| | | Dostatek paliva při letu 20. 2. 2009 / 08:37 | |
| | Ahojte létavci, onehdá jsem tu řešil různé utilitky ke správnému naložení množství paliva pro let. Ovšem. Zrovna včera se mi stalo při letu na Korfu, že jsem měl po celou dobu letu silný protivítr a sedal jsem na reservu, a to i přesto, že vždy beru o dvatisíce kilo kerosenu více. Jak je to v reálu? |Pokud mají silný protivítr? počítá se s tím dopředu nebo jak se vlastně kalkuluje, aby éro sedlo s minimálně reservou. Díky |
| |
|
| | | Dostatek paliva při letu 20. 2. 2009 / 08:56 | |
| | no .. kdyz je silny protivitr (nebo jiny "problem").. tak holt sedne jinde a driv a dotankuje... co me pamet neklame, tak posledni "medialneji" znamy pripad je, kdyz dc10 (nebo md11?) swissairu z tokya do zurichu sedl kvuli nedostatku paliva v praze... |
| |
|
| | | Dostatek paliva při letu 20. 2. 2009 / 09:03 | |
| | No nevím jak je to přesně s protivětrem, ale v prosinci jsem se SE letěl do Londýna. Zdrželi jsme se v PRG na odmrazování, asi 15 minut jsme čekali s nahozenýma motora na stojánce, pak nějaký 10 minut odmražovali a po odmražení nám kapča oznámil, že musí dotankovat. Popravdě jsem z toho neměl dobrý pocit, že mu dokáže 25 minut rozhodti tak palivo, že musí tankovat, kort když už při plánování letu museli počítat s rozmražením. |
| |
|
| | | | Dostatek paliva při letu 20. 2. 2009 / 09:10 | |
| | Takže v případě, že se mi toto stane na Ivau, můžu požádat řídícího o divert na vhodné letiště, dotankovat, udělat nový FP a pokračovat. Zrovna jsem si včera říkal, že nevím, jak bych zmáknul divert do záložního letiště Soluň, které je pro Korfu v případě, že by mi nedovolilo počasí na jantarovém ostrově přistát. |
| |
|
| | | | | Dostatek paliva při letu 20. 2. 2009 / 10:12 | |
| | Tak divertovat muzes i na jine letiste, ktere nemas primo uvedene v FPL, ono je vetsinou v blizkosti ciloveho letiste, a kvuli palivu nebo pri emergency prece nedoletis nejdriv do blizkosti destinace abys pak sedal na zalozni...takze muzes sednout na jakekoliv po ceste (na IVAO, v realu je hodne faktoru, diky kterym si musis peclive vybrat to spravne ) |
| |
|
| | | Dostatek paliva při letu 20. 2. 2009 / 09:21 | |
| | Někde se to tady řešilo, je to tuším tak, že ty NESMÍŠ klesnout pod určitou hranici. Pokud by ti to hrozilo musíš divertovat tak abys tomu předešel.
Pokud se ti přeci jenom stane že sáhneš na FINAL RESERVE pak musíš vyhlásit PAN PAN a dostaneš od věže urychlené přistání a následně ty a tvoje aerolinka má pěkný průser a spoustu vysvětlování (a možná i nějakou tu pokutu).
Prohledej příspěvky, myslím že MD o tom psal.
|
| |
|
| | | Dostatek paliva při letu 20. 2. 2009 / 09:57 | |
| | Ahoj detailni vysvetleni ti urcite poskytnou profesionalni mistni profesionalni piloti.Z pohledu planovani - ne IVAO ale real (napriklad u Legacy) tak planovaci programy pracuji s aktualnimi WX daty, to znamena ze maji k dispozici aktualni - predikovane rychlosti vetru po trati, to znamena ze v TRIP FUEL je to jiz zahrnuto!!! Sice je to taky jen predpoved, nicmene s vetrem se pocita dopredu!To je ale jen jedna slozka z celkoveho mnozstvi paliva,ktere je na palube!Krome toho se pridava contingency, divert fuel, holding fuel a zpravidla final reserve, ktera zavisi na company policy a "hlasu kapitana".Pokud to jen trochu okolnosti dovoli, tak si berou vzdy vic. Rezerva by mela v kazdem pripade zustat netknuta, jinak cekaji kapitana neprijemne diskuse s leteckymi autoritami a mohl by taky skoncit u praskaru - safety first.
