FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 23. 12. 2024, svátek má Vlasta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Aspoň, že s tim doletěj... Jeden příspěvek | Celý strom
Aspoň, že s tim doletěj...   26. 3. 2009 / 19:53
Čabaj77
Tak piloty na takovéhle úrovni hlasové korespondence jsem ještě neviděl(neslyšel). Se divim, že z tý Číny do USA vůbec doletěl.

http://www.youtube.com/watch?v=3AFv48IWhJw&feature=related
 1x  

Aspoň, že s tim doletěj...   26. 3. 2009 / 19:59
Matt
Tak to je síla..ten tam chytal nervy
 

Aspoň, že s tim doletěj...   26. 3. 2009 / 20:02
Raspber
Njn Air China
 

Aspoň, že s tim doletěj...   26. 3. 2009 / 20:08
Rozšafín Ctibum   
NA druhou stranu se ten Američan projevil přesně jako...Američan. Kdyby to opravdu chtěl vyřešit normálně, poč prostě nezjednodušil tu angličtinu na minimum ? Oni by mu pak rozuměli, evidentně je totiž rozhodilo "join A" a "have you been.."
 

Aspoň, že s tim doletěj...   26. 3. 2009 / 20:17
Tragédie v JRD
takhzle to dopada, kdyz si nekdo mysli, ze k tomu, aby mohl clovek nekde nekam letet, staci umet v anglictine frazeo...
 

Aspoň, že s tim doletěj...   26. 3. 2009 / 21:00
Jakub Edr
To jo no.
Teď jsi v mojí zemi. Tady se mluví anglicky a jestli mi nerozumíš tak táhni!
btw. Když jsem se jednou bavil s jedním vietnamcem, který evidentně ovládal češtinu asi jako já vietnamštinu, tak jsem se snažil mluvit pomalu a srozumitelně.
 

Aspoň, že s tim doletěj...   26. 3. 2009 / 23:55
Koprik
Sorry, takovy trubky by meli pro vystrahu zastrelit hned na apronu a poslat je ciny dopisem po kouskach.Takhle ciste jsem uz dlouho amika mluvit neslysel,bylo mu rozumet kazdy slovo naprosto jasne!Odpoledne tady byla debata, ze ne kazdy muze byt pilot, anglictina k tomu proste patri.Predstav si Borku, ze posadka podobnyho typu poleti priste do Prahy s cargem a nekde se rozplacne,pac nebude rozumet.Nebo bude na LKPR LVP a on blbe odboci.....Co na tom chces proboha omlouvat?Tady jde o zivoty!!!!
 

Aspoň, že s tim doletěj...   27. 3. 2009 / 00:16
Zouzman Air
Podlomil bych tvou teorii důkazem že stejně se dá chybovat i v rodném jazyce, a teď mluvim konrétně o češtině, ale trď už sem línej hledat. Nicméně těch zmatků z JFK je nahráno tuny, takže to asi nebude jen znalostí AJ a frazeo .
 

Aspoň, že s tim doletěj...   26. 3. 2009 / 22:06
kuma   
Pro zájemce připojím trochu historie (aby se nemusely opakovat argumenty, které už tu byly

http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=185613&lan=0&style=2
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=189417&lan=0
 

Aspoň, že s tim doletěj...   26. 3. 2009 / 22:27
L3V3L
Měl jsem čas, našel jsem tohle.

http://www.youtube.com/watch?v=WIZ_UE5QmfQ

někdy to zase nemusí být o nervy, jako tvoje video ..
Uplně si toho chlápka představuju, jak má nohy na stole, v hubě doutník, na hlavě sombrero, pod nim sluchátka a v ruce kafe
 

Aspoň, že s tim doletěj...   26. 3. 2009 / 22:39
kuma   
http://www.youtube.com/watch?v=Ct3j5JA05rE&feature=related
doporučuju od času 8:00 (Boston Joe v plné kráse )
 

Aspoň, že s tim doletěj...   26. 3. 2009 / 22:42
kuma   
http://www.youtube.com/watch?v=S9h3FYqEhkM&NR=1
a todle z Las Vegas je taky roztomilý.
Tady je vidět, že znát trochu víc, než jen naučené fráze, může být nejen užitečné, občas i veselé
 

Aspoň, že s tim doletěj...   26. 3. 2009 / 23:03
N.G.
to neni ridici ale kokot kdyz my kurva nerozumi ta zmenim slova to ze to opakuje furt dokola fakt nepomaha
 

