| | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 9. 3. 2009 / 17:56 | |
| | Tak takováto šuškanda teď koluje na LKPR. Já si myslím,že to bude celkem logický krok. |
| |
|
| | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 9. 3. 2009 / 17:58 | |
| | ¨Tak to by bylo nelogické stavět novou rw když druhou hnedka zruší |
| |
|
| | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 9. 3. 2009 / 18:46 | |
| | Proč nelogické? Paralélní dráhy se můžou používat zároveň, kdežto s tou 31 to bylo takové všelijaké, hlavně se nedala používat současně s 24 |
| |
|
| | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 9. 3. 2009 / 18:49 | |
| | To se v podstatě nedá použít ani teď, ono spíš to má výhody při výrazně nevhodném větru pro rwy 24 a potom v případě nějakého emergency, když by nebyl ideálně ovladatelný atd. Asi není důvod kvůli takovýmto argumentům stavět novou dráhu, ale určitě je fajn si právě pro takové účely tu dráhu nechat... |
| |
|
| | | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 9. 3. 2009 / 18:54 | |
| | To spíš záleží, jestli se oplatí takovou dráhu vůbec udržovat, kvůli takovým argumentům |
| |
|
| | | | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 9. 3. 2009 / 20:24 | |
| | To je otázka. Z hlediska bezpečnosti jednoznačně ano, co se týče ekonomické stránky věci, je důležité, jak často bude opravdu tak specifické počasí, aby nebylo bezpečné používat 24... |
| |
|
| | | | | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 9. 3. 2009 / 20:31 | |
| | Bohužel, ekonomické hledisko má téměř vždy v současnosti přednost A když náhodou nemá, tak je to politické |
| |
|
| | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 9. 3. 2009 / 19:46 | |
| | coj e na tom nelogickeho? i kdyz porad budou dve drahy, tak to nemusi nutne znamenat, ze budou mit i stejnou kapacitu. |
| |
|
| | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 9. 3. 2009 / 18:09 | |
| | To je škoda, to mi to nebude lítat u baráku, už takhle jsem naštvanej, že 31 využívaj co nejmíň a neni na co koukat |
| |
|
| | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 9. 3. 2009 / 18:12 | |
| | Moje řeč...já se kvuli tomu i stěhoval abych to měl pěkně u huby. |
| |
|
| | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 9. 3. 2009 / 18:14 | |
| | Zatial co som popozeral na googleEarth by asi bolo najvhodnejsie byvat v akejsi "Prednej Kopanine" ktora je najblizsie k osi drahy 24 |
| |
|
| | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 9. 3. 2009 / 18:22 | |
| | nejvhodnější? Prosím Vás vysvětlete mi někdo co je na tom tak skvělého? kouakt každej den na břicha jetů....to může být docela velká votrava...mám sice letadla velmi rád, ale že bych zrovna kvůli nim musel bydlet v ose dráhy....to ani omylem |
| |
|
| | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 9. 3. 2009 / 18:40 | |
| | Tan je to super, pár desítek let tam chodím koukat. |
| |
|
| | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 9. 3. 2009 / 18:47 | |
| | Tamní kverulanti prej mají úplně opačný názor. Nicméně já bych svůj klidný byt v Liberci možná i vyměnil za hlučnější vilku se zahrádkou |
| |
|
| | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 9. 3. 2009 / 18:14 | |
| | Taky nesmíš všemu věřit... |
| |
|
| | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 9. 3. 2009 / 18:34 | |
| | No Gustave,ja bych to spis videl nasledovne:RWY31 zustane a paralelni draha v dohledne dobe nebude....pri soucasnem poklesu letecke prepravy neni potreba a navic mi neni jasne,kdy by to zafinancoval a co by z toho mel.Pokud by to teda nebyl statni tunel.. |
| |
|
| | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 9. 3. 2009 / 18:54 | |
| | Já jsem si poklesu letecké přepravy nevšiml |
| |
|
| | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 9. 3. 2009 / 18:56 | |
| | ...ale tvrdi to statistiky,dokonce i na LKPR! |
| |
|
| | | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 9. 3. 2009 / 18:59 | |
| | | |
|
| | | | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 9. 3. 2009 / 19:06 | |
| | Mrkni na planes.cz, tvrdili ze maji asi 10ti procentni pokles oproti minulemu roku,ale nechytej me za slovo. |
| |
|
| | | | | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 9. 3. 2009 / 19:10 | |
| | V pohodě... Mě je jasné, že pouze interpretuješ... Ale prostě jsem si žádného poklesu nějak nevšiml... |
| |
|
| | | | | | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 9. 3. 2009 / 19:51 | |
