| | | Vypnutí Tu-154 M PT 28. 2. 2009 / 10:10 | |
| | Ve všech manuálech je pečlivě popsáno, jak zapnout systémy, spustit motory atd. Ale nenašel jsem nic o tom, jak se má Tučko správně vypnout. Jak motory správně zastavit... Můžete mi prosím poradit ? Jestli to tu už bylo tak se omlouvám a prosím o odkaz. |
| |
|
| | | Vypnutí Tu-154 M PT 28. 2. 2009 / 10:24 | |
| | | |
|
| | | | Vypnutí Tu-154 M PT 28. 2. 2009 / 12:51 | |
| | Hm. Dobrý, ale tohle je přesně ten tutoriál, který končí slovy: narolujete a vypnete motory, ale jak správně vypnout motory tam už není. Navíc o něm vím, ale děkuji. |
| |
|
| | | | | Vypnutí Tu-154 M PT 28. 2. 2009 / 15:36 | |
| | No, já to dělal takhle: cestou ke gate si nahodím APU. Až zastavím u gate, tak vypnu odběr vzduchu z motorů. Připojím pozemní zdroj. Vypnu generátory motorů. Vypnu motory (přeruším přívod paliva vlevo dole na panelu borťáka těma třema pákama.) Upustím vzduch z APU (aby zhasla ta kontrolka). Připojím APU do el. sítě. Odpojím pozemní zdroj. |
| |
|
| | | | | | Vypnutí Tu-154 M PT 28. 2. 2009 / 16:51 | |
| | Muzu se zeptat, proc se to dela tak slozite pres ten pozemni zdroj? Nejde to pripojit na APU primo? |
| |
|
| | | | | | | Vypnutí Tu-154 M PT 28. 2. 2009 / 17:42 | |
| | Možná, že tento můj postup není úplně správný, ale když jsem měl stále zapnuté generátory motorů a odtlakoval APU, tak ten budík jeho otáček začal bláznit, asi se dělo něco nedobrého. Takže připojuji pozemní zdroj, abych ty generátory ještě před odtlakováním mohl vypnout, aníž by mi zdechlo celé letadlo. |
| |
|
| | | | | | | | Vypnutí Tu-154 M PT 1. 3. 2009 / 09:54 | |
| | Ono úplně stačí vypnout přívod vzduchu z prostředního motoru a pak zapnout ten z APU Pozemní zdroj nemusí být vždycky po ruce. |
| |
|
| | | Vypnutí Tu-154 M PT 1. 3. 2009 / 11:19 | |
| | Po touch-touch down vypnu dvojku a zapnu elektrické hydročerpadlo okruhu č.2.
Otevřu okno, abych měl čerstvý vzduch.
Postupně vypínám navigační výbavu a gyroskopy.
Nahodím APU a přifázuju do sítě (ne odběr vzduchu!).
Vypnu odběr vzduchu od motorů.
Zapnu odběr vzduchu od APU do klimatizace.
Zaparkuju a vypnu 1 a 3. Zatáhnu ruční brzdu
Vypnu palivová čerpadla.
Vypnu vše ostatní z přístrojů, kromě blbin jako rádio, apod.
Vypnu boostery a kanály ABSU.
Vypnu hydročerpadlo č.2.
Dopiju láhev a jdu domů.
Pozn. 1:
Kdybych chtěl vypnout do cold&dark, tak nemusím přes APU.
Pozn.2:
Alternativní postup:
Po zaparkování zmáčknu klávesu Esc
|
| |
|
| | | | Vypnutí Tu-154 M PT 1. 3. 2009 / 11:40 | |
| | Díky moc. To s tím Esc se aplikovával do teď. |
| |
|
|