FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 30. 11. 2024, svátek má Ondřej Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
DOTAZ Boeing PMDG 737 Jeden příspěvek | Celý strom
DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 08:10
Swop
Dobrý den,

Jsem začátečník v simulacích létaní, v FS 2004 jsem se nyní dostal k PMDG boeing 737-600 a mám nějaké otázky. Startovací proceduru jsem již zvládl, nicméně mě děsí při rychlejším přidávání plynu se ozývá varovný přerušovaný signál.. poradíte co to je? Mohu v PMDG nějak vyvolat GPS?
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 08:18
Toomitsch
Ten signal je, ze nemas letadlo v konfirguraci pro vlet. tzn nastavene klapky atd...
Ta gps, na co presne ji potrebujes?
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 08:49
Swop
Aha, myslel jsem ze neni potreba mit pro vzlet klapky. Jsem zvykly podle GPS sledovat okruhy kolem letist atd. VIm ze tu mezi vami asi jako amater nemam co delat ale rad bych se to naucil. Prakticky ji asi nepotrebuji. Co vse musim tedy mit pripravene krome klapek pro vzlet v PMDG?
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 09:04
Jakub Koutný TVS461
Tak pro vzlet by si měl mít kompletně nastavené letadlo podle tzv. checklistu. To znamená že v check listech si všechno projedeš a nastavíš letadlo. Dále by si měl mít nastavené FMC (Flight Manager Computer) FMC je "mozek letadla" tam nastavuješ trať, váhu letadla, vzletovou rychlost, a mnoho dalších funkcí. Dále by jsi měl mít před startem nastavené klapky (obyčejně na 5 stupňů) A zapnuté všechny světla. U pojíždění se nezapínají Stroby a přistávající. Na dráze teprve zapneš přistávací a stroby. Potom by ti ten varovný signál neměl pípat. Ještě bych zapomněl ,že by si měl mít vypočítané palivo pro danou destinaci. Existuje na to jeden programek a to 737NG Fuel Planer. Měl by možná být zde na fligjtsimu.
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 09:09
Swop
Mockrát děkuji za stručný návod. Jdu si nastudovat nastavování FMC Snad to nebude takový boj. Ještě jednou díky za ochotu. Snad vám to tu příliš nedegraduji těmito dotazy
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 09:11
Jakub Koutný TVS461
V pohodě každý někdy začínal.. Pokud budeš mít nějaký problém s nastavením FMC tak napiš Rád pomůžu.
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 10:25
donCarlos
Tohle je reakce jak má být! "Jdu si nastudovat..."