Aspoň, že s tim doletěj...   26. 3. 2009 / 23:07
N.G.
jinak podle me amici si nemaj co vyskakovat co se tyká poslouchani atc, jsou podle me jedni z nejhorsich casto se stava ze na povoleni proste dlabou
 

Aspoň, že s tim doletěj...   27. 3. 2009 / 01:12
litinoveweedle (CSA381)
Za prve netreba mluvit sproste. Za druhe anglictina je proste mezinarodni jazyk, pouzivany v letecke frazeologii. Ze jsou nekteri lide lini na to naucit se ho krome nutnych zakladu, pevne stanovenych ve frazeu je jen jejich problem. Vsechno ostatni jsou vymluvy.

Kdyz nerozumim, ale umim anglicky tak mohu pozadat aby mluvil pomaleji, aby mi to zopakoval, aby mi dal progressive taxi, mohu se mu omluvit, vysvetlit ze jsem tam poprve atd.

Misto toho pri neznalosti budu sotva schopen zreadbackovat frazi, protoze nemam naposlouchano. To je totiz vedlejsi produkt uceni se jazyka, totiz ze taky zacnes mnohem lepe rozumet.

Nepojedu ani jako turista do ciziny, kdyz nebudu znat alespon jeden svetovy jazyk abych se tam domluvil.

Analogicky nebudu litat mezinarodni lety, kdyz nemam sanci rozumet a domluvit se.

S pozdravem L.
 

Aspoň, že s tim doletěj...   27. 3. 2009 / 01:22
Rozšafín Ctibum   
Jenze tohle neni turista, ale pilot, a verim tomu, ze i v Cine, ac je tam asi vsechno mozne, budou na pozici pilota testy z anglictiny . Ano, chapu pohled vsech tady, i ja mam takovy pocit, ze umi kulovi. Ale, kdyby ten ridici proste řekl : "Taxi via A, then via J and hold short.." tak by to urcite dali. Zase do ty Ameriky vubec doletel, takze urcite blbej neni. A podle me by ho tam asi ani nepustili, kdyby blbej byl.

A to samy s tim povolenim stojanky. Opakovat dvakrat to samy nepomuze nikdy, ani ridicimu k letadlu, ani pri vysvetlovani turistovi, kudy ven z metra.
 

Aspoň, že s tim doletěj...   27. 3. 2009 / 02:15
litinoveweedle (CSA381)
Treba ma pilot malou rudou knizku predsedy Maa v supliku.

Ne proste sorry, pokud by umel anglicky mohl si rict ridicimu:

- sorry sir, repeat your last transmition.

- speak more slowly, please.

- unable to proceed, requesting progressive taxi

- sorry sir, first time here, request follow me service.

etc.

misto toho chlapci neco zbrblali.

A tohle plati podle me na vsechny co si mysli, ze 50 slovicek frazea staci na vylet. Nestaci.
 

Aspoň, že s tim doletěj...   27. 3. 2009 / 02:33
litinoveweedle (CSA381)
Ten ATC ale volil pokazde trochu jinou syntaxi, cekajic ze se ten exot chytne:

Have they cleared your into the ramp?

OK, the had cleared you into the ramp?

Have you been cleared into the ramp?

No, that was a question! Have the ramp people cleared you into the gate?

I try it again, it's question, ... have you been cleared into you gate?

OK, how about the question? Have they cleared you into the gate?

Jak mu to mel asi jeste rici?

You gate clearence have you little yellow man? HE?

Dal to ani nebudu psat, podobny stoupa nema co litat - vubec ani na IVAO! Priste az bude mit immeditely reagovat na neco - treba avoid collision tak co?

Budes ho taky omlouvat az kvuli sve ignoranci mezinarodniho leteckeho jazyku pohrbi stovky lidi? Byt ridici tak na nej rovnou vypisu hlaseni ze ohrozil bezpecnost pri nepovolenem pohybu po letisti a necham mu v zajmu ostatnich sebrat papiry - na miste! Mezi nami ostatni v kabine na tom byli pravdepodobne jeste hure, ti asi neumeli anglicky vubec!

Kua zase jsem do bela ))

 

Aspoň, že s tim doletěj...   27. 3. 2009 / 03:11
Rozšafín Ctibum   
Ale ano, ja ho neobhajuji, zas tak moc. Ale na druhou stranu, přístup toho řídícího je poměrně neprofesionální. Všechny ty věty lze říct bez zvýšeného hlasu, bez intonace "Ty jsi debil" a bez toho, že pilota ještě více vystresuje.

