FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 11. 2024, svátek má Zina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Rozlišení malých Airbusů a Bulíků Jeden příspěvek | Celý strom
Rozlišení malých Airbusů a Bulíků   12. 5. 2004 / 13:15
PitBull
Asi se tím tady naprosto historicky znemožním, ale nedá mi to:

1) Dá se rozeznat ve vzduchu Airbus od Bulíka? Bydlím ve Lhotce a když teď letadla lítají na LKPR 31, tak jich vidím desítky, ale nejsem schopen rozeznat A/B. Jde to vůbec? Jsou nějaké charakteristické znaky?

2) A jde to samé když vidím A/B stát vedle sebe na letišti rozpoznat na první pohled? Samozřejmě mám na mysli hlavně ty menší třeba 737/319 a tak. 747 po delším váhání poznám ))

Sháněl jsem obrázky, porovnával letadla vedle sebe, ale připadnou mi hrozně podobný, až na drobnosti, jako je kratší "šňupák" nebo winglety u Airbusu.
 

Re: Rozlišení malých Airbusů a Bulíků   12. 5. 2004 / 13:55Totti10
No - 737 novy generace sou taky i s wingletama. Jinak 737-200 -300 -500 -600 -700 sou celkem dobre rozpoznatelny, sou hodne "baculatoucky" oproti delsim airbusum.... a airbusy se mi taky zdaj celkove takovy opticky vetsi - ale je to vsechno jenom muj subjektivni pocit - ty to treba muzes videt trochu jinak. Jinak taky jak si rikal Boeingy maj spicatejsi cumak.
 

Re: Re: Rozlišení malých Airbusů a Bulíků   12. 5. 2004 / 14:00
PitBull
No, dokud třeba vidím A319 a B737 vedle sebe,tak to ještě jakž takž jde - A319 je posazená výš a je opravdu mohutnější. Ale jak to zatáhne podvozek a vidím jenom jednoho, tak jsem vedle jak ta jedle.
 

Re: Re: Re: Rozlišení malých Airbusů a Bulíků   12. 5. 2004 / 14:04Totti10
No samozrejme, ze kdyz sou ve vzduchu a ve vetsi vzdalenosti, tak uz nejakou presnejsi velikost a podrobnejsi tvary nezahlidnes - to uz proste lidsky oko nezvladne
 

Re: Re: Re: Re: Rozlišení malých Airbusů a Bulíků   12. 5. 2004 / 15:45Standa Pesek
Tak airbus ma winglety,ale kus nad kridlo i kus pod a videl jsem je na vsech.
a319 ma 1 nouzak
a320 ma 2,ale tesne vedle sebe
a321 ma 2 daleko od sebe
B kdyz uz ma winglet,tak jen nad kridlo.
A pak je jeste spoustu jinych veci,ktere pomuzou je rozeznat,ale jsem moc linej je psat.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Rozlišení malých Airbusů a Bulíků   12. 5. 2004 / 15:49
Jirka Kallasch   
jestli se te sipce na konci kridla vubec da rikat winglet )))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Rozlišení malých Airbusů a Bulíků   12. 5. 2004 / 16:00
Tommy   
Bydlím přímo v ose 24. asi deset kiláku od prahu a nedělá mi problém je rozeznat už jen podle zvuku. Airbusi tak divně pískaj. Jinak je to rozdíl jako třeba mezi Fábií a Felícijí. Taky nepřemejšlíš podle čeho je poznáš, ale koukneš a vidíš. V noci je poznaš podle světel. Bulíci maj Dvě blízko u sebe a dvě kus dál. Ale jak řikam celej život mi to tady létá nad bambeřicí tak už to mam nějak tak ve voku a nepřemejšlim o tom. Jinak nevíte jestli odevřou 06/24 opravdu toho 15.5.? Už jsem si na to ticho začal zvykat.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozlišení malých Airbusů a Bulíků   12. 5. 2004 / 16:05
PitBull
Jéé, tak to už mám na sledování jen 3 dny? Ale konečně budu moct zase spávat při otevřeným okně. To mi nějak uteklo, že se 06/24 opravuje a bylo mi to divný, proč pořád všichni lítaj nad městem na 31.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozlišení malých Airbusů a Bulíků (LKPR13/31)   13. 5. 2004 / 13:35
OK-Milda (BHA410)   
Jen pro zajímavost - minulý týden (tuším v út) ráno jsem zaznamenal dokonce provoz na RWY 13 - přistávalo se podle toho co jsem viděl na ILS 31s vizuelním dokončením na 13. (Mohu se ale i mýlit.)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozlišení malých Airbusů a Bulíků (LKPR13/31)   13. 5. 2004 / 13:51
Jirka Kallasch   
Během uzavření 06/24 se hodně dní vzlítalo a přistávalo 13ku
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozlišení malých Airbusů a Bulíků   13. 5. 2004 / 13:46
Tragédie v JRD
Jojo )) do nedele tusim .. a pak bude cirka mesic zavrena 13/31 a to bude prdel ) protoze (pokud se neco nezmenilo) tak bude zavrenej foxtrot a letadla budou na 24 backtrakovat .)
 

