| | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 19. 3. 2009 / 22:38 | |
| | | |
|
| | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 19. 3. 2009 / 22:56 | |
| | nekozu si to predstavit v 5000 stopach..
Je pravda ze jen levituje a neni schpe letet treba tech 5000 stop?
|
| |
|
| | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 19. 3. 2009 / 22:59 | |
| | a čo si, kefalín, představujete pod takym pojmom "levitace" ? |
| |
|
| | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 19. 3. 2009 / 23:10 | |
| | predstavuju si to ze leti asi neco pres metr nad zemi...(prej)
ale to bude mozna lepsi,protoze az tohle zacne vsude litat,tak ve vzduchu vznikne bordel.
Ale spravne by bylo kdyby proto ve vzduchu platili stejny predpisy jako pro areoklubovy letadla.
|
| |
|
| | | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 19. 3. 2009 / 23:12 | |
| | no a co jineho by pro ne melo platit, nez stavajici letecky predpisy? |
| |
|
| | | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 19. 3. 2009 / 23:25 | |
| | Jen tak na okraj, slovo levitace vyjadřuje to, že něco je ve vzduchu a "porušuje" gravitační zákony, tzn. stojí ve vzduchu U vrtulníku se tomu říká "vis" (od slova viset)
Jinak řek bych, že tohle byl první "skok", tedy, že se výš zatím neodhodlali Nevím, jestli by mělo praktický význam takové auto-ekranoplán vyrábět Létající auto už by bylo něco jiného Takže si myslím, že by to klidně výš mohlo letět |
| |
|
| | | | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 19. 3. 2009 / 23:30 | |
| | On i autoekranoplán by měl něco do sebe, představ si jak přelétáš kolonu na D1čce, na to ti pár metrů stačí. Ale jinak tohle má mít docela slušný dostup a výkony srovnatelné s leckterým malým érem. |
| |
|
| | | | | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 19. 3. 2009 / 23:32 | |
| | No, předletět kolonu v pár metrech na D1? Nedovedu si představit, že by se předemnou zjevil most, nebo nedejbože byla nějaká křižovatka s veřejným osvětlením To bych spíš vidět na přelet jezer apod., což by chtělo zázemí pro "vzlet" |
| |
|
| | | | | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 20. 3. 2009 / 11:39 | |
| | No to by fungovalo jenom za predpokladu, ze bys byl jediny clovek v republice, ktery by ten autoekranoplan vlastnil... |
| |
|
| | | | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 20. 3. 2009 / 09:35 | |
| | Oni nám všichni mixéry porušují zákony gravitace? Ojojojoj... ach ta fyzika, ta dostává ťafky |
| |
|
| | | | | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 20. 3. 2009 / 13:33 | |
| | Kdybys čet pořádně, tak ti snad dojde, že jsem myslel "vis" jako ekvivalent "levitace" a "levitaci" jako takovou jsem nazval pozici tělesa na které zdánlivě nepůsobí gravitace |
| |
|
| | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 19. 3. 2009 / 23:00 | |
| | dobrá perla....
Přestože je otázkou, jaké by asi platily zákony a dopravní omezení ve vzduchu, zatím to asi řešit nemusíme.
redaktor zije asi v tom, ze dneska si ve vzduchu muze clovek delat, co chce .) |
| |
|
| | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 19. 3. 2009 / 23:23 | |
| | No a ne? Podívej se na ULListy [joke] |
| |
|
| | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 19. 3. 2009 / 23:24 | |
| | nevsiml jsem si, ze by pro ULL platila odlisna pravidla, nez pro letouny apod. |
| |
|
| | | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 19. 3. 2009 / 23:27 | |
| | No já to myslel trošku ironicky, že nejvíc nehod mají na svědomí právě ULL, protože dělají bordel a spousta z nich si myslí přesněto, co pan redaktor (tím neříkám všichni)
A jiná pravidla tam platí, ale ne, co se týče využití vzdušného prostoru Teda, pokud nějsou rozdílné nějaké poplatky |
| |
|
| | | | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 19. 3. 2009 / 23:32 | |
| | to je asi tak stejny blabol, jako tvrzeni, ze nejvetsi prasata nja silnici jsou ridici v octaviich, nejvetsi brzdou provozu jsou dedkove s vajcema za oknem apod....
