| | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 11:52 | |
| | Z142 Nové Generace |
| |
|
| | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 12:13 | |
| | Že se nestydíš, dělat takový věci takovýmu krásnýmu letadlu.., |
| |
|
| | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 12:37 | |
| | Tak šílený letadlo se už ničím pokazit nedá |
| |
|
| | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 12:43 | |
| | Nahodou, se stodvaactyrou se mi lita nejlip ze vsech letadel, se kteryma jsem mel kdy cest, je moje nejoblibenejsi, takze pozor |
| |
|
| | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 14:56 | |
| | tak tak. no 43 je ještě lepší, aspoň podle mě. jinak nedávno jsem četl, že udělali jednu 142ku s glass kokpitem v moravanu (nebo kde se to dělalo), udělali tenčí profil, dostala botičky na kola (no prostě celkově udělali aerodynamicky z pluhu na vzduch polopluh na vzuch) dostala třílistou vrtuli a uvažuje se, že to pak takhle předělají pro všechny kdo budou chtít. takže doufám, že se máme v ak na co těšit. protože jednak to bude relativně moderní éro, nebude tam milion debilních budíků v kterejch se člověk akorát tak ztratí, když bude nějaká nouzovka a navíc to bude stará dobrá 142, která krásně lítá |
| |
|
| | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 15:06 | |
| | A aby tak krásně letěla, potřebuje sud benzínu na dvě hodiny...
Jo nový křídlo by jí prospělo, s novým profilem a pevnější. Pokud by neměla takový omezení na akrobacii, bylo by možno ji vzít na milost, ale takhle, nezlobte se na mně, blbý křídlo, blbej motor, blbá vrtule (rozuměj extrémně drahé na provoz).
Zkrátka konstruováno pro brance - potenciální piloty MIGů 21MFN. |
| |
|
| | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 15:15 | |
| | no na tom něco je. ale cessna 172 má jen o 5 litrů měnší spotřeu, což není tak moc. a akorbacii s tím nezalítáš žádnou. |
| |
|
| | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 15:25 | |
| | Ale odveze 4 lidi a ta co má stejnou spotřebu, jako 142 může i docela dobře vlekat. Akrobacii s naprostou většinou 142 taky neodlítáš. Ale to už je starý, hodně starý téma. |
| |
|
| | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 15:39 | |
| | no tak je vezmu do 43, která letí taky za 45/hod a jak už psal kolega níž, dá se s ní poblbnout a navíc se s ní hezky lítá |
| |
|
| | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 15:35 | |
| | nerikam akrobaci ale slusne poblbnout se s ni taky jeste da |
| |
|
| | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 18:13 | |
| | Tak, teď se do tebe můžu pustit Zlínofile!
Už mám přezkoušení na C172 za sebou a zodpovědně můžu říct, že oproti C172 je C152 stíhačka (v manévrovatelnosti). Né, že by mi vadilo, že C172 je línější, ale C152 můžu zodpovědně prohlásit za super éro a velmi dobře ovladatelné |
| |
|
| | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 18:21 | |
| | Aha, takze pod pojmem "suprove ero" si predstavujes to ze letis skoro v kleče celych 80kt s kolenama pod bradou tahajic za legracni berany a jeste k tomu pri jakemkoliv naklonu nevidis nic z okna? Proti gustu... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 18:25 | |
| | Letěl jsi v tom éru vůbec někdy? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 18:27 | |
| | Ano, letel. Omlouvam se za predchozi zpravu - byla mylna. Ty kolena jsem nemel pod bradou ale vedle usi...
