FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Tokyo Fedex crash Jeden příspěvek | Celý strom
Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 07:03
skyfly
http://edition.cnn.com/video/#/video/world/2009/03/23/lah.lok.tokyo.plane.crash.cnn
čo to bol za windshear že to taku mašinu otočilo nožičkami hore !?!
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 07:16
Pips   
Tak ten střih větru mohl s mašinou jen prásknout o zem.Jestli u toho urazil křídlo, tak se mohl přetočit až tím kutálením na zemi.Přijde mi to teda mnohem pravděpodobnější, než že sebou plácnul o zeměkouli takhle "kokotom hore".
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 07:56
skyfly
asi sa to tak nejak semlelo, ale trosku ma to prekvapilo, predsalen to nebola cesnicka ale dost velke ero
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 08:04
Gmilan
http://www.youtube.com/watch?v=fcC4wTqX3hg
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 09:30
skyfly
je možne, že by zohralo ulohu to že to ero bolo bez nakladu - prazdne?
len špekulujem, neviem či bolo prazdne, ale nechce sa mi verit, že by plne naložene ero takto skakalo a rotovalo akoby nič.
Pripomenulo mi to to video čo tu kedysi bolo- ten poskakujuci pristavajuci A320, nakonierc as ukazalo,že to bol RC model...
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 17:24
litinoveweedle (CSA381)
No bylo to velke ero, ale jestli jsou prvni udaje spravne tak bylo skoro prazdne, takze spousta vztlaku a plochy ale mensi vaha/kineticka energie.
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 08:21
dandee
tak toto vyzera, ze urobil "kozla" a zrejme to bol posledny osudny odskok, vtedy masina pada po kridle,ale zrejme mu v tom dopomohol aj poryv vetra, ktory podla reci komentatora bol okolo 30 mph,co je dost.
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 08:33
kuma   
spekulace - ale vidím to přesně stejně.
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 08:34
Toomitsch
Nicmene pred dosedntuim (tim prvnim) sel celkem klidne a pekne, takze nevim, co mu pomohlo ke kozlovi...
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 08:48
A.J.Scandall   
No, tak jsem viděl video, jak se to stalo. Kozel jak z učebnice, a děsí mě, jak nevinně to zpočátku vypadalo a jak extrémně rychle se to vyvinulo ve smrťák. Brrrrrrrrrr....


Jinak FedExu se přesně tohle s MD-11 stalo už před dvanácti lety, v roce 1997. MD-11 je známá a neoblíbená právě tím, že kvůli snížené podélné stabilitě a jejímu umělému dohánění pomocí LSAS se nechová, zejména při přistání, zrovna nejlíp...
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 09:36
Jeníček
nevim uz jestli to taky vite ale v USA spadlo dalsi...
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 10:40
Buenos Aires   
Co je LSAS ? Děkuji.
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 10:43
Pips   
To je Longitudinal Stability Augmentation System
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 10:47
Buenos Aires   
díky Ondro.
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 10:46
leonell
LSAS by během přistání měl být automaticky vypnutý.

Cituji:
The LSAS is INOPERATIVE whenever the autopilot is engaged or when the aircraft is BELOW 100 FEET ABOVE GROUND LEVEL (agl).


 

Tokyo Fedex crash   24. 3. 2009 / 00:44
A.J.Scandall   
No, vždyť jo, jde o to, že kvůli zlepšení ekonomiky letu v porovnání DC-10 posunuli těžiště vzad, mohli tím zmenšit plochu VOP, a protože bylo potřeba udělat něco se stabilitou, včlenili LSAS. Když ho máš těsně nad zemí,pod těch 100ft vypnutý, tak máš v ruce letadlo se sníženou stabilitou, zmenšenou účinností výškovky a s vrozenou tendencí ke klopení směrem na ocas (zvedání čumáku) při přistání. Tohle jsou bohužel známé nedostatky MD-11, a jak jsem zjistil, proti DC-10 je to mezi piloty poměrně neoblíbené letadlo. Což mě mrzí, protože mě se to éro vždycky moc líbilo. DC-10 třeba těmihle potížemi nikdy netrpěla.
 

Tokyo Fedex crash   24. 3. 2009 / 10:31
Koprik
...ach jo, takze americti soudruzi to "vylepsili" a doplaci na to pak piloti.Ach jo!
 