a ad porovnani poctu nehod - to je asi jako srovnat pocet nehod na silnici v roce 2007 a v roce 1960 ... a tvrdit, ze jezdime mnohem vic nebezpecne , nez v roce 1960, protoze je vic nehod. |
| |
|
| | | | | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 19. 3. 2009 / 23:38 | |
| | No blábol podložený statistikou Koukni na stránky UZPLN a budeš se divit Rozbor nehod jsme měli docela nedávno za loňský rok a ULListů v zemi bylo podstatně víc, jako každý rok, než lidí na "dospělých" letadlech. Neřeknu přesná čísla, to bych kecal, jen vím, že jich bylo mnohem víc
A proč by srovnat počet nehod nešlo? To je jako srovnat počet nehod např. motorkářů s osobními auty... na tom není nic neporovnatelného Všichni jezdí po stejných cestách, všichni jezdí ve stejnou dobu. |
| |
|
| | | | | | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 19. 3. 2009 / 23:44 | |
| | jasne ze to neni srovnatelne. musios srovnavat srovnatelne, cili minimalne zohlednit rozdilny pocet tralalajtu a letounu. to same u tebou zmineneho poctu motorek a aut - nemuzes srovnat pocet nehod jednech a druhejch a na zaklade toho soudit ze jedni z nich jsou debili a jezdi jak prasata. atd atd. opet, minimalne musis udelat prepocet na pocet aut/motorek apod.
co treba prepocitat pocet incidentu (nebo nehod) ULListu na jeden ultralajt a pocet incidentu (nebo nehod) letounu na pocet letounu? |
| |
|
| | | | | | | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 19. 3. 2009 / 23:50 | |
| | Jo, to je správné, tak by to mělo být, akorát se to bere spíš tak, že se "na cestách" (ve vzduchu) odehrálo X nehod, z toho bylo Y lidí mrtvých, Z zdraněných a z toho A nehod bylo zaviněno těma a B nehod bylo zaviněno těma. Tečka
A jednoduše řečeno, neříkám, že ULListi jsou volové, to v žádném případě. Holt, když člověk slyší každou chvíli o nějakém incidentu nebo nehodě toho konkrétního prostředku, tak už jde do podvědomí cosi (viz. obecný názor na motorkáře na cestách). Ale myslím, že těch ULLů není tak moc, aby těn počet nehod na jednoho byl menší, než na dospělé éra |
| |
|
| | | | | | | | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 19. 3. 2009 / 23:55 | |
| | no prave ze se to tak bere, je spatne. bohuzel novinarsky hovado, ktery skoncilo s matikou v paty obecny, v tom rozdil nevidi - je to stejny nonsens, jako kdyz novinari ignoruji rozdil mezi "procento" a "procentni bod" atd.
jasne, tralalajitsti by to asi tak jako tak prohrali, ale jde o princip. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 20. 3. 2009 / 09:35 | |
| | O bóže o bóže.... moc pěkné je myslet a ještě hezčí je vědět. Před rokem jsem někde viděl pěknou statistiku a porovnání mimořádných událostí mezi ULLa a velkýma. Bohužel nemůžu ji teď vygooglit. Bylo z ní zřejmé, že registrovaných ULLa je přibližně 8x tolik a díky levnějším provozní nákladům mají větší nálety. Na ULLa je okolo 120 000 letových hodin ročně, velké okolo 30 000 hodin. V závěru byly výsledky přepočítány na počet letových hodin a dále to bylo rozděleno na porovnání mimořádných událostí, nehod bez zranění, se zraněním a smrtí a výsledky se nijak dramaticky nelišily (jen u smrtelných nehod bylo upozornění, že je malý počet případů na to, aby se porovnání mohlo seriozně statisticky porovnat. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 20. 3. 2009 / 09:45 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 20. 3. 2009 / 10:37 | |
| | U přibližně 16% nehod na silnicích je nějakým způsobem spojeno s alkoholem (zdá se mi to moc, ale ustanovení vyhlášek a zákonů jsou velmi ohebná, viz "nepřizpůsobení stylu jízdy stavu vozovky"). Což ovšem znamená, že zbylých 84% nehod způsobují absolutně střízliví účastníci silničního provozu!!! Hanba střízlivým řidičům! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 20. 3. 2009 / 13:15 | |
| | ANO!
