| | ZASE!!! Všichni nalezlí v Praze, jako kdyby nic jinýho nebylo! - oficiální stanovisko CZ-DIR 18. 3. 2009 / 12:23 | |
| | Vážení pánové, čtu tady vaší velmi zajímavou debatu na téma, zda by divize měla nějak zařídit, aby piloti létali jinam než do LKPR. Takže si ujasněme co divize může a nemůže, co divize dělá a co divize nikdy dělat nebude.
1) Co divize může a současně dělá
a) Divize motivuje k létání na regionální letiště pomocí sletů. Jednou do měsíce, pokud je nabitý program, tak výjimečně jednou za dva měsíce pořádáme slet na nějaké regionální IFR letiště. Tyhle slety pořádáme i když na nich bývá menší účast neź na sletech do LKPR. To ovšem v případě těhle sletů moc nevadí - hlavně protože regionální letiště nejsou svými procedurami a postupy stavěná na hustý provoz a řekl bych, že při technických možnostech sítě IVAO je těch pár letadel, co za hodinu při organizování takového sletu na regionální letiště přiletí, na horní hranici kapacity těchto letišt (u LKTB a LKMT) nebo dokonce tuto kapacitu překročují (u LKKV a LKPD).
b) Divize motivuje k létání na regionální letiště pomocí Tours a Ocenění. Každý rok vydáváme nejméně dvě (letos jich bude více) toury, které opakovaně vedou přes všechna regionální letiště. V souhrnu vždy počet letů na regionální letiště mnohonásobně převyšuje počet letů do Prahy, co se týká rozložení zastoupení mezi jednotlivá letišti, tak Praha většinou býva zastoupena tak o 1-2x více než jednotlivá regionální letiště a naopak letiště neatraktivní (LKVO, LKKU) bývají zastoupeny o 1-2x méně. Zbytem bývá vyrovnaný. To odpovídá častosti pokrytí.
2) Co divize nemůže a nikdy dělat nebude
a) Divize nemůže a nebude nařizovat svým členům kam mohou létat.
b) Divize nemůže a nebude zakazovat svým členům kam mohou létat.
c) Divize nemá prostředky na to, aby jednotlivé piloty "vodila za ručičku" a nebude to dělat. Oficiální politikou české divize je, volně parafrázováno, "na síť se připojujte teprve tehdy, když víte alespoň základy toho jak se létá" (mezi základy patří u všech letů základní frazeologie, přehled o rozdělení a klasifikaci vzdušného prostoru u nás, postupy pro nastavení výškoměr a u IFR letů schonost samostatně se navigovat s užitím radionavigace nebo nějakého RNAV systému a schopnost zaletět základní přibižovací procedury). Čas od času uspořádáme trénink, kde se všechny tyhle věci zopakují, nicméně piloti (a i řídící!) vstupující na síť by toto minimum měli mít získané samostudiem před prvním připojením. Materiálů je jak na divizních stránkách, tak volně po internetu dost.
Celkové shrnutí - divize nesedí na zadku a nekouká na to jak všichni létají do Prahy, ale dělá vše co může v rámci svých kompetencí a prostředků pro to, aby provoz diversifikovala po celém FIRu. Pokud to někomu přijde málo, divize se navíc nebrání dalším aktivitám ze strany členů - např. pokud nám někdo navrhne nějaký event, rádi ho uspořádáme. To je ovšem vše, co lze z naší strany očekávat, zbytek už je pánové jen na vás, jakým způsobem se budete chovat k přilétajícímu provozu, jaké služby mu poskytnete a zda dotyčného zaujmete natolik, aby k vám přiletěl znovu. |
| |
|