Re: Re: Re: Re: Rozlišení malých Airbusů a Bulíků   12. 5. 2004 / 15:48
Jirka Kallasch   
737 má uplne jinej tvat SOP.(vyskovky) ,kdyz vysune podvozek tak je kratsi nez u a 318-321 (737 na zemi sedí níž než Abus)
a když jeste nemá 737 vysunutej podvozek a je nizko tak je videt ze nema uplne zakrytej hlavni podvozek...jou videt pneumatiky
kdezto aubs ma zakrytej komplet podvozek,
737 ma take vetsí dvířka příďového podvozku...ale to jsou jen detaily...
kdyz tomu das cas tak to urcite poznás..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Rozlišení malých Airbusů a Bulíků   12. 5. 2004 / 16:03
PitBull
Hurá, konečně něco rozumnýho. Díky.

Na SOP se podívám. Delší podvozek je to co jsem psal - že Bulíci sedí níž u země.

Dobrej poznatek o otevřeným podvozku - zatažený kola naležato jsou ze země vidět velmi dobře. Tak už vím, že to jsou Bulíci.
Větší dvířka předního podvozku u 737 jsem si všimnul (jen jsem teda nevěděl, co to zrovna bylo Díky.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozlišení malých Airbusů a Bulíků   12. 5. 2004 / 16:16
lancaster   
Airbus má plynulejší přechod přední části trupu přes kabinu na čumák, takže nos je trochu kratší a méně vystupuje z obrysu, Boeing ho má (aspoň 737) jakoby dopředu povytažený, delší . Připadají mi asi jako kosatka a delfín, pokud jde o čumáčky. Motorové gondoly jsou v přední vstupní části u Airbusu kulaté, u Boeingu až trochu do sférického "trojúhelníku" hlavně díky spodní části sploštělé a možná i s kratšími pylony.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozlišení malých Airbusů a Bulíků   12. 5. 2004 / 16:20Jindra
Jdou taky dost dobre poznat podle toho, ze A ma vetsi "bricho" (Oblast pod kridlem. nevim jak tomu mam jinak rict). Jinak maji taky uplne jiny smerovky.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Rozlišení malých Airbusů a Bulíků   12. 5. 2004 / 20:01
Ray
SOP nebo vyskovky ? Sorry, normalne nerejpam, ale obcas mi to neda. Tak me netlucte ))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozlišení malých Airbusů a Bulíků   12. 5. 2004 / 20:54
Jirka Kallasch   
Omlouvam se...SOP tedy smerovky...nikdo neni dokonalej
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozlišení malých Airbusů a Bulíků   12. 5. 2004 / 22:28
Ledy
konkretne k SOP: bulíci 737 mají u kořenu ještě jeden úhel, kdežto u kočičky jdou jednou přímkou přímo do trupu.(pro zmatení - jako u větších bulíků)
Ale je to trenink - libuju si na roztylech (ještě 3 dny) a poznat bulíka není problém. Někdo tady chválí nos airbusu- mě se zase líbí nos boiengu, připadá mi takovej vyváženej, airbus má rysy B757 - klabonosej
 