toto je statistika, se kterou se dokážu ztotožnit
(ne že bych sám pil, ale ten styl se mi fakt líbí!
motto:
"věřím pouzé té statistice, kterou jsem sám zmanipuloval!" W. Churchil
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 20. 3. 2009 / 13:25 | |
| | Takoav mala uvaha: Kdyz kazdy ridic na silnici bude nality a dojde k nehode, musi tudiz i druhy ucastnik nehody byt nality. Zakonite ani jeden nebude volat benga, pac by oba byli bez papiru. Nakresli si neco do tech formularu, pojistovna to pak proplati.
Takze kdyz bude jezdit kazdy nality, v celkove statistice bude, ze zadny nality nehodu nezpusobil |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 20. 3. 2009 / 13:28 | |
| | klicovou otazkou pak ale zustava, CI pojistovna to zaplati .)
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 20. 3. 2009 / 13:29 | |
| | Toho kdo je vic nality a tudiz ve sve opilecke pyse prohlasi: Tak ja to teda vezmu na sebe, no |
| |
|
| | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 19. 3. 2009 / 23:39 | |
| | Stejne sa mi najviac paci Fantomasov lietajuci Citroen, ktory ma teleskopicke kridla,
cize ked je na ceste vyzera ako auto, a ne jako to na videu, kde sklopi kridla, fuj, ked si pomyslim, ze taky hybrid stretnem na cesatch [joke]
|
| |
|
| | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 20. 3. 2009 / 08:38 | |
| | Vždyť všichni normální živočichvé vidí, že to je zatím, kuriozita. Létající auto. Svého času Fleep byl skoro užitečnější. Zatím to blbě jezdí po silnici a blbě létá ze zpevněných ploch.
Jakékoliv úvahy o předpisech a podobně mohou vzejít jen z hlavy neználka, který absolutně, ale absolutně neví, která bije. Což lze čekat u novinářů, ale u kolegů zde na péráku mne to zaráží.
Takže: pokud to má jezdit jinde, než z hangáru na práh dráhy a zpět, musí to splňovat technické podmínky pro provoz na pozemních komunikacích (tu či onde = mít platný TP). Řidič musí mít příslušný řidičskýn průkaz podle hmotmnosti vozidla (tedy asi obyčejnzý řidičák). Na silnici se budou dodržovat pravidla silničního provozu.
Pokud to má létat, tak to musí splňovat příslušný předpis (mít platé OLZ pro daný region) a pilot musí mít licenci - nejspíš PPL a typovku - a v luftě se to bude pohybovat podle úplně normálních pravidel, jak tu o nich mluvíme 500x denně.
Ale k čemu to?
Jediný efekt, který by toto monstrum ve skutečném (pozemním a vzdušném) provozu přineslo je, že se ušetří za parkování (!!) - sledujte:
- potřebuju někam letět svým letadlem.
- vyjedu ráno od baráčku oktávčičkou, jedu na letiště. Tam zaparkuju (HA! - parkovné!) - přesednu do svého letadélka (HA! taky tam doteď chudák stálo a musím za něj platit za hangár) - a někam letím
- doletím někam, dám éro na stojánku (a platím - HA! parkovné), na letišti si dám taxíka (nebo jedu sockou) - vyřídím, co je potřeba, vracím se na letiště, vyzvednu letadélko, zaplatím parkovné - a plachtím domů.
- doma zaparkuju cesínku do hangáru, vyzvednu z parkingu oktávečku - a pataputipataputi - jedu domů do kanafasu.
No a s tímhle hybridem - vyjedu ráno z garáže, dojedu na letiště, vybavím papíry - odletím kam potřebuju (nebo spíš kam to doletí), tam sklopím krovky a přesunu se do místa jednání, po splnění úkolu zas z města na letiště, roztáhnout krovky - a domů, na letišti sbalím krovky - a domů do garáže.
Celý efekt - trčím celý den v mizerném autě a v mizerném letadle, ale - ušetřil jsem za parkovné.
Prozatím a stále - kuriozita k ničemu.