Tokyo Fedex crash   24. 3. 2009 / 11:13
A.J.Scandall   
No, těžko říct vylepšili, hledala se cesta.

Mě se obecně líbí zásada, kterou říká kamarád, zkušený letec s kvalifikací test pilota: čím víc má letadlo různých píčovinek, jako aerodynamických plůtku, přídavných kýlů, zubů na náběžce, vířičů nebo různých stabilizačních a omezovacích prvků v řízení, tím víc se jedná o stroj s vrozenými nectnostmi a je třeba na něj dávat bacha.

Já třeba z tohohle hlediska velice oceňuji dvě letadla, Turbolet a 737, ježto mají takovýhle věcí minimum a taky to jsou dříči oblohy, kteří si toho nechají strašně moc líbit (ne však všechno). Zrovna včera foukal vítr jako kráva nejenom v tom Tokiu, ale i v Evropě (a většinou nám to vycházelo hodně z boku), lítal jsem s pětikilem a několikrát jsem si přitom říkal, jak jsem rád, že dneska sedim zrovna v tomhle éru, co se nechová jako dámička.
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 13:22
FSPilot   
není možné, že dostali kopanec přibližně ve chvíli, kdy sedli a měli ještě čumák nahoře a tak je to zvedlo a buď to zas ustalo ten náraz, nebo se jim už vytáhly spoilery a to už to éro definitivně poslalo na zem? Ale to by ten kopanec musel být sakramentsky velky...
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 16:30
kuma   
Myslím, že s ohledem na vítr šli na přistání na vyšší rychlosti, místo vyrovnání vyplavali, přimáčkli to na zem a udělali kozla - a pak jim fouklo z boku (jak jsme tady viděli mockrát na šťastnějších videích) šli křídlem dolů - a bylo vymalováno.

Ad "kozel" - jedná se o nezvládnuté přistání, kdy éro místo výdrže ("flair - vytracení rychlosti nízkým přízemním letem"vyplave (z různého důvodu) - a na rychlosti se z větší výšky "přibije" na zem, což pilot koriguje znovu příliš velkou výchylkou v opačném směru - a éro odskočí, někdy až 3x - pak ztratí rychlost a práskne sebou tak jak je. Při fakt tuhé konstrukci letadla (kdysi tady bylo video L-410 v Rusku) to éro a posádka přežije, u křehkých letadélek a u relativně křehčích dinosaurů stačí jen jeden odskok... a je zle
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 16:44
Karel
Máš na mysli "flair" ve smyslu čich, nos, talent, tušení, vkus, náklonnost, zalíbení, instinkt, zvláštní nadání, smysl pro..., chic nebo šmrnc?

Odskočení přídě po doteku se mi zdá velmi prudké. Jako kdyby to neabsorboval tlumič. Pokud se týče dopadu po kozlíkovi, tak mám podezření, že došlo ke kolapsu levého hlavního podvozku. Ale nedokážu to z toho záznamu rozlišit Spekulace...
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 16:52
leonell
Jaký je správný postup?
Předpokládám, že asi nejspolehlivější je při "vyplavání" na nic nečekat a dokud mám přijatelnou rychlost tak dát max výkon a zopáknout si to.
Pokud to už ale začne poskakovat je nějaké obecné doporučení jak postupovat?

 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 17:16
kuma   
Ne. Tzv. "opravy vadných přístání" se cvičí. V podstatě jde o to, že pokud jsou výchylky kormidel správné (ani velké, ani malé, ani moc brzy, ani pozdě) vedou při jakémkoliv rozkmitání ke stabilizaci letu - tedy i přístání. Pokud jsou zásahy do kormidel příliš hrubé, razantní -a/nebo sm moc velkou výchylkou, dojde naopak ke zvětšení amplituty "kmitů" letadla, další a další oprava pak vše jen zhoršuje. Je potřeba udělat malou korekci - a knypl podržet - éro letí trochu výš, než normálně - člověk se mezitím vzpamatuje - a pak normálně přistane. Pokud je vyplavání moc vysoko - anebo se nedaří trefit tusprávnou "malou výchylku" - je lepší přidat knedlík a go around. Bohužel - kdo to zažil - než si tohle všechno člověk prožene hlavou, už skáče - jak ten kozel