| | no, ze ty sis neceho nevsiml, neznamena, ze neni .. ono letadel lita mozna i porad stejne (zas tolik linek se v praze nerusilo)... ale jaksi ten pocet cestujicich tak trosku klesa. a az klesne pod nejakouuroven, tak se zacne i trosku vic rusit.. a pak si toho mozna vsimnes i ty. |
| |
|
| | | | | | | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 10. 3. 2009 / 10:39 | |
| | Počet cestujících v zimě vždy trochu klesá. Nevím jak linky větších dopravců (ČSA a spol.), ale lowcosty jsou fakt kolikrát úplně plný. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 10. 3. 2009 / 10:49 | |
| | proboha.... ty jsi to fakt ani necetl vid? to porovnani tech hodnot je MEZIROCNI .... pokud nevis, co to znamena, tak je to porovnani ne oproti predchozimu mesici, ale oproti stejnemu MESICI PRED ROKEM |
| |
|
| | | | | | | | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 10. 3. 2009 / 11:25 | |
| | PS: ta letadla muzou klidne byt plna... ale pokud je min letadel, tak i kdyz budou 100% plna, tak tech kastanu bude porad min.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 10. 3. 2009 / 12:56 | |
| | mno, ta diskuse je planá, ale o počet kaštanů tu vůbec nejde, jde právě o počet letadel (pohybů). Z toho se odvíjí potřeba druhé (třetí) dráhy. bto bic nemění na tom, že 06R/24L je potřeba, i kdyby počet pohybů ještě dál kus klesl. Zda se pak vyplatí udržovat 13/31 je otázka jiná - mnohem složitější - a to tu asi fakt nerozlousknem... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 10. 3. 2009 / 13:12 | |
| | nemas pravdu. o pokles kastanu je presne to, o co jde. pokles kastanu vede i k poklesu pohybu ... tudiz i k tomu, zda je draha potreba vice, ci mene. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 10. 3. 2009 / 13:40 | |
| | Pokles kastanu prece nutne nemusi znamenat pokles pohybu... Pokud bude kastanu min, ale letadla prece jen zustanou vytizena nad hranici rentabilnosti provozu, nevidim duvod, proc by se mel pocet kastanu snizovat. Notabene, kdyz nastala situace se urcite zmeni a kastanu bude zase rychle pribyvat...
Ono by tu mohla byt otazka, jestli se otevrou LKVO jako letiste pro lowcosty a neodtahnou dost linek z LKPR, pak by treba 06R/24L tolik potrebna asi nebyla... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 10. 3. 2009 / 13:48 | |
| | ale jo .. vsak presne to rikam ... ze to, ze mame momentalne pokles letecky dopravy, neni duvod k tomu, aby s eprohlasilo - "staci nam jedna draha, protoze doprava klesa" jak tady vykladal koprik. ale jen ziskani vice casu na to, aby se ruzyne nezacpala uplne.
cela tahle cast debaty je o tom, ze hory nevi co to znamena mezirocni pokles |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 10. 3. 2009 / 13:57 | |
| | Doktore, dovolim si nesouhlasit...uz tady byla hromada baobabu, kde se porovnavala kapacita daleko vytizenejsich "single RWY airports" - namatkou Gatwick.Zdejsimi odborniky mi bylo odpovezeno, ze LKPR RWY 06/24 je kapacitne omezena blbe navrzenym systemem pojizdecek, ktery vetsi vyuziti znemoznuje.Davno me tedy logicky napadlo, jestli by nebylo schudnejsi (a samozrejme levnejsi) to upravit a RWY 31/13 nechat.Nicmene u tohoto reseni by si namastilo kapsy min darmozroutu a prostavelo by se miliard....Nikdo me nepresvedci o tom, ze nekde ciha hromada leteckych spolecnosti, ktere se nemuzou dockat,az tu bude paralelni RWY, ze prudce posili linky do Prahy).Proboha proc?Turistu uz asi nikdy vic neprijede, dalkovky kvuli tranzitu tu nemame a zbytek pomalu umira na ubyte.A bojim se ze privatizace naseho vlajkove ho dopravce a mozna i letiste tomu zasadi ranu z milosti. Stejne na to ted stat nema penize a co provede novy vlastnik LKPR bude na nem....takze si tu muzeme vesele spekulovat a to je tak asi vsechno....)))) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 10. 3. 2009 / 14:24 | |
| | pokud zustaneme o porovnani letist podle pasazeru, tak to tak uplne srovnatat nejde... cisla sice neznam a ani se mi je nechce pocitat, ale to ze ma gatwick vic kastanu, byt na jedne draze, bude krom mnoha jinych faktoru urcite zpusobeno i skladbou leteckeho parku .. .pokud tam pulka spolecnosti lita 767, 777, 747 dalkovky, tak je jasny, ze ten pomer cestujici/pohyb bude o dost vyssi nez s temi nasimi "prtavymi" buliky |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 10. 3. 2009 / 14:35 | |
| | To co píšeš jsou dva protichůdné požadavky. Systém pojížděček je právě omezen umístěním dráhy 13/31. Takže si můžeš vybrat buďto ponechat 13/31 a pouze vylepšovat stávající systém pojížděček a nebo postavit rapid exity tam kde jsou potřeba, ale pak musíš zrušit 13/31.
