| | | IL-18 přerušený start video 14. 2. 2009 / 21:15 | |
| | | |
|
| | | IL-18 přerušený start video 14. 2. 2009 / 21:22 | |
| | preruseny start? to je spis ... nepovedeny start, ne? |
| |
|
| | | | IL-18 přerušený start video 14. 2. 2009 / 21:25 | |
| | To už tady bylo, ne ?
Jako všechno, ostatně... |
| |
|
| | | | | IL-18 přerušený "vzlet" video 14. 2. 2009 / 21:41 | |
| | Kdyz to najdeš,omluvím se .... |
| |
|
| | | | | | IL-18 přerušený "vzlet" video 14. 2. 2009 / 21:47 | |
| | | |
|
| | | | | | | IL-18 přerušený "vzlet" video 14. 2. 2009 / 21:50 | |
| | Omlouvám se,na svoji obhajobu chci jen říct,že neprojíždím každou sekci,páč je toho tady moc a kolikrát uplný kraviny... |
| |
|
| | | | | | | | IL-18 přerušený "vzlet" video 14. 2. 2009 / 21:52 | |
| | Však se nic neděje, třeba to někdo viděl poprvý.. |
| |
|
| | | | | | | | | IL-18 přerušený "vzlet" video 14. 2. 2009 / 22:37 | |
| | Třeba jááá |
| |
|
| | | | | | | | | | IL-18 přerušený "vzlet" video 15. 2. 2009 / 12:59 | |
| | Jo já jsem to taky viděl po prvé... A ještě navíc se na metacafe moc na letecký provoz nedívám... |
| |
|
| | | | | | | | IL-18 přerušený "vzlet" video 14. 2. 2009 / 21:59 | |
| | Ja sem ti za nej vdecny ..diky |
| |
|
| | | | | | | | IL-18 přerušený "vzlet" video 14. 2. 2009 / 22:01 | |
| | neomlouvej se. ne každej si takhle večer u počítače řekne.. hmm tak co mě dneska zajímá. no jo, třeba přerušení vzletu Il-18, tak hned vleze na pérák a začne prohledávat celý forum. já jsem to neviděl a myslím, že to spousty lidí. a každýho určitě nenapadne hledat něco takovýho, když nemá ani páru o tom, že se to stalo |
| |
|
| | | | | | | | | IL-18 přerušený "vzlet" video 15. 2. 2009 / 12:01 | |
| | Tak to sorry, asi jsem exot, ale když sem věším nějaký offtopic (a z phledu FS tohle je OT), tak to obvykle nějak nacpu do vyhledávače - a teprve když mi nic nevypadne, tak se něco postnu. Vůbec mi to nepřijde složitý - a nechápu, proč by to nemělo být pravidlem.
Pokud i v takovém případě soudím, že to je potřeba ukázat dalším (io když to možná viděli), považuju za fér to napsat - to by taky prsty neupadly.
Pokud se tady rozvine reakční diskuse, že v tomto příp=adě o nic nejde, připadá mi to jak za socialismu, kdy se vědělo, kdo je nepřítel - a už půředem se formovalo, kdo a jak asi bude reagovat - a aniž by si to lidi uvědomovali (!) jako stádo se pak taky tak chovali (dneska si říkaj čšedá masa). Ve skutečnosti je mi z tohohle tady víc smutno, než z nesmyslných "fotek z plochy"
Bojim se, že nějak tragédovatím.... (TVJS sorry, čím jsi komunikabilnější, tím víc se ze mně stává zapšklej paprd ) |
| |
|
| | | | | | | | | | IL-18 přerušený "vzlet" video 15. 2. 2009 / 12:20 | |
| | Teď Ti moc nerozumím, to jsme ho měli totálně zdrbat, aby sem už nikdy nic nedával ? Já jsem tu poznámku napsal jen tak mimochodem, protože si to pamatuji a viděl jsem to tady, ale je to delší doba, a tak to stejně zaujme i spoustu lidí, kteří to už taky viděli. Nevím, jak se lidi chovali za socialismu, ale teď by se mohli chovat navzájem slušně a toto mi k tomu tak úplně nesedí...
