FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 11. 12. 2024, svátek má Dana Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Lítání velkými dopravními letadly. Jeden příspěvek | Celý strom
Lítání velkými dopravními letadly.   3. 4. 2009 / 10:15
MzM   
1. Co je na tom tak zajímavého? Třeba mě to taky chytne. Napadá mě jedině lítání online, ale toho si zatím moc užívat nemůžu.

2. létači s dopraváky, to máte na těch milion čudlíků akorát myš? a na 2 a více motorů jeden potenciometr? Některé čudlíky se, pravda, jinak jak myší nedají, ale zbývá spousta tě, co se dají.
 

Lítání velkými dopravními letadly.   3. 4. 2009 / 10:27
tomisy   
ad.1
ad2.
 

Lítání velkými dopravními letadly.   3. 4. 2009 / 11:20
litinoveweedle (CSA381)
Prosim hlavne nelitej online dokud k tomu budes mit tento pristupa a tyto zkusenosti, asi bychom te opravdu vsichni mezi sebou ve vzduchu uvitali. ;-o

Jinak pokud by te to zajimalo, tak se da koupit za levno spousta modulu, ovladacu, ktere maji switche, osy - throttle quadranty, berany, pedaly atd.

Co nas na tom bavi potom nepatrej, pokud te to nebavi tak to nedelej a hlavne neprepinej. Tedy vlastne nelitej online.

L.
 

Lítání velkými dopravními letadly.   3. 4. 2009 / 12:19
MzM   
co je "tento"? A jak víš, jaké mám s lítáním s velkými letadly zkušenosti?
 

Lítání velkými dopravními letadly.   3. 4. 2009 / 12:30
litinoveweedle (CSA381)
Ok, nerozebiram tvoji schopnost letat, nebo neletat. Posuzoval jsem te podle toho na co a jak jsi se ptal. Precti si sve puvodni otazky a odpovis si sam. Nez jsem se podival na tvuj profil, tak jsem ti hadal 16-18 let. Prco myslis, ze prvni odpoved byly jen smajlici???
 

Lítání velkými dopravními letadly.   3. 4. 2009 / 13:40
MzM   
Možná zněla moje reakce moc útočně, to se omlouvám.
Nevím, lítání s něčím, jako B737, pokud neodstartuješ a neletíš jenom chvilku, třeba z Brna do Prahy, tak je děsná nuda. (ostatně nejen v tak velkých letadlech), tak jsem se ptal, co je na tom přitažlivého. Je z toho prd vidět a podle přístrojů se dá lítat i menším letadlem.

Druhá otázka je spíš rýpnutí (viz točítka a čudlíky)
 

Lítání velkými dopravními letadly.   3. 4. 2009 / 12:28
leonell
1) Najdi si dobře simulované letadlo které se Ti bude líbit, nainstaluj si FS Passengers, ideálně zvol trasu dle reálu a nastav maximální realitu a vyber reálné počasí.
Když Ti pak druhý pilot oznámí před přistání (prostřednictvím FSP) že se mu zdá že se nevysunuly vztlakové klapky a na závěr po spoceném přistání za kvílení hasičů ti FSP vystaví účet tak se ti to buď zalíbí nebo toho necháš.
Online je samozřejmě reálnější protože Tě nutí dělat věci správně a nebýt za blbce. Ale k tomu Ti moc neřeknu.

2) Jak už bylo řečeno, ovládání je otázkou kolik do toho hodláš dát. Můžeš si klidně postavit Topinkovic kokpit a myš zřejmě můžeš nechat pod sedačkou
 

Lítání velkými dopravními letadly.   3. 4. 2009 / 12:35
Matyx   
Online tě to hlavně nutí dělat vše real-time, bez pauzy a listování v manuálu, což vyžaduje řádnou přípravy a nácvik
 

Lítání velkými dopravními letadly.   3. 4. 2009 / 12:42
leonell
Nejsem si jist ze FSP jde pauznout, ja to nikdy nezkousel
 

Lítání velkými dopravními letadly.   3. 4. 2009 / 12:55
donCarlos
Jde, když si to nastavíš.
 

