| | | Pouzivani volacek online (IVAO) 21. 4. 2004 / 21:59 | |
| | Panove mam takovej, rekneme spis moralni, problem. Mam svoji volacku CSA254, ovsem to by spravne znamenalo letat pouze letadla, ktera provozuji CSA. Pochopitelne, clovek si chce obcas zaletat i s jinym typem, ale jak vcera vtipne poznamenal ATC na LKPR_APP, kdyz jsem priletal s C119 s volackou CSA254, ponekud ho to zmatlo Takze co si o tom myslite? Pouzivat stale stejnou volacku a kaslat na to, nebo si nechavat jenom cislo a menit ty tri pismena podle toho s cim letite? |
| |
|
| | | Re: Pouzivani volacek online (IVAO) 22. 4. 2004 / 00:13 | |
| | Vždycky používej takovou volačku, pod jakou chceš letět. Když poletíš jako CSA123, tak všude vylpň CSA123, Když poletíš jako Travel Servis, tak TVS321. Ale vždycky si tu volačku změň jak ve SQB/IVAPu, tak TS. |
| |
|
| | | | Re: Re: Pouzivani volacek online (IVAO) 22. 4. 2004 / 00:19 | |
| | ...Jo a ještě, když poletíš se 747 s volačkou CSA123, tak to řídícího plést může, ale je to jeho problém Takže nezáleží, s jakou mašinou letíš, ale záleží na tom, aby jsi měl všude správně vyplněnou volačku (callsign). |
| |
|
| | | | Re: Re: Pouzivani volacek online (IVAO) 22. 4. 2004 / 22:55 | |
| | Pravdepodobne mne mas za blba Ale ja se ptal na neco trochu jineho )) |
| |
|
| | | Re: Pouzivani volacek online (IVAO) 22. 4. 2004 / 00:37 | |
| | Je to ulpne ale uplne sumak .... delej to jak chces, ja litam vzdy a vsude pod svoji volackou, a ridicm muze byt UPLNE ale ULPNE ukradeny jestli letim s volackou CSAxxxx 747kou nebo 340 nebo cimkoliv jinym ...
Jediny, kde je vhodne zmenit volackou jsou ruzne GA letadla, kde to pusobi velice nepekne a je praktictejsi zvolit klasickou "registracku", trebas v mem pripade OK-PCE |
| |
|
| | | Re: Pouzivani volacek online (IVAO) 22. 4. 2004 / 08:40 | |
| | Obecně je to samozřejmě jedno, každej může používat volačku jakou chce. Spousta lidí má i svoje oblíbené volačky a používá je pořád, ať letí Jumbem nebo Zlínem...Na druhou stranu, lítání online je tak trochu o simulací reálu a i když nechci nikoho nutit, bylo by fajn, kdyby se zaužívala aspoň nějaká pravidla. Nejde o to že by to vadilo řídícímu nebo to byl nějaký problém, ale vypadá to prostě divně Krom toho, stejně i bez volačky je vždy poznat o koho se jedná podle jména, které zase korektní musí být vždy. Ideální by bylo:
* Používat reálné volačky podle skutečných letů (asi nejvyšší stupeň, leckde jako např. při Friday nights v Holandsku dokonce předepsaná nutnost)
* Používat existující a správně formátované volačky ať už aerolinek nebo národních identifikací
* Pod volačkou dané aerolinky létat s typy, které má ve své flotile a číslo si klidně volit svoje, v případě GA letadel používat národní volačku (taky i podle toho jestli je to klasickej motorák, ULL, větroň, apod.)
* Když už ne přesně stejný typ, tak aspoň stejnou třídu letadla, je to samozřejmě každýho věc, každej má oblíbený addony, atd., ale prostě mi přijde divný lítat se 747 pod CSA volačkou, nebo třebas pod OK-...