Off topic nadepsat mohl, ale zase tak mimo mísu to není a obvykle se třeba zprávy o havárii nebo jiných leteckých havárií nechávají bez tohoto označení. Faktem je, že já bych ten příspěvek asi nedohledal, protože nadpis toho starého je aborted take-off a nikde v tom příspěvku jsem zmínku o Iljushinu neviděl, stejně tak video je původně z youtube a toto je z metacafe, takže prohnat vyhledávačem odkaz taky k ničemu nebude... |
| |
|
| | | | | | | | | | | IL-18 přerušený "vzlet" video 15. 2. 2009 / 12:25 | |
| | No, tak bys to video našel jindy v jiný souvislosti, třeba. Nebo taky ne...
Pokud se teda shodnem na prospěšnosti, že některá videa z leteckého prostředí, která tu sice byla, ale vidělo je jen asi 25% pérákistů, se tady budou dvakrát či třikrát dávat znovu a do nových vláken - aby se zvýšila pravděpodobnost, že je uvidí někdo ze zbylých 3/4 diskutujících, tak O.K.
Ale kdo se bude v těch sra*kách brodit potom? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | IL-18 přerušený "vzlet" video 15. 2. 2009 / 12:36 | |
| | no tak já jsem třeba to video neviděl a ani ve snu by mě nenapadlo, že nějaký takový video je, tak ho asi ani nemužu hledat.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | IL-18 přerušený "vzlet" video 15. 2. 2009 / 12:40 | |
| | Takovej užitečnějch věcí, který ti protečou mezi prstama - a užitečnějších, než přiblblá osmnáctka se spálenejma pneumatikama - jsou tu tisíce.
A věř tomuk, že kdybys to někdy opravdu potřeboval, tak ti to zdejší vyhledavač najde. I pokud se jedná o heslo Il-18, o "přerušený vzlet" nebu "V1" |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | IL-18 přerušený "vzlet" video 15. 2. 2009 / 12:45 | |
| | samozřejmě, kdybych o tom věděl, tak si to najdu. ale mě by nikdy ani nenapadlo to hledat. proto jsem rád, že to sem dal. a určitě spousty dalších lidí, co to ještě neviděli a je to pro ně zajímevý video |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | IL-18 přerušený "vzlet" video 15. 2. 2009 / 12:52 | |
| | Sorry, poslední příspěvek do týhle větve. Pořád nevidím žádný, ale žádný důvod, proč měnit pravidlo, že opakované věci se sem nedávají bezdůvodně - a ten, kdo sem dává něco takového, by měl kouknout do vyhledavače, jesrtli nepřichází s ikřížkem po funuse.
A vo-vo-vo-vo-tom to je. |
| |
|
| | | | | | IL-18 přerušený "vzlet" video 14. 2. 2009 / 23:05 | |
| | Vůbec se omlouvat nemusíš, pokud to tu nebylo v posledních dvou dnech, tak se to stejně skoro nedá dohledat a člověk se klidně koukne na něco zajímavého znova. Mě osobně to vůbec nevadí, jen si pamatuju, že jsem to už viděl... |
| |
|
| | | | IL-18 přerušený start video 14. 2. 2009 / 21:38 | |
| | Když už, tak vzlet A byl přerušený, ale nějak jim to nevyšlo |
| |
|
| | | | | IL-18 přerušený start video 14. 2. 2009 / 21:56 | |
| | ja to nestudoval .. to video je tak nekvalitni, ze je tam prd videt.. na me to pusobio tak, ze se rozjel a proste mu to od zacatku brzdilo |
| |
|
| | | | | | IL-18 přerušený start video 14. 2. 2009 / 22:08 | |
| | Mně se zdá, že je tam vidět ten moment, kdy najednou začne brzdit. Ale stejně nevím, co ho k tomu vedlo. U čtyřmotorového letadla těch důvodů moc není, zvlášť když už to bylo po dosažení V1. Tedy pokud se s V1 vůbec namáhali počítat |
| |
|
| | | | | | | IL-18 přerušený start video 14. 2. 2009 / 22:12 | |
| | a jak vis, ze to uz bylo po V1? to tu uz nekdo psal i u toho predchozivho vyskytu .. ale ... na zaklade ceho? |
| |
|
| | | | | | | | IL-18 přerušený start video 14. 2. 2009 / 22:36 | |