Lítání velkými dopravními letadly.   3. 4. 2009 / 12:32
Cesmina
Obzvlášť zajímavý jsou online longhauly nad Sibiří , ATC žádný a 8 hodin čumíš jak to letí
 

Lítání velkými dopravními letadly.   3. 4. 2009 / 12:43
Luděk Ch.
1) to zajimave si na tom musis najit sam. Pokud predem netusis, jestli te to bude bavit, je zbytecne o tom vubec uvazovat

2) ano
 

Lítání velkými dopravními letadly.   3. 4. 2009 / 12:55
Latom   
Co ti na to odpovědět? Asi dotaz podobného stylu.
Co je zajímavého na psaní a mluvení? Spousta písmen a říká se tom řeč. V podstatě otrava a nuda. Ale když ty písmenka umíš poskládat a ještě pak navíc i říct, tak už to je jiná.
Stejné to je i s lítáním na počítači. A tyhle dvě věci mají společné toto:
1) když nechceš, nemusíš lítat a ani taky mluvit
2) obojí se dá naučit
3) obojí se ti může stát zábavou ( pilot versus lingvista)

Jen je problém, že když nechceš používat písmena, tak máš ve všem smůlu (pokud neumíš znakovou řeč, kterou zase ovládá jen hrstka lidí), když nebudeš chtít lítat, tak tím jen nikoho "neotravuješ" (třeba na síti). Máš právo volby, tak si vyber.
 

Lítání velkými dopravními letadly.   3. 4. 2009 / 13:44
MzM   
Možná to někdy zkusím, ale nejspíš zůstanu u svých vrtulníků a L-410.

Dík za reakce..
 

Lítání velkými dopravními letadly.   3. 4. 2009 / 14:48
Luděk Ch.
Jestli muzu doporucit, radeji to ani nezkousej a zustan u sveho. To litani s dopravaky ve FS je hrozna nuda pro kazdeho, kdo nevi sam, co je na tom zajimaveho. Koho to zajima, nemusi se na to ptat a proste to zkusi
 

Lítání velkými dopravními letadly - otazka na ty, co je letaji   3. 4. 2009 / 14:27
Milan Smid   
docela by me zajimalo, kolik z vas (letajicich heavy metal v simulatoru) behem letu kazdou pulhodinu kontroluje palivo, pozici, systemy a tak? (v ramci hesla "as real as it gets")?

nemyslim to vubec utocne, jenom pro zajimavost

a otazka na ty, co letaji mala letadla v simulatoru - kolik z vas kontroluje magneta a vyhrivani karburatoru pred tim, nez tomu date plny kotel?
 

Lítání velkými dopravními letadly - otazka na ty, co je letaji   3. 4. 2009 / 14:41
Kubikula   
Já bych jenom dodal, že mě zcela otevřeně zajímá, jestli je tady někdo, kdo sedí u osmi hodinového letu opravdu celých 8 hodin u PC.
 

Lítání velkými dopravními letadly - otazka na ty, co je letaji   3. 4. 2009 / 20:08
Pilatus
Jo, minimálně jeden "šílenec" se tady vyskytuje. Přelet z Havaje do San Francisca. Už je to pár let a tak si nepamatuju, jak dlouho jsem to letěl. Offline, podotýkám. Ale vím, že jsem byl rád, že ten poslední let na cestě kolem světa mám za sebou.
 

Lítání velkými dopravními letadly - otazka na ty, co je letaji   3. 4. 2009 / 21:00
Stew
Další šílenec taky z Havaje, ale na druhou stranu. Přes Wake Island do Thajska. Fujtajbl!
 

Lítání velkými dopravními letadly - otazka na ty, co je letaji   3. 4. 2009 / 15:01
Vita Zenisek
Priznavam bez muceni ze magneta a hýťas jsem napsoled kontroloval ještě na FS9, když jsem si hrál s Do-27. To bylo tak neskutečně promakaný letadlo že to člověku prostě nedalo.
I motor bylo nutno zahřívat před vzletem a při ovládání vrtule myší to dokonce bylo nutné, jinak nefungovalo přestavování úhlu. Taky si to pamatovalo jak se s tim zachází a dalo to člověku sežrat pokud se k tomu nechoval slušně. K dokonalosti mu chyběly jen dvě věci:
- aby to smrdělo olejem a benzinem
- aby ta vrtule nefungovala než se olej patřičně prohřeje ikdyž to člověk ovládal osou.