Nevím, jak řídící, ale kdekoliv se pracuje s lidma, tak první věc, kterou Ti řeknou je, že je nejdůležitější zachovat neustále profesionalitu, nedávat najevo nadřazenost, ale naopak se, pokud je to třeba snížit na úroveň toho druhého. (Btw to praktikuju na síti pořád a právě proto jsem se asi ještě nezbláznil : )
 

Aspoň, že s tim doletěj...   27. 3. 2009 / 03:46
tvojplaton   
Aky je presny preklad tejto tvojej vety - You gate clearence have you little yellow man? Tusim, co by asi mala znamenat, ale nejak sa mi nepozdava... Vopred diky...
 

Aspoň, že s tim doletěj...   27. 3. 2009 / 08:22
kuma   
"Ty- a povolení na gejt máš, žluťáčku?" - o profesionalitě kreatury, která tohle řekne jako trumf v krizové komunikaci, si myslím své.

Je zbytečné se zastávat jednoho i druhého.

Čong byl jasně v defenzivě, nervózní - a řídící mu to dával sežrat. A co si budem povídat - kdo z nás rozuměl úplně všemu, co ten řidící říká - hned napoprvý? Kdo z vás si to pustil jen jednou jedinkrát - a pak tu rovnou povídá v diskusi? Počítám, že každý z nás to slyšel nejmíň 3x - a většinou i s titulky na tom YouTube. To ten Čong, chudák, neměl

Dle mého soudu:
- Číňan pochybil, že se nevzepřel zjevné agresivitě řídícího a nezeptal se jednoduchou angličtinou, co teda kam má rolovat. Je pravděpodobné, že jeho schopnosti komun ikovat v angličtině jsou bídné a na mezinárodním letu je to ostuda (třeba to byl žák ve vbýcviku - joke!)
- řídící byl hulvát a choval se neprofesionálně, hovořil velmi hovorovými obraty a místo aby krizi řešil, neodpustil si rasovou poznámku. Jeho úkolem bylo vyřešit pojíždění letadel bez kolize, i kdyby v tom éru seděl Belzebub.
 

Aspoň, že s tim doletěj...   27. 3. 2009 / 09:03
Koprik
...to je porad dokola, my se z ty multi kulti fakt podelame!Blbci se neda rict, ze je blbec a schyta to ridici, ze mu to mel vysvetlit jinak a byt trpelivejsi (ASI CINSKY)......s tim, ze se choval neprofesionalne.Je to taky jen clovek a zkuste si predstavit, ze mu tam takovy vykvet lita denne - nechci amiky hajit, ale neni to tak dlouho, co jim tam jini hosici zbourali v N.Y. 2 docela veliky chalupy s par tisicovkama lidi zamerne.Tento cinan to byl schopen udelat taky, ne proto, ze by chtel, ale protoze ze v dopravnim, letadle nema co delat...Takze cinan je maly, v defenzive, tak mu vsechno odpustime,ale osklivy amik ridici musi vzdy a za vsech okolnosti udrzet nervy.....?KU*VA TEN CINAN RIDIL JUMBO, TO NENI MALA CESNNA!!!To me tady fakt vytaci, tento pristup.Tak bud jsme si vsichni rovni a na vsechny budeme aplikovat stejne naroky, nebo to je holt trochu jinak.Doufam, ze vsichni ti co tady amika kritizuji, se budou na cinana odvolavat, az budou muset v ramci svoji letecky kariery absolvovat prezkouseni z anglictiny.Urcite jim to pomuze!
 

Aspoň, že s tim doletěj...   27. 3. 2009 / 09:18
Reptile   
Asi jsi hodně věcí nepochopil. Řídící si opravdu nesmí dovolit v určitých ohledech chovat jako člověk, a už vůbec ne, jako člověk co má jen jedny nervy. Proto procházejí kandidáti tak hustým sítem kritérií. Prostě nemůže někoho poslat do prdele, seřvat na druhou, udělat mu nějaký naschvál nebo cokoli, co si může dovolit Pepa u lopaty.

Chybovat je lidské. Ale těžko budeš omlouvat policajta, co mu ujedou nervy a zastřelí sprejera, strojvůdce, co přehlídne znamení, autobusáka, co usne za volantem.

