FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Kondenzační čára Jeden příspěvek | Celý strom
Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 11:46
peterbe
Ahoj, chtěl bych se zeptat na jednu věc, je normální v reálným letectví, že se za letadly dělá Kondenzační čára takhle našikmo(viz. obrázek) Mě to přijde absolutně nerealistický.
26509 B / 600 x 450 / Kondenzační čára.bmp
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 11:47
Jakub Koutný TVS461
No normální to není... zase ,ale záleží na větru...
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 11:50
peterbe
Takže když je velký vítr, tak to takhle je?
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 11:57
Jakub Koutný TVS461
Nejsem jsi tím jistý ,ale pro mě je to vysvětlení že asi jo...
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 13:50
FSPilot   
Kdybyste měli oči, tak si všimnete, že tam má vítr 0 A ikdyby byl, tak by ty čáry byly víceméně rovně, protože letadlo pořád letí rovně a né bokem k proudění vzduchu, takže ta čára bude unášená do boku a výsledný efekt bude, že to bude působit za jakýchkoliv okolností, že to letadlo letí rovně, resp. bude ta čára na stejné přímce, jako osa letadla
A jediný důvod, kdyby to mohlo být jinak by byl let s vychýlenou směrovkou -> letadlo by neletělo rovně, ale vybočené
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 13:52
Teflon_490   
//A i kdyby byl, tak by ty čáry byly víceméně rovně, protože letadlo pořád letí rovně a né bokem k proudění vzduchu

Tohle je nejaky divny, kdyz mi prece fouka z boku, tak letadlo bude prave takhle vyoseny aby to vyloucilo snos vetru a udrzovalo pozadovany track, ne?
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 14:04
FSPilot   
To jo, vůči zemi, ale né vůči vzduchu Když ti jde kouř z komína, tak ti jde vždycky přesně ve směru větru, tedy od letadla bude ve směru jeho pohybu vůči vzduchu, né vůči zeměpisnému kurzu

Přikládám důkaz

můj kurz je 188 a vítr 288/48 (což je boční složka cca 40kt a to je dost)
32291 B / 600 x 450 / fs.JPG
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 14:15
Teflon_490   
Jo, tak to jo, ale stejne, nebude to uplne presne v draze toho letadla, protoze para bude unasena asi trosku jinak nez nekolik desitek tun vazici ero...
...btw, co to tam mas za shluky pylu na te zemi?
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 14:17
FSPilot   
Toho si vůbec nevšímej, to byl můj pokus o takovou předělávku Paladerových textur abych je měl i na jaro, ale jak vidíš, tak se nezdařily a tak přemýšlím, co s tím dál
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 14:18
Teflon_490   
Mne to spis pripada jako dobre rozkvetly pole Docela to dole ozivuje...
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 17:52
Johnny pilot   
Řepkovy pole!
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 18:10
Luděk Ch.
letadlo bude unasene uplne stejne jako para, protoze neni s nicim spojene a pohybuje se ve stejnem prostredi.
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 18:47
Johnny pilot   
No nevim, pořád tu vidím rozdíl mezi letícím pírkem a cihlou železa...
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 18:53
Luděk Ch.
A co to ma spolecne s kondenzacnimi carami? Nejsi tak dlouho ze skoly, tak by sis mohl jeste neco pamatovat z fyziky
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 18:57
Johnny pilot   
Tak že přece nemůže mít vítr stejny účinky na letadlo, ktery váží něco kolem 80t a na kondenzační páru s nulovou hmotností... To letadlo má navíc ještě nějakou setrvačnost...
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 20:15
Luděk Ch.
Takze zpatky do zakladni skoly. Bohuzel se pletes, letadlo se pohybuje vuci vzduchu pouze primo (pokud zrovna nezataci), takze para zustava primo za nim v ose trupu a jinak to proste byt nemuze. A hmotnost se setrvacnosti s tim nemaji nic docineni, pokud leti rovne. Jinak doporucuji se divat na oblohu, kdo vyfoti letadlo s carami nakrivo, vyhral
P.S. pri silnem bocnim vetru v hladine se sune bokem letadlo i s carou, presto stale presne v ose.
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 20:31
Tragédie v JRD
no .. blbost . kondeznacni cara (pokud ji beru jako celek) nebude ve smeru osy trupu ale ve smeru letu letadla
 