| | Na základě toho, že před V1 by to stihli dobrzdit na dráze Podle toho, jak to dobrzdili bych řek, že ji spočítanou měli, ale nepočítali s tím, že je přerušený vzlet může potkat přímo při V1, což už je okamžik, kdy musí vzlétnout, protože než zareagují, tak o něco víc zrychlí a ujednou větší vzdálenost a pak to nemusí stačit, jak bylo vidět Pod V1 by museli udělat nějakou kardinální chybu a nebo by museli mít značně přetížené letadlo |
| |
|
| | | | | | | | | IL-18 přerušený start video 14. 2. 2009 / 22:56 | |
| | V Africe bych se tomu ani nedivil tam je mozny všechno, už jen to na jakejch běsech lítaj a v jakym ty éra mají stavu |
| |
|
| | | | | | | | | IL-18 přerušený start video 14. 2. 2009 / 23:01 | |
| | to je opravdu "dukaz" ... ze kdyby zacal brzdit pred V1, tak by to ubrzdil .. :/ cece, ze uz nedelas na vysetrovani leteckych nehod, kdyz z rozmazanyho videa poznas rychlost, kdy zacal brzdit .) |
| |
|
| | | | | | | | | | IL-18 přerušený start video 14. 2. 2009 / 23:06 | |
| | Jenže ona V1, aspoň v tom žiju, se opravdu počítá tak, aby před jejím dosažením bylo letadlo schopno zastavit ještě na dráze.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | IL-18 přerušený start video 14. 2. 2009 / 23:47 | |
| | no.. ja samozrejme vim, co je V1 ... .) to mi vysvetlovat nemusis...
ono argumentovat ze "kdyby zacal brzdit pred V1, tak to ubrzdi ..." je sice pekny, ale trosku mimo. dyt mel problem se udrzet i na draze - kdo vi, co mu jeste (ne)fungovalo ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | IL-18 přerušený start video 15. 2. 2009 / 00:03 | |
| | Argumentovat, že měl problém se udržet na dráze mi přijde trošku mimo.. Podle čeho to na rozmazaným videu poznáš..?
Vycházejme z faktů.. Po Vr asi nebrzdil, bo neměl příďák ve vzduchu.. Pokud budeme uvažovat že V1 by měla být spočítaná tak, aby zastavil ještě na dráze, tak to mohlo být někde mezi V1 a Vr kdy začal brzdit, což je poznat z toho, jak se mu zakouřilo od podvozku..
Mě by ani nenapadlo ti vysvětlovat, co je V1.. vim, že si to můžeš vygůglit, když to nebudeš vědět. Jen jsem reagoval na to, co jsi napsal a jak to vyznělo.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | IL-18 přerušený start video 15. 2. 2009 / 12:15 | |
| | Luděk Ch. - teď zcela nevím, co myslíš tím, že u čtyřmotorového letadla není moc důvodů k přerušení, předpokládám, žes to myslel jako hodně velkou nadsázku. Důvody jsou u něj stejné jako u dvoumotoráku, a co se motorů týče, tak dokonce krát dva.
Ostatní - high speed reject (přerušení při vysoké rychlosti, obecně se to bere mezi 80kts-V1), je vždycky průser. Speciálně v případech, kdy jsou výkony spočítané nadoraz, tzn. stop margin = 0 (jinými slovy, v ideálním případě po přerušení vzeltu při V1 zastaví letadlo přesně na konci dráhy). Faktorů, které brzdnou dráhu ještě prodlouží, je tolik (ze strany pilotů se může jednat o pozdní reakci, špatně provedené přerušení, špatné výpočty, vzlet nikoliv z celé dráhy nýbrž "intersection take-off" bez započítání. Pak se může jednat i o technické vlivy, jako zhoršená schopnost decelerace vlivem závady, horší povrch dráhy než je ve výpočtu, změna větru apod.). Takže pokud při výpočtu vidím, že stop margin je třeba 1000m, jsem v klidu. Třeba B737-500, to je takovej sporťáček na víkend, ta to na většině drah ubrzdí a klidně ještě na zbytku odstartuje. Ale pokud se stop margin blíží nule (krátká dráha, nebo větší těžká mašina), tak to člověk musí brát tak, že jsme naprosto přesně spočítali naprosto nepřesné hodnoty a ač bude všechno legální a uděláme všechno tak, jak se má, stále můžeme klidně skončit za dráhou (i když vyjetí bude pravděpodobně krokem).
