FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 4. 3. 2025 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Fototextura Jeden příspěvek | Celý strom
Fototextura   13. 5. 2002 / 21:04Martin Dytrych
Mam problemy s umistenim fototextury do FS2002, drzim se presne postupu, ktere jsou dostupne (http://milospal.miesto.sk/2002/poznatky/texturovanie_terenu.htm, stranky Libora Kolmana), nicmene se mi nedari vygenerovat texturu ve spravnem rozliseni - snad jen umisteni je dobre Hlavne nerozumim, jak vytvari resample.exe texturu z bitmapy - jde asi o parametry NumOfCellsPerLine a NumOfLines - hodnoty, ktere jsou bezne vsude uvadene, jsou dosti podivne, hlavne se mi zda chybne tvrzeni o nejmensi hodnote 769 (??? - mne to bere krasnne i 512 Nevite k tomu nekdo vice? Diky moc za pomoc - odmenou potom budu moci nabidnout fotorealisticky Liberec a okoli (treba Chrastavu)
 

Re: Fototextura   14. 5. 2002 / 01:23Vašek Pospíšil
Není to odpověď, jen si přisadím. Ortofotomapa Prahy je skvělá (!! Dík!! )), přehoupnout se z Točné nad soutok Berounky a pak nad vodou do města kolem Podolského bazénu, to je žrádlo. ALE! na podkladě výškových budov na Pankráci (jiná, starší scenerie) je textura podstatně podrobnější. Jsou vidět skoro i zaparkovaný auta. Vláďa Stoje mi vysvětloval, že FS2K2 generuje hrubší rastr, takže slejvá pixly původní fototextury do větších (jestli jsem ho dobře pochopil), ale jak to, že na tom Pankráci to fungue?
Dík!
 

Re: Re: Fototextura   14. 5. 2002 / 07:32Zdeněk
Výše uvedené postupy jsou v pořádku, problém bude asi v tom, jak se liší souřadnice levého horního rohu který zadáváš od souřadnic které vyjdou výpočtem LOD13. Upřesni jak vypadá výsledek a jak velká je bitmapa. Rastr může být podrobnější (2x,4x,...), ale Praha už je dost velká a je to kompromis mezi rozlišením a velikostí výsledných souborů. V brzké době pokud bude zájem, dám k dispozici Přerov, jen zatím nejsem spokojen se začleněním do okolí a odstínem naskenované textury. Z dálky má mírně šedorůžový odstín.
 

Re: Re: Re: Fototextura   14. 5. 2002 / 08:18
Jirka Chvátal (OK-PTH)
Ahoj Zdeňku, je super že děláš fotoreal Přerov, já jsem z Holešova a mám připravenou bitmapu pro Kroměříž. Díval jsem se na ty tránky zmíněné v předchozím příspěvku, ale moc moudrý jsem z toho nebyl. Jsi ochotný podat mi k tomuto podrobnější info? Jestli ano, budu moc rád. Mým cílem je udělat podrobně celou oblast kolem Holešova, kam až to půjde. Fotoreal Holešov už jsem spáchal, druhá verze už počítá s fototexturou. Kroměříž mám rozdělaný, v plánu mám Hranice.
 

Re: Re: Fototextura   14. 5. 2002 / 07:49Petr Bednář
U výškových budov na Pankráci byla textura namapovaná na placku... tam je samozřejmě možné namapovat texturu v jakémkoliv rozlišení (jakákoliv velikost). Ale pokud chceme, aby se textura namapovala přímo na terén a tedy aby se tvarově přizpůsobila elevačnímu reliéfu - nezbývá než použít tento postup, který však je omezen (a zřejmě vždycky bude) na LOD13 - tedy textura 256x256 px = cca 1.2 x 1.2 km
 

Re: Re: Re: Fototextura   15. 5. 2002 / 10:01Martin Dytrych
Metodou pokus a omyl jsem zjistil zajímavé věci - hlavně tedy že M$ zase něco nedomyslel
Nejprve: při použití LOD 13 (ale spíše jakéhokoliv LOD) jakoby resample vygeneruje 4x větší oblast než chci - nepůjde to zřejmě půjde obejít záměnou vygenerovaných souborů s texturami
Jenom se budu muset smířit s tím, že budu vždy dělat větší oblast (není problém).
Jinak - lze použít i jiné LOD než 13 , ale je potřeba si pohrát právě s těmi hodnotami NumOfCellsPerLine a NumOfLines.
Mě připadá, že tyto hodnoty mají vyjadřovat počet pixelů v oblasti definované pomocí souřadnic příslušného LOD. A to proto, že následující hodnoty (nevím teď přesně ten název) označují velikost buněk (asi pixelů) v oblasti vymezené velikostí LOD. Buňka se v řadě i ve sloupci vejde do oblasti 256krát - přesně. Takže při zadání hodnot 256 a 256 by měl resample vzít teoreticky celý obrázek (texturu) a vložit ji tak jak je - problém je v tom, že sice resample udělá tmf i jednu texturu - ta se ale nezobrazuje. Teprve při zadání hodnoty 515 (při této hodnotě se vygenerují 4 textury) vše jakoby proběhne správně - problém je v tom, že textury pokryjí 4x větší oblast, než chci. Ještě budu experimentovat s ostatními LOD, ale největší problém vidím právě ve správném zadání těch výše uvedených hodnot - při jiných hodnotách rozřezává resample texturu takovým způsobem, který vůbec nechápu
 

Re: Re: Re: Re: Fototextura   15. 5. 2002 / 16:59Petr Bednář
Pročti si ještě jednou pořádně návod k SDK a návod na http://milospal.miesto.sk/ NumOfCellPerLine a NumOfLines jsou počty pixelů v horizontálním a vertikálním směru zdrojové bitmapy. CellXDim a CellYDim je úhlový rozměr jednoho pixelu zdrojové bitmapy. Výsledné textury jsou nařezané VŽDYCKY na 256x256. Větší bejt nemůžou a pokud vím, tak jiný LOD než 13 pro textury nefunguje.

Pokud chceš aby ti resampler vygeneroval např. 4 textury, připrav si zdrojovou texturu 513x513 pixelů, nastav správně levý horní roh a hodnoty CellDim:

CellXDimensionDeg = 0.000057220458984375
CellYDimensionDeg = 0.00004291534423828125

...a vygeneruje ti to 4 x texturu 256x256. Ten jeden pixel navíc je tam schválně, kvůli přesahu. A nikdy negeneruj menší plochu než 2x2 textury...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Fototextura   15. 5. 2002 / 22:21Martin Dytrych
OK, tu první část chápu, u té druhé mě teď napadá, že jsem asi udělal chybu, když jsem si pro rozřezání připravil bitmapu 256x256, protože to není VSTUPNÍ A VÝSTUPNÍ formát, ale jenom VÝSTUPNÍ formát - vstupní může být klidně jiný, ale měl by být rozhodně větší. To, jestli pro textury funguje jenom LOD 13, zjistím už brzo...
S tou plochou 2x2 textury je fakt, že to sice nejmenší velikost není, ale je nejmenší, která funguje )
Díky moc za pomoc - určitě se ještě ozvu, jak dopadly testy na ostatní LOD.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