| | | Spotřeba paliva u dopraváků-jetů 5. 4. 2009 / 20:28 | |
| | Mám pár dotazů ke spotřebě paliva u dopraváků-jetů:
1) V jakých jednotkách se spotřeba udává? Slyšel jsem 2 názory - a) spotřeba paliva / hodina letu při cestovní rychlosti, b) totéž / počet cestujících (kapacita letadla)
2) Kolik paliva (bráno v tunách - stačí přibližně) spotřebuje letadlo např. z PRG na JFK nebo z FRA do LAX? Je mi jasný, že to bude rozdíl, jestli to letí A330, 340 nebo B747, 767 nebo 777. Pokud by to někdo chtěl počítat - berte podmínky (trasa, vítr) co nejblíž reálu, obsazenost 100%, náklad 75% maxima.
Moc díky za odpovědi.
|
| |
|
| | | Spotřeba paliva u dopraváků-jetů 5. 4. 2009 / 22:09 | |
| | Obojí je vpodstatě správně, je to podle toho, koho spotřeba zajímá. Letový úsek (takže i piloty) zajímá spotřeba v jednotkách hmotnosti na hodinu, toho, kdo třeba rozhoduje o výběru typu letadla pro firmu zase zajímá specifická spotřeba na osobokilometr.
Co se spotřeby týče, tak ti můžu dát spotřebu 767my Budapěšť-Phuket, a za podmínek, kdy byl prováděný výpočet (kupříkladu průměrný vítr na trati 13kts do zad) je traťová spotřeba 56tun, minimální plnění 68tun, doba letu 10h25min, uletěná vzdálenost 4900NM. Co si pamatuju, tak do 310tek na JFK se plnilo kolem 52 tun, takže traťová spotřeba mohla bý tak 40-44tun (střílim od boku) |
| |
|
| | | Spotřeba paliva u dopraváků-jetů 6. 4. 2009 / 10:25 | |
| | Třeba dnešní let FRA-LAX B744: 308 cestujících, 9t zboží (ZFW 230.000 kg) mají předpokládaný trip fuel 112.004 kg, doba letu 11:03 jestli ti to pomůže |
| |
|
| | | | Spotřeba paliva u dopraváků-jetů 6. 4. 2009 / 17:14 | |
| | Díky moc, pro představu mi to stačí. |
| |
|
|