplně jiném. Tam FMC neustále umí přesouvat TD podle toho jaká výšková omezení jsem zrovna k nějakým bodům zadal,takže krásně na displeji vidím,že když napíši na LANUX FL280,tak se hezky TD posune. U Wilco si můžu psát ,co chci ale TD se vůbec neposune.
Proto si bod klesání zvolím sám a nebo mi ho dá řídící ( myslím u Wilco) |
| |
|
| | | | | | | | | WILCO A330 T/D, LIM, DECEL 3. 5. 2009 / 10:16 | |
| | Svatá pravda pane. Není nad to začít si klesat sám nebo případně počkat až na řídícího i když už jste za TD. On většinou ví co dělá.
Spousta návodů jak si vypočítat kdy začít klesat je na internetu a umí to i některé prográmky.
S tím automatickým klesáním je Wilco Airbus nevyzpytatelný. Ale stále s ním lítám rád. Aspon je nějaká zábava během letu, než když to celý letí samo od startu do přistání. |
| |
|
| | | WILCO A330 T/D, LIM, DECEL 2. 5. 2009 / 15:44 | |
| | Při plánování letu na zemi, vždy! zadávejte do fms i příletovky a vždy na tu dráhu, na kterou bude přílet nejdelší, pak při změnách drah či STARů k tomuto docházet nebude.. |
| |
|
| | | WILCO A330 T/D, LIM, DECEL 3. 5. 2009 / 08:57 | |
| | Stačí v CDMU použít volbu DIR na první bod příletovky ( třeba LOMKI,nebo BODAL atp. ) a vše se zase vrátí do normálu. Pozor příkaz DIR dát až bude ten bod skoro na řadě,aby jste řídícímu nezkrátili trasu - to by nebylo dobré. |
| |
|
| | | WILCO A320 Autoland 3. 5. 2009 / 10:32 | |
| | Zdravím nechtěl jsem zakládat nove tema tak se rám mám problém že jdu na přistávání jsem usazen v ILS už mám mod APPR ale před dosednutím letadlo nepodrovná (mam zapnute AP1 i AP2) |
| |
|
| | | | WILCO A320 Autoland 3. 5. 2009 / 16:12 | |
| | Michale vycházím z toho,že si potvrdil před bodem DEC na displeji (je za bodem,kdy se ukáže limitovaných 10000 ft) v CDMU sekce PERF aproache a ještě jednou si to zmáčknul pro Confirm. Dále musíš míti nastavenou radiovýšku minima ( já vždy na 400 ). Pro zachycení ILS směrově používám LOC a jakmile se začne hýbat výšková značka ILS dolů tak zapnu APP a AP2 i když to AP2 není většinou simulované.Pak koukám na výšku a jakmile ohlásí minimum tak je mód přepne sám do LAND a je to. Samozřejmě,že odarmované spoilers a jakmile začne křičet retard retard tak dám plyn do základní pozice. |
| |
|
|