Dobrý den,
ostruhové kolečko se u DC-3/C-47 nijak přímo neřídí. Mluvím sice o MAAM R4D/C-47, ale ono to u defaultu bude asi stejné. Při pojíždění se zatáčí pomocí rozdílného (diferenciálního) přibrzdění levého nebo pravého kola hlavního podvozku. Toho lze u mnoha modelů dosáhnout vychýlením směrovky a zabzděním. Rozdíl v tlacích levé a pravé brzdy by měl odpovídat výchylce kormidla. U těch, které to neumí je třeba použít již zde zmíněnou dvojici kláves F11 a F12. Dále lze ve FS9 namapovat levou a pravou brzdu na osy joysticku nebo podobného zařízení. Jediný způsob jak mimo to ovlivnit chování ostruhového kolečka je uzamčení v přímé poloze pro start. Osobně to mám na Shift+G, ale nepamatuji si, jestli to je default. Hledejte v "Settings - Assignments" položku "Tail wheel lock/unlock". Pokud Vám letoun špatně zatáčí i při diferenciálním brzdění je vrcholně pravděpodobně ostruhové kolo zamčené. Připouštím, že naučit se bezproblémově pojíždět s větším letounem vybaveným ostruhovým podvozkem vyžaduje trochu cviku, ale vzhledem k faktu, že se to podařilo i mně, to není nic tak náročného. Snad jsem Vám aspoň trochu pomohl.
Vladimír Steffan |
|