Kondenzační čára   29. 3. 2009 / 00:09
FSPilot   
ty píšeš blbost Nemusí být ve směru letu letadla, protože letadlo může letět vybočené v důsledku bočního větru třeba o 10° a kondenzační čára bude v ose jeho trupu taky pod 10° úhlem vůči směru letu
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 14:15
FSPilot   
Ještě další důkaz můžu dodat Tentokrát je vítr kolmo cca 100kt, což je už maras i na FSku

Modrá šipka ukazuje směr letu vůči vzduchu a červená vůči zemi A tohle je důkaz, že nezáleží, jak letíš vůči zemi, ale je to vždy ve směru, jak si to éro razí cestu ve vzduchu
40758 B / 600 x 450 / fs.JPG
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 14:17
Teflon_490   
No tak tady na tom snimku se mi teda zrovna nezda, zeb bys byl alignovanej s contrailama
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 14:20
FSPilot   
Však jsem psal, že tohle je moc i na FSku Ona vykresluje kondenzační čáry rovnoběžně s přímkou, na které mají být, ale při takovém bočáku mi to vykresluje, jako by ty motory byly posunuté o pár metrů vedle, což působí tak nějak zvláštně, ale pořád jsou ve stejném směru, jak mají být, jen kousík posunuté na stranu
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 11:49
Teflon_490   
Fouka ti tam bocak, jsi tedy vychyleny aby letoun stale drzel track, a FSka ty cary vykresluje prave v tom tracku, takze to pak vypada takhle.
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 13:51
FSPilot   
Já ti nevím, ale tohle je hovadina, co píšeš Osobně to mám odzkoušeno, viz můj příspěvek výš A navíc má nahoře napsaný vítr 051/00 pokud umím číst a vidím to dobře
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 13:53
Teflon_490   
Jo, toho vetru sem si nevsiml, ale to jak pisu vys plati, budes vyoseny kdyz bude foukat z boku...
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 14:10
peterbe
Ono to je špatně vidět, já tam mam rychlost větru 80 a kurs je těch 51. Ale mě dneska ty AI letadla najednou začali skoro všechny lítat takhle nakřivo, tak jsem si ten let s tím počasím, uložil a před chvíli, když jsem šel zase na Flight simulator, tak jsem si otevřel ten uložený let s tím samým počasím a už ty letadla lítaly rovně, tak tam asi opravdu byla nějaká chyba, ale vůbec nevím, čím byla způsobená a jak se odstranila...
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 14:18
FSPilot   
Nějak se ti asi pokřivily osy nebo co Bůh ví, co to tu FSku zase napadlo Kdyby se ti to objevilo znova, tak pisni...
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 14:24
FSPilot   
Jo, teď si vzpoměl, že se nějaké potíže s kondenzačními čarami řešily, protože to dělalo nějaké hovadiny, že lezly do země... podle pár příspěvků to bylo způsobeno starými efekty určenými pro FS2002 (viz. http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=20954&lan=0 ).