viz další příspěvek,m který chystám - dole přepis těch ruských pokynů.
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 17:45
litinoveweedle (CSA381)
Ahoj, kdysi jsem cetl o vysetrovani bounced landing ATR, ktere vedlo k vyboceni mimo drahu (myslim, ze kvuli utrzeni jedne hony hlavniho podvozku pri tretim narazu) a nekolika lehcim zraneni. Pokud vim, tak zaver vysetrovani znel, ze se doporucuje plny tah, flaps one notch up a GoAround hned po prvnim "bounce" - odskoku. Pokusim se to dohledat.
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 17:50
kuma   
No asi s ATRem, cesťákama a po odskoku už jo - to už by asi při dopadu křachlo... ale s malýma letadlama se to fakt cvičí - spíš abys rozpoznal ten začátek a nenechal to k tomu dosjít. Tak jak to bylo s tou 410 - "poděrži šturmval!" - dostala by se z toho...
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 17:57
litinoveweedle (CSA381)
Takze dohledano (duvod byl v tomto pripade samozrejme jiny nez u MD11)

popis:
http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20040509-0

fotky:
http://www.airliners.net/search/photo.search?sort_order=photo_id%20desc&first_this_page=0&page_limit=60&a=1®search=N438AT&thumbnails=nophotos

vysetrovani:
http://www.ntsb.gov/publictn/2005/AAR0502.pdf#search='American%20Eagle%20Flight%205401'=4

Nicmene jsem nedohledal konkretni "bounced landing recovery techniques" Mate nekdo nejaky link na nejaky tutorialek?
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 18:02
litinoveweedle (CSA381)
jeste:

NTSB Seeks Improved Bounced Landing Training

http://www.aviationweek.com/aw/generic/story_generic.jsp?channel=businessweekly&id=news/BOUL10035.xml
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 18:45
Aldaran
S těma malejma máš v podstatě pravdu ale hodně záleží na typu. Krabice od bot v podstatě kozla udělat nemůžou, člověk stáhne plyn a sprostě upadne na zem, ze které se už neodlepí. (Typhoon, Sluka) celkem hodné z toho pohledu jsou i Echa, Eurostáry. Laminátové čisťounké brusy, pakliže ještě jsou upraveny pro závody (nemají aerodynamické brzdy) není žádný problém rozskákat. Díky přízemnímu efektu prostě pořád mají snahu znovu do vzduchu. Obzáště nechutné to je, jakmile se do toho zkombinuje bočák a nerovná plocha. Třeba v LKLT jsou staré příčné cesty, když o ní pilot neví, první ho nakopne, s vypětím všech sil aby se udržel nezačít pumpovat jde znovu k zemi a nakopne ho druhá... fakt super zážitek... Ale souhlasím s Kumou, největší problém je nezačít zmatkovat a rozhodnout se 1. buď plnej a GA nebo 2. držet knipl bez snahy o korekci a čekat. Pumpování = cesta do pekel!
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 18:00
litinoveweedle (CSA381)
jojo taky bych sel na GA - nekde jsem to cetl jako doporuceni po vysetrovani nejake nehody, snazim se to dohledat, ale marne... ;-(
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 17:29
litinoveweedle (CSA381)
Pridavam link na to moc rychle L410:

http://www.youtube.com/watch?v=lhUO4pdGCf8
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 09:58
armyboy
Asi to bude znít blbě ale co je "Kozel" díky.
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 10:01
Fezoj114
Ked sa lietadlo po dosadnutí "odrazí" od zeme.
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 17:30
litinoveweedle (CSA381)
V anglictine je to "bounced landing".
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 10:02
brendon (SVK832)   
profik nie som, ale ked si predstavim zvieratko kozel. Videl si ho niekedy skakat? Tak on skace, ze sa odrazi zo zadnými nohami a dopadne na predne. Presne ako to lietadlo ale vecsinou to ma nejake neprijemne nasledky.
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 10:48
armyboy
Děkuji moc
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 14:39
dandee
Nie kazdy odskok je kozel.
Kozel vznikne po snahe pilota pribit lietadlo k zemi pri vacsej pristavacej rychlosti v podstate bez podrovnania hlavne pri silnych narazoch vetra zboku kedy sa prve doktne zeme predne koleso a potom hlavny podvozok.Vtedy lietadlo vyskoci a opat dopadne na pridak a potom na hlavne kolesa, a opat odskoci , ovsem odskoky su stale do vacsej vysky, dochadza ku strate riaditelnosti a pade po kridle.Spravidla treti odskok byva uz osudny. Na "rurach" sa to riesilo tym, ze sa naplno zabrzdili kolesa a okamzite sa vyhodil brzdiaci padak.

