| | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 14. 4. 2009 / 18:38 | |
| | | |
|
| | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 14. 4. 2009 / 18:55 | |
| | Zní to směšně, protože když jsou v letadle dva, tak jsou jasně stanoveny úkoly každého z posádky... jestli to má armáda jinak, netuším, ale pochybuju Když letí stíhačka se dvěma, tak jeden "řídí" a druhý "střílí"... ale kdo ví |
| |
|
| | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 14. 4. 2009 / 19:01 | |
| | Jeden řídí a druhý střílí? To si slyšel kde? |
| |
|
| | | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 14. 4. 2009 / 19:03 | |
| | V Top Gun-e? |
| |
|
| | | | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 14. 4. 2009 / 22:36 | |
| | | |
|
| | | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 14. 4. 2009 / 19:47 | |
| | No a tak tam teda ve dvoumístných strojích jsou dva piloti, kteří mají za úkol se hádat o řízení? Tohle není boeing ani airbus, ale bojová netransportní mašina |
| |
|
| | | | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 14. 4. 2009 / 19:56 | |
| | není spíš ten vepředu pilot a ten druhý navigátor, nebo pozorovatel nebo jak se tomu nadává???jestli se pletu tak mě opravte pls |
| |
|
| | | | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 14. 4. 2009 / 19:58 | |
| | Pokud vím, tak ten druhý naviguje, stará se o systémy letadla, především ty zbraňové a lokalizuje cíle, ale střílet uričtě nestřílí, protože by pilotovi furt kecal do řízení a nikdy by se netrefili... |
| |
|
| | | | | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 14. 4. 2009 / 19:59 | |
| | | |
|
| | | | | | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 14. 4. 2009 / 20:12 | |
| | Nojo, já nevěděl, jak se tomu nadává, proto jsem to dal do uvozovek (bylo myšleno jako obrazní pojmenování, ikdyž né zrovna vhodné) |
| |
|
| | | | | | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 14. 4. 2009 / 22:10 | |
| | Nerad bych zahajil flame, ale operator zbranovych systemu velmi casto i odpaluje zbrane, pokud se jedna o rakety dlouheho doletu ve smyslu Fire and Forget. Na to jsou urcite postupy, napriklad zachytni stihaci, jako byly F14 nebo podobne, proste leteli ve smeru nepritele, pilot ridil, navaden operatorem a operator, oznacoval vzdalene cile (pochopitelne za hranici dohlednosti, casto na hranici doletu strel) a zaroven odpaloval. Pokud doslo na dogfight, slo zase o neco jineho, ale tam uz operator nema tak zasadni roli a daleko spis resi veci typu odpalovani klamnych cilu apod. Ale kazda armada to ma podle typu trochu jinak. Nicmene, ze operator neodpaluje cile bych nerad sliboval. Nakonec uz za druhe valky ridil poslednich 5-10 minut letu bombarder bombometcik a to vlastne pomoci jakehosi manualniho autopilota. |
| |
|
| | | | | | | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 15. 4. 2009 / 08:31 | |
| | Díky, aspoň někdo F-14 znám jakžtakž, dlouho jsem se o ni zajímal a v dnešní době by toto mohlo být i Tornado apod. |
| |
|
| | | | | | | | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 15. 4. 2009 / 12:07 | |
| | No ono to bude rozdělené tak, že to co ovlivňuje střílení, které je ovlivněno samotným letem, tak to si obstarává pilot, protože prostě musí. To co není, tak zvládne navigátor, aby měl pilot méně práce a mohl se lépe koncentrovat na létání. Ty střely, při kterých cíl ani není vidět logicky nemusí dělat pilot, na Mi-24 je taky kanon ovládán navigátorem, protože je pohyblivý a tak je střelba nezávislá na směru letu (do jisté míry samozřejmě). Ovšem ty typy střel a kanonů, které musí být nasměovány na cíl polohou letadla, ovládá pilot. Asi tak nějak to bude ne ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 15. 4. 2009 / 21:01 | |
| | | |
|
| | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 14. 4. 2009 / 19:08 | |
| | heh ... já měl za to, že ve cvičným stroji jeden řídí a druhý sleduje jestli ten první opravdu řídí a jak mu to jde ... |
| |
|
| | | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 14. 4. 2009 / 19:50 | |
| | No, to sice jo, ikdyž Tucano se dá použít i v boji a tam asi s instruktorem sedět nebude... Nicméně ta zpráva je o h... "zmáčknul špatné tlačítko" a všichni se z toho po... |
| |
|
| | | | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 14. 4. 2009 / 19:57 | |
| | No jo, ale to tlačítko zmáčkla královská ruka! Až někde bouchne třeba thajskej princ se svojí 737, tak toho taky bude plno. |
| |
|
| | | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 14. 4. 2009 / 20:02 | |
| | Dává pozor, jestli dává pozor a když si myslí, že nedává pozor, tak nedává pozor... |
| |
|
| | | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 14. 4. 2009 / 20:37 | |
| | No ono to vypada ze udelal obyc hotstart...
