| | | Ještě jeden dotaz - klesání z Dakotou 13. 4. 2009 / 17:28 | |
| | Jak se přistává z Dakotou abych byl správně na sestupové hladině? když naladím ILS a zadám kurz tak naviguje na kurz ale jak zjistit sestup? |
| |
|
| | | Ještě jeden dotaz - klesání z Dakotou 13. 4. 2009 / 17:32 | |
| | Co třeba zkusit vzít řízení do ruky?
Ach ti letci zhýčkaní autolandem |
| |
|
| | | | Ještě jeden dotaz - klesání z Dakotou 13. 4. 2009 / 17:57 | |
| | Tak to radši klesám s autopilotem na odhad a řízení beru do ruky na poslední půl míle. Řízením na ruku to strašně kolísá, nedá se to udržet na určitém stupni klesání a i kdyby ano jak vím že když budu klesat 5m/s že mi to vyjde na práh? |
| |
|
| | | | | Ještě jeden dotaz - klesání z Dakotou 13. 4. 2009 / 18:10 | |
| | Jak ti to tak říct a neurazit... Okamžitě přestaň lítat s těma moderníma krámama a nauč se přistávat podle ILS na ruku.
Trimuj, vychází to klesání většinou na nějakej 700 feet/min, ale řiď se primárně břevnem na přístroji. Mám pocit že DC-3 ani letět podle glideslope neumí, dodneška jsem myslel že neumí ani nalítnout lokalizér. Je to přeci jenom design z roku 34 (myslím) |
| |
|
| | | | | | Ještě jeden dotaz - klesání z Dakotou 13. 4. 2009 / 18:12 | |
| | Design moze byt aj z prvej svetovej, podstatne je, aku avioniku do toho namontujes a ci to vies prepojit s ovladacimi prvkami lietadla
|
| |
|
| | | | | | | Ještě jeden dotaz - klesání z Dakotou 13. 4. 2009 / 18:16 | |
| | Tak samozřejmě, ty moderní turbovrtulový přestavby a podobný zhovadilosti, tam můžou narvat co chtějí, ale myslím že u původní DC-3 je dost zázrak i ten autopilot co tam montovali. |
| |
|
| | | | | | Ještě jeden dotaz - klesání z Dakotou 13. 4. 2009 / 18:17 | |
| | No určitě neurazíš, zatím to dělám tak že odhaduju a klesám na autopilota a pak přebírám na ruku. Vyzkouším trimovat |
| |
|
| | | | | | | Ještě jeden dotaz - klesání z Dakotou 13. 4. 2009 / 18:18 | |
| | Zkoušej, protože speciálně DC-3 není letadlo dělaný na celej let podle autopilota. Tak se to prostě nedělalo Tenkrát se ještě lítalo. |
| |
|
| | | | | Ještě jeden dotaz - klesání z Dakotou 13. 4. 2009 / 18:11 | |
| | tak to nepoznas pokud neletis presne podle mapy a udrzujes rychlost popripade s tim kalkulujes ale od tohohle aby ses trefil na drahu ses tam ty a takova ta vec ve predu........myslim ze se ji rika okno |
| |
|
| | | | | | Ještě jeden dotaz - klesání z Dakotou 13. 4. 2009 / 18:18 | |
| | Podle okna se to nedá přesně odhadnout abych klesal přibližně stejně |
| |
|
| | | | | | | Ještě jeden dotaz - klesání z Dakotou 13. 4. 2009 / 18:19 | |
| | Nemusíš. Ale pak se tomu říká visual a má to jiný pravidla |
| |
|
| | | | | | | Ještě jeden dotaz - klesání z Dakotou 13. 4. 2009 / 18:29 | |
| | co maj rikat chudaci rogalisti... bez ILSu...bez okna... |
| |
|
| | | | | | | | Ještě jeden dotaz - klesání z Dakotou 13. 4. 2009 / 18:41 | |
| | | |
|
| | | Ještě jeden dotaz - klesání z Dakotou 13. 4. 2009 / 18:33 | |
| | chlapci vidim, ze ste rozobrali zaujmavu temu. V povodnej DC - 3 bol autopilot namontovany len ako podporny system pre posadku. Dnes je v modernych lietadlach posadka ako podporny system pre pocitace
V casoch lietania DC - 3 na linkach sa pravdepodobne nepouzivala taka vec ako ILS, a ked tak len ako experimentalna zalezitost. V tych casoch bol VOR a NDB velka novinka.