Tohle by se mělo pověsit na hlavní stránku jako návod pro všecky, kdo neuměj ani najít manuál.
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 12:24
Luděk Ch.
Určitě to nedegraduješ, ale PMDG je velmi propracované letadlo vůči defaultu a pokud ho perfektně nezvládáš, nemá vůbec smysl s ním létat. K instalaci je podrobný manuál, na internetu existuje spousta tutoriálů (postupú od vypnutého letadla přes let až do vypnutí letadla), s pomocí kterých se to dá dobře pochopit. Nemá smysl se ptát postupně na každý problém tady v diskuzi. To by ses vyptával měsíce, protože po každém úkonu následuje další, který zase nebudeš znát. Na takové letadlo lze použít opravdu jen samostudium a ptát se případně jen vyjímečně. Jinak GPS nemá s takovým letadlem nic společného, navigace se provádí přes FMC.
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 12:27
Swop
JJ uz mame nejake veci stazene tak zacinam studovat. Klasicke letani v FS2004 uz me neuspokojuje proto jsem se rozhodl ze vyzkousim tohle. Ceka me strastiplna cesta, ale snad to zvladnu. Diky za comment
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 19:26
Luděk Ch.
Jj, zvládneš, pokud chceš Mně to trvalo tak 14 dní, než jsem ho plně ovládnul. Není to zase tak hrozné, pak už se dá vše dělat popaměti.
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 09:14
Teflon_490   
Jen takova vecna, letadlo nenastavujes podle checklistu, ale podle SOP, resp. v praxi pri tzv. flow. Checklistem pak jen kontrolujes, zda-li si vse udelal spravne a na nic nezapomnel, a rozhodne neobsahuje vsechno co mas nastavit.
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 09:18
Jakub Koutný TVS461
Jo pardon moje chyba prepsal sem se... já sem si to spletl s checklistem. Pardon.
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 09:18
Pips   
Pokud je tu nováček, tak ho nepleťte, ať toho bulíka nenastavuje podle Svislé Ocasní Plochy, což je český význam letecké zkratky SOP
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 09:21
Teflon_490   
Tak at se to da dohledat, SOP=Standard operating procedure
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 09:59
Toomitsch
Nezapinaji se stroby pred nahozenim motoru? Aby bylo videt ze nahazujes?
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 10:04
Pips   
Zábleskovky ne, snad jen ty červené majáky.
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 10:09
Toomitsch
Abych ti nekecal mrkl jsem do normal procedures od L410 (tohle by asi melo byt pro veschny letadla stejne) a tam se fakt zapinaji strobace jako posledni pred otevreni paliva...
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 10:11
Jakub Koutný TVS461
Ale pro každé letadlo máš jinný checklist. Takže nemůžeš srovnávat L410 s B737
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 10:15
Pips   
A kdyby měly ty mašiny stejný checklist, tak je srovnávat lze?
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 10:17
Jakub Koutný TVS461
L410 s B737 nebudou mít nikdy stejný checklist ,protože L410 neobsahuje ty funkce co 737.
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 10:32
Tragédie v JRD
ono v te pipsove narazce vubec neslo, jestli maji ci nemaji stejne funkce...
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 10:19
leonell
Já to chápu takto a zatím mi to sedělo:

Pokud svítí poziční světla, je v letadle přítomna posádka.
Pokud svítí maják, běží motory nebo je vytlačováno a přihlížení k letadlu je nebezpečné,.
Pokud svítí pojížděčky, není moudré motat se před letadlem, protože letadlo pojíždí nebo pojíždět bude.
Pokud svítí záblesková a přistávací světla letadlo je před dráhou/na dráze a je připraveno na vzlet (nebo přistálo a odbočuje na taxiway).

 2x  

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 10:21
Jakub Koutný TVS461
Přesně tak
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 10:34
Tragédie v JRD
to je sice pravda, ale jsou jista pravidla a predpisy, o kterych se da rict, ze plati bez ohledu na to, jestli je to l410 nebo jumbo. a zrovna svetla budou jednim z prikladu...
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 10:45
Toomitsch
Presne tohle jsem mel na mysli...
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 10:52
Teflon_490   
Ano, ale strobes se aspon na 737 a podobnych urcite nezapinaji uz na apronu, je to urceno ciste pro dobu letu draha-draha. To co se zapina pred startem motoru jsou beacon(s).
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 11:32
Koprik
..uplnou pravdu nemas.Zapadni stroje zhasinaji a zasouvaji landing lights pri dosazeni FL100, zatimco ruske stroje (5ti muzne vykovky) tesne po zavreni podvozku a uklidu klapek.....Holt asi ruska svetla vic sviti, tak aby nikoho neoslnovala.Neber to jako poznamku hnidopicha...Samotneho by me zajimalo, proc to vlastne tak je!
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 11:35
Jakub Koutný TVS461
No FSpass mi strhne body zato že sem vypl světla dříve. Nicméně jak je to u TVS a nebo u ČSA? Kdy se vypínají a zapínají landing světla ???
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 12:55
overfly
Tady je taková malá tabulka....

http://fs-support.wz.cz/images/TAB.JPEG
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 14:25
Lowmick   
No...to neplati tak uplne
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 10:06
Jindrich
Strobe (na křídlech) se zapínají před vstupem na dráhu a vypínají po opuštění dráhy. Před startem či pushbackem se zapíná "beacon" (to jsou ty červené blikací).