Odskok,ktory nie je kozel vznika pri tvrdom pristati pri spravnom natiahnuti lietadla,pri spravnej rychlosti podrovnania, ked pilot zle odhadne vysku podrovnania a skor stiahne plyn a dochadza k padu na zadne, vtedy dojde k odskoku ale dopadnutie je zase na zadne alebo na vsetky kolesa a nedochadza ku dalsim odskokom.

Myslim,ze tu bolo niekedy videjko z pristatia ruskeho Turboletu s ruskym ziakom na sole a instruktor ho riadil po radiu a ziak urobil ukazkoveho kozla.Zachranilo ho prave po druhom odskoku zabrzdenie az na predretie pneumatik.
 

L410 a kozel   23. 3. 2009 / 14:55
leonell
Myslíš tohle?
http://www.youtube.com/watch?v=lhUO4pdGCf8

Nemohl by to někdo z místní TU komunity aspoň přibližně přeložit?
Moje ruština na to ani náhodou nestačí.

"Zaderzis proval" je podle mně něco jako "zabraň propadu" což bych tedy od instruktora v takové održkové situaci nečekal, Čekal bych třeba "Brzdy až na podlahu!".
 

L410 a kozel   23. 3. 2009 / 15:19
dandee
To je presne ono, bol tam tiez silny bocny vietor , bol dost vyoseny , a ten prvy dopad nebol az taky kozlovsky ale mal vacsiu rychlost podrovnania tak mu to zacalo skakat. Tym pokynom som dost dobre nerozumel , najprv podrovnavaj a drz, a potom uz drz drz, ale to druhe slovo neviem.
 

L410 a kozel   23. 3. 2009 / 16:41
Madvlk   
Tady je vidět,co vydrží kvalitní Československý výrobek.....
 

L410 a kozel   23. 3. 2009 / 17:21
kuma   
Zkusím přepis a překlad, když mne někdo opraví, budu vděčný:

- ?? sa jugu vosemděsať (kvík) --- ?? nerozumím
- (kvík) snimať, snižaj na točku, snižáj, pravjér skorosť --- zpomal, zpomal ke značce, zkontroluj rychlost
- tak palagáť ---- a teď položit
- vosemsotčtvjortyj (kvík-vazba) --- "osmsetčtvrtý..." asi nesmyslné hlášení finále toho chudáka
- ránivaj, ránivaj --- ?? tady nevím
- zaděrži šturmval --- podrž berany
- maleňko padbirať --- trochu přitáhni
- (jiný hlas) Ješčo padbirať (kvík-vazba) --- ještě přitáhni
- tak by... zaděrži šturmval --- podrž berany
- (jiný hlas) Zaděrži šturmval! --- podrž berany!
- Zaděrži šturmval --- podrž berany
- (jiný hlas) I šturmval..?? --- (??něco) berany
- (dva přes sebe - nerozumím vůbec)
- vyklučiť běregy / ja pjatyj (dva přes sebe) --- vypni (??nevím)
- Ja pjatyj / vykluči... (zas dva přes sebe, není jim rozumět)

Je zajímavé, jak se opakuje situace, že někdo mluví přes někoho jiného - a je jim pak houby rozumět - taky když se do toho míchá ten s hlubším hlasem, možná instuktorovi do toho kecal řídící nebo tak něco.
 

L410 a kozel   23. 3. 2009 / 17:27
leonell
Díky moc.
 

L410 a kozel   23. 3. 2009 / 17:48
kuma   
Není zač. Čtu to po sobě - to s tím kozlem je jasné, ale možná jsem se seknul s tou rychlostí na začátku - v leteckém ruckém žargonu je "točka" taky "letiště", "báze", "základna" (viz "asóbennosť narodnoj achóty" - když tam vezou v Tu-22M tu krávu, tak říkaj: "Bort polusotni sjem, vam prikaz věrnuťsa na točku!")
 