Postavit rapid exit taxiways tam kde je potřeba a současně ponechat 13/31 prostě nejde z jednoho prostého důvodu - navzájem si překáží. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 10. 3. 2009 / 14:46 | |
| | Nemáš pravdu.
1) 13/31 nejde v zásadě modernizovat pro zcela nevhodný teren na příletu na 31 dole v Rutzyni, takže není ani mysli, že by šlo na ní distribuovat provoz zejména ve špatném počasí (dráha na hezké počasí je přepych, na druhou stranu kdyby chudáci Turci přistáívali na 31, tak by tu byli s náma, tam by je totiž nikdy nenapadlo nechávat to na automatu)
2) situace byla víceméně stejná, když se hovořilo o tom, že Ruzyně bere 4 mil. cestujících a za rok bude brát 6, pak že bere 9 mil. a je na svém stropu - a nyní bere přes 10, terminály to zvládaj s rezervou -ale dráhy už ne. Je to poměrně komplexní množina důvodů, kde se ve zjednodušujícím souhrnu dá (podnikatelsky) předpokládat, že když tam ta dráha (co bude i do špatnýho počasí) bude, tak sem protě ty éra poletěj.
Takže privatizace dle mého spíš odstartuje tu novou dráhu do reálu.
AD TVJZD: jsem přesvědčen, jak píše Tomitsch, že ze 2/3 plný kllasický linky a na 100% plný lowcosty můžou poměrně dlouhou dobu znamenat v zásadě stejnej počet pohybů - a skutečně dráha je o pohybech. ALE- a v tom se asi shodnem, teď skutečně není důvod revidovat rozhodnutí o 06R/24L |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 10. 3. 2009 / 16:23 | |
| | Jak vás tady tak pozoruju, tak nikdo nemluví o cargu, je tam přece CSA a DHL. To je na Ruzyni tak malé procento nákladní dopravy? Vždyť přepravovat neživé náklady je mnohem zajímavější z hlediska financí a neřeší se zaplněnost letadla kaštany. I když připouštím, že jestli se omezují lety (ať už z jakéhokoliv důvodu) může dojít i k omezení již zmíněného carga. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 10. 3. 2009 / 16:47 | |
| | ty dve kargo letadla denne to moc neovlivni |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 10. 3. 2009 / 17:05 | |
| | Aha, no nemám ty informace, nevěděl jsem, že je to tak žalostně malé číslo... Soudě podle filmu Příběhy obyčejného šílenství to tam lítá jedno za druhým |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 10. 3. 2009 / 17:16 | |
| | Nesmis taky vsemu verit)))! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 10. 3. 2009 / 16:36 | |
| | Když vás tu tak pozoruju, jak se hádáte o vytížení LKPR a o různých hlediscích a množinách, tak proč do té množiny nezahrnete taky LKVO?