Nepřidával jsi nějaké nové éro určené pro FS2002, nebo nějakou scenérku (ikdyž to by asi neměla scenérka na svědomí)???
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 14:31
marilynmanson
tenhle jev zpusobal mylsim ze soubor gauges od nejake Tu-154
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 14:34
peterbe
Tu jsem tam měl dřív, ale když jsem přeinstaloval FS, tak už jsem tam to TUčko nedával, ale nedávno jsem tak dával Mobile Control Tower Verrse 2004 a tam se při instalaci něco ve složce Gauges přepisuje, tak jedině tím...
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 14:54
Buenos Aires   
Od Tibora Kokayie, nebo jak se to píše
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 14:31
peterbe
Těd jsem se tam zase podíval a už to nedělá . Letadlo jsem nové neinstaloval, jenom jsem si vzpomněl, že jsem nedávno nainstaloval Mobile Control Tower verze 2004. V poslední době si taky hraju s afcad souborama a přidávám nový parkovací místa a ještě jsem nainstaloval letiště v Budapešti, ale jak jsi říkal, tím by to být nemělo. Tak snad už ty letadla budou lítat v pohodě a dělat to nebudě. Jinak ale díky moc všem za odpovědi...
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 18:19
Luděk Ch.
To je samozrejme nesmysl, vem to logicky Letadlo je vychylete pouze vuci kursu k dalsimu bodu trasy, ale nemuze byt vychylene vuci pohybu ve vzduchu. Vuci pohybu ve vzduchu je vzdycky presne rovne, tj. i para z motoru musi byt presne rovnobezna a v ose trupu. Odchylka by nastala jedine pri vychyleni vektoru tahu, bud smerovkou nebo rozdilnym tahem motoru, popr. ruznym odporem na pravem a levem kridle. Jinak to opravdu nastat nemuze.
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 20:41
Mike2811
Napadá mě taková teorie - pokud bude mít letadlo z boku pomyslný střed čelního odporu (vůči větru) posunutý za těžiště, tak by se stáčelo ve směru větru, ne? Samozřejmě muselo by jít o silný vítr, odhaduju alespoň 50 KIAS, ale to v letových hladinách stejně nebývá problém...
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 20:55
Tragédie v JRD
Ludku, a na tohle jsi prosim Te prisel kde? jasne ze letadlo MUZE letet jinym smerem, nez jakym smerem ma "nasmerovany" cumak ... a je to jev celkem bezny - tedy pokud se bavime o vyslednem vektoru pohybu
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 21:18
Luděk Ch.
Vidis, ja bych od Tebe zase necekal, ze si nejdriv neprectes celou diskuzi Bavime se samozrejme pouze o pohybu letadla VUCI VZDUCHU, ktery je pri beznem letu pouze primy a tudiz i kondenzacni stopy jsou vzdy rovnobezne s podelnou osou letadla. Druha vec je, ze to cele vlivem vetru nemusi odpovidat smeru letu vuci zemi. Ale to nezpusobi odchylku kondenzacnich stop od osy letadla.
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 21:25
Tragédie v JRD
cela ta diskuse je zmatena... takze i kdyz to clovek cetl, tak je z toho paf.