Ostatní stroje mě k ničemu takovému nikdy nemotivovaly a poté co jsem přešel na X-Plane tak neřeším nic. Většinou stroj už vrčí, takže jen dám plnej kotel a zběsile kroutim a dělám nekázeň.

Víťa
 

Lítání velkými dopravními letadly - otazka na ty, co je letaji   3. 4. 2009 / 15:05
FSPilot   
Upřímně? Když letím s Bulíkem, tak málokdy odběhnu od obrazovky. Sice to letí samo a nemám ani FSPAX, ale i tak to umí dělat skopičiny na rovném legu, takže ho hlídám a jen tak ze zajímavosti neustále sonduju systémy a prokládám to kocháním se krajinkou, když je čas
A co je to za kontrola "každou půlhodinu"? U dopraváků v reálu je tzv. Operační letový plán, kde jsou spočítané paliva na každém bodě a kontroluje se a zapisuje na každém bodě (množství na palubě, spotřebované palivo), pak se kontroluje vítr, odchylka od MSA apod.
A je docela zajímavé koukat na spotřebu u dopraváku

A malé éra? Já osobně to lítám úplně stejně jako s reálným érem teda až na navigační přípravu a navigační štítek. Do mapky koukám a určuju to víc přibližně, ale jinak všechno přesně podle checklistů a musím se přiznat, že mi občas i tak haraší, že zkouším i "upevnění sedačky", tak tu poskakuju na židli
 

Lítání velkými dopravními letadly - otazka na ty, co je letaji   3. 4. 2009 / 16:19
Matyx   
U malých letadel ne-e, tam mě běžně zaměstná non-rnav navigace až až (korektní VFR vpodstatě nelétám). U velkých kontroluji většinu parametrů i častěji, a sedím u PC i komplet long-hauly (vyjma WC či bleskové přípravy obloženého rohlíku a čaje ), jen na druhém monitoru střídavě prohazuji ivae, ndac, fscomm apod. za další aplikace (internet, filmy / TV (dvbt), visual studio, gimp ... dle toho co zrovna potřebuju udělat nebo čím se chci pobavit). Prostě clb a dsc jdu s plnou pozorností a čistě FSkou, v hladině podobně jako pasažéři si dopřeju i nějakou tu zábavu.
A taková perlička na závěr - chystám se opět na nějaké dálkové studium, tak už se těším jak zužitkuji čas v hladině nad oceánem či výše zmíněnou Sibiří a v takovou chvíli obrátím svou pozornost ke skriptům. Rozhodně lepší než hospoda ))
 

Lítání velkými dopravními letadly - otazka na ty, co je letaji   3. 4. 2009 / 19:33
leonell
Ano, většinou kontroluji u velkých letadel příslušné údaje v průběhu letu v hladině.
Ano, u malých letadel dělám většinou motorovou zkoušku se vším všudy.
Samozřejmě záleží na náladě a okolnostech, ale většinou létám ARAIG.
 

Lítání velkými dopravními letadly - otazka na ty, co je letaji   3. 4. 2009 / 19:37
donCarlos
Můj největší technickej úspěch ve FS v poslední době bylo, že jsem se konečně naučil jakž takž nastavovat režimy na AN-2, spolu s hlídáním všech teplot. Ovšem jak se provádí taková kontrola magneta, toť pro mě záhada.
 

Lítání velkými dopravními letadly - otazka na ty, co je letaji   3. 4. 2009 / 19:44
leonell
Při 2000 RPM přepneš na levé, 15s, zapamatuješ pokles, pak pravé, 15s, zapamatuješ, pak obě. Pokles BOTH-LEFT či BOTH-RIGHT nesmí být víc než 60 rpm.