L410 a kozel   23. 3. 2009 / 19:41
SONP   
Malá úprava s doplňky:


- XXX 8065. snimať, snižaj na točku, snižáj, pravjér skorosť --- neznámá volačka 8065, klesej k bodu dotyku, zkontroluj rychlost
- tak, malyj gaz ---- tak a na volnoběh...
- vosemsotčtvjortyj (kvík-vazba) --- "osmsetčtvrtý..." spíš někdo úplně jiný do toho vlezl
- vyrávnivaj, vyrávnivaj --- podrovnávej, podrovnávej..
- zaděrži šturval --- podrž berany
- plavněnko padbiri --- jemně přitáhni
- (jiný hlas) Ješčo padbiri (kvík-vazba) --- ještě přitáhni
- tak by... zaděrži šturval --- podrž berany
- (jiný hlas) Zaděrži šturval! --- podrž berany!
- Zaděrži šturmval --- podrž berany
- (jiný hlas) I šturval, šesdesjatpjatyj --- A ty berany, šedesátpět (volačka)
- šesdesjatpjatyj, zarulivaj obratno - šedesát pět, pojižděj zpátky
- vykluči dvigatěl, šesdesjatpjatyj vypni motory, šedesátpětko
- Ja pjatyj / vykluči... (zas dva přes sebe, není jim rozumět)
 

L410 a kozel   23. 3. 2009 / 19:52
leonell
plavněnko padbiri - to je krásný obrat
Ještě jednou díky oběma.
 

L410 a kozel   23. 3. 2009 / 19:59
SONP   
Ano, ano, krásná ukázka ruských zdrobnělin. Oni dokáží zdrobnit naprosto vše, počínaje barvami /černěnkyj/ až po hodnotící přídavná jména /chorošeňkij/.
 

L410 a kozel   24. 3. 2009 / 11:15
kuma   
Dík pane za doplnění (taky krásná zdrobnělina "suka! súčka!")
 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 20:04
Jirka Kallasch   
http://www.youtube.com/watch?v=cclH8ZSDVOM&feature=related
 

Tokyo Fedex crash   24. 3. 2009 / 09:52
dandee
Tu je vidiet, ze ked sa sada pri spravnej rychlosti, nic sa nedeje, ked to je aj na predne kolecko. Ale podla mna to je aj standartny sposob u tohoto era. Zrejme musi davat sakramentsky pozor na rychlost aby nebola vacsia.

 

Tokyo Fedex crash   23. 3. 2009 / 23:16
litinoveweedle (CSA381)
Doporucuji vsem co hovi alespon basic english aby si precetli zajimavy prispevek jiz starsiho data na pprune:

http://www.pprune.org/rumours-news/236665-fedex-off-runway-mem-2.html#post2764418

Vznikl jako reakce na drivejsi kotrmelce MD-10 a MD-11. Vypada to, ze letadlo ma ponekud slabsi konstrukci korene kridla a pri vetsim zatizeni dochazi k destrukci v oblasti pred MLG (hlavnim podvozkem).

Ne ze by to v tomto pripade neco znamenalo - z videii ktere ukazuji cely prubeh pristani (treba http://www.youtube.com/watch?v=ED9lGFawlJI) je jasne ze pretizeni bylo pomerne velke, ale i z vyse uvedeneho clanku se da usuzovat proc se MD tak radi/y obraceni na zada.

S pozdravem
L.
 

Tokyo Fedex crash   24. 3. 2009 / 10:29
Koprik
Vzhledem k tomu, jak jsiou MD11ctky oblibene a rozsirene je vlastne s podioem, ze PMDG investovalo tolik penez do vyvoje "slepe ulicky letectvi"...na druhou stranu je to nuda, kdyz se tady mydli jen bulikari a airbusaci...)). A vzhledem k tomu, ze prave pronikam do taju F70-100 od Digital Aviation, tak je vlastne nakonec fajn, ze se nekdo venuje i mensinam.I kdyz Fokker sam si za male rozsireni a krach materske firmy nemuze, holt mu pomohla vyse zminena dominantni konkurence!SKODA!
 