co si predstavujes pod "pohybem letadla vuci vzduchu"? zavadis do toho nejasne (a navic zbytecne) pojmy.

kondenzacni cary (pokud ji beru jako cele a nikoliv vektor jedne konkretni castice pary) NEMUSI by t rovnobezne s podelnou osou letadla...

cili do dusledku - situace na tom screenshotu muze klidne nastat i v realu.
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 21:36
Luděk Ch.
Budu se hadat, nemuze. Pouze v pripadech, jake jsem popsal vyse, tj. pri vychyleni smerovky, nesoumernem tahu motoru nebo ruznem odporu leveho a praveho kridla. Jinak to proste mozne neni.
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 21:26
Tragédie v JRD
nicmene, pokud rozumim tomu tvymu "pohyb letadla vuci vzduchu" ... tak tvrzeni, ze pri beznem letu je pouze primy (ve smysle osa letadla), je nepravdive.
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 21:43
Luděk Ch.
Nepravdive? Sorry, ale muzes vysvetlit, co donuti letadlo pri beznem primem letu pohybovat se bokem vuci vzduchu? Tedy mimo vyslapnute smerovky, rozdilneho tahu motoru nebo odporu na kridlech? Mam pocit, ze by tady vetsina lidi z aerodynamiky tezce propadla
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 21:48
Rozšafín Ctibum   
Inu donuti ho autopilot, aby vyloucil snos vetrem. Jak proste. Propadas ty
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 21:55
Luděk Ch.
Kristova noho, copak autopilot bude celou dobu drzet vychylenou smerovku a tlacit letadlo bokem vuci proudeni vzduchu? Opravdu bych necekal, ze tu tolik lidi nepochopi takovou zakladni vec.
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 21:57
Tragédie v JRD
no .. autopilot to opravdu dela .) aby vyrovnal snos zpusobeny vetrem
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 22:02
Luděk Ch.
Ano, dela. Ale ne tak jak myslis, ze by letadlo letelo bokem vuci okolnimu vzduchu
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 22:26
A.J.Scandall   
Tragéde!!!!! Co to píšeš?!?!?
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 22:28
Tragédie v JRD
kraviny uz jsem to vzal zpet v jinem prispevku
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 22:29
A.J.Scandall   
No proto. Už dlouho jsem tu neviděl tolik fyzikálních nesmyslů jako v tomhle vlákně. Dejte za pravdu Luďkovi, říkám ještě jednou!!!!! Grrrrrr!!!!
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 21:58
Rozšafín Ctibum   
Mno a jak jinak to ten autopilot ma resit? Jestli vis, tak myslim, ze je to na Nobelovku, usetris mnoha lidem mnoho milionu
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 22:05
Luděk Ch.
Ach jo, fyzika zakladni skoly na nobelovku opravdu neni. Mrzi mne, ze i zkuseni a znali kolegove zde, maji takovou mezeru. No nic, vidim, ze vecer uz to nikdo nepochopi, tak to zkusim zitra z domu i s nejakym obrazkem.
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 22:06
Tragédie v JRD
Nic ve zlem, ale momentalne to vypada, ze ten problem s tou fyzikou ze zakladni skoly, mas ty.
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 22:11
Luděk Ch.
Pletes se, ani netusis jak Ale snad se tu brzy objevi nekdo duveryhodnejsi a vysvetli to. Jinak tady opravdu zamenujete vylucovani snosu vetru se skluzem. To je uz dost velka napoveda.
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 22:14
Tragédie v JRD
at si to ujasnime. neresme skluzy, snosy a ja nevim co. jen mi odpovez na nasledujici otazku.

mame dva body - A a B. bod A je nekde, bod B je presne smerem 90stupnu (vychod) od bodu A.

letadlo poleti z bodu A tak, ze bude mit cumak presne smerem 90 stupnu. bude foukat nejaky vitr ze severu.

dosahne letadlo bodu B?
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 22:20
Luděk Ch.
Samozrejme, ze nedosahne Muselo by mit cumak natoceni mirne smer sever. Presto ale poleti stale presne primo vuci vduchu (a stopy budou rovnobezne s podelnou osou), protoze o co je cumak natocen severne, o to se vzduch vlivem vetru pohybuje smerem na jih.
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 22:22
Tragédie v JRD
mno vyborne. tak aspon tomuihle jsme se dobrali

tak .. a ted se jeste dostat k tomu, kde jsme zacali - a to, ze contraila bude ve smeru vysledneho letu, a ne ve smeru osy letadla. a muzeme tohle vlakno zavrit .)
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 22:25
Luděk Ch.
Tak k tomu se nedobereme, protoze je to blbost. Contrails budou vzdy ve smeru podelne osy letadla, nikoliv ve smeru letu.
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 22:30
Kyrypust   
Ludek ma od zacatku pravdu, letadlu je jedno co dela vzduch vuci zemi, takze pokud ten vitr neni narazovy, letadlo se chova jako by nebyl. Pokud je potreba navigovat k nejakemu bodu na zemi, staci kurz opravit o par stupnu na stranu - pri trose stesti a dle principu superpozice se ero dostane kam ma, aniz by muselo jakkoliv "vychylovat cumak od osy" nebo dokonce zatacet.
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 22:17
A.J.Scandall   
Klídek, Luďku, jedinej máš v tomhle vlákně pravdu. To myslim jako vážně.
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 22:41
Mike2811
FSPilot to tvrdil ještě o něco dřív, mě to od něj stačilo, i když to měl trochu zmateněji...
Můj příspěvek výše - http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=291980&lan=0 - je to blbost nebo ne ?
 