A argumentaci dvojčaty snad radši komentovat nebudu...
 

Aspoň, že s tim doletěj...   27. 3. 2009 / 09:26
N.G.
no to je hnus, musim rict ze ano cinani a dalsi vychod mivaji problem s anglictinou ale jako piloti jsou uplne v pohode rusaci taky maji problem s anglictinou a jsou to jedni z nejlepsich pilotu kteri poslechnou na slovo
 

Aspoň, že s tim doletěj...   27. 3. 2009 / 10:18
litinoveweedle (CSA381)
Ahoj, naprosto souhlasim.

Muj nazor je, ze ti co ho tu zastavaji nejspis zastavaji i sami sebe. Viz prispevky typu anglictinu nepotreujes, staci ti frazeo.

Pokud by ten ridici ztratil nervy, tak uz by si ten Cinan nezalital.

Jsem hruzuo bez sebe, kdyz si predstavim, ze muzu v realnem vzduchu jako PAX potkat nekoho podobneho za kniplem a on nebude rozumet ridicimu elementarni anglictinu, kterou do tebe nabusi i na nasich skolach bech 2-3 let.

S pozdravem
L.
 

Aspoň, že s tim doletěj...   27. 3. 2009 / 17:07
kuma   
No, doporučuju porovnat projev tohohle dispečera s tady už několikrát prezentocvaným Bostonským Joe "Hasta la vista!" Vsadil bych svý hezký letecký šněrovací boty, že tomu by se to s tím čínanem takhle nesemlelo.
 

Aspoň, že s tim doletěj...   27. 3. 2009 / 08:27
Reptile   
Silně mi to připomíná věty, které občas zplodí moji studenti na úrovni elementary

Jinak ale souhlasím s Borkem - prioritní pro řídícího mělo být situaci vyřešit a to jakýmkoli dostupným způsobem. Variacemi vět v předpřítomném čase - občas dokonce i v trpném rodě - tomu moc nepomohli.

Nevím, jak vypadá příprava budoucích řídících, ale já bych jako součást zkoušek zařadil přesně takovouhle situaci. Zajímalo by mě, kolik by si jich na ní vylámalo zuby. A přitom je to stejné, jako když letadlo nahlásí třeba problémy s kormidlem. Tam taky musí řídící ihned od základu změnit přístup a daný problém zohlednit.

To, že Číňanova znalost angličtiny se limitně blíží nule, nebo že je to debil, musí okamžitě zohlednit a snažit se zabránit tomu, aby kvůli tomu byl ohrožen ostatní provoz.

A řídícímu rozhodně v tu chvíli nepřísluší zvyšovat hlas. Ten se má starat o provoz a ne o to, že pilot je debil. Však ony si to potom příslušné úřady s pilotem vyřídí...
 

Aspoň, že s tim doletěj...   27. 3. 2009 / 10:14
litinoveweedle (CSA381)
Panove zadny, to jsem tam pridal vymyslel jako jako ukazku pidgin english - jako narazku na to, jak se ho mel ATC jeste asi zeptat.

Takze jeste jednou vsechny ostatni vety jsou 100% prepis, posledni je moje ironicka narazka na to, ze uz nevidim jiny zpusob, jak se ho naglicky zeptat.

Mimochodem jsem na tom chtel taky upozornit na fakt, ze ATC se k nemu choval velmi profesionalne, na to pod jakym je asi na JFK tlakem.
 

Aspoň, že s tim doletěj...   27. 3. 2009 / 10:53
Koprik
Zdar, ne ze bych se nechal zviklat, ale jsem rad, ze jsem nezustal se svym nazorem osamocen
 

Aspoň, že s tim doletěj...   27. 3. 2009 / 09:23
N.G.
a co takhle varianta s did nebo rovnou zkusit are you cleared to the gate? ja vim ze je to trochu rizikova veta ale have zrovna neni pro cloveka co neumi poradne anglicky lehke spojeni

jinak ja tomu rozumel napoprve ale at se na me nikdo nezlobi ale kazdej ridici ma poskytovat sluzbu to znamena ze ma pomahat ne z pilota delat idiota
 

Aspoň, že s tim doletěj...   27. 3. 2009 / 10:35
litinoveweedle (CSA381)
No jo, jenze tys na podobnou vetu prisel zkusenosti z vlastniho przneni anglictiny pri studiu. Ano taky do dneska pouziju minuly kde je lepsi predpritomny. A prijde mi "jednodussi" protoze jsem se ho naucil drive.