Tomu samozrejme Z142 nemuze konkurovat. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 18:32 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 18:59 | |
| | Tak sis měl posunout sedačku dozadu (to asi ze 142 neznáš )
C152 je pro mě prostě hodné, pohodlné a velmi příjemně ovladatelné éro S tím se dá někam letět... se Zlínkem být třeba 4 hodiny ve vzduchu asi taková prdel nebude |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 19:06 | |
| | Jo? Proc myslis? Protoze je tam hromada mista, leti to krasne rychle a vydrzi to skoro 6 hodin v lufte? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 19:12 | |
| | Tyjo ted jsem jeste premyslel nad nejakymi plusy pro C152... uz jsem chtel navrhnout, ze kdyz vezes herecku tak se k ni muzes bez ostychu tulit pac tam neni misto, ale trik kdyz chces v 142 otevirat klapky a "prehmatnes se" to totalne prevalcoval...sorry |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 19:52 | |
| | Joo, tak pozitivum bych na C152 viděl Nevychovávají se na ní frajírci, kteří neznají nic, než svůj knypl mezi nohama, ale piloti, kteří si v klidu polítají a berou i jiná éra |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 19:54 | |
| | Seš můj člověk |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 20:02 | |
| | Klucííí, ještě si chvilku vyměňujte názory, je to sranda.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 20:27 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 22:30 | |
| | Nostalgicka slza ukane pri pohledu na nicky v diskuzi.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 22. 4. 2009 / 07:34 | |
| | Mě se na Z142 líbí právě to, co je u něj jako u výcvikového éra kritizováno, a to je to nastavování režimů motoru podle plnícího tlaku ( a otáček vrtule). Pro fandu východní letecké techniky je velmi příjemné, že se létá na režimy, protože to je přesně adekvátní tomu, jak se lítala větší ruská letadla (a asi i stíhačky, ale to nemůžu tvrdit). Já jsem samozřejmě taky vážil, zda začínat na Z-142 nebo na Cessně, ale jistě uznáte, že jako zarytý tupolevista jsem si toto nemohl nechat ujít...
A nic moc složitého na těch režimech zase není. Akorát si zapamatovat, že na stoupání má být tlak 1,0 a otáčky 2600, na cestovní 0,84(0,92) a 2400 a na klesání 0,5 a 2400. A pak už jen trochu zručnosti, a vědět, jaké polohy těmto číslům odpovídají. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 22. 4. 2009 / 12:59 | |
| | Pane kolego,
my máme také na tralalajtech režimy:
1. Vzlet na plnej kotel, před první zatáčkou přeskočíme Cessny, které se snaží nastoupat do 50m AGL.
2. Okruh na skorovolnoběh, abychom neskočili na záda Cessnám, které před námi dostoupávají na okruhových 300m AGL.
3. Po povelu "hačimaki o tore" se nastaví volnoběh na přistání typu "Sarajevo". Před tím pouze kontrola, jestli se dole neplazí natažená Cessna na 3° glisádě. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 22. 4. 2009 / 13:02 | |
| | Pěkně napsané.
Myslím, že až budu SONPa na okruhu předlétávat, že budu muset utrousit nějakou poznámku do éteru,... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 20:04 | |
| | A ktery maj problemy pri preskoleni na jakejkoliv jinej typ letadla kterej ma dve a vice pacek (vcetne kniplu). O ostruhovym podvozku, travnatych drahach a nerizenych letistich se ani nezminuju.
hehe, a s tema frajirkama se ti to povedlo... uz dochazej napady, co? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 22:48 | |
| | Jojo, docházejí Ale na obranu proti trávě a neřízených letištích... to bych řek, že je spíš opačný problém... Co jsem kdesi viděl (tuším to ale bylo k ULL), tak všelijaké rady, jak se vyhýbat řízeným prostorům a u aeroklubu, jak jsem to občas poslouchal, tak se ti pilotíci nebyli schopni ani pořádně zahlásit a o neznalosti hláskovací abecedy radši ani nemluvím