Jinými slovy soudit na základě toho, že někdo přejel dráhu, že si buď udělal špatný výpočet, nebo přerušoval po V1, NELZE! (alespoň já si to netroufnu). Zároveň to však nelze vyloučit (upřímně v případě IL-18 v Africe o tom lze úspěšně pochybovat). Kupříkladu staří orli, co létali Tu-134 mi říkali, že V1 byla většinou stejná bez ohledu na váhu, jen se vědělo, že pokud je teplota nižší než tolik a tolik, nadmořská výška letiště menší než tolik a tolik a délka dráhy větší než xxxx, vyjde to i na plné váze.
Co se důvodů pro high speed reject týče, je jich málo. Pochopitelně je to vysazení motoru, jakýkoliv požár, letadlo není schopné letu (dost všeobecná definice, což), windshear a některé vážnější závady dle úvahy velitele (proto vždy přerušuje cpt, nikdy ne F/O).
Schválně tři případy: přerušovali byste (řekněme) 10kts před V1 kvůli
1) signalizaci otevřených dveří (jedno jakých)
2) prasklé pneumatice
3) vyteklé hydraulice (jedna větev)?
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | IL-18 přerušený start video 15. 2. 2009 / 12:17 | |
| | Thumb up! Díky! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | IL-18 přerušený start video 15. 2. 2009 / 12:35 | |
| | Já si pro tu srandu zkusim tipnout odpovědi na tvoje otázky..
1) ne
2) asi by záleželo na tom, jestli by letadlo bylo schopno i nadále akcelerovat, nebo ne..
pokud ne, tak stop, pokud ano, tak go.
3) tady si odpovědět netroufnu.. ale asi stop.
to jsou jen moje "tajné" tipy.. Předem díky za osvětlení.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | IL-18 přerušený start video 15. 2. 2009 / 12:44 | |
| | Mám podobné tipy, jen ke dvojce :
zdůvodnil bych to tak, bral bych co nejmenší zátěž pro podvozek a zbývající pneumatiky, myslím, že dokončit vzlet a přistát na celé dráze je lepší, než brzdit natvrdo na poslední chvíli, čímž můžu zlikvidovat další pneu. Navíc nebudu mít plný brzdící účinek, protože se mi zmenšila brzdná plocha a, to už jen hádám, by to v důsledku nepoměru té plochy nalevo a napravo, mohlo být nestabilní. Asi to bude úplně jinak, rád se poučím... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | IL-18 přerušený start video 15. 2. 2009 / 13:38 | |
| | Co se té první otázky týče, tak správně, na signalizaci dveří nepřerušovat. Většinou je to skutečně jenom signalizace, a i kdyby se dveře opravdu otevřely, zase taková trága to u země není. Spíš je pak důležité nestoupat příliš vysoko, nad 3km, než se to proveří. Kvůli přetlaku
Druhá otázka - Mike to napsal naprosto přesně.
Třetí - i s vyteklou hydraulikou (jednou) pokračovat. Zní to podivuhodně, ale je to tak. V ten moment je letadlo plně nakonfigurované ke vzletu, ztráta jedné hydrauliky buď nezpůsobí žádné či téměř žádné potíže s řiditelností, a za letu pak lze situaci klidně vyřešit. A na případnou degradaci výkonů či schopnosti decelerace se v klidu připravit a případně letět na vhodnější letiště.
Naopak při přerušení může (v závislosti na typu letadla a tom, která větev vyteče) dojít k omezení či vysazení hlavního okruhu brzd, řiditelnosti příďového kola, funkce jednoho či obou obracečů tahu, spoilerů, prostě všech systémů kriticky potřebných pro správné provedení přerušeného vzletu. Což kupříkladu na limitní dráze může způsobit neschopnost zastavit před kytičkama.
Nicméně přesto dovedu akceptovat a pochopit, že se za určitých konkrétních podmínek jiný kapitán rozhodne jinak.