Ale jak už bylo řečeno, někdo to považuje za samozřejmost a pro daný let má skutečnou volačku, někdo má svoje oblíbené podle aerolinek a letadel + livrejí co lítá, někdo má prostě svoji OK-... a je mu jedno s čím letí. Nic není špatně, je by bylo dobrý, kdyby to mohlo fungovat skutečněji |
| |
|
| | | | Re: Re: Pouzivani volacek online (IVAO) 22. 4. 2004 / 08:51 | |
| | Pokud někdo letí online s volačkou CEF001 s Baronem a ještě z Brna do Prahy...tak je to přinejmenším zvláštní. O nějaké realitě ani nemluvím. Myslím, že některé volačky by neměly být používány vůbec. |
| |
|
| | | | Re: Re: Pouzivani volacek online (IVAO) 22. 4. 2004 / 22:57 | |
| | A jak je to s vojenskymi lety? Sice se pise, ze by se na IVAO letat nemelo, ale napriklad vcera jsem videl online cca 4 F14, pak F16, F18 a u nasich hranic dokonce letel jeden F-80 )) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Pouzivani volacek online (IVAO) 22. 4. 2004 / 23:13 | |
| | Na IVAO snad vojensky lety zakazyn nejsou .. Jedine co je snad zakazene, tak vydavat se za Air Force I, jinak nic.... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Pouzivani volacek online (IVAO) 23. 4. 2004 / 00:21 | |
| | Fakt? No protoze mne tuhle jeden nejmenovany ATC v cechach ponekud pokaral, ze si hraju na prepravu vojenskeho materialu A to jsem jenom prevazel nase vojaky do Iraku |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Pouzivani volacek online (IVAO) 23. 4. 2004 / 00:34 | |
| | To si jenom nejspis delal legraci .. Mezi "staff" je i pozice, ktera se zabyva prave koordinaci a resenim vojenskych operaci.
|
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pouzivani volacek online (IVAO) 23. 4. 2004 / 07:46 | |
| | Tak tak, jeden čas existovala i Česká divize Speciálních operací na IVAU. Máme za sebou i jednu ostrou akci a to Summit NATO. Pevně věřím, že bude SO u nás v brzké době opět obnoveno. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Pouzivani volacek online (IVAO) 23. 4. 2004 / 11:11 | |
| | Na IVAO jsou povolené vojenské klasické i operační lety, ale mají samozřejmě svá zásadní omezení - nesmí se simulovat válka, zabíjení lidí a ničení jakéhokoliv movitého i nemovitého materiálu. Mohou se používat vojenské volačky (s jistými výjikami jako např. AirForce One) i příslušná letadla, ale pokud není aktivní vojenský řídící nebo nějaký omezený nebo zakázaný prostor, musí se chovat jako jakékoliv civilní letadlo a plně podléha civilnímu řídícímu letového provozu.
Dalsí možností je vojenské létání v rámci SO divize (special operations), ve které je už možné vojenské létání praktikovat s následnými rozšířeními o speciální frazeologii, speciální pravidla (např. bez rychlostních omezení), využívání speciálních prostorů, apod. V tom případě za vojenský provoz zodpovídá vojenský řídící, který své operace koordinuje s civilním.
Více informací tady: http://www.ivao.org/specops/
Česká divize SO je v doučasné době ve stádiu závěrečných příprav, pravděpodobně se bude zabývat českým vojenskm letectvem jako takovým + poměrně dost obsáhlou bude SAR divize pro vrtulníkáře. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Pouzivani volacek online (IVAO) 23. 4. 2004 / 13:38 | |
| | To je opravdu velmi dobra zprava! Uz se tesim az budeme simulovat vojenske cviceni dvou MiGu 21 urceny jako hotovnostni roj pro NATO, cimz se nam podari nasimulovat kompletni vojensky provoz CAF )))) |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Pouzivani volacek online (IVAO) 23. 4. 2004 / 13:44 | |
| | Jenom by mne zajimalo, jak dokazou simulovat to doplnovani paliva za letu |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Pouzivani volacek online (IVAO) 23. 4. 2004 / 14:04 | |
| | Přiblížením na danou vzdálenost a využitím utilitek jako Arrestor Cables, případně na to má udělátko LAGO. I když to IMHO nejde tak, že tankovací letadlo řídí human... |
| |
|
| | | | | | Pouzivani volacek online (IVAO) - aneb jak je to s USF1 ? 21. 11. 2008 / 17:38 | |
| | Zdravím, doufám že tím nerozpoupám vlnu dohadů....
Prohledal jsem fórul ale nenašel jsem konkrétní odpověď
Jak je to s používáním volacích znaků "Air Force One" a "Air Force Two" na IVAO ?
Vim, že sou nějaký omezení pro USF1 ale jaký jsou a jak je to s letadlem Vice-Presideta?
Otázka tedy zní: "za jakých podmínek a omezení můžu letět jako AF1/AF2 s B747/B757 ?
Ne jde mi v žádném případě o priority landing či nějaké extra povolení, ale čistě o let pod liverkou a volačkou AF1.....např. při LHWT někde v Peru či Kanadě
Předem díky za odpověďi !! |
| |
|
|