FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 4. 3. 2025 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dotaz ohledne volaček Jeden příspěvek | Celý strom
Dotaz ohledne volaček   11. 5. 2002 / 20:25Radoslav
Při přidávání volaček ČSA atd. se kamsi (teď nevím přesně kam, ale to není podstatné) zadává i jak se má volačka hlásit textově v okně ATC. Lze použít jednu hlasovou volačku (třeba nějakou univerzální "airline"), s tím, aby textové popisky byli různé. A nebo použít wavy odjinud (např.: BERLIN pro Air Berlin, ULLI-Pulkovo pro stejnojmenné aerolinky, atd.) Přidělat hlasové volačky pro většinu společností jest na dlouhé hodiny, dny a týdny, a myslím že i déle, ale textové, byť bez hlasu to není ono (ale alespoň společnosti dostanou jména), by bylo otázka snad jednoho dne. A proto se ptám, lze či nelze ?
Předem díky.
 

Volačky ,,,   12. 5. 2002 / 15:44Radoslav
Tak jsem to zkusil, strávil hodiny dekompilací a kompilací, a výsledek mě potěšil. Např. Southwest už se hlásí jak má, moje oblíbená Air Ostrava se sice nehlásí jako Vítek, ale jako Ostrava, dále jsem přidal Pulkovo, Berlin, Algeria, Augsburg, Baltic, Bremen, Emirates, Hamburg, Hemus, Istanbul, Krasnoyarsk, LOT se hlásí jako Polonia, Tarom jako Romaňa, Makedonian, Seychelles. A pak plno dalších, kterým jsem přiřadil volačku Cair (zní jako Ér), Airwave (Érvejs) nebo World, ale s tím, že textově se hlásí jak má. Takže konečně u všech letadel už vím, co je to za společnost. Všechny použité wav soubory (až na ČSA,Fischer a Travel) jsou soubory původní, Mrkvosoftí. Nemusí se ani měnit jejich název, může se ponechat původní ( AIRPORT_ULLI.wav).
 

Re: Volačky ,,,   13. 5. 2002 / 13:40meiilaX
Ty volacky mi nejak porad nejdou do hlavy... Jak si docilil toho aby ti to rikalo "Southwest" ? To sis musel nasamplovat vlastni hlas ? A jak docilis aby to FS rikal ve vsech hlasovych moznostech, tj. muzi, zeny atd. ? A pres jaky program to delate - nejaky hudebni jako Sound Forge, Cakewalk atd ?
 

Re: Re: Volačky ,,,   13. 5. 2002 / 18:54Marky Parky
Kdyz nasamplujes vlastni hlas, neni to nic moc. Daleko lepsi je skladat potrebne terminy z Microsoftich wavu. Nejlepe celych slov, kdyz to nejde tak slabik a kdyz ani to nepomuze tak alespon vhodnych zvuku. Pri dekompilaci originalniho voicepacku dostanes vsechny samply ve vsech hlasech, takze jakmile to v jednom najdes a vytvoris, v ostatnich uz budes jen podobne tvorit, ale je to desna mravenci prace. Jako program si vystacis s jakymkoliv wave editorem ikdyz ta Sound Forge nebo Cooledit bude asi nejlepsi. Ten Cakewalk uz je trochu jako jit s atomovkou na lov kraliku.
 

Re: Re: Volačky ,,,   13. 5. 2002 / 22:05Radoslav
K tomu Southwest, použil jsem defaultního wavu pro určení světové strany, je tam plno různých wavů. Tenhle zvuk slyšíš při VFR letu, když se ptáš na polohu od letiště (např. 8 miles southwest from LKKL)
 

Re: Re: Re: Volačky ,,,   14. 5. 2002 / 09:43meiilaX
A je tedy treba zpracovat nove wawy ve vsech hlasech (je jich myslim 5) ?
 

Re: Re: Re: Re: Volačky ,,,   14. 5. 2002 / 11:00Radoslav
Při použití Mrkvosoftích ne, při dodání vlastních ano.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Volačky ,,,   14. 5. 2002 / 12:52Marky Parky
A je jich 10 , 3 zensky a 7 chlapu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Volačky ,,,   14. 5. 2002 / 21:06meiilaX
To vazne nechapu a deprimuje me to. Kdybych si chtel udelat volacku CSA aby byla k dispozici ve vsech 10 hlasovych verzich, musim ji nasamplovat 10x s deseti hlasy (za predpokladu ze bych upravil stavajici wavy do podoby CSA). No je to tak ? No a kdyz to udelam, jak to pomoci VP Editu zkompiluji? K tomu bych potreboval preci vsechny zakladni wavy a ne jenom PilotA, ktery je soucasti Voicepacku SDK. Je prosim nekdo dostatecne fundovany a veci zkuseny, aby to poradne vysvetlil ? Kazdy tady jenom nejak naznacuje, ale skutecneho vysvetleni jsem se zatim od nikoho nedockal. Diky.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volačky ,,,   14. 5. 2002 / 22:02Marky Parky
Skutecne vysvetleni je v TUTORIALU na techto strankach primo ode mne.