Kondenzační čára   29. 3. 2009 / 00:15
FSPilot   
Jak "jedinej"????!!!! http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=291913&lan=0
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 21:51
Tragédie v JRD
nerika ti neco "snos" zpusobeny vetrem? .) jedna ze zakladnich veci pri planovani letu - soucast navigacni pripravy ?. ) zjevne nerika.. tak zkusim vysvetlit...

pokud poletis z bodu A tak, ze podle kompasu poletis presne na vychod na bod B, a soucasne povane vitr ze severu, tak pokud nebudes snos vyrovnavat (napr. vyotecnim smerovky), tak na bod B nikdy nedoletis, ale podletis ho z jihu.

je to proste tim, ze te vitr snese smerem k jihu. letadlo, i kdyz je to samo o sobe celkem aerodynamicky tvar, tak z boku samozrejme klade urcity odpor vzduchu. a protoze neni "ukotveny" (napr. jako auto pneumatikami) proste leti jinam, nez kam ma nasmerovany cumak.
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 22:00
Luděk Ch.
Stale tataz chyba, porad uvazujes o odchylce osy letadla vuci trase letu. O tom neni rec. Pri vylucovani snosu letadlo leti jinym HDG, nez je kurs trasy, ale stale primo vuci vetru. Mimochodem, slysels nekdy o "skluzu" a kdy a jak se pouziva? Opravdu myslis, ze letadlo v hladine leti ve skluzu?
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 22:02
Tragédie v JRD
vysvetli prosim obrat "leti jinym hdg nez je kurs trasy, ale stale primo vuci vetru" . nerohzumim, co je to "primo vuci vetru".
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 22:09
Luděk Ch.
Primo proti vzduchu = vduch kolem letadla miri primo vzad rovnobezne s osou letadla. Tak to je bez vyjimky vzdy pri beznem primem letu a to bez ohledu na jakykoliv bocni vitr.

A.J.S. nebo jiny aktivni pilot, prosim pomoc s vysvetlenim! Uz nevim, jak srozumitelneji to napsat
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 22:12
Tragédie v JRD
no to sice miri primo vzad .) ale to nikde nikdo nezpochybnil.´ono totiz o to ani moc nejde.

vzduch kolem letadla si muze proudit klidne primo vzad, ale to nema moc vliv na to, ze letadlo leti jinym smerem, nez ma namireny cumak
 

Kondenzační čára   29. 3. 2009 / 01:07
FSPilot   
Filosofická otázka

Máš plošinu (nějakou velkou desku, nebo líp krabici s plochou podlahou), která se pohybuje nějakým směrem. Její rychlost je stabilní (neuvažuju žádné otřesy nebo takového něco). Teď na plošině (resp. v krabici/boudě) pošleš kouli nějakým směrem, libovolným - možná nejlépe po předem naplánované trase - nakreslíš si na tu plošinu čáru a kulička jede po té čáře. Rychlost plošiny pohyb kuličky nijak neovlivní, protože je stabilní. Kulička tedy jede PŘÍMO NĚJAKÝM SMĚREM, ale protože se celá ta plošina pohybuje, tak se kulička vůči zemi, po které se celá tahle soustava pohybuje, pohybuje jiným směrem, než vůči plošině.

A to je princip přímého letu v ovzduší (to je ta plošina a letadlo je ta kulička). Vůči vzduchu se letadlo pohybuje přímo, ale celý ten vzduch se sune někam na bok (vítr) a tím pádem celou tu soustavu (letící letadlo se vzduchem) odsouvá a tím pádem mění výslednou trajektorii letadla vůči zemi, která je pevná.
Už to chápeš?
 

Kondenzační čára   29. 3. 2009 / 01:12
pseudoMates
Já myslim, že to sem Tragéd napsal už asi dvakrát, že se spletl..
 

Kondenzační čára   29. 3. 2009 / 01:14
FSPilot   
Ono to chvíli trvá, než nějakou takovou koninu vymyslíš a během té doby nečtu nově přibylé příspěvky, tak sory
 

Kondenzační čára   29. 3. 2009 / 01:30
pseudoMates
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=292036&lan=0 (22:21)
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=292045&lan=0 (22:31)
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=292042&lan=0 (22:28)

To to napsání tvýho příspěvku trvalo přes tři hodiny, že jsi nově přibylé nečetl..??
 

