| | | SLP1 vs. FL120 7. 4. 2009 / 20:22 | |
| | Ahoj,
včera se mi stalo, že mě nechal ATC letět ve FL 120 až nějakých 20NM od OKL a až potom mi dal klesat.
Dotaz zní: jaký je správný postup, měl jsem sám decelerovat při přeletu SLP1 28NM DME od OKL přestože jsem byl ve FL120 nebo jsem mohl letět rychleji než 250kts (nad FL100).
Vím, že to by měl řešit ATS, ale když nedal žádné omezení rychlosti ani bez omezení, tak jsem byl trochu zmaten.
Dík za odpověď.
Petr |
| |
|
| | | SLP1 vs. FL120 7. 4. 2009 / 20:35 | |
| | No 210, pokud si letěl do LKPR |
| |
|
| | | | SLP1 vs. FL120 7. 4. 2009 / 20:40 | |
| | Měl zpomalit sám bez příkazu ATC i když jsem byl FL120?
|
| |
|
| | | | | SLP1 vs. FL120 7. 4. 2009 / 20:44 | |
| | Jo. Proto to je v tý mapě, aby se to nemuselo říkat. Naopak, kdyby mohl letět rychleji, tak by mu to museli říct. |
| |
|
| | | | | | SLP1 vs. FL120 7. 4. 2009 / 20:53 | |
| | tak tak....Zadny omezeni na hladinu neexistuje |
| |
|
| | | | | | | SLP1 vs. FL120 7. 4. 2009 / 20:55 | |
| | Tak mě napadá, toto ale platí jen v prostoru TMA, takže pokud by byl nad, např. FL150, tak už by to pro něj neplatilo, ikdyby letěl do LKPR, je tak? A nebo je definováno, že pokud ono letadlo hodlá přiletět do LKPR, tak musí toto dodržet, ať je v "jakékoliv" hladině? |
| |
|
| | | | | | | | SLP1 vs. FL120 7. 4. 2009 / 21:08 | |
| | citat z webu
Pokud ATC nestanoví jinak, jsou velitelé letadel provádějící přiblížení na letiště LKPR, LKVO a LKKB povinni dodržovat následující rychlostní omezení:
MAX 250 KT IAS v bodě SLP1
MAX 250 KT IAS ve vzdálenosti 28 DME OKL pro letadla letící mimo STAR
MAX 210 KT 10 KT IAS v bodě SLP2, nebo v případě radarového vektorování v poloze před poslední zatáčkou, v případě přímého přiblížení ve vzdálenosti přibližně 15 NM od THR
|
| |
|
| | | | | | | | | SLP1 vs. FL120 7. 4. 2009 / 21:13 | |
| | Já v tom omezení na TMA nevidím, vy jo ?
Akorát, když to dotáhnu na trochu absurdní teorii, letadlo, které letí do prahy a nepošlou ho na přiblížení k dráze, ale třeby by ho v CL poslali holdovat na OKL(já vím, ztřeštěná myšlenka, ale jeden nikdy neví, co ATC bude potřebovat), tak potom by to neplatilo, protože by se nejednalo o arrival ? |
| |
|
| | | | | | | | | | SLP1 vs. FL120 7. 4. 2009 / 21:15 | |
| | tak ytam omezeni na tma nevidim .)
ad ten arrival - tak .. ma ho v letovym planku ne? takze vi, ze leti do prahy, tak i kdyby holdoval na okl, tak tam to omezeni je... |
| |
|
| | | | | | | | | | | SLP1 vs. FL120 7. 4. 2009 / 21:57 | |
| | Já to bral tak, že to omezení je zobrazeno v TMA ale tím, že je napsáno "letadla provádějící přiblížení na..." je to jasné |
| |
|
| | | | | | | | | | SLP1 vs. FL120 7. 4. 2009 / 22:05 | |
| | Omezení na TMA tam není.. Ale jestliželetíš po příletovce, tak je to daný.. A je jedno, jestli jsi už v rámci STAR v TMA nebo ne.. |
| |
|
| | | | | | | | | SLP1 vs. FL120 7. 4. 2009 / 21:14 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | SLP1 vs. FL120 7. 4. 2009 / 21:16 | |
| | vzhledem k tomu, ze tohle je na ivao prebirazne z realu,t ak bych ekl ze ano. navic, z dob, co si pamatuji, tak u techto slp bodu v mapach zadne omezeni nebylo. |
| |
|
| | | | | | | | | | SLP1 vs. FL120 7. 4. 2009 / 21:32 | |
| | Ja mluvim vzdycky o realu...Predpokladam naopak ze na IVAO je to stejne ...ARAIG |
| |
|
|