| | | PMDG 737 6. 4. 2009 / 11:54 | |
| | Ahoj,
Vim ze PMDG podle vas enni dokonaly simulator atd, ale jsem zacatecnik tak pro me nauceni je pomerne dostacujici. Rad bych se zeptal jak u PMDG potazmo u opravdoveho boeingu funguje cerpani paliva z nadrzi. Stale mi to cerpa pouze z centralni nadrze. A jake jsou zvyky pri tankovani? Tankuje se hlavne do centralni? Kdyz se leti kratka trasa, nechava se v kridlech nejake predepsane minimum? Diky |
| |
|
| | | PMDG 737 6. 4. 2009 / 12:17 | |
| | zjednodusene - nejdrive se tankuje do kridel, a co se nevejde do kridel, tak se dava do centralu, s tim, ze se to spotrebovava v opacnem poradi - nejdrive z centralu, a pak z kridel. |
| |
|
| | | | PMDG 737 6. 4. 2009 / 12:19 | |
| | diky, Takze pokud mi na let staci palivo pouze z kridel tak netankuju vubec do centralu? A u PMDG mit o bude automaticky cerpat rovnou z kridel? |
| |
|
| | | | | PMDG 737 6. 4. 2009 / 13:20 | |
| | Přesně tak, pokud to vyjde, tak nejdříve pouze do křídel. Teprve když potřebuješ víc, tankuje se i do centrální nádrže. Je to z důvodu namáhání kontrukce, protože palivo v křídlech nezvyšuje hmotnost trupu a křídla jsou tak za letu mnohem méně namáhána. Jinak PMDG simuluje to nejdůležitější co je potřeba velmi dobře, takže není potřeba mít pocit, že je to nějak ořezané. K čemu simulátor, který by simuloval i splachování záchodů, když se bude blbě chovat autopilot za letu A takových je bohužel dost. |
| |
|
| | | PMDG 737 6. 4. 2009 / 12:20 | |
| | Nejsem odborník, ale pro čerpání z prostřední nádrže jsou palivové pumpy (na overhead panelu ve fuel části jsou to ty prostředni horní pačky), správně by se mělo čerpání z prostřední nádrže vypnout v době, kdy tam zbývá cca 480L ať to nejde úplně do sucha a z toho vlastně vyplývá priorita nádrží jako takových - nejpreve prostřední, potom krajní.
Hlavní pravidlo pro tankování je MLW maximální hmotnost letadla při přistání. Hodnotu najdeš v manuálu. Letadlo se tankuje a nakládá tak, aby jeho celková hmotnost nebyla při přistání vyšší než MLW (v praxi třeba přistávám s cca 3-4 tuny paliva) |
| |
|
| | | PMDG 737 6. 4. 2009 / 13:08 | |
| | Pohledej zde na foru, je tu odkaz na úžasnou utilitku k PMDG Fuel Loader, dáš si tam v jaký hladině poletíš jak daleko, plus nějaký reservni palivo a dáš load a máš ho v pmdg.pak se nemusíš starat odkud ti to a kam ti to načerpá. V případě, že včas nevypneš pumpy z centru a vytáhneš jí do sucha, napíše se ti hláška Fuel na display. Pak je potřeba páčky přepnout abys nestrhl pumpy. |
| |
|
| | | | PMDG 737 6. 4. 2009 / 13:10 | |
| | | |
|
| | | | | PMDG 737 6. 4. 2009 / 13:21 | |
| | Ono stačí podívat se přímo na web PMDG, mají ke stažení vlastní výborný plánovač paliva |
| |
|
| | | | PMDG 737 6. 4. 2009 / 13:21 | |
| | Jasny, no tak ja neumim ovladat zrejme ty pumpy, dival jsems se na videa preflight pro pmdg atd. a zapinal jsem to vzdy podle toho, vypnutim tech pump na central se automaticky cerpa z kridel? Protoze ja mam zapnute vsechno tak asi nechapu jak ty kruhy a cerpadla fungujou. |
| |
|
| | | | | PMDG 737 6. 4. 2009 / 13:33 | |
| | Ano, central se cerpa jen tehdy, jedou-li pumpy, z kridel to jde i bez pump, ale zaply sou po celou dobu letu. |
| |
|
| | | | | | PMDG 737 6. 4. 2009 / 13:35 | |
| | Vsem moc dekuju za cenne rady, jdu se podivat co presne jake ty pumpy znamenaji. |
| |
|
|