Re: Rozlišení malých Airbusů a Bulíků   12. 5. 2004 / 17:55
Luděk Ch.
Na první pohled dvě věci: Airbus má winglety ve tvaru šipky zasahující nad i pod křídlo, Boeing nemá vůbec nebo hodně dlouhé ohnuté obloukem nahoru. A druhá věc, Boeing má na kokpitu ještě malá okýnka nad hlavními okny, Airbus má jen hlavní okna. Mluvím o srovnání A 318-321 a B 737-100-900. Jednotlivé řady se liší délkou. Na zemi je Airbus posazen znatelně výš, má delší podvozkové nohy. Boeing 737-100, 200 má hodně úzké a dlouhé motory, 737-300 a výše naopak "tlusté" motory, které jsou ze spodní strany sploštělé. Airbus má motory taky "tlusté", ale jsou rovnoměrně válcovité. Předek Airbusu aspoň na mě působí techničtějším designem, přeci jen je o dost novější konstrukce. A na fotkách si všechny tyto detaily můžeš ověřit a zapamatovat. Pak už je budeš rozeznávat na první pohled
 

Re: Re: Rozlišení malých Airbusů a Bulíků - kryt predniho podvozku   13. 5. 2004 / 15:02
Ondra O.K.
Tak jsem chodil po fotkach abych si to taky zapamatoval a rad bych si od plena nechal odsouhlasit jednu vec - kdyz Airbus vytahne predni podvozek, tak se kryty zavrou => na vsech fotkach maji Airbusy vystrcenou jen nohu.
Kdezto B737 ma kryt porad otevreny, jak pri pristani tak pri pojizdeni-pravdepodobne pevne spojen s nohou.

Potvrdite mi to nekdo? To by krome tvaru kylovky bylo asi nejlepsi rozpoznavaci znameni pri pristani...
 

Re: Re: Re: Rozlišení malých Airbusů a Bulíků - kryt predniho podvozku   13. 5. 2004 / 19:12The_Lancer
Ohledne krytu předního podvozku - airbusy mají kryt kratší než bulíci, ale během pojíždění, vzletu atd. je videt, kdyz se podíváte na některé fotky z Prahy tak je jasne vidět, že třeba Lufthansy na něm mají poslední dvě písmena imatrikulace, u CSA mají boeingy na kryt utři písmena, ale u ostatních ajrolinek tomu tak není.
K wingletám - airbusy mají winglety ale abyste nenarazili, jeden nebo dva Airbusy 320 co létají u British airways je nemají, nevím, jestli se občas v Prave objeví, ale možné je všechno.
Ke světlům - Při přiblížení u Airbusu jsou vidět přistávačky pod křídly těsně u trupu, u bulíků je to různé, většina ajrolinek to nemá, ale třeba CSA, Aeroflot Aer Lingus a některé stroje Easyjetu mají přistávačky ála vánoční stromeček, tj. na kořenu křídla a na vnějším konci klapek. což třeba u Lufthansky, KLM není Osmistovky třeba Turků, Skandinávců a Travely maj světla na kořenu křídel a pak dvě pod trupem.
 

Re: Rozlišení malých Airbusů a Bulíků - A coz takhle 318/319/320/321, kdo je rozezna? :-)   13. 5. 2004 / 15:18
Hoaker
Dle meho nazoru nejjasnejsi rozlisovaci znameni je tvar oken kabiny - 737 ma jedno okynko na krajich nahore, kdezto A ma jenom "venec" oken dokola. Dale jednoznacne celej ocas, kde A ma velmi vyraznej "zadek" o hodne presahujici pres konec SOP - 737 ma tuhle cast daleko kratsi. Tolik jenom k tem jiz uvedenym napovedam.

Ja mam daleko jinej problem a to sice rozlisit jednotlive verze A (318/319/320/321) od sebe teda pochopitelne, kdyz mam vedle sebe 318 a 321, tak poznam ktera je ktera, ale urcit to na beton, kdyz neni srovnani....
 

Re: Re: Rozlišení malých Airbusů a Bulíků - A coz takhle 318/319/320/321, kdo je rozezna? :-)   13. 5. 2004 / 19:06
Jirka Kallasch   
nechci rejpat ...ale vopakuje se tady jedna odpoved asi 20x ))
 

Re: Rozlišení malých Airbusů a Bulíků   13. 5. 2004 / 20:03
Rychlokvaška
Tady mas snad vsechny typy letadel:
http://www.airliners.net/info/
U kazdyho perovky, technicke udaje a kvanta obrazku...staci na to chvilku koukat a je to jasny.

D.
 

Re: Re: Rozlišení malých Airbusů a Bulíků   13. 5. 2004 / 21:49
Cesmina
No konečně rozumná odpověď = stačí koukat

 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