Prostě mě stejně neukecáš, Cessna 152 je pro mě krabice, ale velmi příjemná pro létání, je to prostě pohoda v tom éru a užívám si a všímám kde čeho Zlínek je jiná krabice a ta když nemá motor, tak jde k zemi jako cihla, což se u C152 nedá říct, ta něco doklouže a když je to v sóle, půlkou nádrží a v letní termice, tak si myslím, že může i být problém to dostat dolů |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 22. 4. 2009 / 07:35 | |
| | Náhodou, taková "stopětečka" to je jak Blaník s klapkama |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 22. 4. 2009 / 08:46 | |
| | Jojo, stopetka plachti nekdy az moc, kam se na ni hrabe Cessna Nedavno jsme s instruktorem preplachtili pri nouzaku v Chrudimi cely letiste, sli jsme z kopce, k tomu pul metru do zad, museli jsme opakovat. I jeho to trochu prekvapilo |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 22. 4. 2009 / 13:17 | |
| | Ted nekdy jsem potkal myslim JLEcko nad Hradcem, nebyls to ty? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 22. 4. 2009 / 18:42 | |
| | Nene, na JLE jsem nebyl na navigacnim uz pres dva roky. Naposledy jsem se na ni povozil jen ted na okruzich, kdyz jsme ji na prvnim poradnem jarnim litani rozdrazdili a cely nadrzeny motorovy odbor se na ni svezl |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 20:16 | |
| | Bohuzel bych situaci videl ponekud obracene, vetsina lidi ma prave pri preskoleny z Cessny na Zliny problemy, nez ze by tomu bylo naopak. Frajirstvi mi pasuje spis k beranum
Muzu se zeptat, jestli mas preskoleni na nejakeho Zlina? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 22:50 | |
| | Nene, jsem značně finančně omezen, takže prozatím jen C152 a C172. Ony zlínky stejně v mém okolí nejsou k dispozici. Max. Frýdlant, ale tam dělá jeden kámoš výcvik a říká, že kdyby moh, tak mění za Cessnu na LKMT, protože tam to v tom aeroklubu věčně stojí, protože to má nějaké zádrhele - onehda prý vadné nově nainstalované rádio nebo cosi podobného, takže z toho moc nadšený není Ale určitě bych to rád zkusil |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 22:53 | |
| | Jako nemám vůbec nic proti zlínkům, ale když bych se mohl teď hned něčím proletět tak beru OK-KKA což je prostě sexy kočka a já jsem do ní blázen, a nápis Zlin na kapotě fakt nemá.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 23:08 | |
| | Radia jsou bohuzel vecna nemoc Zlinu, to je fakt, se kterym se potykam odjakziva. Ale za sebe muzu rict, ze kdyby mela 142 avioniku Cessny (ted nemyslim glasscockpit ), zkratka ve stylu 142 od CLV, nedal bych ji z ruky Protoze Cessna je "mission-oriented" - u ni je cilem doletet, kdezto ve Zlinu se proletet (a doletet samo taky). Ale to uz zabredavame do diskuze ve stylu "nekdo holky, druhy vdolky" Ja jen ze moc nemusim, kdyz nekdo hani neco, co nikdy nezkusil |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 23:25 | |
| | " - u ni je cilem doletet, kdezto ve Zlinu se proletet "
Krásná věta.. Dneska jsem si psal s panem Plintou a to, co ty jsi napsal prá slovy já složitě okecával v několika řádcích.. Ale říci jsem chtěl přesně tohle.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 22. 4. 2009 / 07:38 | |
| | Souhláás Supér věta |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 24. 4. 2009 / 10:05 | |
| | Ee, s touhle větou já nesouhlasím. Pod pojmem "proletět se" si představuju něco pohodového, bezstarostného. Když už chceme nějak diferencovat cesnu a zlín, tak mnohem spíš bych právě řekl, že s cesnou je cílem se "proletět" nebo "doletět", zatímco se zlínem to je "zalétat si" případně "vůbec letět" (podle zkušenosit pilota). |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 24. 4. 2009 / 10:13 | |
| | To je uplne zbytecna diskuse.
Oni ty Zliny nejsou zase tak slozity na pilotaz jak by se z vyjadreni nekterych pritomnych mohlo zdat.
Ostatne ja jsem zivouci dukaz |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 24. 4. 2009 / 10:14 | |
| | Tak, a teď jsi si to rozlil v obou táborech.
Zlínkaři tě nebudou mít rádi, pže jsi znevážil tu úžasnou exkluzivitu a složitost jejich letadla.