Aspoň dle:
http://www.lennuklubi.org/checklist.htm
 

Lítání velkými dopravními letadly - otazka na ty, co je letaji   3. 4. 2009 / 22:05
PILOT253   
To zase Já se při IFR učím do školy a občas nakouknu jak co mám vše nastavené, jak to vse pekne letí, sem tam si kliknu v IVAPu na METAR abych vedel co me v cili ceka atd. Proste nějak extra zase že bych byl u toho non stop zaměstnaný to nehrozí.

 

Lítání velkými dopravními letadly - otazka na ty, co je letaji   4. 4. 2009 / 14:50
xWing   
Solitaire, Hearts, Minesweeper, Mahjong....atd.
Proste vsetky hry co ma v sebe Vista.
1. monitor kokpit, 2.monitor karty a 4 hodiny prejdu ani neviem ako a uz pripravujem klesanie
 

Lítání velkými dopravními letadly.   3. 4. 2009 / 15:10
FSPilot   
Záleží
Na reálu mě osobně láká nejvíc to cestování a poznávání jiných zemí a lidí - hrozně mě baví komunikovat s cizinci Pak ten pohled z 10km, to je něco nepopsatelného, prolétávání mraky, to je taky bomba
A pak to, že děláš někomu službu, někoho nebo něco nějkam vezeš, jsi součástí nesmírně propracovaného stroje a létat podle těch budíků a čudlítkovat a dělat různá rozhodnutí... asi jsem úchyl, ale myslím, že tady nejsem sám

A ve virtuálu, pohled z větší výšky taky není k zahození, ale především jde o to, podívat se na jiná místa, koukat jak to kde vypadá, resp. virtuálně cestovat, pokud má člověk štěstí, tak si i poklábosí s těmi cizinci, takže taky to má něco do sebe a čudlítkovat ty propracované modely jde taky suprově. Nění to sice jako sedět v reálném éru, ale hrát si na to je taky docela příjemný pocit

A já osobně mám na všechno jen myšku a joy s dvěma ovladači plynu, ale když je jeden, tak v tom moc rozdíl není
 

Lítání velkými dopravními letadly.   3. 4. 2009 / 15:18
donCarlos
To máš pravdu. Komunikace s cizinci je skvělá, většinou jsou obě strany přátelštější a otevřenější než normálně, A taky si nemusíš moc lámat hlavu s tím co vykládáš za nesmysly, hlavně že si nějak rozumíte.
 

Lítání velkými dopravními letadly.   3. 4. 2009 / 15:37
FSPilot   
Tak tak V tom je ta sranda
 

Lítání velkými dopravními letadly.   28. 4. 2009 / 08:48
MzM   
Tak jsem to zkoušel. Když odmyslím nudu kolem sledování autopilota ve vodorovném letu, tak je to celkem záhul, aby to bylo tak jak má, co? Jak zvládáte sami práci dvou (či více) členů posádky? (třeba takový TU 154, to musí být při přistání papačka)

Prostě něco na tom je.
 

Lítání velkými dopravními letadly.   28. 4. 2009 / 09:28
SONP   
Přistání TU-154 nijak zvlášťě hrozné není, pokud samozřejmě pro pilota není problém sednout na ruku. Mnohem náročnější je vzlet, kdy je to všechno třeba pozavírat, pozastrkovat, pozhasínat, a ještě si do toho vyprávět s řídícím a nastavovat na KLN jeho v dobré víře dávané "zkratky".
 

Lítání velkými dopravními letadly.   28. 4. 2009 / 11:16
MzM   
Bez tréninku jsem se std 777 vcelku hladce dosedl. Teda přečetl jsem si takové ty základní rychlosti, abych jako nepřiletěl nad plochu a jako že chci sednout, stáhnu motory, zvednu čumák a ono se to zvedne i s letadlem, pak to ztratí rychlost a než se rozběhnou motory tak je vymalováno... ale to všichni znáte. Akorát sestupová fáze nebyla po přímce, ale po vlnce (nahoru dolů) aspoň si cestující užili.
 

Lítání velkými dopravními letadly.   28. 4. 2009 / 12:04
pseudoMates
Píšu si, továrišč.. Už ti v životě nedám direct..
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