Neříkám kdy se s ní bude moci počítat, neříkám jestli vůbec, ale pokud se to povede, tak tady máte jednu zatraceně zajímavou proměnnou. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 10. 3. 2009 / 17:15 | |
| | Nechtel jsem to nacinat, uz tak jsem pritopil predchazejicim prispevkem pod kotlem.))Jo, to by bylo reseni, zkratka to diverzifikovat na 2 letiste. Stejne ale tu uvazovanou paralelni RWY bude muset zaplatit nejaky novy vlastnik - a ten bude muset sakra premyslet, jestli se mu ta investice vubec vyplati! Nakresy na ni jsem prvne videl v roce 2004 a od te doby se toho moc nezmenilo (krome cachru s pozemky). A taky jsem zatim meslysel, ze by se nejak pokrocilo v reseni dopravni obsluznosti LKPR (spekulace metro, rychlodraha....) myslim ze bez toho to nema smysl. No a nakonec stavebni rizeni se muze tahnout roky a klidne to muze dopadnout myslim jako v Lutonu, kde to protesty mistnich zatrhli a smytec.Tuhle moznost bych vuubec nepodcenoval, pac v lukrativnich lokalitach kolem letiste vetsinou nebydli lidi zavisli na socialnich davkach a ti vedi kam volat a za jake nitky tahat.Myslim, ze nejlepsi by bylo prozatim vybrat nejakou kacku pro tvurce stavajici LKPR, ze by udelali scenerku LKPR F (future) a my bychom to aspon v praxi vyzkouseli v simu...)).
PS:Nejsem z principu zadny zapskly negativista, jen dostavam zachvaty smichu z toho, ze mnozi na peraku tu paraleni RWY berou jako hotovou vec)).A taky vidm ty nedoresene otazky kolem.... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 10. 3. 2009 / 17:38 | |
| | vidis to moc jednoduse, ale hrajes si na to , jak to beres ze siroka... ono nejde jen vzit pocet letadel, podelit to poctem provoznich hodin a rict.. jeeee, vychazi mi 5 letadel na hodinu, to jsou hovada, ze na to potrebujou dalsi drahu.
uplne ignorujes skutecnost, ze stavajici kapacita je ve spickovych hodinach (rano, vecer?) celkem napjata, a i to muze rat roli v omezeni rozvoje letiste. kdyz sem bude chtit nekdo zacit litat (smysluplne), tak ho asi jeden let v pul jedny poobede moc nevytrhne... ale mit volny prostor pro novy lety rano/vecer a tim podchytit potencialni mnohem bonitnejsi obchodni klientelu muze byt prave ten jazycek mezi "zacnu"/"nezacnu" litat...
PS: draha a letiste neni supermarket, ktery postavis za pul rok ... ale casovy interval mezi planem a realizaci klidne muze narust na mnoho let... to, ze jsi prvni plany videl 2004 a v roce 2009 se o ni celkem vazne mluvi, je jeste docela uspech. |
| |
|
| | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 9. 3. 2009 / 19:33 | |
| | Tunel? To by nebylo nic neobvyklého Spíš zajímavé by bylo, kdyby v tom tunel nebyl |
| |
|
| | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 9. 3. 2009 / 19:50 | |
| | to ze letos doprava klesne prece neznamena, ze za dva roky uz zase neporoste... toto je velmi kratkozraky pohled.... vzdyt to, ze je krize, prece neznamena, ze uz navzdy bude let. doprava klesat. spis by clovek az rekl, ze ma ruzyne tak trosku kliku, ze ziskala nejaky cas navic, nez definitivne praskne .) |
| |
|
| | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 9. 3. 2009 / 21:05 | |
| | On ten pokles není taky žádné drámo.... resp. drámo to bylo loni v listopadu, ale teď se to začína pěkně stabilizovat. Nevím konkrétně LKPR, ale oblastní přeletové jednotky jsou teď na půl cesty mezi rokem 2007 a 2008 - tzn pokles cca o půl roku zpátky, to není žádná hrůza. |
| |
|
| | | | | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 10. 3. 2009 / 17:53 | |
| | pravda co se týče přeletu a přeletove jednotky vypadaj skoro stejně a někdy i malinko lépe než loni. |
| |
|
| | | Paraelní rwy 24 asi zruší rwy 31. 10. 3. 2009 / 20:20 | |
| | http://ekonomika.idnes.cz/video-podivejte-se-na-ruzynske-letiste-s-novou-ranveji-pg9-/eko-doprava.asp?c=A080814_145054_eko-doprava_vem
Osobně si myslím že to bude něco podobného jako na EDDF dvě paralelní a jedna kolmá dráha, která se využívá vyjímečně. Jak je řečeno v příspěvku stavba souběžné dráhy by mělo omezit využívání VPD 31 na mimimum. Nebo pro nouzové situace. Je logické postavit paralelní dráhu a počet cestujících není v tomto směru určujícím faktorem. Protože z LKPR létají hlavně krátko a středně traťové stroje, tzn. mají menší kapacitu, je to dáno polohou Prahy ve středu Evropy, na lety přes oceán je příliš daleko, je ekonomičtější využít letiště na západ od Prahy. Směrodatný je tedy počet pohybů, a ten je v Praze na maximu. |
| |
|
|