A cesnaři tě sežerou, protože jsi jim sebral vítr z plachet a už se nebudou mít na co vymlouvat |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 24. 4. 2009 / 12:49 | |
| | Jo, zivouci dukaz, a ja pak po tvem rovnomernem primocarem litani nachazim ve 205ce zapadly filmy do fotaku kdesi kolem zadni sedacky |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 24. 4. 2009 / 13:10 | |
| | To s tim náhodou vůbec nesouviselo |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 22. 4. 2009 / 07:37 | |
| | Kámošovi to asi nejde co na Zlinku ? Takže aby nevypadal jako idiot tak by chtěl na Cessnu |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 22. 4. 2009 / 23:37 | |
| | Co by mu tak asi mohlo jít, když éro stojí v hangáru neschopné letu? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 19:04 | |
| | Přiznej se - ty máš něco proti lítacímu Trabantu? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 19:19 | |
| | děkuju, že ses mě zastal náčelníku líp bych to neřekl
|
| |
|
| | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 18:34 | |
| | Ale já měl za to, že tohle vlákno je o letadle!? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 18:47 | |
| | Jak bys nevedel, ze nejzajimavejsi jsou vlakna,ktera se zvrhnou uplne nekam jinam, nez zakladatel a puvodni prispivajici zamysleli)) |
| |
|
| | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 19:00 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 20:04 | |
| | Připadá ti to jako koloběžka..? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 20:08 | |
| | No ono kdyz litas jen kolem komina popr. jednou za cas letis nad barak zamavat rodicum, tak je to v poho. Ale kdyz skocis nekam dal a zenes se do nejakyho pruseru treba s pocasim, preplanovavanim...cokoliv. Tak si jeste rad vzpomenes na G1000 nebo jakoukoliv masinku kde je televize |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 21:21 | |
| | Doprava bych si sedl. V HK je Cessna kam bych nesedl ani nalitej |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 22:52 | |
| | Přesně vím, kterou myslíš... z venku vypadá krásně, ale ten vnitřek je mi taky silně proti srsti |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 22:58 | |
| | Ta komplet skleněná co o ní básní pan Kučera..? Já bych si asi zvykl.. Je fakt, že mi u toho chybí taková ta romatika vzduchoplavby a roztřesenejch ručiček na budících, ale dostat se s tím z bodu A do bodu B např. při blbém počasí se mi z mého nezasvěceného pohledu zdá mnohem snazší.. |
| |
|
| | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 15:51 | |
| | Co je tak blbyho na M337? |
| |
|
| | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 16:53 | |
| | Asi má na mysli hlučnost (vina částečně i vejfuků) a spotřebu (která bez kompresoru neni zas tak špatná).
A asi taky jejich náladovost při nahazování. Za určitých podmínek je nahodit je docela umění, jednou jsem takhle málem skončil v LKCS |
| |
|
| | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 17:52 | |
| | Na hlucnost kaslu, od poradnyho motoru cekam poradnej zvuk, ne nejakej mrzackej Rotax nebo Minor. Kor kdyz se jedna o politani, ne sezeni na lince s kravatickou a ctyrma carama na rameni.
A spotreba? U takovydleho sestihrnku?! Kurna nedelejte si ze me srandu...
A k ty naladovosti... pokud se nejedna vyslovene o technicky problem, tak bych utrousil nejapnou poznamku ohledne nesikovnych rukou, ale necham si to jakoze pro sebe. Nekdy si zkus starou stopetku... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 18:28 | |
| | hele hele, na stopětečku mi nešahej ale jinak souhlas s tebou tyhle náše krásný šeský stroje jsou prostě nejlepší |
| |
|
| | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 20:37 | |
| | lítam jak stodvaačtýru, tak i stopětku a můžu z vesela tvrdit, že třeba v zimně jsou některý kusy nahoditelný po značném úsilí, liší se to kus od kusu.
Jinak na ně sám taky nedám dopustit, nebejt tak drahý, lítam je furt. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 22. 4. 2009 / 09:31 | |
| | Jakej mrzáckej Minor? Slyšel jsi někdy lítat Trenéra s Minorem 6-III ? To je nějakej letadlovej zvuk, 337mička je proti tomu šicí stroj!!!!
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 22. 4. 2009 / 13:16 | |
| | Jsem myslel Vivatackou ctyrku...
6ku jsem jeste nezkousel, bohuzel. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 22. 4. 2009 / 17:43 | |
| | Takže ne Minora, ale Mikrona. Tak to jo, to už beru, ona i Minor čtyřka ve stopětce má zvuk jako eroplán |
| |
|
| | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 16:22 | |
| | O jakých omezeních na akrobacii mluvíš? Pokud vím tak se s ní nesmí jen kopat a lomcovat (+ ruzny odvozeniny)a na vertikále s ní mnoho parády nenaděláš, ale jinak zvládne všechno...
