FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 26. 11. 2024, svátek má Artur Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
rychloměry vojenských letadel Jeden příspěvek | Celý strom
rychloměry vojenských letadel   25. 2. 2009 / 23:10
kalic
Dobrý den pánové. Mám rád letecké simulátory a kromě FS si rád zalítám i Lock On. Snad nebude můj dotaz až tak OT. MiG-29(a vlastně všechny ruský mašiny)mají dva rychloměry. Jeden ukazuje přístrojovou rychlost a druhý je sdružený- machmetr s pravou vzdušnou rychlostí. Zkouším "létat" podle ruských manuálů stáhnutých z netu a rád bych se zeptal zde přítomných odborníků na využití jednotlivých přístrojů za letu.Můj názor: Sledování přístrojové rychlosti(samostatný přístroj)je důležité při vysouvání klapek, podvozku,při letu po okruhu, přistání atd... Všechny figury pilotáže podle manuálu se létají rovněž podle přístrojové rychlosti a je to vlastně docela přesná informace o velikosti vztlaku na křídle. Ale pak mi jaksi uniká smysl měření pravé vzdušné rychlosti, která se snad dá využít spolu se stopkama (při započítání směru a rychlosti větru)jen k navigačním letům? děkuji za odpověď.
 

rychloměry vojenských letadel   25. 2. 2009 / 23:19
Cirrus/Pindra
Jestli lítáš Lock-on a máš zkušenosti s BVR bojem, tak ti musí bejt jasný, k čemu je rychloměr s TAS/Mach.

A jestli opravdu ne, tak si představ, co musí ukazovat rychloměr bez hustotní korekce při překračování zvukové bariéry, pak si představ počítání DLZ zony odpalu a též střelecký radar při uzamčení cíle indikuje rychlost dle dopplerova jevu - takže ten rychloměr budeš potřebovat, abys měl nějakou vztažnou rychlost k rychlosti cíle.
 

rychloměry vojenských letadel   25. 2. 2009 / 23:31
kalic
jo to je jasný, na HUD je jenom TAS. Ale mě šlo hlavně o techniku pilotáže. Takže je to co si myslim pravda, že? A taktika , navedení atd je v TAS/Mach. Díky
 

rychloměry vojenských letadel   26. 2. 2009 / 13:46
Lowmick   
Na HUDu je jenom TAS? 29ku neznam, ale nebylo by to tak trochu kontraproduktivni?
 

rychloměry vojenských letadel   26. 2. 2009 / 08:03
dandee
prava vzdusna / tenka rucicka / sa pouzivala iba na navigacne ucely.
 

rychloměry vojenských letadel   26. 2. 2009 / 11:51
kalic
paráda, díky moc... a když už jsem se dostal ke zdroji , můžu ještě jednu otázku?
malý a velký okruh- asi záležitost pouze vojáků, ten velký okruh se létal na jaké výšce a byl to jen "zvětšený" malý okruh? A kde se zařazovalo z velkého na malý? Snad nejsem moc zvědavejdíky
 

rychloměry vojenských letadel   26. 2. 2009 / 22:03
dandee
Takze: velky okruh sa v prevaznej miere pouzival v Kosiciach pri lietani posluchacov pilotov na delfinoch a albikoch,kde sa pri prilete z pracovnej zony zaradoval najprv do velkeho okruhu z vysky 2000m QFE , ktory bol tusim na vyske 1500m QFE /QFE je tlak nastaveny na vyskomere na drahe letiska vzletu a pristatia a vyska ukazuje 0m/, obletel volnejsim okruhom letisko a zase nad prahom drahy klesal na 500m QFE do maleho okruhu a uz isiel na pristatie. U bojovych utvarov sa to uz nepouzivalo, tam sa zo zony islo hned na osu a na pristatie,alebo za ZPP / IFR/ systemom OSP na zostup a na pristatie /ILS/.Ovsem MiG-21 mala iba kompas a ARK a piloti dokazali i s tymto navigacnym zazrakom pristavat za dost drsnych minim.
 

rychloměry vojenských letadel   26. 2. 2009 / 22:36
kalic
díky moc...
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