Takze k lietaniu na dakote sa lietalo s mapou v ruke a pekne porovnavacou navigaciou, a nikoho netrapilo, ze si bol mimo zostupovu osu, alebo si bol dlhsi, alebo kratisi na finale
Takze k pristatiu s dakotou Tome pouzivaj plyn a poreraj sa vonku a nie do budikov, na nie tie moderne zhovadilosti sa vykasli tot moj zaver k lietaniu s dakotou |
| |
|
| | | | Ještě jeden dotaz - klesání z Dakotou 13. 4. 2009 / 18:52 | |
| | A kde se tedy dá v fs nastavit citlivost joysticku? Když s ním malinko hnu éro reaguje strašně moc, potřeboval bych to nastavit aby nebyl tak citlivi a muselo se více zatáhnout aby to nebylo tak citlivé. |
| |
|
| | | | | Ještě jeden dotaz - klesání z Dakotou 13. 4. 2009 / 19:45 | |
| | Najdi si SETTINGS pak v sekci Control volbu SENZITIVITIES, to otevři a tam se dá nastavit citlivost pro každou osu - já to mám asi na 2/3 viz obrázek
Jinak ti fandím, taky lítám s Dakotou hodně a létat s ní IFR (obzvláště když je slabá dohlednost) je fakt napínavé
btw pravdu mají ti co tu mluví o tom že dakota nemívala ani ILS, ani autopilota který by byl schopen klesat - originál jen držel směr a letoun musel být dobře vyvážen, jakékoliv změny směru se dělaly ručně a AP se zapínal zase až pro přímý let.. prostě pilot musel makat a myslet
|
| |
|
| | | Reálný jízdní řád DC-3 13. 4. 2009 / 19:41 | |
| | | |
|
| | | | Reálný jízdní řád DC-3 13. 4. 2009 / 19:43 | |
| | to je něco jako Grafikon pro vláááčky |
| |
|
| | | | Reálný jízdní řád DC-3 13. 4. 2009 / 19:50 | |
| | No tak to je parádní! Jde do oblíbených, díky! |
| |
|
| | | | Reálný jízdní řád DC-3 13. 4. 2009 / 19:54 | |
| | | |
|
| | | | | Reálný jízdní řád DC-3 14. 4. 2009 / 16:56 | |
| | ceny ako teraz v Eurach akurat musis zabudnut na uroven servisu, v niektorych firmach si pocas letu daj rohlik s maslom a salamom doma urobeny a z termosky kafe
Inak dychla na mna nostalgia a stare zlate casy 30 rokov. |
| |
|
| | | | Reálný jízdní řád DC-3 13. 4. 2009 / 20:20 | |
| | Fakt dobrý děkuju, ale zatím létám s Dakotou jen kolem hnoje abych se ji naučil ovládat a je jen defaultní nedej bože kdyby mi někdo podstrčil reálnou verzi |
| |
|
| | | | | Reálný jízdní řád DC-3 13. 4. 2009 / 20:51 | |
| | | |
|
| | | | | | Reálný jízdní řád DC-3 13. 4. 2009 / 20:56 | |
| | | |
|
| | | | | | | Reálný jízdní řád DC-3 13. 4. 2009 / 21:11 | |
| | Na stránce MAAM je v sekci "MANUALS AND INSTRUCTIONS" kromě manuálů k jejich modelu i několik docela zajímavých videí i manuál a "Pilots notes" ke skutečné C-47 v pdf. Přeji příjemné pokoukání a počtení.
http://www.maam.org/flightsim/enhance/r4d_enhance.htm
Vladimír Steffan |
| |
|
| | | | Reálný jízdní řád DC-3 13. 4. 2009 / 21:50 | |
| | | |
|
| | | | | Reálný jízdní řád DC-3 13. 4. 2009 / 21:55 | |
| | Já myslím že dneska by Tě podobná trasa mohla vyjít i na půl roku.
Než by příbuzenstvo sehnalo výkupné
|
| |
|
| | | | | Reálný jízdní řád DC-3 13. 4. 2009 / 23:33 | |
| | Kdo by nechtěl? To je ta romantika cestování, ne že si sednu do letadla, podívám se na dva filmy, najím se a vystupuju |
| |
|
| | | | Reálný jízdní řád DC-3 13. 4. 2009 / 23:39 | |
| | Díky, díky, díky! Něco takového jsem sháněl ani nevím jak dlouho. Perfektní, nádherné, to si snad něchám vytisknout na zeď. |
| |
|
| | | | Reálný jízdní řád DC-3 14. 4. 2009 / 14:10 | |
| | Z Frankfurtu tam jde šipka, kterou opravdu už asi jen tak nikdo neobnoví - Zeppelin do USA. |
| |
|
| | | Jak se navigovali? 13. 4. 2009 / 21:30 | |
| | Vsunu se sem s dotazem, jak se navigovali. Již zde padl logický názor, že srovnávací navigací. Jejich linka do Marseille ale měla pravidelnost 98% a to od května do října.