Ale k tematu - ten display to je fakt hnus. Jeste strcte neco takovyho do Trenera a bude vymalovano... |
| |
|
| | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 16:32 | |
| | ...jestli se nepletu tak akrobaticky schopne jsou jen nektere Z142.Zrovna v poslednim L&K jsem cetl, ze i ACR, ktera ma penez vic nez aerokluby ma jen cast ze svych vycvikovych Z142 akrobaticky schpnych a zbytek se pouziva jen pro "normalni" litani a navigacni lety. |
| |
|
| | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 16:33 | |
| | Jestli myslel tohle tak jo. Ten orlíkův příspěvek mi vyzněl tak že odepisuje to letadlo jako takový. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 16:36 | |
| | Já četl něco podobného.. Něco v tom smyslu, že AK 142ky maj akrobacii ve většině případů taky zakázanou.. Co je na tom pravdy..? Jinak obecně, pěkně zalítaná akrobačka na 142 vypadá úžasně..! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 16:59 | |
| | Dřív mohli akro lítat všechny Z-142 tříd aerobatic a utility, druhá zmíněná dostala zákaz a těch akrobatickejch jsou v republice asi 2, co vim takže tak... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 19:08 | |
| | Ale depak... Omezení vznikla po katastrofě v Rakousku, při které zahynul Tuček. Akrobatuický jsou teď všechny, který maj buď zpevněnej nosník (horní pásnici, jestli se nemejlim) nebo po generálce nový křídlo. U těch zpevněnejch je povolen omezený počet hodin v aktobacii, musí se to hlídat a tak se s nima někde lítá pouze katliicky, aby se ty hodiny nespotřebovaly. Ale zdaleka není vzácnost sedět ve stodvaačtýře, která může akrobacii jako za mladejch časů. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 22. 4. 2009 / 17:55 | |
| | No, člověče, to si nejsem tak jistej, mám rozlítanýho jednoho žáka na akrobacii a sehnat někde stodvaačtyřicítku, která může akrobatit, je poměrně dobrodružná záležitost. S akrobatickejma 142kama to je bída, a ne že ne...
Před víc jak deseti lety, coby mladí orli se zraky upřenými k Spitfiru F.Mk.IXC a Bf 109G-10 (pardon, Z-526F a Z-50M), jsme stočtyřicetdvojkou opovrhovali. Až náhle ve slabé chvilce jeden z nás prohlásil, že teprve až to éro skončí, budeme brečet.
Uplynul rok, došlo ke zmíněné katastrofě, přišly omezení, a doba pláče začala přicházet.
Já osobně jsem Trenérovej, proto mi diskuze Z-142 vs. Cessna přijdou komické (protože co je nejlepší, to je přeci jasný, že), nicméně po odlétání jedné elementárky na Trenéru jsem si řekl, že na té stočtyřicetdvojce opravdu něco je. Přinejmenším když se žáček učí přistávat, nemá na ní instruktor tolik šrámů na srdci.
Ale platí to, co jsem už kdysi o Z-142 řekl - je to zrádný stroj, dlouho předlouho se tváří jako naprosto hodný a nezáludný eroplán, až najednou...lup
To takovej Trenér kouše, škrábe, prská, ale sviňárnu neudělá. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 22. 4. 2009 / 18:27 | |
| | tak nevim...nevim co si já můžu dovolit se svými zkušenostmi tvrdit, ale myslim že srovnávat Z142 a C172 (nedejbože C150) prostě nejde, každé z těch letadel má kapku jiné určení, každé z těch letadel má svoje. Nebo tu chce někdo porovnávat Ford Capri a Octavii?
A nějaká spolehlivost? To je hodně o údržbě. Je jasné že 5 let stará Cessna asi bude spolehlivější než 25 let stará 142ka... Ale staré C150 které se dnes u nás používají k základnímu výcviku-radši nekomentovat, občas bych se asi bál do toho sednout.