Kondenzační čára   29. 3. 2009 / 01:34
FSPilot   
No aby sis nerýpnul Nečet jsem to všechno, to až následně Ten příspěvek s obrázkama jsem dělal 3/4 hodiny
 

Kondenzační čára   29. 3. 2009 / 01:38
pseudoMates
Pořád mi někde falíruje 2hodiny a 1/4..
 

Kondenzační čára   29. 3. 2009 / 12:24
FSPilot   
To bude ztraceno tím, že jsem se k tomu čtení dostal až po půlnoci
 

Kondenzační čára   30. 3. 2009 / 10:36
pseudoMates
To te neomlouva od toho, ze by ses Tragedovi mohl omluvit za ty vypady, kdyz se omluvil i on za ty ptakoviny co psal..
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 22:02
Viktor17   
Vezmu-li v úvahu, Tvou teorii, tak pokud v zimě na sněhu dostanu v autě smyk, tak vyjeté koleje ve sněhu budou v ose auta a né v ose směru jízdy???
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 22:10
Atarian   
konecne nazorny priklad pochopitelny i to bezobraskovy surfare
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 22:13
Luděk Ch.
Prave popsals analogi ke skluzu, ne k vylucovani snosu vetru. Takze taky jsi mimo.
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 22:07
Atarian   
Jasne ze si to nemysli. Letadlo je presi pridelano na takovym hooooodne vysokym rameni, ktere jede po zemi na kolejnicich a to zajisti ze pri bocnim vetru nedojde ke zkluzu nebo snosu nebo jak to chcete nazyvat, ale ze poleti porad ve stejnem smeru aniz by to musel korigovat smerovkou
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 22:15
Luděk Ch.
Letadlo v hladine smerovkou nic nekoriguje (pouze podelne kmitani, ne snos vetru). Nerad, ale radim te k neznalym zakladu aerodynamiky
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 22:18
Atarian   
Ja se nikdy netajil tim ze neznam ani ty zaklady aerodynamiky
Pak ale nechapu jak se letadlo dostane z bodu A do bodu B (v prikladu co popsal Traged) kdyz to nebude korigovat smerovkou...
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 22:21
Tragédie v JRD
no .. on to vlastne smerovkou korigovat nebude. to jsem v tom svym prispevku nejspis napsal blbe ja

co on udela.. on proste poleti jinym kursem, nez je tratovy kurs, a necha se sfouknout do bodu b.

problem je, ze jsme ze tematu, jakym smerem bude kour, utekli k tematu, jak se vylucujes snos vetru .. diky asi mnou ponekdu nevhodne pouziteho prirovnani k snosu apod ... no.. stane se .)
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 22:24
Luděk Ch.
OK, tak je to presne, cumakem miri mirne proti smeru, ze ktereho fouka a nechava se "sfoukavat" na planovany kurs vuci zemi.
 

Kondenzační čára   29. 3. 2009 / 08:45
honza marek   
Pozor. Vítr snáší letadlo z kurzu právě na trat
 

Kondenzační čára   29. 3. 2009 / 09:27
Luděk Ch.
Nevím cos tím chtěl říct, protože kurs = trať
 

Kondenzační čára   29. 3. 2009 / 12:25
FSPilot   
nene Kurs je "heading" Trať je Track
 

Kondenzační čára   29. 3. 2009 / 12:27
A.J.Scandall   
No, to ne! Kurs nerovná se trať! Honza má pravdu, vítr snáší letadlo z kurzu na trať (to je jedna ze základních pouček navigace výpočtem).

Ale je to jen otázka pojmů, kurz je zjednodušeně řečeno směr, kam míří podélná osa letadla, a traťový úhel je směr, kam skutečně letíme vůči zemi.