(teda podle mne, třeba se na to někdo třese a nemůže z toho bejt). Já bych si za ty prachy radši koupil sice už použitou, ale pěknou cesínknu a k tomu zelenýho jaguára - a na parkovný by mi zbyo až do důchodu ). |
| |
|
| | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 20. 3. 2009 / 08:48 | |
| | Podle mne jde hlavne o to, ze smysl je, aby to nemuselo litat JENOM z letist, ale odkudkoliv, kde bude pevna dostatecne dlouha plocha A to uz je o necem jinem. |
| |
|
| | | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 20. 3. 2009 / 08:52 | |
| | No, to by to asi taky muselo vypadat jinak... |
| |
|
| | | | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 20. 3. 2009 / 08:58 | |
| | Nevim ted co myslis, ze by mel treba vzhled vliv na funkcnost? Podle mne to bude hlavne pro takovy lidi, jak tu bylo kdysi to videjko, kde nekde v uplny pustine nejakej typek pristaval na obycejnou sterkovou cestu s cessnou, zaroloval pred svuj barak a nechal to tam stat. Tohle se bude hodit primarne na nejaky odlehlejsi mista, kde je autem tezsi se dostat, nez do mestskyho provozu. |
| |
|
| | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 20. 3. 2009 / 12:49 | |
| | | |
|
| | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 20. 3. 2009 / 16:20 | |
| | No tohle není uplně pravda. Ty z principu předpokládáš, že dotyčný létá pouze z místa A do místa B. Jenže co když se potřebuje dostat letadlem z místa A do místa B, pak autem do místa C a odtamtud zase autem do místa D a teprve odtamtud letadlem zpátky do místa A. Pak tvoje teorie selže. A třeba nutnost éro někde hangárovat (tzn. spolíhat se na to, že tam někdo bude, že je cizí neznámý hangár dobře zajištěný, že mi ho nepoťukaj náhodou aeroklubáci, protože budou chtít hodinu před mým odletem vytahnout vlečnou co stála za ním a pod...) je jedna z věcí, co výrazně omezuje možnost použít éro jako běžný dopravní prostředek, tak jak to popisuješ, zatímco tohle vozítko to aspoň částečně řeší. |
| |
|
| | | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 20. 3. 2009 / 16:47 | |
| | ... možnán jednou bude. Zatím je to mrcha k ničemu |
| |
|
| | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl-toto je lepší:-) 20. 3. 2009 / 09:02 | |
| | | |
|
| | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 20. 3. 2009 / 11:16 | |
| | Ach jo
"Pokud vás někdy sezení v letadle mezi stovkami dalšími lidí otravovalo..."
Nevím jak vy, ale podle mě pan autor nemá zjevně s letectvím moc společného a jeho touha po "trefném" článku mu zamlžila pohled Nevím, jestli je to vůbec možné, ale srovnávat toto "autoéro" s letadly velikosti B737, Tu204 a A320 je podle mě šílené Velikost, rychlosti, dostupy a další věci, to jsou v tomto případě nesrovnatelné veličiny Každý má přece možnost si udělat PPLku a pochybuju, že je pak velký rozdíl mezi "Cessnou" a tímhle "autoérem" co se týče komfortu.
Tím ale nechci říct, že jsem proti podobnému projektu, nápad to není špatný, ale určitě bude ještě dlouho trvat, než to získá spousty standardů hlavně v oblasti bezpečnosti v obou kategoriích... |
| |
|
| | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 20. 3. 2009 / 11:42 | |
| | A zanedlouho vyjede z čínský továrny první lidový létající automobil s cenou pod 10 000 dolarů |
| |
|
| | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 20. 3. 2009 / 13:13 | |
| | No to nebude tak težký. Rikša s 10 petardama u zadku - dovedu si to živě představit |
| |
|
| | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 20. 3. 2009 / 13:37 | |
| | A dopadne jak ten kreten co si dal na strechu auta startovaci raketu z Herkiho. Nasly se jen nehty ve volantu |
| |
|
| | | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 20. 3. 2009 / 14:04 | |
| | tak tak, nic nového pod sluncem |
| |
|
| | | | | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 20. 3. 2009 / 16:11 | |
| | Ten za to dostal aspoň darwinovu cenu. |
| |
|
| | | Létající automobil se poprvé úspěšně vznesl 20. 3. 2009 / 14:56 | |
| | Hlavne to ne uz ted pul lidi ve vzduchu jsou mimo. |
| |
|
|