Já ještě přidám perličku ohledně čísel na letadlech . Nejdříve , každý přístroj , nebo nějaký " agregát " má atest . Zde je nějaké výrobní číslo. Ale v tom ti rusáci byli nějací bordeláři. Někdy dvoumístný číslo , někdy třeba dvacetimístný číslo. Na první pohled prostě chaos . Potom nějaký datum výroby . Potom tam bylo poučení o životnosti např. u elektr . součástek / např. relé / životnost v letounu 1 rok / nebo 100 hodin / , potom třeba v ponorce 2 roky , potom na lodi třeba 3 roky . Vždycky jsme koukali jak blázni . Do atestu ze zapsalo , kdy a do jaký mašiny se to dalo a kdo to tam namontoval . Ale ještě k těm číslům - MIG 21 MF. Jednou asi v roce 1976 přistáli v zimě rusáci , přímo z výrobního závodu. Ráno druhej den nastoupili oblečeni v montérkách , ale ty montérky pěkně nový a sněhově bílá barva . A nějak jsme nechápali co budou dělat. Nechali se odvést k různej mašinám MIG 21 MF. Zavřeli se tam a něco dělali. Potom jsme zjistili , že na podvozkověj nohách vybrušují nějaká asi výrobní čísla a razí tam nová číslo. Tak chci jenom napsat , kdo ví jak to s těma číslama , MIG 21 , všechno bylo. |
|