Kdo nadává na M337 kvůli spotřebě? Ten motor na to má při svém výkonu nárok, to, že Cessna potřebuje pro stejnou rychlost méně koní je druhá věc. Specifická spotřeba už je věcí celého letadla... Z326 se stejným motorem (pouze bez kompresoru( létá za 25-30 litrů. Mimochodem, nemá někdo tušení jak je na tom Z242 a Z143 co se týká ekonomiky provozu? Srovnání Z143 a třeba Pa28 by mohlo být zajímavější... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 22. 4. 2009 / 19:55 | |
| | Ale vždyť vážně nikdo Z-142 a C-172 nesrovnává, jenom se tu vede nikdy nekončící diskuze mezi zlínaři a cessnaři
Jinak Z-326 s M-137 nelétá na cestovní režim za 25-30 litrů (kéž by!), ale spíš 33-37 podle toho, jak moc se honí. A při vlekání 45litrů jen to fikne
Jak je na tom Z-242L z hlediska ekonomiky provozu nevím, ale co vím, že jako letadlo to bylo jedno z největších leteckých zklamání mého života... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 22. 4. 2009 / 20:04 | |
| | OK-OTE s dřevěnou cestovní vrtulí tu spotřebu fakt má, nekecám..Taky sem se moc divil. Fakt že s tim klackem je skoro jedno na jakej režim se letí, prostě "druhej nejtek" a šlape 170... víc plynu už jen zvedá spotřebu..ale to asi nemusim ani psát.... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 22. 4. 2009 / 20:59 | |
| | No, jestli je teďka řeč o rychlosti 170km/h, tak to u třistapětky nelze nazývat cestovní režim, tolik lítá na 2200ot/min. Když s ní budu lítat na optimální rychlosti pro klouzání, tj. kolem 140ti, tak se dostanu se spotřebou třeba i níž, ale to fakt o ničem nesvědčí.
Věř mi, jednu takovou třistapětku mám, spotřebu sleduju velice bedlivě a dlouhodobě.
33 l/h na 2400ot/min a rychlost 200km/h (a to pořád není cestovní režim, ale takovej víkendovej), a kolem 37 l/h na 2580ot/min, pak ale lítá 220-230. A motor na ní mám, řekl bych, poměrně dobře seřízenej
Jen tak mimochodem, probíral jsem to svoje "pomalý a šetřivý" lítání na 2400ot/min za 33litrů s odborníky, jež mi řekli, no, jestli chcete šetřit palivo, tak takhle lítejte, ale jestli chcete aby motor šel v optimálním režimu, na který byl navržen, lítejte těch 2580ot/min. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 23. 4. 2009 / 13:10 | |
| | Jaké má maximální otáčky? na C152 lítáme 2200ot v cestovním režimu a max to má kolem 2450-2500 |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 24. 4. 2009 / 08:55 | |
| | 2580 cestovní, 2680 max trvalé (stoupací režim), 2750 vzletové po dobu 5min (to ale při vzletu s pevnou vrtulí nelze dosáhnout ), 2860 přípustné na 30s, 3025 okamžité (1s). |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 22. 4. 2009 / 18:36 | |
| | no jo, trener je trener. ale ta 142 ma svoje kouzlo a kdyz si muzu vybrat tak jedine to nebo 43. pravda, jeste jsem nezkusil 526. no ale takova cessna me nikdy nenadchla. nebavi me a ten let si neuziju. mistni cessna komunita by si nekdy mela zkusit 142 |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 22. 4. 2009 / 18:37 | |
| | ona taková stopětečka taky neni špatná letí to pomalu, pokocháš se po krajině |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 22. 4. 2009 / 18:42 | |
| | 105ku bych rád ještě zažil.... No Cessna mě jako pilota nebere, ale zas k tomu abych někoho svezl a měl čas se mu věnovat je dobrá, přecejen nějaké to navigační vybavení a pořádná porce stability v tu chvíli nejsou k zahození... Ale když si mám sám za sebe něco užít, tak trenér vede. A 142ka? no... má sílu jak bejk, umí kdeco, ale k dokonalosti nedotahuje nic. Tak nějak si představuju klasické americké auto, člověk si to patřičně užije, ale praktický význam žádný... a jak se dostane do smyku tak už ho nezastaví nic než skála |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 22. 4. 2009 / 19:34 | |
| | No jo, stopetka je sice chutovecka, ale je to pomaly (pokud nema cestovni vrtuli a nelita 170km/h za 18 l/hod)
Nedavno jsem byl "nucen" letet se Cmelakem 15min rovne... si nedovedete predstavit jaky to bylo peklo... teda nakonec jsem tam udelal par padu a minimalek, ale jinak hruza. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 23. 4. 2009 / 13:15 | |
| | No to je přesně ten důvod, proč je Cessna výhodnější pro výchovu pilotů pro dopraváky... takový rozjařený zlínkař, jako ty, by se tam uhryzal "nudou" |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 23. 4. 2009 / 14:14 | |
| | Vid? Kurna ja jsem si hned po pristani rikal "ze jsem se na toho Cmeldu nevykaslal a nevzal radsi cessnu... moh jsem letet stejne blbe rovne s podmotorovanym papirakem a jeste k tomu nic nevidet". Neblbni... vzdyt bych se stydel... lidi by se mi smali... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 23. 4. 2009 / 19:24 | |
| | ...moc to hrotíš. Neni moc důležitý na čem lítáš, ale aby jsi to lítal pořádně, za levno a něco ti to dalo. Proto je blbost nadávat na jedno či druhý éro....
