| ![](/img/tree_first_line.gif) | ![](img/nic.gif) | Doručovací let An-2 a Z-37 20. 3. 2009 / 20:05 | |
| ![](img/nic.gif) | 1) "nový" přírůstek rok výroby 1982, nalétáno 42 minut. Po generální opravě kdysi u Aeroflotu. Budoucí OK-HFL
2) OK-XIG v novém kabátu
3) připravit plavky, za chvíli jsme u Balatonu!
4) samá voda
5) přeletíme nebo nepřeletíme?
6) i v Maďarsku se dají potkat sněhové bouřky...
7) ...stejně jsme tam byli dřív...
8) to je on, mého srdce šampion...
9) moje nová kancelář ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Doručovací let An-2 a Z-37 20. 3. 2009 / 20:38 | |
| ![](img/nic.gif) | aa ja si rikal co to k nam leti z madarskou registrackou a sedi v tom cechacek ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Doručovací let An-2 a Z-37 21. 3. 2009 / 11:57 | |
| ![](img/nic.gif) | Copak to tam máš za glass kokpit? To je ta GPS připojená na výškoměr a pitotku, že to dubluje přístroje? |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Doručovací let An-2 a Z-37 21. 3. 2009 / 12:27 | |
| ![](img/nic.gif) | pripájam sa k otázke viem si ešte predstaviť že rýchlomer môže vychádzať z dát z gps. ale ako funguje váškomer,zatáčkomer a vario? |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Doručovací let An-2 a Z-37 21. 3. 2009 / 12:47 | |
| ![](img/nic.gif) | Z GPS rychlost sice být může, ale byla by nízkému mikráku max. k tomu, aby se dozvěděl, kdy že doletí k tomu Balatónu. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Doručovací let An-2 a Z-37 21. 3. 2009 / 17:07 | |
| ![](img/nic.gif) | znamy ma v ultralightu GPS a ta mu ukazuje rychlost vyšku kurz a i umělej horizonz ale ten pouze informativně ale i tak funguje.. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Doručovací let An-2 a Z-37 21. 3. 2009 / 17:14 | |
| ![](img/nic.gif) | a ta rychlost se dá použít? výšce bych možná ještě věřil, ale ta rychlost bude podle mě jen tak orientační, ne? |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Doručovací let An-2 a Z-37 21. 3. 2009 / 17:24 | |
| ![](img/nic.gif) | když ti správnou rychlost ukáže pitomá GPS do auta tak si myslim že ta určená do letadla bude ještě přesnější. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Doručovací let An-2 a Z-37 21. 3. 2009 / 17:39 | |
| ![](img/nic.gif) | Jo, ale atuo ti neovlivňuje vítr ALe jinak si myslím, že pokud není GPSka nepojena nějak na rychloměr v letadle, tak nedokáže určit IAS a vždycky ukazuje jen GS. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Doručovací let An-2 a Z-37 21. 3. 2009 / 18:24 | |
| ![](img/nic.gif) | no mě teda správnou rychlost ta v autě neukazuje a to prosím nemám žádnej nejlevnější cajk ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Doručovací let An-2 a Z-37 21. 3. 2009 / 18:32 | |
| ![](img/nic.gif) | GPSka by ti měla ukazovat správnou, reálnou rychlost. Ale tachometr v autě ti ukazuje cca o 5km/h víc, je to tak udělaný z výroby. Zkus si to někdy u radaru, kterej ti ukáže rychlost. Tak když budeš na tachecu držet přesně 50km/h, tak radar ukáže třeba 46km/h. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Doručovací let An-2 a Z-37 21. 3. 2009 / 18:35 | |
| ![](img/nic.gif) | jo, to vím, ale tady je rozdíl cca 10-15 Km/h. na tachometru je 130 a na gps 145. no a gps máme TomTom GO 920 |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Doručovací let An-2 a Z-37 21. 3. 2009 / 18:45 | |
| ![](img/nic.gif) | Hmm, tak to je divný. Když jsem jel s GPSkou v autě po dálnici, tak jsem měl taky rozdíl okolo 10km/h, ale opačně, že na GPS bylo 130 a na tachecu 140. Tak aby ses dozvěděl, co ukazuje správně musíš si počkat na dálnici na Passat a vyprovokovat ho, aby tě změřil![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Doručovací let An-2 a Z-37 21. 3. 2009 / 18:46 | |
| ![](img/nic.gif) | příště to zkusím ![](images/smile/01.gif) ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Doručovací let An-2 a Z-37 21. 3. 2009 / 19:22 | |
| ![](img/nic.gif) | Jedn doplním, Lowmick to už naznačil - pro létání je potřeba IAS - abys věděl pádovku a tak - a proto se bez kolasického rychloměru neobejdeš.
ALE
rychlost z GPS (tedy ground speed) je zcela spolehlivá, přesná - a okamžitá. Používal jsem kdysi 6-tikanálovou Magellan (to už je let) - a neměla chybu. Každý 12-tikanálový přijímač to dovede ještě půřesnějc a spohelivějc.
|
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Doručovací let An-2 a Z-37 21. 3. 2009 / 18:50 | |
| ![](img/nic.gif) | Je to GPS 696 (695?) od Garmina, takova mala FMS ![](images/smile/01.gif)
Pristroje maji vstup z obyc GPS signalu. Troufam si tvrdit ze neni GPS do ktere by vedly hadicky s tlakem.
Cili rychlost je GS, vyska QNE, vertical speed se jednoduse urci, pricnej sklonomer taky. Ale vsechno to ma desny zpozdeni takze je to da se rict k nicemu, jen to na fotce lip vypada ![](images/smile/01.gif)
Mak158474: Umelej horizont GPS neumej zobrazit, mozna sis to splet s HSI, pricnym sklonomerem nebo ja nevim cim...
Co se mi na tehlech novejch GPSkach strasne libi, je profil terenu (myslim ze to umej GPS Map od 296 vys). A konkretne 696 na to ma i svoji stranku kde je krasny zobrazeni z profilu (viz. fotka č.5) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Doručovací let An-2 a Z-37 21. 3. 2009 / 18:59 | |
| ![](img/nic.gif) | do G1000 vedou hadičky s tlakem Ale to už není klasická GPSka![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Doručovací let An-2 a Z-37 21. 3. 2009 / 19:04 | |
| ![](img/nic.gif) | G1000 jsou dva notebooky s Flight Simulatorem... To vidim kdyz to zapinam, tak tam bezi DOSácký "software initialization"... ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
|