Ono obecně řešení závad v letadle je strašně diskutabilní záležitost, nouzové checklisty a dril jsou sice skutečně velkými pomocníky a jak říkají "odborníci", nic na vyřešení závady pak není, ale bohužel tím to nekončí, tím to teprve začíná. Mám se s tím vrátit? Nebo pokračovat? Když budu pokračovat, budu to schopen dát do MELu? Nebo tam to éro zůstane stát? Nebo sednout po trati? Co tam s lidma? Budou tam technici? Jak nám to vyjde s normama (doby ve službě)? Je to vůbec skutečná závada, nejde třeba jen o signalizaci? A když jsem přerušil - jak moc mám zahřáté brzdy? Jak dlouho budu muset chladit? Budu k nim vůbec moct někoho pustit? Nemám zavolat fire assistance? Mám říct lidem pravdu? Mám jim vůbec něco říkat? Mám je připravit na nouzovou situaci? Mám... blablabla
Sám jsem takových závad měl několik, všechny relativně neškodné stran bezpečnosti letu, ale některé mi přitom daly pěkně pokouřit. Nejnepříjemnější byl nějaký problém na startergenerátoru KFN, to jsem lítal jako kapitán asi dva měsíce. Nemohli jsme ve Stuttgartu ve třicetistupňovém vedru nahodit dvojku, turbína se roztočila na cca 7-10% a šmitec, na tlačítku startéru se rozsvítilo FAIL. Řešil jsem to po telefonu s techniky (taky toho takhle na dálku moc nevěděli), lilo ze nás jako z konve, do toho nám propadal slot, zezadu cinkaly stevardky, že se tam dusí horkem, tak nahodit jedničku a chladit, to moc nešlo, dveře se otevřít při spouštění nesmí, tak dát lidi do terminálu. Ale co potom? Po půl hodině, asi dvě minuty před limitem, kdy jsem to chtěl odpískat, motor naskočil. Mokrý jak myši pojíždíme na dráhu, T/O INHIBIT (potlačující nepříliš kritické závady při vzletu - chytrá věcička) zmáčklý, najíždíme na dráhu, ze zvyku projíždím kabinu a overhead panel - a vidím, že pravý generátor je kaput, svítí tam FAIL. Tak, a teď si namáhej makovičku. Vrátit se na stojánku, po tom všem martyriu říct lidem, že představení skončilo? A zavolat Kachnu, ať si zbalí vercajk a jede to do Stuttgartu opravit, protože to znovu nenahodíme? Nebo si říct, že je CAVOK nad celou Evropou, tři zbylé generátory běží, a koneckonců je to jenom obyčejné letadlo, tak se s tím dá letět jako se stopětkou i kdybychom přišli o celou elektriku? No, je to promlčené, rozhodl jsem se s tím letět, a v Praze to pak šlo do hangáru. Ale člověka to docela vyšťaví.
A pak najednou k nějaké závadě dojde při vzletu, a na celé rozhodnutí je jedna, nebo dvě sekundy. Tohle všechno musí být rozmyšlený už předem, a přiznám se, že já osobně, čím více se blížíme k V1, jsem orientovaný směrem ke GO, než k REJECT
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | IL-18 přerušený start video 15. 2. 2009 / 13:45 | |
| | no čítal som to ako detektívku - oči prilepené na texte bez dychu - a pritom to bol iba krátky odstavec textu so zážitkom so Stuttgartu
mohol by sičasom, po vzore čechovin písať škandaloviny
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | IL-18 přerušený start video 15. 2. 2009 / 13:52 | |
| | No, to by se u toho nikdo nesmál, spíš by to byl jeden velkej škandál a brzo by mi sebrali papíry |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | IL-18 přerušený start video 15. 2. 2009 / 14:38 | |
| | Tak počkej do důchodu Četlo se to dobře Kvůli tobě bych i začal číst víc knihy |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | IL-18 přerušený start video 15. 2. 2009 / 15:07 | |
| | No, to si počkáš, musím prožít ještě jednou tolik co doteď a k tomu ještě rok navrch. Pokud to ovšem vůbec vydržím, přeci jenom už nejsme ta předválečná kvalitka.
