FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 27. 11. 2024, svátek má Xenie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Gmax tutorial help Jeden příspěvek | Celý strom
Gmax tutorial help   21. 4. 2004 / 18:15
Marky Parky   
Tak jsem se konečně dokopal k tomu zahodit staré vývojové prostředky jako EOD a Airport a začínám se učit GMax.

Procházím si MS tutorál krok po kroku a v jednom kroku nemám stejné výsledky jako autoři tutoriálu.

Je to část o texturování, jmenovitě krok 14. Mám vytvořený povrch, přiřazenou barvu a texturu a mám označit objekt a texturu mu přiřadit. Po stisknutí Aply v okně materiálnu se mi objekt správně zbarví barvou Difusse Color, ale není otexturovaný.

Děkuji za nápady a rady...
 

Re: Gmax tutorial help   21. 4. 2004 / 19:10
Milan Lisner   
A mas zamacnuto to tlacitko ( v material editoru ), aby se textura zobrazila ve viewportu?
Vychozi stav je totiz z jakehosi me neznameho duvodu vypnuty.
 

Re: Re: Gmax tutorial help   21. 4. 2004 / 19:26
Marky Parky   
Jestli myslis takovou tu kosticku se ctverecky, tak ano. Kdyz je vypnuta tak je objekt sedy, kdyz je zapnuta, tak ma objekt spravne barvu materialu kterou navilim, ale neobjevi se na nem textura.

Neni potreba nejaky specificky format textury?
 

Re: Re: Re: Gmax tutorial help   21. 4. 2004 / 19:59
Imani
Zkus kliknout pravym tlacitkem na napis v okne "Perspectice", objevi se menu, klikni na "Configure", napravo je kolonka "Viewport rendering options" a druha z vrchu je polozka "Disable Textures". Ujisti se, ze NENI zaskrtnuta.
 

Re: Re: Re: Gmax tutorial help   21. 4. 2004 / 20:01
Pavlouš   
Zdar, ještě někdy záleží na pořadí ve vlastnostech objektu, pokud jsi použil Edit Mesh.
img_forumn/r27838_1.jpg (185x303)
 

Re: Re: Re: Gmax tutorial help   21. 4. 2004 / 21:38
Milan Lisner   
Nevim, v jakym stadiu jsi presne skoncil, ale uz jsi aplikoval nejaky mapovani? Napr. nejcastejsi planar UVW ?
Teprve pak se textura vetsinou objevi ve viditelnem stavu.
Jïnak textura muze mit ruzny format, ale treba ne ten DXT.
Muze byt klidne BMP ( obyc. 8-bit, pripadne 24-bit ), TGA ( vhodny napr. rovnou i jako zdroj pro DXT BMP s alfa kanalem ) a nebo i JPG ( coz muze byt usporny ).
Na ty pripone v Gmaxu nezalezi, po exportu FSka stejne predpoklada priponu BMP. Ve FS je pak vetsinou v tom komprimovanym formatu DXT, DXT3 atp.
 

Re: Re: Re: Re: Gmax tutorial help   22. 4. 2004 / 02:43
Marky Parky   
Ješte ne. V tutorialu je že se textura objevi namapovana špatně, ale objeví. Zkusím namapovat a pak uvidim.. Dik...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Gmax tutorial help   22. 4. 2004 / 09:05
Milan Lisner   
To ze se objevi "spatne", muze taky znamenat, ze se neobjevi vubec
Zalezi taky na tom, jak zacnes nejakou soucast modelovat.
Pokud zacinas modelovat nejaky part z nejakeho zakladniho telesa, vetsinou ma prednastavene nejake mapovani a textura se pak na nem nejak objevi.
Ale kazdopadne tim vlastnim mapovanim by se to melo spravit.

Pokud tedy nemas zatrzeno "disable textures" v konfiguraci viewportu - coz myslim default neni.
Ledaze bys otviral nejaky soubor, ktery to vypnuty mel.

Nejlip, kdyz to zkusis na novem prazdnem souboru, udelas kvadr a ten zkusis cvicne otexturovat.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gmax tutorial help   22. 4. 2004 / 09:36
Blackrat
Mne se taky obcas stalo ze se mi objevil objekt bez textury. Delalo to tehdy, kdyz jsem mel objekt jako velice komplikovany editable mesh ve chvili, kdy jsem na nej nastavil texturu. Pomuze aplikovani modifikatoru UVW maping s typem XYX to UVW. Stejne se ale bude muset udelat pro kazdou plochu unwrap UVW, pokud potrebujes mit texturu presne osazenou. Ale u travy pripadne u betonu nebo u jineho jednoducheho materialu to staci.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gmax tutorial help   22. 4. 2004 / 09:42
Blackrat
Jeste bych zkusil jednu vec, jestli treba ta chyba neni nekde jinde. Vybrat nejakou vetsi plochu a pouze u ni zkusit Unwrap a nasledne nastavit spravne souradnice v editoru UVW. Obcas vubec ten polygon neni v editoru videt, ty souradnice muzou byt uplne mimo bitmapu (unzoom), nebo jsou nektere body slite do jednoho - to mi delalo pomerne hodne, dokud jsem neprsilel na ten figl s mapovanim XYZ to UVW. Ale to je moje osobni zkusenost zacatecnika, mozna to je chybny postup.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gmax tutorial help   22. 4. 2004 / 11:52
Marky Parky   
Opravdu to bylo jak rikal Milan, do te doby nez jsem zapnul libovolne mapovani, tak textura nebyla zobrazena. Musel jsem vybrat libovolne mapovani ( napr. box jak se rika v tutorialu ), a pak doladut unwrapem...

Kazdopadne dik za pomoc a musim uznat ze je to opravdu 1000x jednodussi nez stara cesta pomoci SCASMu...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gmax tutorial help   22. 4. 2004 / 11:59
Blackrat
No oproti SCASM to se vubec neda srovnavat. Ja to v SCASM zkousel jednou jedinkrat - a po tech hruzach kdy jsem musel rucne nastavovat poradi vykreslovani polygonu pro kazdy smer pohledu, jsem hanebne zanechal vsech pokusu v tom cokoli dalsiho vytvaret. Fakt obdivuju vsechny ktere to neodradilo.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