Tím podle mně padá dnešní způsob omezení VMC - zcela jistě nebylo vždy předpisové počasí.
Dohlednost země se pak přímo vylučuje, cituji: "Piloti ČLS se v létě 1929 zúčastnili kurzu přístrojového létání v Nizozemí a byli mezi prvními v Evropě, kteří ovládali létání v mracích a přistávání za špatné viditelnosti."
Tušíte k tomu někdo něco? |
| |
|
| | | | Jak se navigovali? 13. 4. 2009 / 21:37 | |
| | jednim ze zpusobu, jak navigovali (nikoli "jak se navigovali" .), je tzv. gonio (za pomoci gonio stanic). jednalo se o relativne jednoduchou zalezitost - letadlo vysilalo, goniostanice zamerily odkud maji ten signal letadla, a z toho vznikl prusecik, kde se nachazelo letadlo.
|
| |
|
| | | | | Jak se navigovali? 13. 4. 2009 / 21:48 | |
| | Díky. To je ideální protože se to dá dobře "simulovat" chvilkovým otevřením GPS mapy
|
| |
|
| | | | | Jak se navigovali? 13. 4. 2009 / 22:28 | |
| | | |
|
| | | | Jak se navigovali? 13. 4. 2009 / 23:04 | |
| | Dovolím si doplnit - gonio byla jen jedna část.
V roce 1929 byly ještě na letištích instalovány světelné majáky (jako na útesech), jeden máme i ve Kbelích.
Radiofonie byla v plenkách, ale radiotelegrafie už byla zcela běžnou praxí.
Někdy kolem roku 1935-1937 se už houfně po civilizovaném světě objevovaly radiomajáky, na které si náměr letadlo otáčením rámové antény zjišťovalo samo (dnes: ADF neboli ARK). Už jsme tady o tom kdysi diskutovali.
Pro daný účel se dal použít jakýkoliv vysílač v doslecdhu, jehož poloha byla známá (možná jste také slyšeli, že když Japonci letěli na Pearl Harbor, jako radiomaják jim nevědomky sloužilo "Radio Hawai").
- třetí a ze všech nejdůležitější část je, že se tenkrát se létalo "přesně" (!!!) Dneska si už jen málokdo dovede předtsavit, co to obnáší, ale vědí to obvykle piloti, kteří závodí v "přesném létání."
Je to soubor dovedností a úkonů, které ti umožňují vědět průběžně, kde se nacházíš a kam směřuješ. To se ve FS simuluje dost těžko - a taky žijem jiným tempem, těžiště našich činností jsou jinde. Tehdy navigátor prakticky neustále (!) kontroloval a přepočítával polohu letadla - a diktoval pilotovi opravy - směru a rychlosti. Vypočítanou polohu kontroloval (!) pomocí náměrů na radiomajáky anebo vyžádaným zaměřením z gonia (radiotelegrafie: "QDM") - a to už musel být skutečně zakufrován, když si QDM vyžádal proto, aby se dozvěděl, kdeže to vlstně je (!!).
Že si nevymýšlím si lehko představíte, když si uvědomíte, jak asi navigovaly Wellingtony, které z Velké británie ve 4O. letech létali do Porůří a třeba do Pardubic a Kolína. A i dyž byla všude tma - a oni ty pumy zahodili nazdařbůh - trefili se po těch 2000 km, jako kdyby tam dolů viděli (ne vždycky, ale většinou jo).
No a to samé platí pro dálkové noční lety dakot...