Jenze ridici si podobnou zkusenosti neprosel, protoze je to jeho rodny jazyk. Tazke zkusil cinny a trpny rod, zduraznit ze je to otazka, zmenit duraz ve vete, popripade zamenil jedine podtstatne jmeno ve vete ramp/gate kdyby to bylo nahodou to co cinan nevedel.

Cimz ovsem vycerpal vsechny varianty, ktere ho jako rodneho mluvciho mohli napadnout.

On totiz na vetu kterou jsem vyplodil nakonci a kterou nekteri chybne pricetli ATC vyplodit nemohl, protoze ATC anglicky spatne neumi. (tedy nerikavm , ze zrovna v USA pesti vzornou anglictinu, od prizvuku az pro gramatiku a zrovna casy si hodne zjednodusuji...)

Ve finale mam situaci, kdy ATC mluvi absolutne srozumitelne, opakuje, meni fraze tak, aby to pilot pobral a na druhe strane mame cloveka, pilota 747 schopneho udelat vlastni neschopnosti z letadla zbran, ktery se neni schopen provest ani readback frazea, asi nikdy nevidel mapu letiste protoze kdyby ji mel pred sebou tak mu to i docvaklo kde ma "holdshort", a ktery dela si co chce, kdyz si zajede na gate bez pokynu marshalleru atd.

Stale nevidim jediny duvod podobneho cloveka omlouvat, za co?

Napadla me jeste jedna vec, to jim Boeing preklada i manualy, nebo letaji a ve vzduchu resi problemy studiem manualu, ktery je psan jiste slozitejsi anglictinou, nez tou kterou na nej zkousel ATC? A tu vetu mu z manualu nikdo 5x neupravi aby ji snad napopate pochopil. Jestli jo tak me nikdo do letadla podobne spolecnosti nedostane

S pozdravem L.
 

Aspoň, že s tim doletěj...   27. 3. 2009 / 10:59
N.G.
no ohledne te aj nemas pravdu v anglii to pouzivaj docela bezne ze prejdou do naprosto jednoduche i kdyz ne zcela spravne anglictiny zalezi na ridicim

já taky pouziju obcas naprosto jednoduchou aj dokonce jen pritomny vas kdyz mi nerozumi
 

Aspoň, že s tim doletěj...   27. 3. 2009 / 11:11
Medcin
Přiznám se bez mučení, že (snad) rozumím otázce, ale nechápu význam . Trochu mi to připomíná minulý týden

po přistání
Pilot: opustil po Charlie
ATC: oznamte číslo gejtu
P: jakékoliv HEAVY
A: negativ, oznamte číslo gejtu
P: nevím, jakékoliv HEAVY
A: negativ, oznamte číslo gejtu
P: moment … Gate 5
A: pojíždějte po C, A, Gate 5
 

Aspoň, že s tim doletěj...   27. 3. 2009 / 14:20
A.J.Scandall   
Jeden za vosumnáct, druhej bez dvou za dvacet. Řídící ztratil nervy, a ten Číňan tam s touhle anglinou neměl co dělat. Sorry.

Často amíci mluvěj do rádia jako s bramborou v hubě, ale tenhle byl na druhou stranu hodně zřetelnej a nepoužíval nijak komplikovanou řeč.

Někdy je sranda slyšet po frekvenci "É Ťajna najna najna tů" (CCA 992), a pak, jak to motaj "É Ťajna najna - najna Ťajna najna - Ťajna tů najna". Vždycky si říkám, proč je firma tak trápí, že jim dává tolik devítek do čísla linky (je to slyšet dost často)
 2x  

Aspoň, že s tim doletěj...   27. 3. 2009 / 15:04
Cirrus/Pindra
možná je to pomsta politbyra za to, že lítaj do svobodnejch demokratickejch zemí
 

Aspoň, že s tim doletěj...   27. 3. 2009 / 17:39
skyfly
"É Ťajna najna - najna Ťajna najna Ťajna najna É Ťajna najna - najna Ťajna najna"
díky
predstavil som si toho panáčka a nahlas si to prečítal a skoro som spadol ze židle DD
 

Aspoň, že s tim doletěj...   28. 3. 2009 / 15:48
FSPilot   
Možná se ti piloti ještě nenaučili jiné čísla, než 9 a ti hodně advanced mají v lince už i dlaší čísla
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