| | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:12 | |
| | Ahoj,
cestou z Prahy domu nade mnou vzletal z rnw13 jet, toz jsem vytocil LKPR ATIS a dostalo se mi infa ze: LOC only, rnw in use 13. Netusite nekdo co a proc se provadi? Rano jeste cca v 11hod byla v pouzivani 06, cestou do worku nade mnou pristaval nejakej bulda CSA. |
| |
|
| | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:13 | |
| | Ja myslím, že vietor 130/16 hovorí jasnou rečou. |
| |
|
| | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:18 | |
| | hovori .. bohuzel z dotazu neni tak uplne jasne... jestli se pozastavuje nad tim, ze se pouziva 130 , a nebo ze jako jen LOC... |
| |
|
| | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:31 | |
| | To je fakt. LOC only som nepovažoval za nič výnimočné, vzhľadom na to, že GP 13 je dlhodobo U/S. |
| |
|
| | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 22:15 | |
| | Toz jsem to dohledal v AIPu a pisi o rnw13: .... pokud neni bocni slozka vetru vyssi nez 15kt Takze bylo to o uzel. |
| |
|
| | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:13 | |
| | Tipoval bych silné větry |
| |
|
| | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:18 | |
| | To vitr bych i chapal, ikdyz se asi pujdu podivat to textu AIPu jake je minimum aby slevili z noise procedures. Nicmene 16 uzlu neni nic moc.
Ale proc neni GS, kdyz ILS pro 13 vystaveli nedavno, prave pro takoveto prilezitosti, to je mi volake podivne, navic kdyz to neni planovany vypadek/udrzba v NOTAMu. |
| |
|
| | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:21 | |
| | jezis, tak se rozbilo ... opravdu je nutny resit kazdou "radoby" anomalii? nic neni dokonale ... bud se neco rozbilo, nebo je jiny duvod - treba nejaka stavebni cinnost v okoli, ktera by mohla signal odstinit...
je tos tejne, jako by se tu porad nekdo vyptaval, proc tamhle linka XXX priletela s peti minutovym spozdenim ... nebobych se tu mohl ptat ja, proc mi lufthansa prebukovala let a ja se kvuli tomu nepodivam na london city...? |
| |
|
| | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:25 | |
| | Hele traged, kdyz se ti to nelibi neraguj, tvych jeste mnohem podnetnejsich informaci je tu jiste cele forum. Podle tebe je zjevne vsechno obtopic a kec. Chapu, nihilisto jeden. Do budoucna te pozadam, aby jsi v zajmu sveho dusevniho zdravi pro jistotu minul me prispevky, spousta lidi by te tu mohla postradat |
| |
|
| | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:27 | |
| | Jedna fakkticka: ze se to rozbilo, zrovna kdyz to bylo potreba, jednou za rok . Jak znam LKPR tak to spis bylo vyhnile uz par mesicu. Kdo by to opravoval s prioritou, kdyz to stejne neni potreba A ono ejhle, clovek mini, vetry meni. |
| |
|
| | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:35 | |
| | no a i kdyby? pristavat muzes i bez loc a pokud je tam neco rozbityho za hodne penez, tak proc za to vyhazovat penize - kdyz, jak sam rikas, se to pouzije dvakrat do roka? (i kdyz pak postrada logiku, ze to tam vubec cpali).
to mas jako se sneznejma pluhama na ruzyni - taky jich nema moc (a pak se vzdycky v zime vyroji spousta chytraku, ktera pinda o tom, jaky jsou to matlaci, ze nejsou schopny mit dost pluhu, aby to odpluhovali... ale uz nevidi, ze je ekonomicky nesmysl mit kvuli dvou dnum snezeni 20 pluhu, aby i kdyz prijde vanice jak v alpach, bylo letiste za pet minut smeteny. |
| |
|
| | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:41 | |
| | Problém s GP 13 bol trošku inde. Ak si dobre spomínam tak problém bol v tom, že éra, ktoré rolovali na H/P 13 tienili signál GP do takej miery, že to vypínalo AP lietadlám v ILS. Preto je tam tento postup LOC only. Miestny ATC, doplnia a upravia. |
| |
|
| | | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:45 | |
| | zajimave.. to zni vlastne skoro jako "systemovy" problem .. ktery by slo vyresit tak mozna prestavbou ruzyne? .) teda jestli chapu to co pises .) |