Jinak jste zapoměli na totální základ konfigurace, což je trim. Nevytrimované letadlo je mnohem větší průser než když nesvítí.
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 10:41
Teflon_490   
Proto je taky trim v before takeoff checklistu
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 16:31
FSPilot   
Dovolím si doplnit, že kravál to bude dělat i v případě, že letadlo nebude správně vyvážěno. To je jedna z nejdůležitějších věcí
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 09:16
Teflon_490   
Cesky navod aspon po vzlet a stoupani najdes tady: http://forum.highinthesky.cz/local_links.php?catid=6 , je mozne, ze je potreba se registrovat.

A to s tim amaterem si nemyslel vazne, co? Prave pro takove dotazy to tady je, kde jinde by ses to chtel dozvedet? Kazdej sme takhle zacinali
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 09:31
Swop
To ano ale když jsem projížděl tento web tak mi přišlo, podle věcí co jsem tu četl, že je to tu jen pro hodně zasvěcené. Nečekal jsem, že mi někdo bude schopen poskytnout takovou podporu, ale jsem rád, že to tu takhle funguje, ne všude se dneska člověk setká se vstřícností.
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 09:35
Jakub Koutný TVS461
O tom mi povídej
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 09:37
Swop
Ještě jeden dotaz jen abych se u FMC dostal úplně do obrazu. Když mi FS2004 vygeneruje nějaký plán letu, tento plán musím také vložit do FMC?
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 09:59
orangi
Na generovanie letu pouzivaj http://rfinder.asalink.net/free . Potom tu trasu pekne nadatlujes do FMC. Len nezabudaj ze AIRAC (databaza) je mesacne aktualizovana a je bohuzial platena.
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 10:06
Swop
JJ to uz jsem nekde nasel. Nicmene mi neni jasna jedna vec. Doted jsem letal podle IFR a vesmes jsem se nechaval ridit ATC. Tuto trasi si tedy musim natukat nejdrive ve flight planeru a potom jeste jednou do fmc?
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 10:15
Jakub Koutný TVS461
Ano ,protože ATC mají tvůj letový plán u sebe a podle něho se musíš řídit. To znamená ,že kdybys ho neměll v FMC tak se budeš těžko orientovat pomocí GPS. takže do FMC natukáš trat co si odeslal ATC a pak jak ti ATC řekne "Continue to your nvigation" tak se řídíš podle toho co si zadal do FMC
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 10:18
Swop
Jj presne tak jsem doposud letal, mel jsem stale otevrenou gps. Drive jsem jen cekal na ATC kdyz me vzdy opravili na spravny kurz, ted letam takrka podle gps az do priblizeni. Proto jsem se na zacatku ptal, zda muzu v tomto letadle nejak vyvolat gps abych mohl vizualne sledovat trasu letu.
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 10:48
Teflon_490   
Jak uz tu zaznelo, 737 nema GPS jako takove, jake znas z FS, treba ten Garmin. Misto toho je prave FMC, ktere obsatarava mimo jine tu navigaci a to je to, co na tomto placenem letadle mas jako v realu, a v defaultu tam z toho neni ani naznak. Takze, zapomen na nejakou GPS, poradne si precti manual pro FMC (kdyz se naucis jedno Boeing FMC, zvladnes to prakticky ovladat na vsech bulicich) a pro generovani letoveho planu pouzivej Route Finder: http://ivaocz.virtualskies.net/Trenink/Vyukove_materialy/Jak_planovat_lety.html , plan z neho prevedes jednoduse diky Cesminovu udelatku: http://www.vvvsystem.cz/cigler/images/rfindpln.zip , a dulezite je, ze si tam muzes ulozit i plan pro FS samotnou. Pokud to ulozis pro FS i pro PMDG, a oboje natahnes pote primo v FS (FS v planovaci letu a PMDG plan v FMC) tak se ti trasy budou shodovat a ATC nebude remcat. Klidne se zeptej, kdyby neco neslo