...ale C152ka fuj! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 24. 4. 2009 / 14:05 | |
| | hele bejt tebou bych tohle moc nehrotil stejne na ty Cessne taky litas ... tak si myslim ze nema cenu se tady hadat |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 24. 4. 2009 / 14:07 | |
| | jo, litam. Prave proto mam s cim porovnavat |
| |
|
| | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 16:42 | |
| | Ale on ma ve spouste veci pravdu - to ero za to nemuze, je ceske a svym zpusobem hezke, ale vzniklo v dobe kdy se usporny provoz moc neresil a predevsim jako masina pro masovy vycvik brancu - nezapominejte kluci, k cemu byl urcen SVAZARM - ja to jeste pamatuju...Nema smysl pred realitou zavirat oci - ale uz tady byla kolem toho spousta plamennych diskusi a nema smysl to opet otevirat. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 19:28 | |
| | no prosim vás letotvá hodina na 142 je mnohdy stejná jako na 172. spotřeba u 43/142 je nějakejch 45 a u kyssny 40 no. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 20:20 | |
| | ...jenze nezapomen na to, ze Vami opovrhovana C172 uveze 4lidi, nma rozdil od Z142....to neni zrovna stastne prirovnani.Sel bych na to jinak:Spocital uz nekdo, kolik je v CR soukrome provozovanych Cessen a Z 142?Priznam se bez muceni, ze kdybych chtel soukrome ero, tak bych sel rozhodne do Cessny - a vubec ne proto, ze neni ceska.... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 20:50 | |
| | nojo, tak si vem 43ku no. to je uplně to stejný co 142. tam taky narveš 4 lidi. |
| |
|
| | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 16:52 | |
| | hele tak si zkus L40 nebo 226 ... to jsou poslední good aeroklubový éra z ČS nějakej hnus plechu co má spotřebu jak ruskej tank |
| |
|
| | | | | | | Zlin Z142 NG 22. 4. 2009 / 18:57 | |
| | Stopetku i dvestepetku litam, metaka jsem mel cest si zkusit jen na pet minut, ale stejne se mi nejlip lita se stodvaactyrou. Je to asi otazka vkusu, ale pocitove je to zkratka tak Spotreba je samozrejme jina vec. |
| |
|
| | | | | | | | Zlin Z142 NG 22. 4. 2009 / 21:08 | |
| | To ja nenecham sice jen vždy na chvilku ale i tak dopostit na 226 to je stíhačka |
| |
|
| | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 13:35 | |
| | ..predpokladam, ze cena avioniky alespon 3krat prevysuje cenu draku letadlu i s tim ostatnim))) |
| |
|
| | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 13:39 | |
| | pozor pozor, slysel jsem vykladat jednoho zasvecence, ze koupit dneska napr C172 s klasickyma "steam gauges" te vyjde draz nez s G1000
co je na tom pravdy nevim, nekontroloval jsem to |
| |
|
| | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 13:42 | |
| | ....asi na tom neco bude, rekl bych ze digital avionika je asi levnejsi na vyrobu, nicmene pred lety v aeroklubu jsem se parkrat svezl vetronem Duo Discus CZ a avioniky uvnitr bylo dle majitele za meloun a G1000 se to nemohlo rovnat ani nahodou....Takze uvidime,az se ozve nejaky znalec. |
| |
|
| | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 17:02 | |
| | Sice nejsem znalec ale zaslechl jsem od důvěryhodné a zasvěcenné osoby, že od příštího roku, všechny do ČR dodávaný Cessny budy měly být glasscockpit... |
| |
|
| | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 17:25 | |
| | ...no hlavne aby na to sehnali kupce)) |
| |
|
| | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 17:38 | |