| |
|
| | | | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 22:12 | |
| | Stačilo by dát GP na druhou stranu runwaye. Ale to je nejprve potřeba runway rozkopat aby se tam natáhly dráty a to zas mení ekonomické to dělat hned, když se ILS 13 lítá čtyřikrát do roka - viz tvůj příklad s pluhy. |
| |
|
| | | | | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 22:14 | |
| | Mňa to prekvapilo, že to nestojí na druhej strane. |
| |
|
| | | | | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 22:38 | |
| | Opet - proc se to neudelalo hned? Preci jen ILS neni hracka za par korun a nekdo by za takovou fuserinu mel nest odpovednost. Samozrejme pokud je duvodem nefukcnosti GP spatny navrh a stineni od letadel a ne technicka zavada. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 22:57 | |
| | Jó, to bych řekl, že pláčeš na špatném hrobě. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 23:03 | |
| | Ja vim, to byl spis jen namet na zamysleni Jak se neco takoveho muze vubec stat. |
| |
|
| | | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:47 | |
| | Otazka zni, jaktoze se na to neprislo uz pri navrhu ILS? Predpokladam, ze veci jako ochranne prostory se musi vypracovat. |
| |
|
| | | | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 22:05 | |
| | No znas to... jednou ve skole pri matice zaokrouhliz misto tisicin na desetiny a pak uz se to s tebou tahne i v praci sem tam neco holt nefunguje |
| |
|
| | | | | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 22:06 | |
| | Jasne, souhlas, ale na laborkach meris vetsinou sam, u veci typu ILS bych ocekaval, ze se jeste nekdo mrkne, jestli to sedi aspon radove |
| |
|
| | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 22:08 | |
| | jeeee ted jsi si nabehl... Kdybys hledal na tomhle foru, tak vis, ze se mi naopak non ILS priblizeni libi. Jen vskutku nechapu myslenkove pochody manedementu LKPR kdyz si nejdrive ILS nechaji nainstalovat a pak ho nechaji zreznout. Vrcholem by byla skutecnost, ze nebylo kvuli ochranym zonam nikdy plne funckni - jenze to by zase nemelo certifikaci Protileteckeho uradu.
Co se tyka absence ochranych zon na rnw13, tak o nich bych si dovolil s uspechem pochybovat. Pokud nikdo nepotrebuje celou delku rnw13 a nebere to z lima, rnw6/24, rnw13, ale stacilo by mu intersection delta (co vzhledem k aktualni teplote vzduchu bude uplne stejny limiting faktor jako v lete cela delka rnw13 pri teplote 35C) tak nechapu co by kde kuzel GS mohlo rusit, urcite ne rolujici trafic. A stavebni upravy v tohle smeru na poli pred letistem taky moc nehrozi, leda by tam stal zaparkovany traktor. Coz me napada kdo je tady z JZD? |
| |
|
| | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 22:03 | |
| | | |
|
| | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:14 | |
| | taky by me zajímal důvod proč neni v užívání celé ILS |
| |
|
| | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:15 | |
| | Jeste pro mistni rejpaly: ve foru jsem nehledal (jsem linej a blbej) zato jsem checknul NOTAM, ale kde nic tu nic. |
| |
|
| | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:16 | |
| | je tam
GP RWY 13 333,650 MHZ U/S
(ale ta frekvence...) |
| |
|
| | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:17 | |
| | co se ti na te frekvenci nelibi? mozna se pletu, ale ona "publikovana" frekvence (ils neco neco) je frekvence localizeru. glide path vysila na frekvenci jine... |
| |
|
| | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:21 | |
| | jasně.. no nejsem zatim něják znalej týhle techniky, ale měl jsem za to, že pokud naladim ILS na nějáký frekvenci, tak na tý frekvenci vysílá LOC i DME |
| |
|
| | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:23 | |
| | LOC a DME asi mozna aj jo ...
spis jsi mel na mysli ... GP ne? .)
no .. nejsem radioamater.. ale nejak si nedovedu predstavit, ze by ty bazmeky vysilaly na stejne frekvenci.
