|  | XPlane, Tecnam P92 SuperEcho a rozčarování 23. 2. 2009 / 10:49 | |
|  | No a na zadnym ultralightu se nelita vicepilotne. Ale rozumim ti, checklist je v podstate nazev papiru na kterym jsou "dulezity ukony". Ja to myslel hlavne tak, ze je pilot musi umet zpameti, a v podstate u ul se stejnym motorem jsou na vsech stejne (nechytejte me za slovo, drobne odchylky byt muzou). Tak bych to v pocitacovym simulatoru tak nedramatizoval. Jinak neznam ul se 912 kterej by to ubrzdil pri motorovce na 4000 ot. Zde nezbyva nez pouzit spalky.
Jiny pristup je napr. v USA, kde jsem zazil jak instruktor v Cessne fakt porad drzel v ruce papir a vsechno cetl a nasledne kontroloval. Kamarad mi vysvetlil, ze to je americky pristup. I operatori v americkych jadernych elektrarnach (jeho obor) maji na vse checklisty, ktere maji porad po ruce, u nas vse museji znat zpameti.
Na upresneni musim rict, ze za letu uz instruktor do papiru nekoukal. Ono ty "ukony" po vetru a na finale jsou v Cessne stejny jako v ul, a to uz fakt je treba zvladnout z hlavy. Ale zase treba delal skluz, coz me hodne prekvapilo. Mozna, kdyby si vzal ty checklisty, tak by se tam docetl, ze to nejde. Ale zdalo se, ze to tak delaji bezne... |
| |
|