| | skoly nemam ... ale nezavisi to, jestli to bude mit glass kokpit (nebo cokoli jineho) na kupci, nez na osobe duveryhodne a zasvecene? |
| |
|
| | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 18:16 | |
| | Zkusil bych si tipnout, ze se proste prechazi na glass cokpity u nove vyrobenych GA letadel - tak jako dnes vyrabene buliky 737 uz jsou vsechny ve verzi NG, i kdyz klasicke se dale pouzivaji a dal pouzivat budou. |
| |
|
| | | | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 18:18 | |
| | | |
|
| | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 13:49 | |
| | to je retrofit jak má být super |
| |
|
| | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 14:27 | |
| | Zlín 142 je nádherné letadlo, ale já dávám přednost klasickým budíkum Ty displaye to uplně zmrší |
| |
|
| | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 15:07 | |
| | Ale lítá se nima mnohem líp než s klasickejma budíkama. Zkusil jsem to teprve nedávno a byl jsem unesen, přehledností, funkčností, usnadněním obsluhy. |
| |
|
| | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 21:15 | |
| | To je pravda, no tá telka musí byť hodne vychytaná. Už som mal tú česť letieť v mašine s glass cockpitom, kde som pri slnku, ruke tesne nad obrazovkou a čumením z nejakých 40cm videl kulový. To len tak na okraj. ))) |
| |
|
| | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 21:45 | |
| | S G1000 jsem nemel nikdy absolutne zadny problem (teda kdyz pominu fakt ze mi po vzletu odesel rychlomer, teplomer, indikace smeru a sily vetru, temahle vecma samozrejme TAS a nad Slovenskem pred JAN jeste umelej horizont /foto cislo 2 je v okamziku se zase zacinal chytat - aspon neco pozitivniho. Je to kousek pred Balatonem/, ale v tom pocasku jaky bylo zadnej prob, navic horizont a ASI jsou zalozni). K tomu neslapala jeste jedna osa autopilota, coz byl spis pri tak dlouhym rovnym letu vopruz nez nejaky zadrhel...
Co se slunicka tyka, tak viz foto 1... je to samozrejme foceny pres mobil kterej si neumi moc poradit s jasem (a zmenseni rozmeru originalu na Peraku to stejne rozhodi)... Ale obrazovky obe porad krasne citelny...
PS: ty novy Skovy Cessny maj suprovy stinitka viz. treti fotka |
| |
|
| | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 18:15 | |
| | Upřímně, je to hrůza Né, že bys odved špatnou práci, ale tohle je prostě hrůza |
| |
|
| | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 20:51 | |
| | Ano, dobrá práce směrovaná špatným směrem. Zavedenou klasiku nevylepšíš. Z-142 je Zet stočtyřicetdvojkou když má budíky. |
| |
|
| | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 22:11 | |
| | dokážete si s tim představit třeba Trenéra? |
| |
|
| | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 22:53 | |
| | Ty zajímavě by to třeba vypadalo na Piperu J-3 Cub |
| |
|
| | | | | | | Zlin Z142 NG 21. 4. 2009 / 23:54 | |
| | Neni problem... |
| |
|
| | | | | | | | Zlin Z142 NG 22. 4. 2009 / 00:05 | |
| | Jsem čekal, že tohle napíšeš.. |
| |
|
| | | | | | | | Zlin Z142 NG 22. 4. 2009 / 09:39 | |
| | Ještě tam ale přivést elektřinu |
| |
|
| | | | | | | | Zlin Z142 NG 22. 4. 2009 / 15:30 | |
| | Tam se ti žádnej glasscockpit nevejde |
| |
|
| | | | | | | | | Zlin Z142 NG 22. 4. 2009 / 19:44 | |
| | Vsechno jde kdyz se chces... Tak se hodl prekuta pulka pipera, aby se tam mohl dat glass Cena predelani pipera pro zastavbu 500.000,- zastavba se super vybavou taky 500.000,- a ses tam za mega a to ty pipery muzes mit 3 |
| |
|
|