Co se tyce FS, tak u lepsich addonu, se da v load manageru da nastavit prumerna hodnota vetru na trati, tim padem i FSka s vetrem v ramci trip fuel pocita.Napriklad F70/100 od Digital Aviation, ale urcite to jde i jinde. |
| |
|
| | | | Dostatek paliva při letu 20. 2. 2009 / 11:50 | |
| | Ono i když to ten add-on nemá, tak v FSce se to dá snadno vyzkoušet (možnost nastavit si počasí a zrychlit čas z toho udělá záležitost na max. pár desítek minut).
Co mě ale poměrně dost trápí a dodnes jsem nebyl schopen vyřešit je, jak mám zjistit ten vítr ? Když létám na ivao, popř. off-line se zapnutým stahováním počasí z internetu, tak nikdy dopředu nevím jaký ten vítr bude a párkrát jsem na to už dojel. K tomu všemu používám fspax a u toho jsem nepřišel na to, jak takový divert korektně provést. |
| |
|
| | | | | Dostatek paliva při letu 20. 2. 2009 / 12:01 | |
| | To máš jednoduchý. IVAO servery i OFFLINE čtou reálné METARy čili skutečný stav. Takže stejně jako každý jiný pilot si uděláš předletovou přípravu kde si zjistíš aktuální stav po celé trase a předpovědi. Odkazy na servery už tu byly, hledej "Předletová příprava".
Máš to dokonce ARAIG na druhou - v reálu jim to předkouše speciální software a podá k tomu určený tým, ty si to musíš udělat sám takže vlastně simuluješ dvě oddělení najednou
|
| |
|
| | | | | | Dostatek paliva při letu 20. 2. 2009 / 12:19 | |
| | Hledal, nenašel . METAR používám, ale vím jen jak zjistit počasí v místě odletu a v destinaci. Jak ale zjistím jaký vítr fouká ve FL330 v půlce plánované trati ? |
| |
|
| | | | | | | Dostatek paliva při letu 20. 2. 2009 / 12:55 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Dostatek paliva při letu 20. 2. 2009 / 13:00 | |
| | SUPER !!!!! Konečně, díky moc, už to putuje na přední příčky do Favorites. |
| |
|
| | | | | | | | | Dostatek paliva při letu 20. 2. 2009 / 15:12 | |
| | Jinak addons jako Active Sky simuluji a i hezky ukazuji jaky je vitr v dane vysce. Da se toho slusne chytnout. |
| |
|
| | | | | | | | | | Dostatek paliva při letu 20. 2. 2009 / 15:33 | |
| | Ja jsem ale vcelku spokojen jak to je, a dalsi addony uz se mi FSXky cpat nechce |
| |
|
| | | Dostatek paliva při letu 20. 2. 2009 / 10:19 | |
| | No, pokud letis na takoveto stredni trati, tak by te nemel rozhodit ani o neco vetsi vitr. Muj odhad je, ze si si vzal uz tak malo paliva. Cose tyce treba 737, tak ideal je, kdyz v destinaci sednes napoprve a mas neco kolem 4 tun paliva. V tom mas dostatecnou rezervu pro pripadny headwind na trati (bohuzel, kolikrat nemam cas pred letem studovat povetrnostni situaci), tak i na pripadne GAs a divert. U toho, kdo seda tak, ze mu napoprve zustanou 2 tuny, by bylo zajimave sledovat, co by delal, kdyby mel v destinaci jit 3x na GA, a potom jeste divertovat (coz se mi jednou pri zkousce stalo v Praze)
btw. do planovace paliva, kdyz nevim presnejsi udaj, zadavam standardne 20 knotu headwind a tim dostanes dalsi rezervu pro pripad, ze by blbe foukalo. Takhle se mi jeste nestalo, ze bych mel po Evrope v destinaci malo paliva kvuli headwindu. |
| |
|
| | | | Dostatek paliva při letu 20. 2. 2009 / 13:05 | |
| | ..obcas je headwind i kolem 100knotu....)))) |
| |
|
| | | | | Dostatek paliva při letu 20. 2. 2009 / 13:21 | |
| | A kdo rikal ze ne? Tech 20 je tam jen jako obecne cislo, kdyz neznam presnejsi udaje |
| |
|
|