| | | FS planovanie 7. 4. 2009 / 15:15 | |
| | Zdravím všechny přiznivce z area LZIB. Mam otazku: pri nahadzovaní údajov a flplans do FMC - konkrétne pre typ WILCO 777 a PMDG 747 pre FSX, ktorý program plánovania letu mi zadá aj výšky a rýchlosti pre jednotlivé let.trasy? Nielen dlzku trasy a HDG a Longitudes a Latidudes..
Napr. LGAV-LZIB - cez routfinder najdem wpts,, trcks/HDG atď, obmedzenia po trase. Ale FMC si už samo vypočítava výšku a rýchlosti pri stúpaní, cruise a klesaní až po ToD a landing? Alebo pri copingu FLPNS mi to nahodí aj potrebné výšky a rýchlosti od T/O až APP??
Dik za spravu. RIKI |
| |
|
| | | FS planovanie 7. 4. 2009 / 15:31 | |
| | Planovanie cez routerfinder ty len "ukaze" a vygeneruje letovu trasu podla zadanych vstupnych udajov. Vysku ani rychlost ti nevypocita. Ty sam si zvolis v ake predpokladanej hladine budes letiet a podla toho ti vypocita letovu trasu. Co sa tyka vzletovej a pristavacej rychlosti, tak ta sa vypocita, resp. FMC ju prepocita az po zadani vstupnych udajov ako su mnozstvo paliva, hmotnosti pax ako aj carga, atd. A kedze routerfinder tieto udaje nema odkial vediet, tak ti to ani nema ako vypocitat. |
| |
|
| | | FS planovanie 7. 4. 2009 / 16:14 | |
| | FMC ti počítá podle toho, co mu zadáš (mimo jiné je tam i Cruise level a optimum CL), takže tam se dozvíš (je to na PERF INIT page), jaká je s tím letadlem aktuálně s tím palivem a zatížením nejvýhodnější hladina, ale to se dozvíš až v letadle před samotným letem. Jinak pro plánování obecně platí, že čím výš, tím líp, protože u proudových motorů to citelně poznáš na jejich spotřebě a v rámci vzdálenosti a pohodlí cesťáků to zase snížíš, abys po nastoupání chvíli v té hladině byl Např. s bulíkem, jak sem tam lítám LKMT-LKPR mi to chce dát optimální CL na FL340, ale tam bych nedostoupal, takže dávám tak FL200-220, protože je to docela vysoko a v té hladince budu nějakou chvíli |
| |
|
| | | | FS planovanie 8. 4. 2009 / 08:58 | |
| | Ahoj, dakujem za spravu Tebe aj omskymu)))) Skusim to dnes s pouzitim CL)a po nahodeni vsetkych potrebnych parametrov + Flpns dufam, ze vysky a rychlosti pre jedn jednotlive fazy letu sa tam objavia OK. Je to aj v realnych jetoch tak?
Zatial tolko. Pekny slnecny den z SK FIR (LZIB) RIKI |
| |
|
| | | | | FS planovanie 8. 4. 2009 / 09:12 | |
| | ...Skusim to dnes s pouzitim CL...
Tomu moc nerozumiem... Ako si to robil doteraz? Zadanie CL je sucast programovania FMC a bez tejto hodnoty ti nevypocita ziadne vysky ani rychlosti a tym padom je FMC nepouzitelne... Postup (u PMDG) je taky (ako som ti uz pisal na IVAO fore), ze zadas odletove a priletove letisko, zvolis odletovu drahu + SID, nabuchas komplet trat, zadas hmotnost paliva, palivovu rezervu, cost index, cestovnu hladinu (to je to CL!), polohu klapiek pri vzlete a kliknes na V1, VR a V2 - tam sa dosadie tieto rychlosti a takisto sa ti rychlosti a vysky objavia aj vedla tratovych bodov... Neviem, ako si to robil doteraz, ale bez CL ti to nemohlo fungovat korektne... |
| |
|
| | | | | | FS planovanie 8. 4. 2009 / 13:56 | |
| | Dik)) Je to clear! |
| |
|
|