PS: taky už jsme o tom tady psali - autopilot u dakoty a autopilot v B737 jsou absolutně ale ABSOLUTNĚ odlišné hračky. Doporučuji Sperry Autopilot, mimo jiné a lepší zdroje je možné nahlédnout i sem:
http://kuma-pospisil.wz.cz/Sperry.html |
| |
|
| | | | | Jak se navigovali? 13. 4. 2009 / 23:17 | |
| | | |
|
| | | | | | Jak se navigovali? 14. 4. 2009 / 10:44 | |
| | Dobrý den,
pro přiblížení dobového vnímámí technických pokroků v oboru letecké navigace jsem pro Vás oskenoval kapitolu z knihy "Rekordy techniky", která vyšla v Praze v roce 1940. Je tam populární formou vysvětleno co bylo tehdy v oboru k dispozici a jak se to používalo. Snad Vás to potěší:
http://trainz.dtnet.cz/FS2004/Letadlo_v_mlze_eb.pdf
Vladimír Steffan |
| |
|
| | | | | | | Jak se navigovali? 14. 4. 2009 / 10:56 | |
| | Nevím jak ostatní ale mě to potěšilo moc ale ještě více než mě to potěšilo naši tiskárnu v práci od rána už sem vytiskl asi 100papírů s různymi manuáli a tak podobně |
| |
|
| | | | | | | Jak se navigovali? 14. 4. 2009 / 10:58 | |
| | | |
|
| | | | | | | Jak se navigovali? 14. 4. 2009 / 11:34 | |
| | | |
|
| | | | | | | Jak se navigovali? 14. 4. 2009 / 12:57 | |
| | Ale tohle je fakt pěkné.
"...úředník otáčí anténou až uslyší volací značku co nejslaběji. Pak se podívá na stupnici a zaznamená stupeň (směr) na podrobnou mapu jemným motouzkem."
a další...
vcelku mě překvapilo, že se kdysi psalo ssání se dvěma s. |
| |
|
| | | | | | | Jak se navigovali? 14. 4. 2009 / 13:47 | |
| | Geniální literatura! Díky moc. |
| |
|
| | | | | Jak se navigovali? 13. 4. 2009 / 23:18 | |
| | Kvé dé em, kudy dem..? Kdo to zná..? |
| |
|
| | | | | | Jak se navigovali? 14. 4. 2009 / 09:22 | |
| | Myslím, že zrovna QDM patří mezi skupinu vybraných (už nevím jestli 150 nebo 350) Q-kódů, které se při zkouškách radiooperatéra pořád ještě zkouší (!) - takže by to asi měl znát každej dospělej pilot |
| |
|
| | | | | | | Jak se navigovali? 14. 4. 2009 / 09:39 | |
| | Ten jediný si taky pamatuju (Kvé dé em, Kudy dem) |
| |
|
| | | | | | | | Jak se navigovali? 14. 4. 2009 / 10:08 | |
| | jsem se to ucil jako "kvé domů" |
| |
|
| | | | | | Jak se navigovali? 14. 4. 2009 / 09:41 | |
| | Aha, koukám, že na stejnou pomůcku si nás vzpomnělo víc ))) |
| |
|
| | | | | Jak se navigovali? 13. 4. 2009 / 23:28 | |
| | No, ta bombardovací navigace pomocí systému teček a čárek fungovala i na dlouhý vzdálenosti, ne? Ale jinak respekt k tehdejším navigátorům, div ne se sextantem na palubě.
Konec konců, i tady tenkrát zprovoznili síť majáků na trase z Prahy do Brna. |
| |
|
| | | | | | Jak se navigovali? 14. 4. 2009 / 09:30 | |
| | Oni nebyli "div ne.." ale oni skutečně pracovali se sextanty - pokud ovšem počasí dovolovalo pozorovat nebeská tělesa. Sextanty byly ale trochu jiného vzhledu, než ty námořní - byly založeny na principu umělého horizontu (obvykle systém bublinek). Pár obrázků pro inspiraci (není to jeden, ale tři různé):
|
| |
|
| | | | | | | Jak se navigovali? 14. 4. 2009 / 09:51 | |
| | K navigaci... Jak se tak dobře trefil Ch. Lindbergh v roce 1927? Letěl, pokud vím, jenom s kompasem a s hodinkama. Musel dobře odhadovat vítr (nebo měl hlášení z pevniny?) a sám pořád přepočítávat polohu? Pokud jsem dobře četl, doverské útesy (jako orientační bod) trefil s neuvěřitelnou přesností. A to se nad mořem rozhodně nemohl orientovat podle kopců a řek...
|
| |
|
| | | | | | | | Jak navigovali? 14. 4. 2009 / 10:55 | |
| | Pro to, co teď napíšu, nemám žádný podklad, důkaz nebo argumenty. Ale neplatí to jen v letectví, námořnictví, ale taky v medicině - a asi i v jiných oborech.