Co se tyka toho, jak vyrobit co nejlepsi zvuk napriklad pro "Czech airlines", tak jeste jednou:

1)Stahnu si z WWW.AVSIM.COM utilitku na dekompilaci original voicepacku ktera se jmenuje GVP DECO.
2)Pomoci ni si do nejakeho adresare rozpakuju vsechny ty wavy ( viz navod k utilitce ).
3)Vezmu libovolny zvukovy editor ( v mem pripade SoundForge 5.0 ) a postupne prolezam vhodne vypadajici samply z adresare PilotA/WAV. Po chvilce hledani najdu tri ctyri kousky samplu ( treba "Cze-k-airline-s" ), ktere slepim k sobe tak aby to dobre znelo.
4)Tento sampl pak ulozim zpet do adresare PilotA/WAV jako 4bit ADPCM WAV.
5)Analogicky postup pouziju pro dalsich 9 hlasu, jen uz nemusim zdlouhave hledat, proste pouzivam ekvivalenty predtim nalezenych samplu.
6)Pote vezmu prislusny vyexportovany .TXT soubor obsahujici seznam vsech samplu a presne jak je to popsane v SDK vlozim novy radek.
7)Provedu pomoci SDK novou kompilaci

Pokud chci jen pouzit nejaky existujici sampl a nechci ho editovat, staci mi kroky 1, 2, 6 a 7, na jeden sampl muze byt vice odkazu ve vice radcich.

Snad je to dostatecne konkretni + precti si ten tutor a helpy jak k dekompilatoru tak k SDK.
 

Re: Volačky - dispečeři?,,,   14. 5. 2002 / 01:13Vašek Pospíšil
To je všechno pěkný - ale řešilo se už jak se hlásí dispečeři letišť? (třeba jsem to někde přehlíd). Ale když slyším to "Ru-cinnje" nebo "VodAAchoudy" ježej se mi chlupy mezi lopatkama. Nešlo by tohle nějak (proveditelně) předělat? Třeba to sampluje podle nějakýho seznamu a šlo by jen "znásilnit" tu slovní předlohu - tak, aby zvuk byl lidskej (českej).
Je mi fuk, že se jiný letadlo deset hladin nademnou hlásí "Orbit" nebo "Southwest", ale když komunikuju s věžkou, ta američtina automatu telefonní ústředny mne šokuje.
Pozdrav všem, kteří nám líným pomáhají zpestřit virtuální svět!
 

Re: Re: Volačky - dispečeři?,,,   14. 5. 2002 / 01:23Marky Parky
Tak to te zklamu, ale vsechny zvuky jsou ADPCM Wavy, takze zadny znasilneni asi nepujde. Jinak co se tyka vyslovnosti, tak to je holt dan za anglictinu. Predelat by to asi dost dobre neslo, protoze si moc nedovedu predstavit ze kteryho anglickyho slovy bychom vykradli to tvrde Ruzyne nebo Vodochody a cokoliv dosamplovavat zni blbe. Bohuzel

Na druhou stranu obdivuju tech 12 lidi z Microsoftu co vydrzeli nekolik dni a noci v kuse rikat nazvy letist, mest a letadel behem nahravani ))).
 

Re: Re: Re: Volačky - dispečeři?,,,   14. 5. 2002 / 01:36Vašek Pospíšil
Já nemyslím, že by to říkali celý, každý letiště zvlášť. Na mě to spíš působí, že to ten comp skládá - jako když byl na spektru (ááách, mý starý spektříčko!) program "mluv" - a ten vyslovil, co se mu napsalo. A když jsem napsal "rrs" (nebo tak nějak) tak uměl říct i "ř" a podobně. No a často počítače skládaj řeč - ATIS, VOLMET atd, nejen telefonní čísla na informacích.

Ale FS (jako celek - postupně všechny verze) je fakt grandiózní projekt, těším se, až za tak 4-6 let bude možný v originální verzi cestovat po zemi v reálné krajině, nad kterou teď lítáme (a někdy už to jde teď, díky reliéfu Vládi Stojeho jezdím Jaguárem z České Lipy od gymplu po silnici až na Mácháč, na pláž v Doksech a když zahnu v Jestřebí doprava na Prahu, dá se dojet až do Mělníka).
 

Re: Re: Re: Re: Volačky - dispečeři?,,,   14. 5. 2002 / 09:22Marky Parky
Jsou to samply. Mel jsem je doma rozkompilovany. Je to temer neuveritelnejch 345 MB ADPCM 4bitovejch WAVu pro kazdy mesto, letadlo, aerolinku zvlast.
 

Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