| | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 15. 4. 2009 / 09:29 | |
| | Že je možný si toho nevšimnout, na to příjdeš časem.
Oblíbená disciplína na simulátoru ATR: klesáš, plyny na volnoběh čí blízko volnoběhu (tzn. vrtule tak jako tak mlýnkuje), a instruktor ti zdechne jeden motor. Nejseš - li na to bezprostředně upozorněnej, můžu ti garantovat, že drtivá většina lidí (včetně mě, přiznám se), začne napoprvé řešit - závadu generátoru, který pochopitelně vypadne... Protože jediná spolehlivá indikace je pokles ITT, letadlo sebou ani neškubne, ani nezačne zatáčet. To je prostě fakt. Já už třeba teď chápu, proč modernější letadla mají na EICASu, EICAMu, či jak se to v daném případě, hlášku ENG 1(2,3,4) FAIL, ačkoliv mi to dříve přišlo komický.
Jiná věc k tomuhle tématu je, že létání vyžaduje poctivý přístup a taky vyžaduje se tomu plně vyžadovat, ne že princátko naučíme techniku pilotáže na elementárním letadle, pustíme ho na sólo, pak rychlokurs na Tucanu a na vrtulníku Puma, připneme mu na uniformu křidélka a máme dalšího pilota v královské rodině. |
| |
|