Ve všech odvětvích lidské činnosti se hromadí informace, analýzy, rozbory, standardy a doporučení, guidelines, návody a příručky. Smysl je pochopitelný - zaručit maximální procento úspěchu.
Bohužel - ačkoliv se celý proces zdá velmi sofistikovaný, jedná se prakticky o totéž, co (na zcela jiné - evidentně nižší - úrovni) už dávno dělá svým typickým způsobem "armáda".
Důsledné dodržení postupu (guidelines atd.) umožní, aby i průměrný lékař (pilot, navigátor) vykonal úkol s dostatečně přijatelným výsledkem - stejně jako u armády i ten největší trotl bigoš nakonec ten samopal rozebere a dá dohromady.
Nicméně - a v tom je dost velká tragédie této (tentokrát opravdu absolutní) globalizace - všechna doporučení výrazně zužují prostor pro ty, kteří mají na víc (!).
Zpátky k navigaci - jsou prostě navigátoři a navigátoři - stejně tak jako jsou piloti a piloti (a doktoři a doktoři) - a ti první dělají, co je naučili - takže za přijatelných podmínek odpovídajících jejich výcviku doletí tam kam mají. Ale ti druzí to udělají "s prstem v nose".
Určitě někdo z vás četl o Joshua Slocumovi, který na vlastnoručně postavené (přestavěné... ) šalupě Spray obeplul jako první osamělý mořeplavec svět.
Kdo se trochu vyzná v navigaci, tak ví, že k navigaci je ještě víc než sextant - potřeba chronometr. Joshua Slocum jej neměl - protože pro něj tehdy byl příliš drahý. Na první části plavby měl alespoň budík - který si každý den řídil podle fází měsíce a postavení nebeských těles (nevím jak to dělal, ale po svém návratu to řekl a jiní jeho vrstevníci, kteří věděli o čem je řeč, potvrdili, že to je možné). Přibližně v půli cesty budíku upadla velká ručička - a za pár týdnů zrezavěl docela, Slocum jej hodil přes palubu.
Přesto doplul napříč oceánem - tam kam měl (a tam kam chtěl) - vůbec ne podle příruček, ale protože prostě asi měl takový dar.
Myslím, že i Lindbergh, Mermoz, Amundsen a určitě i další cestovatelští velikáni té doby, aniž by si tu výjimečnost uvědomovali - prostě asi jako holubi VĚDĚLI, kde jsou - a jakým směrem jet (plout, letět) dál.
Ti ostatní o tomhle nic nevěděli, jen jim bylo jasné, že takovouhle cestu radši ani nebudou zkoušet, protože by se ztratili hned druhý den.
Dnes o tom nikdo nepřemýšlí. I ten, kdo ani neproleze Úelzetem si za meloun a půl koupí "dajnamika" a do něj EFIS a gps ... a k čemu by se pak obtěžoval přemýšlením, kdo to vlastně byli Lindbergh nebo Mermoz... |
| |
|
| | | | | | | | | Jak navigovali? 14. 4. 2009 / 11:18 | |
| | pěkná odpověď.
Let přes atlantik se pak ale špatně opakuje v simulátoru. |
| |
|
| | | | | | | | Jak se navigovali? 14. 4. 2009 / 11:05 | |
| | Kdysi jsem slyšel, že na dotaz, jak se bude navigovat odpověděl: "Poletim pořád rovně na Londýn, přeletim La Manche a tam už Paříž nějak najdu" Ale nevim, co je na tom pravdy |
| |
|
| | | Potřebuju ujasnit nastavení podvozku 14. 4. 2009 / 08:20 | |
| | Tak zatáčet už jak takž umím, ale stále nemám jasno jak funguje podvozek na dakotě. Může mi někdo vysvětlit jednotlivé páky? Páka pod plynovými pákami je označena jako tailwheel lock full tzn. ostruhové kolečko zamčeno - plné, nezjistil jsem žádnou funkci tak kdy a tuto páku přetavit a do jaké polohy? dále schéma panelu landing gear kde stále nechápu princip dvou pák, přenastavení landing gear a ta druhá která se při zatažení/vytažení podvozku sama přestaví a za chvíli se opět vrátí do výchozí polohy. Bohužel jsem v práci a tak nemůžu poslat screenshot |
| |
|
| | | | Potřebuju ujasnit nastavení podvozku 14. 4. 2009 / 11:04 | |
| | Dobrý den,
ve skutečné Dakotě skutečně podvozek ovládaly dvě páky. Jedna ovládala zámky a jedna vlastní vysouvání/zasouvání. Je to dobře popsáno v jednom z těch videí, jak jsem Vám dával odkazy na MAAM - tuším že se jmenuje "Approach". Takže správný postup zasunutí - odemknout páku zámků, pákou ovládání zatáhnout. Při vysunování použít opět páku pro vysouvání/zasouvání a pákou zámků opět zamknout. Při tom se kontrolovaly tlaky v systému - manometry jsou na pravé stěně kokpitu nad ovladači žaluzií. Je tedy v pořádku, že po stisku "G" se hýbou ty páky obě. Nepamatuji si, jestli se zamykaly i v zasunuté poloze, ale tuším že ne. Páka zámku ostruhového kola by s tím neměla mít nic společného, ostruhové kolo se nezasouvalo (u C-47, u DC-3 nevím). Jinak v tom manuálu skutečné Dakoty, který je také na té stránce MAAM je schéma hydraulického okruhu, kde je to dobře vidět (je to tam samozřejmě i popsáno).