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 11:21
Swop
Skvelej navod na trasy vcetne, programku, funguje, zkousim to jen v praci abych pak doma neztracel cas hledanim . Nachází se nekde seznam zkratek tech letist?
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 11:29
Mike2811
Určitě ano, jsou to zkratky ICAO, tady jsem našel jednu databázi, ale určitě jich bude víc a lepších:
http://www.mapping.com/airportcodes.html
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 11:24
Mike2811
Trošku si to shrnu, nevadí ?
Máš PMDG a dosud jsi létal asi s defaultními letadly a držel ses té čáry, která v ní byla namalovaná. Jest tak ?
Takže teď se ta čára, tedy trasa po které by mělo letadlo letět nezadává do Flight planneru v FSce ale do FMC jednotky v letadle. Když to všechno dle návodu správně vyplníš a aktivuješ, tak se ti objeví prakticky stejná čára na displayi v kokpitu toho Boeingu. Lítáš offline s ATC ? Pravděpodobně by to protestovalo, kdybys letěl jinam než jsi řekl řídícímu, takže potřebuješ do flight planneru dostat stejnou trasu, jako do FMC. To je poměrně jednoduchá záležitost:
1) Najdi si v Routeplanneru trasu a program ti ji vypíše, je tam volba použití staršího AIRAC, vzhledem k tomu, že lítáš offline, tak měsíční aktualizace jsou pro tebe minimálně do začátku zbytečné, takže tam zadej tu, kterou máš nainstalovanou ty, v některých bodech se to určitě bude lišit, ale nemělo by to být nic radikálního.
2) Route finder ti najde trasu - bude tam soupis bodů a letových tratí, které je za sebou spojují. Toto se ti bude hodit do FMC, kde se zadává stylem, bod, letová trať, bod, letová trať atd. Přesněji si to přečti v návodu.
3) Potřebuješ dostat do FS flight planneru stejnou trasu, jako do FMC. K tomu můžeš použít konvertor, který schroustá soupis bodů a přetvoří je v soubor typu *.pln, které používá FS k ukládání letových plánů. Nejbližší takový konvertor se nachází na těchto stránkách v záložce Plánování letů. Tam zkopíruješ tabulku, kterou ti vyrobil Routefinder a hned si můžeš uložit hotový letový plán, tak jak má ho používá FS.
4) Tento plán se ukládá (teď si nejsem stopro jistý, používám FSX) do složky FS9 Files v Dokumentech. Můžeš ho uložit vlastně kdekoliv, jenom potom k němu budeš muset najít cestu.
5) V FSe otevřeš Flight planner, klikneš na Load a otevřeš si uložený plán, dáš OK, plán se načte a můžeš v klidu letět, protože oba letové plány by měly být totožné...
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 11:56
Swop
JJ letam offline. Bohuuzel v tom route finderu nevidim nikde volbu AIRAC, kde ji najdu?
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 12:08
Toomitsch
Je to tam myslim popsano jako database cycle.
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 12:09
orangi
Mas to tam. Aktualna verzia je 0902. Lenze do PMDG potrebujes takisto airac. Neviem aku verziu tam mas. Najlepsie je mat aktualnu verziu ktroru si mozes zakupit na www.navdata.at . Tenti airac obsahuje aj aktualne SID a STAR.
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 10:21
Jindrich
Defaultní flight planner ani ATC ve FS nejsou ve srovnání s dnešním stavem pranic reálné. Velkým nepochopením zde vidím, že se "necháš řídit ATC". ATC není od toho aby pilotovi říkal kudy kam, ale aby zajistil, že za všech okolností bude letadlo bezpečně vedeno prostorem jeho zodpovědnosti. Za provedení letu včetně dodržení tratě a všeho co se pilotáže v jakýkoliv okamžik letu týče, je zodpovědný pilot. To si málo virtuálních pilotů uvědomuje a berou ATC's jako nejvyššího, kterého se v každém případě musí poslechnout. To je nesmysl. ATC pouze povolí, resp. zamítne požadavky a úmysly pilota.