Veta "Když si jeden myslí, že je motor vypnutý, ale druhý ne, a ten druhý zmáčkne tlačítko, tak motor zase zapne.“ je vazne divna... jak muze koukat na vetrak pred sebou a nevedet jestli se to toci nebo ne, popr. checknout budiky. |
| |
|
| | | | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 15. 4. 2009 / 09:29 | |
| | Že je možný si toho nevšimnout, na to příjdeš časem.
Oblíbená disciplína na simulátoru ATR: klesáš, plyny na volnoběh čí blízko volnoběhu (tzn. vrtule tak jako tak mlýnkuje), a instruktor ti zdechne jeden motor. Nejseš - li na to bezprostředně upozorněnej, můžu ti garantovat, že drtivá většina lidí (včetně mě, přiznám se), začne napoprvé řešit - závadu generátoru, který pochopitelně vypadne... Protože jediná spolehlivá indikace je pokles ITT, letadlo sebou ani neškubne, ani nezačne zatáčet. To je prostě fakt. Já už třeba teď chápu, proč modernější letadla mají na EICASu, EICAMu, či jak se to v daném případě, hlášku ENG 1(2,3,4) FAIL, ačkoliv mi to dříve přišlo komický.
Jiná věc k tomuhle tématu je, že létání vyžaduje poctivý přístup a taky vyžaduje se tomu plně vyžadovat, ne že princátko naučíme techniku pilotáže na elementárním letadle, pustíme ho na sólo, pak rychlokurs na Tucanu a na vrtulníku Puma, připneme mu na uniformu křidélka a máme dalšího pilota v královské rodině. |
| |
|
| | | | | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 15. 4. 2009 / 12:58 | |
| | No ja jsem to myslel spis jako pri spousteni...
Behem letu snad na condition lever nesahaj (i kdyz u nekterych PT6 se ten Flight Idle - High Idle dava, co?) a pri vypinani opet nevim proc by za to jeden cuknul a druhej vratil. |
| |
|
| | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 14. 4. 2009 / 20:33 | |
| | Co já mám zkušenosti s dvoučlennou posádkou, tak jeden řídí a druhý se bojí |
| |
|
| | | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 14. 4. 2009 / 21:18 | |
| | Zažil jsem že se bojí oba a ten zkušenější potom strašně řve |
| |
|
| | | | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 14. 4. 2009 / 21:20 | |
| | já zažil, že se nebojí ani jeden, ale ten zkušenější na zemi bledne vzteky například můj sobotní go around s blaníkem |
| |
|
| | | | | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 15. 4. 2009 / 08:29 | |
| | go-around s Blaníkem? Já myslel, že větroně mají jen jeden pokus... tak to plachtaři kecají! |
| |
|
| | | | | | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 15. 4. 2009 / 08:32 | |
| | většinou to tak je no rozumíš, sem rok nelítal, neměl jsem uplně ten odhad, navíc ve čtvrtý to do nás koplo, tak já udělal skluz, ale stejně to vycházelo někam za půlku dráhy. no tak sem zabouchnul brzdy a udělal 360ku hezky na uchu utaženou v 50 metrech dotočil a krásně přistál |
| |
|
| | | | | | | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 15. 4. 2009 / 08:36 | |
| | Tfuj to je hnus velebnosti |
| |
|
| | | | | | | | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 15. 4. 2009 / 08:40 | |
| | no hele 4. se má dotočit v 50ti metrech ne? to sem měl možná sem měl trošičku míň, ale ne nějak výrazně lepší než to rozsušit na konci dráhy v příkopu nebo poslouchat blbý pindy plachtařů, když to táhnou kilometr zpátky na start takhle jsem byl jen upozorněn, že to neni uplně ideální a příště abych to už asi nedělal |
| |
|
| | | | | | | | | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 15. 4. 2009 / 08:46 | |
| | Hada tě nikdo neučil? na finále se kroužit nesmí,... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 15. 4. 2009 / 08:51 | |
| | jo, hada mě učili.. já to prostě trochu jinak vyhodnotil navíc ostatní leteckej provoz jsem nijak neohrozil. motoráři mají svoji dráhu a my máme zase svoji. ale jako nebylo to uplně ideální |
| |
|
| | | | | | | | | | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 15. 4. 2009 / 08:52 | |
| | Já taky kroužil Taky po dlouhé době na finále s "trošku" větší výškou a věžník se mě ptal, jestli opravdu chci udělat Touch and go a nebo jen průlet, tak jsem na finále oznámil, že si udělám jednu orbitu vpravo a pak už to bylo oukej |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 15. 4. 2009 / 09:07 | |
| | no tak to jim tam řeknu příště |
| |
|
| | | | | | | | | | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 15. 4. 2009 / 16:34 | |
| | No, on asi netočil "360" na finále, ale někde až za "téčkem," ne?
- takovej malej nízkej okroužek navíc... jó, blatníček toho snese hodně... akorát je potřeba si na tom uchu hlídat rychlost - nesmí se člověk bát jít na 90, jinak je to vo hubu |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | OT?: Princ William při výcviku vyřadil letadlo, přehřál mu motor 15. 4. 2009 / 19:02 | |
| | no.. právě na finále, proto ta připomínka od předsedy jinak sem šel na 90-95 na klapkách |
| |
|
|