FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 24. 11. 2024, svátek má Emílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
PAR, SRA Jeden příspěvek | Celý strom
PAR, SRA   26. 3. 2009 / 23:37
ice
Zdravim, chtěl bych Vás poprosit o stručnou definici těchto systémů. Uvítám odkazy, cokoliv Pokud možno česky...Děkuju moc předem!
 

PAR, SRA   27. 3. 2009 / 00:57
Sláva
Vybiram z jedne prednasky (nejsem autorem), na zaver se pokusim to zjednodusene shrnout:

"PAR v dnešní době již není na civilních letištích, ale velmi často jsou jim vybaveny vojenská letiště, která jsou používány i pro civilní provoz a to jak v ČR, tak ve světovém měřítku.
PAR pracuje na frekvenci 10 GHz (λ=3 cm) a zajišťuji kontrolu polohy letadla s vysokou přesnosti v azimutu a v elevaci (elektronický GP) na obrazovce je v její horní části vyhodnocena a znázorněna poloha letadla vzhledem k elektronickému GP(3°) a ve spodní časti v azimutu.
Systém má dvě antény. Jedná anténa zjišťuje kontrolu v azimutu a druhá v elevaci
Pilot je naváděn řídícím RF komunikaci až do Decision Height. (Ground Control Approach – GCA)
GCA zajišťuje přiblížení až do povětrnostních minim pro I. kategori ICAO

Po přeladění na frekvenci PAR a navázání spojení se řídící zeptá na kurs „What is your heading ?“.Odpověď: „Heading is 269 (degreas)“
Pak oznámí pilotovi, aby nepotvrzoval další instrukce a zkontroloval cocpit na přistání, vysunutí podvozku a jeho zamčení.“Do not acknowledge any futher instruction, cocpit check for landing, your undercarrige down and locked“
Pak řídící nepřetržitě informuje pilota a dává mu instrukce o změnách kursu a úpravě rychlosti klesání. „You are 3.5 nm, slightly above the glideslope (glidepath), increase (arrange) your rate of descent; turn right 3 degreas , new heading 272“ ; you are 3nm, on the glideslope (glidepath), turn left 2 degreas, new heading 270, you are 2.5 nm on the center line, on the glideslope, ………………. atd.; 0.5 nm; your approach is terminated, contact Ruzyně Tower 118,1
Vzdálenosti dává řídicí každou nm, nebo km až do 4 nm; potom každou ½ nm. Od 2nm vzdálenosti dává každou ¼ nm
GCA je ukončeno ½ nm od prahuRWY, nebo méně, podle toho jak je PAR certifikován Leteckým úřadem"

Cili zjednodusene receno, pri priblizeni PAR (Precision Approach Radar) vidi obsluha radaru polohu letadla vuci idealnimu sestupu a jeho vzdalenost, tyto informace, pripadne opravy nutne k dosazeny potrebneho sestupu, predava pomoci radiove komunikace posadce. PAR se radi mezi presna priblizeni.
SRA (Surveillance radar approach) je v principu podobny, ovsem jedna se na rozdil od PAR o nepresne priblizeni, jelikoz poskytuje zamereni pouze v azimutu. Ridici predava posadce opravy v kurzu a vysku, kterou by v dane chvili meli mit.
 8x  

PAR, SRA   27. 3. 2009 / 09:35
leonell
Výborný a detailní popis, díky.
 

PAR, SRA   27. 3. 2009 / 17:40
Sláva
Neni zac, snad to nekomu pomohlo Ve skole jsme jeste poslouchali nahravku PAR priblizeni v Brne z roku 1985 tusim, bylo to docela poucne, bohuzel ji mam zkopirovanou jen v ucitelove pocitaci, doufam, ze tam do utery vyrdzi, pokud by byl zajem, prihodil bych ji sem taky.
 

PAR, SRA   27. 3. 2009 / 21:11
BloodDrainer   
Ta nahravka by byla moc super vec, taky bych si to rad poslechl , muze to byt zajimave.
 

PAR, SRA   27. 3. 2009 / 21:04
ice
Děkuju ti moc!!! Moc si mi pomoh!!! Fakt dík!
 

PAR, SRA   27. 3. 2009 / 22:51
XEOL
Mladej, nejakej chytrej ne?
 

PAR, SRA   27. 3. 2009 / 22:56
Sláva
Hehe, radsi se to na utery nauc, at nemas od Kolina foxtrot
Njn, clovek musi prodat, co se za tyden naucil, ze?
 

PAR, SRA   27. 3. 2009 / 23:02
XEOL
I ty teoretiku, ja se uz nic ucit nemusim, ja uz to i letel
 

PAR, SRA   27. 3. 2009 / 23:03
Sláva
Az to poletis v realu, dej vedet, budu ti pak fandit, aby te vojaci pustili co nejdriv
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