frekvence pro GP je 329.15 - 335 MHz (pokud se nemylim) |
| |
|
| | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:25 | |
| | asi jo... možná si pletu spojitost GP a DME... musim někam kouknout jak to teda funguje |
| |
|
| | | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:28 | |
| | DME - meri vzdalenost
GP - je sestupova rovina
DME funguje tak, ze letadlo posle signal na bazmek (i kdyz, asi taky bude mit jinou frekvenci .. ale to netusim), a pocita, za jak dlouho se vrati odpoved... z toho spocte vzdalenost
GP je sestupova rovina a funguje to na uplne jinem principu, ktery nechapu |
| |
|
| | | | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:38 | |
| | Na tom istom princípe ako LOC. Veľmi zjednodušene. Nosná je amplitúdovo modulovaná 90Hz a 150Hz, pričom nad rovinou zostupu prevláda 90Hz a pod 150Hz. Tam kde sa prekrývajú si na ose zostupu. Tie rozsahy frekvencí pre GP sú 328,6 - 335,4 MHz. |
| |
|
| | | | | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:40 | |
| | fajn ..) porad to nechapu .. tak matne chapu vyznam slova nosna ... jeste mi neco rika i amplitudova/frekvenci modulace (jedno meni amplitudu, druhy frekvenci)... ale to je tak vsechno ale zapomen na to ... myslim, ze se v tomto pripade spokojim s tim, ze vim, ze kdyz to naladim a nastavim, tak se to chova tak, ci onak |
| |
|
| | | | | | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:45 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:47 | |
| | Presne tak, ja mám obrázky v papierovej forme. Nechcelo sa mi to hľadať na webe. |
| |
|
| | | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:33 | |
| | Frekvence LOC, GP a DME jsou parovane, LOC vysila na VHF, GP a DME na UHF. Vsechna tato zarizeni maji ruzne frekvence a pri naladeni frekvence LOC (108 - 112MHZ) se nastavi (pokud se nepletu) automaticky prislusne frekvence na ostatnich zarizenich. Na starsich pristrojich se musela frekvence GP ladit rucne a predpokladam, ze s DME to bylo podobne. |
| |
|
| | | | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:38 | |
| | Jeste par presnych cisel: LOC 108.1 - 111.95 MHz (pricemz pro LOC jsou vyhrazeny frekvence, ktere maji na miste desetiny liche cislo, cili 108.1, 108.15, 108.3 atd., sude jsou Terminal VOR)
GP 328,6 - 335,4 MHz
DME 960 - 1215 MHZ |
| |
|
| | | | | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:47 | |
| | zajímavé, takže "ILS přijímač" na palubě nějákym způsobem dekoduje podle frekvence LOC i svoje GP a DME ... jinak není na VORy vyhrazená freq. 112-118 MHz, než to s tím sudý/lichý? a taky kukám DME Písek má 117,6 MHz ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:51 | |
| | Pokud si dobre pamatuju, frekvence jsou parovany podle urcite tabulky, neni treba nic dekodovat
Pro VOR je vyhrazeno cele pasmo 108 - 118 MHz, o cast 108 - 112 Mhz se "deli" s ILS a je urcena pro Terminal (koncove) VORy, zatimco 112 - 118 MHz je pro tratove VORy. Alespon tak nam to bylo prezentovano a doufam, ze jsem to nespletl.
S tim DME - neni soucasti nejakeho VORu? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:54 | |
| | nene, dme pisek je dme samo o sobe ...
ale tak to neva? ta frekvence DME (tak jak je v mapach) proste neni frekvence dme, ale frekvence , jako by mel potencialni vor, kdyby tam byl ... takze to tam clovek bouchne podle mapy, a ono si to samo nacte co umi ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:59 | |
| | díky moc za ty informace.. je to zajímavý..
je to jenom DME... v ČR Písek a Řevničov |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 22:05 | |
| | Pro dalsi info doporucim samostudium z modrych ATPL skript, je tam hafo moc dalsich zajimavosti Az ti to nebude mily
S tim DME to bude asi tak, jak psal Traged, ja s radionavigaci jeste moc zkusenosti nemam, ale rekl bych, ze DME se jako samotne asi neladi, byva prave svazane s VORy, ILS - a tudiz by dalsi tocitka jen komplikovaly situaci. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 22:10 | |
| | jasně.. mno já mám příští semestr předmět letecká radiotechnika, tak tam se snad všechno dovim |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 3. 2. 2009 / 14:40 | |
| | hehehe tak to pozdravuj pána Volnera a jeho lokalizééér! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 3. 2. 2009 / 14:56 | |
| | on už tam nepracuje ted vede katedru doc. Ing. Daniel Hanus, CSc. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 4. 2. 2009 / 12:56 | |
| | Volner je u nás na Všb... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 4. 2. 2009 / 22:39 | |
| | jo no jo, už si vzpomínám... a co? jaký jsou dojmy? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 22:47 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 22:55 | |
| | fiha děkuju |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 3. 2. 2009 / 00:11 | |
| | fiha neni zac .. |
| |
|
| | | | | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:39 | |
| | aaa super, děkuju za vysvětlení |
| |
|
| | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:20 | |
| | | |
|
| | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:25 | |
| | no .. ze je neco US tak to znamena unservicable (ci tak neco ..)
mozna by to chgtelo se podivat na notam LKPR ... ne do atisu
v notamu samozrejme zminka o tom GP je
GP RWY 13 333,650 MHZ U/S
|
| |
|
| | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:26 | |
| | a PS: samozrejme, i na tom odkazu, co jsi poslal , to je... |
| |
|
| | | | | | | LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer 2. 2. 2009 / 21:29 | |
| | Tak to mas moji velkou omluvu, ja jsem to nasel az s pomoci search... jojo takhle vznikaji letecke nehody, lidskej faktor je svina. |
| |
|
|