 

Kondenzační čára   30. 3. 2009 / 11:54
Luděk Ch.
Aha, tak pardon Já jsem bral směr nosu letadla jako heading a směr letu jako kurs, tudíž totéž jako trať. Převedlo mně k tomu ILS, kde se do CRS nastavuje skutečný směr dráhy, přičemž se v případě bočního větru na tom kursu držím pomocí vychýleného směru letadla (HDG). Ale to je asi jen trochu nepřesnost v pojmech.
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 21:31
Tragédie v JRD
ukaz mi prosim te na obrazku, co je to ten pohyb vuci vzduchu.
7306 B / 400 x 400 / situace.gif
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 21:50
Atarian   
Mas samozrejme pravdu, je jedna technicka... Nejsou to contrails ale chemitrails! Vice zde:
http://smit.wz.cz/zrcadlo/view.php?cisloclanku=2006040302
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 21:52
Luděk Ch.
Pisu z mobilu, takze bez obrazku Ale je to snadne, proste kdyz letadlo leti rovne s vyrovnanou smerovkou a shodnym tahem motoru, tak vzduch kolem nej proudi pouze primo vzad, rovnobezne s podelnou osou letadla a ve stejnem smeru zustavaji i kond. stopy. Bocni vitr to nezmeni, pouze se letadlo i s kond. stopami vuci zemi pohybuje bokem, ale stale jsou kond. stopy rovnobezne s podelnou osou letadla. Kdo neveri, at zitra kouka po letadlech
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 21:55
Tragédie v JRD
proto porad zduraznuju, ze beru v uvahu contrailu jako CELEK, a ne jako jednu zcastici contraily. zkus nad tim popremyslet

jednotlive castice v ramci te contraily /pokud pomineme vliv vetru/ bude mit samozrejme smer pohybu zpet od letadla.

ale "opticky" bude kontraila nikoli ve smeru natoceni letadla, ale bude v ose letu. zkus popremyslet, proc tomu tak bude schvalne, jestli na to do zitra prijdes
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 22:24
A.J.Scandall   
Hele, tragéde, pokud letí letadlo správně ustáleně, tzn. nikoliv ve skluzu, a přímo, je trajektorie letu vztažená k prostředí, ve kterém se pohybuje, tzn. vzduchu,a rovnoběžná s podélnou osou letadla. A tudíž kondenzační stopa je dycky dycinky natažená přímo za osou letadla. To, že fouká vítr, a někam to celé posouvá, je v tomhle případě (bavme se o ustáleném laminárním proudění) úplně jedno. Jmenovalo se to inerciální vztažná soustava a probírali jsme to na základce.

Jedinej způsob, jak dosáhneš toho, co bylo ukázaný na prvním obrázku je, že poletíš ve skluzu.
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 22:31
Tragédie v JRD
jo, mas pravdu .. ja zapomel aplikovat vitr i na tu kontrailu ... chjo ... puvodne jsem vychazel z predpokladu, ze pokud nastane pripad na mem obrazku (vitr, cumak), tak vysledkem bude "opticky" contraila ve smeru letu slozena ze spousty malych "contrailek" ve smeru letadla... no, zapomel jsem aplikovat vitr i na tu contrailu ... a pak se do toho trosku zamotal ...
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 21:55
Atarian   
Tak nejdriv pockej az budes mit net s obrazkama a pak se hadej! Nebo jeste lip, bez se podivat na realny letadla a nestuduj porad tu tvoji aerodynamiku... zacinas z toho blbnout
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 22:31
Luděk Ch.
No prave, na letadla se divam casto, ale jeste nikdy jsem nevidel, ze by kondenzacni stopy byly v jinem smeru, nez podelna osa letadla. Ty ano? No ale AJS to uz vysvetlil, takze muzu jit spat. Vybil jsem sice cast baterie mobilu, ale snad to za tu osvetu stalo
 

Kondenzační čára   28. 3. 2009 / 23:42
SONP   
Nemůžu si pomoct, ale mě to připomíná debatu o tom, vzlétne-li letadlo z běžícího pásu nebo nevlétne-li letadlo z běžícího pásu...
 

Kondenzační čára   29. 3. 2009 / 00:59
nimbo
A vo tom to je súdruh.
 

