| | | tankováni na letišti 9. 4. 2009 / 12:53 | |
| | ahoj lidi.nikde jsem nenašel jak se natankuje palivo ve hře MS 2004.když přijedu k pumpě co a jak funguje.mám to sice nastavený i v ovládání čím tankuju ale nějak to nefunguje...nevíte proč?
dik |
| |
|
| | | tankováni na letišti 9. 4. 2009 / 12:54 | |
| | Stačí přijet do blízkosti tankovacího stojanu a letadlo se ti natankuje. Bohužel, vždycky jen na plnou, takže imho je stejně nejlepší tankovat přes "Fuel and Payload" |
| |
|
| | | tankováni na letišti 9. 4. 2009 / 12:57 | |
| | normálně, přijedeš ke stojanu. Pak vezmeš hadici, musíš zasunout pistoli hadice co nejhlouběji do hrdla nádrže a tankuješ..
Jo.. a nezapomeň pak zaplatit u obsluhy.. |
| |
|
| | | | tankováni na letišti 9. 4. 2009 / 13:04 | |
| | no jenže mám namysli virtualní.haha fakt srandičky |
| |
|
| | | | tankováni na letišti 9. 4. 2009 / 13:20 | |
| | No, není pravda. moc letadel si asi netankoval,... Jinak tankování gravitačně plněných letadel je obvzlášť za deště velmi zajímavé. Sice předpisy to ne zcela povolují, ale za určitých podmínek se plnit dá. A pak když do takového Zlína zasuneš pistoli co nejhlouběji, nikdy nenaplníš plnou. A zapoměl jsi kostřit! To je při plnění ta nejdůležitější činnost. |
| |
|
| | | | | tankováni na letišti 9. 4. 2009 / 13:39 | |
| | Klidně se rozepiš, ať z toho pseudoreální virtuální piloti něco mají
Kostření je jasné, déšť vadí předpokládám primárně kvůli riziku natečení vody do nádrže.
Dále z různých POH vím že u letadel s ventily BOTH se musí přepnout ventil na jednu či druhou nádrž, zejména pokud není letadlo na úplné rovině, aby benzín neprotekl a celé se to nepoložilo po nižším křídle (třeba malé Cessny). Dále ze stejných důvodů že se u některých letadel tankuje střídavě po částech, třeba u MU-2 kde jsou velké nádrže na koncích křídel .
Ještě nějaká pikantnost? |
| |
|
| | | | | | tankováni na letišti 9. 4. 2009 / 13:47 | |
| | hehe, tak o tom preklopeni slysim poprve v zivote... krasna teorie |
| |
|
| | | | | | tankováni na letišti 9. 4. 2009 / 18:12 | |
| | No, já jsem žil v domění, že při gravitačním plnění máš díru v každém křídle. Jinak snad jedno z mála letadel, kde si musíš dát bacha na "křivý postoj" letadla jsou některí Trenéři. tam se palivo přelévá samovolně. Pokud si chcete něco přečíst o plnění palivem, je na to na stránkách EASAy pěknej dlouhosáhlej elaborát. |
| |
|
| | | | | | | tankováni na letišti 9. 4. 2009 / 19:06 | |
| | >že při gravitačním plnění máš díru v každém křídle.
No jasně. Jenže ty nádrže jsou propojené přes palivový ventil a palivo protéká, pokud je ventil v pozici BOTH, proto má být při tankování (ale i odstavení letadla) buď v LEFT nebo v RIGHT.
Věřte mi, že si to nevymýšlím, někde je to s tím tankováním napsaný, jenže teď nemohu najít kde.
Důkaz že to protéká a že se to dává po odstavení je v POH v Cessně 172S:
SECURING AIRCRAFT, bod 8
Fuel Selector Valve LEFT or RIGHT to prevent cross feeding.
Do jaké míry je to "reálný" problém či "řešení pro jistotu" to nechám na jiných.
|
| |
|
| | | | | | | | tankováni na letišti 10. 4. 2009 / 09:18 | |
| | No jo, ale protéká to dost pomalu, spíš je to problém při dlouhém stání, než při relativné pomalém plnění. S Cessnama jsem moc nelítal, ale pár hodin na 172 a 182 mám, o tomhle jsem třeba nevěděl, plnil jsem s takovou polohou palivového kohoutu, jak zrovna byl, a nikdy jsem si při plnění nějakého problému nevšiml. |
| |
|
| | | | | | | | | tankováni na letišti 11. 4. 2009 / 00:21 | |
| | spominam si na moje motorove zaciatky, ked sme vecer naplnili 142ku doplna (aj pridavne) s tym, aby sme sa rano nezdrziavali - mali sme ist na navigac.. palivo sme vsak zabudli zavriet a rano nas cakalo cca 100l vyteceneho benzinu v hangari.. dovod bol ten, ze jedna guma bola maksia ako druha - lietadlo bolo nahnute, cim sa zacali vyrovnavat hladiny paliva v nadrziach.. palivo vsak pretekalo velmi pomaly a preto ked sa naplnila jedna strana - bola tazsia a kridlo bolo poklesnute, cize nemohlo tiect spat do druheho.. vysledok bol ten, ze cez drenaz vytieklo niekolko tisic korun paliva |
| |
|
| | | | | | | | | | tankováni na letišti 11. 4. 2009 / 08:41 | |
| | jakto ze to proteklo? Prece kdyz to dobre zaspuntujes tak by ti to melo vydrzet i kdyz se ti nadrz "preplni" z pridavky, ne? Kdyz bys pak obratil 142ku na budku tak by z tebe bylo praskovaci letadlo, vcetne odpovidajici spotreby. |
| |
|
| | | | | | | | | | | tankováni na letišti 11. 4. 2009 / 10:27 | |
| | ...palivo sme vsak zabudli zavriet... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | tankováni na letišti 11. 4. 2009 / 10:29 | |
| | Ja osobne si pod touhle vetou predstavuju zavreni palivoveho kohoutu... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | tankováni na letišti 12. 4. 2009 / 10:10 | |
| | Já taky a odpovídá tomu i to že byla měkčí guma a palivo mezi nádržemi protékalo pomalu.
Každopádně to zamrzí a to se dá mluvit ještě o štěstí že to o něco nechytlo
|
| |
|
| | | tankováni na letišti 10. 4. 2009 / 06:21 | |
| | U té pumpy...
přijedeš, zastavíš, zapneš parkovací brzdy a v tu ránu máš plnou (nejsem si jistý, jestli nemusí i vypnout motor, ale tuším to nebylo potřeba), jinak v tom Fuel and payload/change fuel |
| |
|
| | | | tankováni na letišti 10. 4. 2009 / 07:28 | |
| | Vypnout motor urcite ne, to by mne to pak v LZKZ netankovalo plnou i na H/P
(vim, ze by to melo byt uz opravene, ale proste neni, naposledy mi to natankovalo presne na H/P, takze sem si toho uz nevsim a vzlet se pekne protahl ) |
| |
|
|