Ale zápisky pro sebe si už dělám, jednak zjišťuju, že už si prdlajs pamatuju, a jednak třeba mě strašně mrzí, že si třeba děda a praděda nedělali poznámky. Praděda byl v první polovině třicátých let zkušebním pilotem ve VTLÚ, a létal třeba prototypy B-534, Š-328, Š-231, A-100, nebo dokonce A-42,a další téměř neznámé stroje, jako Praga E-44. A teď mi po něm zbyla jenom jedna fotka před prvním prototypem B-534ky a poválečný strojopisný výčet typů, na kterých létal... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | IL-18 přerušený start video 15. 2. 2009 / 15:16 | |
| | tak len vydrž a zapisuj si všetko,raz to dáš dokopy a ver tomu,že bude dosť ludí ktorí si to radi a jedným dychom prečítajú...
knihu budeš písať pod pseudonymom ?
( btw až dnes som si všimol v tvojom profile že si aspoň parcialne priznal farbu - pleti )
|
| |
|
| | | | | | | | | | IL-18 přerušený start video 15. 2. 2009 / 08:56 | |
| | to je jenom jednoduhchý předpoklad... když budeš v obci a uvidíš nabourané auto (v té obci) a např. bude ve stromě a ten strom bude sahat skoro až do kabiny (beru čelní náraz), tak je víc než jasné, že 50 asi nejel (nebo snad ne?)
A totéž je tady... kdyby to éro začlo brzdit před V1 (pokud by ji spočítali), mělo by zůstat na dráze. Selhání brzd tam asi nebude, když mu shořely prenumatiky... V Africe se prý s teorií nějak nemazlí, takže bych i věřil, kdyby tu V1 spočítanou neměli |
| |
|
| | | | | | | | | | | IL-18 přerušený start video 15. 2. 2009 / 11:09 | |
| | Zrovna s tim autem to není úplně ideální příklad. Pusť si někdy záběry z crashtestů aut, ne zrovna renomovaných značek a uvidíš, co s autem udělá náraz při padesátce. |
| |
|
| | | | | | | | | | | IL-18 přerušený start video 15. 2. 2009 / 11:18 | |
| | No to bych si zase dovlil oponovat já. Nevidim důvod proč by neměli mít psočítanou V1. Ale třeba z některých starších čechovin a z článků o nehodě na zlatých píscích se můžeš dočíst, že Il-18 měla poměrně velkou rezervu v max vzl. hmotnosti a všichni to věděli a nebáli se to překládat. Takže to může bejt akorát přeložený tolik, že věděli, že tlačit to vzduchu je úplná sebevražda.
Jenom poslední věc, pořád přemejšlim, jestli ten písek za dráhou tam byl nachvál nebo náhodou, páč jim to krásně uhasilo ty hořící kola |
| |
|
| | | | | | | | | IL-18 přerušený start video 15. 2. 2009 / 12:08 | |
| | Já se bojím, že z nedostatku jiný práce vymejšlíte blbiny.
Jestli jel třebas jen V1 minus 30Kt, u jedný turbiny měl taktak nominál a u druhý došlo k přehřátí a poklesu otáček, nešel nastavit revers u zbylých motorů a navíc vyplivly antibloky, porucha okruhu hydrauliky (v horku, prachu, špatná údržba), k tomu opotřebovaná pneumatika na příďáku a vyběhanej antishimmy tlumič - tak klidně mohl skončit v zápolí mimo osu dráhy a zdaleka nemusel jet V1. A teď mi z toho videa dokažte, že to zrovna tak nemohlo být.
Bože, je přece únor, takový vedro ještě nejni, nebo někde jo? |
| |
|
| | | | | | | | | | IL-18 přerušený start video 15. 2. 2009 / 14:27 | |
| | hehe... tak 1) termín "zápolí" jsem snad ještě neslyšel, takže je to "předpolí", ikdyž je za dráhou a 2) tolik poruch najednou... to by mohlo jít do Guinessovy knihy rekordů, jako největší smůla na světě přešla ve štěstí, že se nikomu nic nestalo |
| |
|
| | | IL-18 přerušený start video 15. 2. 2009 / 02:54 | |
| | | |
|
|