Vladimír Steffan |
| |
|
| | | | | Potřebuju ujasnit nastavení podvozku 14. 4. 2009 / 11:08 | |
| | jen drobnost - DC-3 a C-47 jsou (v jednotlivých verzích) kromě uspořádání interiéru shodné. Provozně zcela nepochybně. |
| |
|
| | | | | | Potřebuju ujasnit nastavení podvozku 14. 4. 2009 / 17:55 | |
| | DC3 uz je v ČR pane dochtór... |
| |
|
| | | | | | | Potřebuju ujasnit nastavení podvozku 14. 4. 2009 / 18:04 | |
| | Neprovokuj !!!!!
Málem jsem dostal infarkt !!!
A to sloužím - a kdyby to tu se mnou seklo - tak je celý oddělení až do rána na holičkách!
Vyprávěj, přeháněj - odkud? imatrikulace? Jsem zvedavý nejméně tak jak je žíznivý velbloud po 3 týdnech chůze pouští !!!!!!! |
| |
|
| | | | | | | | Potřebuju ujasnit nastavení podvozku 15. 4. 2009 / 13:04 | |
| | N147DC
priletela z Calais |
| |
|
| | | | Potřebuju ujasnit nastavení podvozku 14. 4. 2009 / 11:06 | |
| | 1. tailwheel: ostruha byla volně otočná. Při pojíždění se řídilo brzdami (pravá, levá) - a občas motory - už jsem tu o tom taky jednou psal - například rychlá otáčka na místě se udělala tak, že se zašlápla brzda vnitřního kola (třeba levá) plně se vyšláplä směrovka (doleva) a krátce se přidal plyn obou (!) motorů - pak prout vduchu vnitřního motoru foukl na směrovku a ta otočila letadlo kollem vnitřního kola. jediná situace, kdy se ostaruha zamykala, byl start - po vyrovnání na středovou osu dráhy - a řídilo se směrovkou.
2. - nemám to před sebou, ale pochopit princip páky vysouvání podvozku je snazší, když člověk vidí schema hydrauliky (ve skutečnosti tři ohavné páky, podobné lešenářským trubkám, trčící z pravé stěny chodbičky za piloty) Jedna páka pro klapky, jedna pro podvozek - a třetí pro hydrauliku. Páka podvozku zůstává v poloze podvozku, vrací se páka hydrauliky, aby po změně polohy podvozku byl hydraulicvký systém "uzamčen" - kdyby páka hydrauliky byla stále v poloze "tlak do podvozku", byla by poloha podvozku méně stabilní (totéž s klapkami).
Moravu neumím, ale myslím, zže v L-200 to bylo takyn tak nějak - znalí mne opraví, dík! |
| |
|
| | | | | Potřebuju ujasnit nastavení podvozku 14. 4. 2009 / 11:12 | |
| | Jo jasně tak teď už mám jasno, věděl jsem že ostruhové kolečko se nezatahuje a při startu se zamkne ale neměl jsem jasno dvě páky jeden podvozek teď už vím jak se věci mají. |
| |
|
| | | Ještě jeden dotaz - klesání z Dakotou 14. 4. 2009 / 14:42 | |
| | | |
|
| | | | Ještě jeden dotaz - klesání z Dakotou 14. 4. 2009 / 17:40 | |
| | teda, pane, to je BOMBA !
Za jeden strom jako je tenhle jsem ochoten snést 10 baobabů na dvě stránky, poskládaný jen ze shitů, fudů aživáčtin toho nejhoršího zrna!
Dííík! |
| |
|
|