Kondenzační čára   29. 3. 2009 / 01:01
FSPilot   
No teda vy jste jelita... teda Tragéde, takový amatérismus bych zrovna od tebe nečekal To je naprosto primitivní fyzikální úvaha a Luděk má samozřejmě pravdu a i A.J.Scandal to potvrdil a je to tak, jak jsem to i já psal na začátku

Zkusím jednoduché obrázky

Zratky snad nemusím vysvětlovat (HDG- úhel, který svírá podélná osa letadla s magnetickým severem a TRK-track, neboli skutečná letěná trať)...

Mám tam situaci ve třech časech (T1,T2,T3) a v každém okamžiku je vykreslena situace.
V čase T1 letadlo vybočené letí po dané trati a vylučuje snos větru tím, že letí vytočené o pár stupňů. Vytvoří nějaký "mrak" (to je to modré).

Pak se posune díky své rychlosti do místa v čase T2. Zůstává na plánované trati, protože se "nechává snášet" na letěnou trať. To, jak je to letadlo snášeno zobrazuje červená šipka vlevo a je u ní zobrazeno, že je to výsledný vektor dvou ložek - bočního působení větru a dopředné traťové rychlosti letadla. Z toho je tedy zřejmé, že úhel, pod jakým bude letadlo vylučovat snos bude závislý na rychlosti letadla (s větší rychlostí bude menší). Dále pak je vidět, že vytvořený "mráček" se vlivem působení větru posunul vpravo do místa odpovídajícího T2 a tím pádem zůstává v podélné ose letadla.

Taktéž to bude v každém dalším okamžiku. I v T3, kdy se letadlo po trati zase posune o určitou část a zároveň se posune i "mráček" a stále bude v ose letadla.

Toto bude platit při jakékoliv rychlosti. Obr.2 - vyšší rychlost, menší úhel, letadlo se za daný okamžik (mezi T1 a T2) dostane do větší vzdálenosti a "mráček" se posune relativně méně, protože nemá takovou rychlost a díky tomu opět zůstává v ose letadla.

A nakonec trošku středoškolské mechaniky a sčítání vektorů (to bude asi lepší příklad na to, jak zjistit ten snos:

Červená šipka ukazuje vektor (resp. rychlost) letadla, modrá vektor (rychlost) větru a vektorovým součtem získáme výsledný Track, tedy skutečný směr, jakým poletíme v daných podmínkách. Pokud známe rychlost větru a Track, jakým chceme letět, můžeme jednoduše dopočítat, jaký úhel by měl svírat vektor letadla s TRK (sin, cos - pravoúhlý trojúhelník snad zmákne každý, kdo dochodil základku).

Neberte mě, že s tím chci frajeřit nebo tak něco, ale po tom, co jsem se dočet si myslím, že by to mohlo pár lidem pomoct
A ano, kondenzační čára bude vůči TRK pod nějakým úhlem, ale ten bude rovný HDG, tedy úhlu, který svírá podélná osa letadla s magnetickým severem, resp. bude se nacházet na podélné ose letadla.
Pro rýpaly, toto platí v neturbulentním prostředí, kdy jsou všechny rychlosti stálé a neměnné a letadlo letí v normálním režimu, bez závad nebo vybočení vlivem vychýlení řídících ploch (směrovka, spoilery na jedné straně apod.). Pokud toto splněno není, může kondenzační čára mít úhel, který není shodný s HDG a popř. př poryvech kolem něj kmitat, popř. při vybočení může mít zcela jiný úhel, ale to jsou nestandartní situace
16380 B / 600 x 471 / contrail.JPG
10162 B / 474 x 500 / contrail_spd.JPG
8072 B / 474 x 500 / snos.JPG
 

Kondenzační čára   29. 3. 2009 / 13:58
Johnny pilot   
Tyjo, ale líbí se mi, že aji ve vzduchu máš parkovačky... co kdyby náhodou
 

Kondenzační čára   30. 3. 2009 / 10:57
Sláva
Pristani na zabrzdena kola provazi zajimave efekty, predevsim zvukove, tak treba proto Nebo jde na nejake obzvlast kratke letiste
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