Tady bych upozornil na jednu obrovskou konkurenční "výhodu" Playstation a podobných krabic proti PC. PC totiž funguje přes monitor a málokomu dnes stačí rozlišení menší, než 1024*768 a ještě s antialiasingem atd. To vyžaduje velký datový tok, který musí grafika zvládnout. Naproti tomu ty "krabice" jedou převážně přes obyčejnou televizi, pro kterou je rozlišení 640*480 ještě zbytečný luxus a dá se lehce spočítat, kolikrát méně dat musí protéct grafikou. A není to ani polovina. Přesto vypadá díky velké obrazovce přirozeně, ale když se člověk soustředí na detaily, tak zjistí, že tam žádné nevidí, televize prostě nic tak malého nezobrazí Takže názor, že hry na "krabicích" jedou lépe je technicky naprosto neopodstatněný, je to vyváženo mizerným rozlišením. Můžu říct, že když si pustím FS2004 přes GF3 do televize, tak jede naprosto dokonale plynule! Jasně to vyplývá z toho, že např. v X-boxu je normální procesor, myslím dokonce pod 1GHz. Pokud vím, tak se naposledy mluvilo o PIII 700MHz a grafika GF3!!! Navíc PS2 a X-Box je jednou vyvinut, kdežto do PC si můžeme každý měsíc koupit nový procesor, grafiku atd... Takže i kdyby náhodou v době zahájení prodeje měla "krabice" větší výkon, než současné PC, tak velice rychle (určitě do půl roku) ho PC lehce převálcuje. Takže se není třeba rozčilovat nad optimalizací her pro krabice, ale taky je potřeba si dát vedle sebe třeba 17" monitor s PC a stejně velkou televizi s "krabicí". No a schválně, na čem bude hra vypadat lépe??? Na té lelevizi by totiž FS nebylo vůbec hratelné, protože díky mizernému rozlišení TV nebudou budíky absolutně čitelné. Takže to s PC není zase tak strašné, sice nejede tak plynule, ale na monitoru je aspoň něco vidět. Kdyby měl PS2 a X-box stejné rozlišení, jako PC, tak bude s FPS taky v .......  |
|