Tokyo Fedex crash   24. 3. 2009 / 10:49
A.J.Scandall   
Ony i slepé uličky mají význam. Třeba MD-11 ukázala světu hned dvě věci, a to, že cesta ke snížení spotřeby pomocí snížené zásoby podélné stability vede přes FBW, nikoliv přes "kočkopsy". Pak taky ukázala, že v době ETOPSů nemá třímotorák smysl a z ekonomického pohledu ani opodstatnění (a v poslední době ukázal i A340-500 a 600, že se to týká i čtyřmotoráků, pokud to není mastodont jako Jumbo nebo A380).
 

Tokyo Fedex crash   24. 3. 2009 / 10:44
Koprik
Tak jsem si precetl ten clanek na PPRUNE a beha mi z toho mraz po zadech.A nejvic me dostalo, ze sami piloti protestovali proti tomu, aby meli "dual type rating" pro MD-10 a MD-11 a zamestnavatel to ignoroval.Kde jsi Gustiku, obhjace a milovniku MD-11????Musim rict, ze jsem si opet diky peraku rozsiril obzory, nebot toto jsem o MD-10 a MD-11 netusil.To se musi pilotum MDecek fakt prima litat, kdyz vedi, ze je ceka poradny crosswind nebo windshear....kdyz to blbe dopadne,tak bud utrhnou motor a kridlo na navetrne strane a masina shori, nebo je ceka tailstrike.....(((
 

Tokyo Fedex crash   24. 3. 2009 / 10:54
A.J.Scandall   
On je problém totiž v tom, že ač má MD-10 (konverze z DC-10 na dvoupilotní glass cockpit) pilotní prostor stejný, jako MD-11, jedná se o jiné letadlo. Ptal jsem se tuhle kolegy, který lítal souběžně asi pět typů (u vládní letky), jak se to zvládalo. Říkal, že nebyl ani takový problém sednout z Jaka do Challengera a pak do dvaašedesátky, to byly tak rozdílné stroje, že každý hned věděl, s čím má tu čest. Problém prý byl kombinovat Tu-154B a M, protože se jednalo o sice velice blízké stroje, podobné kokpity, ale každá verze měla jiné motory a jiné křídlo, a bylo někdy těžké si hned uvědomit, v čem člověk vlastně sedí. Teď to nechci míchat, která verze byla která, ale u jedné se muselo s plynama až téměř do země, u druhé se naopak muselo stahovat brzo. A často se to pletlo, a pak se s jednou dělaly rány a s druhou plachtilo do půlky letiště.
 

Tokyo Fedex crash   24. 3. 2009 / 11:27
Koprik
Tak nejak jsem si to myslel.A tezko komentovat tu ignoranci "hlasu lidu" - sice ani piloti nejsou posvatne kravy,ale asi vedi proc byli proti!
 

Kozel - funguje ve FS nebo X-Plane?   24. 3. 2009 / 11:40
Milan Smid   
chlapi, nezkousel nekdo z vas, jestli kozel funguje taky ve FS? (coz by me docela prekvapilo)

vyzkousi to nekdo v X-Plane? (ktery by mel mit presnejsi model, co se tyce fyziky letadla na zemi)

Milan
 

Kozel - funguje ve FS nebo X-Plane?   24. 3. 2009 / 12:48
Matyx   
V FSX funguje, podarilo se mi to, nechtene, jiz vicekrat. Jedine co nejsem schopen posoudit je bocni naklon, nikdy se mi to nepodarilo pri x-wind poryvu ... ale zniceny podvozek a rvouci pasazeri v fspax o tom vi sve, zrovna tak jako kvuli tomu "reinkarnovany" (rozumej "fspax cancel flight", oprava by byla moc draha ) pilatus-pc12 ktery je svym klesanim na cumak dobre znam
 

Kozel - funguje ve FS nebo X-Plane?   24. 3. 2009 / 12:50
Matyx   
Jen bych jeste dodal ze v FSX je mnohem snazsi to vybrat - nejspis tam neni simulovany (nebo mozna jen nevyrazne ?) prizemni efekt, a protoze to pri odskoku nekope ani do sedacky, ani do beranu, tak clovek nema takovou tendenci "pumpovat" ... nastesti ..
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