Ale zpět k tématu.

Pokud vemu flight planner jako jakýsi "Flight plan" pro FS, tak jakkoliv vzato vždy píšeš trať letu 2x a to i v online či reálu. Ve FS tedy vyplníš flight planner a pak naťukáš trať do FMC, online vyplníš flight plan a trať do FMC taktéž. Pak jdou lety ve FMC uložit a příště se s tím už nemusíš patlat.
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 10:34
Swop
Jasně, děkuji za radu. Tak si asi na dovolenou vytisknu postup nastavování FMC. Ale stále jsem se nedozvedel zda si mohu zapnout tu GPS? Nebo si ji prepnu na jednom z displeju?
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 10:36
Jindrich
Když zadáš do FMC trať, vidíš ji pak na navigačním displayi.
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 10:48
Swop
A uvidim potom na navigacnim pristroji ils vektory atd?
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 10:49
Teflon_490   
No, ne tak jak znas z Garmin GPS, ale osu drahy tam uvidis (ale musis ji nejdrive zadat prave v FMC) a navigace do ILS se podle toho da hrave zvladnout i bez ATC.
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 10:54
Swop
No tak koukam, ze me ceka vic jak dlouha cesta k prvnimu uspesnemu letu Vcera jsem se naucil pomoci overhead panelu atd letadlo uvezt do provozu a rikal jsem si ze mam na pul vyhrano , nicmene opak je pravdou. Snad ani na tu dovolenou zitra neodjedu a zustanu u pc a u letani, uz vcera jsem mel vecer problemy kdyz me pritelkyne tahala od pocitace , na dovolenou nemam ani sbaleno. Vypada to ze PMDG bude droga
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 10:56
orangi
Uvidis ze sa to oplati. Je to ako pri jednej veeeeeeeelmi milej cinnosti. Najprv to ide tazko a potom to htavo zvladnes
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 11:28
Koprik
..kdyz jsem nainsatloval pred lety Great airliners B737 (coz byl "predchudce" PMDG, ale starsi verze B737), tak mi trvalo asi 2 hodiny, nez jsem dle manualu stroj ozivil......a to jsem nemel potize s anglictinou!Takze hodne trpelivosti, nebo zacni pro zacatek nejakym "jednodussim" strojem - napada ma treba Wilco Legacy, na avsim.com je k nemu vyborny anglicky tutorial, vzletnes driv a mozna te to bude i vic bavit.Vim z vlastni zkusenosti, ze malokoho bavi ozivovat 3 hodiny letadlo a ani se nedostat do vzduchu...Letu zdar a hodne trpelivosti, budes ji potrebovat!Jo, jinak na PMDG jsou na avim.com taky vyborny tutorialy a na highinthesky je dokonce i cesky na kratky let Ruzyne - Tempelhof, pro uceni se naprosto idealni.Tak jen do toho!
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 14:13
Kubikula   
No a až se to člověk naučí, tak potom je to tak na rozchod s přítelkyní - pánč to začne být droga. Mám asi štěstí na jistý druh tolerance u té své...
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 15:36
Swop
Udělám z ní co-pilota
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 17:00
Pips   
Spíš sťuardku! Přísun kávy se ti bude při studiu hodit (nutné proškolit na signál - zvuk dingnutí...).A když bude otravovat, tak jí můžeš kapitánsky poslat někam se přivázat...teda připoutat
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 17:03
MiG-21MFN
já bych jí dal jako palubní rozkuřovačku
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 10:38
orangi
Ako take GPS co poznas, v 737 nie je. Prakticky ak chces lietat 737 napr od PMDG tak zabudni na GPS ako poznas.
 

DOTAZ Boeing PMDG 737   6. 3. 2009 / 23:14
Kendy   
zbytečně velký respekt..jen se ptej.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