| | | ako na AI traffic ? 18. 1. 2009 / 14:54 | |
| | pleas poradte my ako mam robyt AI prevoz nepoznate nato nieake free programy,navody a tak ? pripadne tu mozte hodit otom ine info .dik |
| |
|
| | | ako na AI traffic ? 18. 1. 2009 / 15:06 | |
| | | |
|
| | | | ako na AI traffic ? 18. 1. 2009 / 20:44 | |
| | no lenze tam neni ako nato tam je ten ai traffic ale to ja nepotrebujem |
| |
|
| | | | | ako na AI traffic ? navod z internetu 18. 1. 2009 / 20:56 | |
| | O všech souborech
Všechny rozbalené souboru jsou comma separated fille (čárkou oddělované tabulky) a můžete si je tak v pohodě natáhnuot do Excelu nebo jiného tabulkového procesoru, nebo editovat přímo v notepadu. Jednotlivá data jsou členěna pořádcích, údaje pak po sloupcích. Trošku vyjímku pak tvoří flightplans.txt, který nemá konstantní počet sloupců
aircraft.txt
Soubor aircraft.txt obsahuje seznam všech letadle použitých AI. Každý řádek obsahuje právě jedno letadlo:
Syntaxe:
AC#číslo_letadla,cestovní_rychlost,"název_letadla"
číslo_letadla je číslo, které se v celém souboru nesmí opakovat a jednoznačně určuje letadlo
cestovní_rychlost je rychlost, jakou letadlo poletí před zahájením nebo po ukončení přibližovacího, resp. startovacího manévru. Také slouží k výpočtu času příletu v flightplans.txt
název_letadla je přesný název letadla, tak jak je uložen v aircraft.cfg letadla. Nesmí se lišit ani v mezerách a vždy je oddělen uvozovkami.
Příklad:
AC#49,265,"Fokker 70 KLM Cityhopper"
letadlo s číslem 49 bude létat rychlostí 265 knotů a bude to letadlo, které má ve svém aircraft.cfg název "Fokker 70 KLM Cityhopper".
airport.txt
Soubor airport.txt obsahuje seznam všech letišť používaných AI. Každý řádek obsahuje právě jedno letiště:
Syntaxe:
ICAO_kód_letiště,zeměpisná_šířka,zeměpisná_délka,nadmořká_výška_ve_stopách
ICAO_kód_letiště je ICAO kód daného letiště
zeměpisná_šířka, zeměpisná_délka a nadmořská_výška_ve_stopách jsou souřadnice letiště. Nemusí být přesné, je to místo ke kterému budou letadla směřovat než zahájí přiblížení ( tedy může být třeba pozice nějakého VORu )
souřadnice jsou zadávány ve formátu XSS* MM,DD', kde SS jsou celé stupně, MM celé minuty a DD desetiny resp. setiny minut, X je jeno z písmen E,S,W,N
Příklad:
LKRK,N50* 05.6496',E13* 41.3333',1277
Letadla letící na letiště LKRK budou přímo na souřadnice 50* 05,6496' s.š. a 13* 41,333' v.d. a přibližovat se k letišti tak, jako by bylo ve výšce 1277 stop nad mořem.
flightplans.txt
Soubor flightplans.txt obsahuje seznam všech letových plánů. Každý řádek obsahuje letový plán pro právě jedno fyzické letadlo.
Každý řádek je složen s hlavičky a "nohou" ( angl. LEGS )). Musí obsahovat hlavičku a minimálně dvě "nohy". Začíná letový plán tam, kde končí jeho poslední "noha". Je možné dělat okruhy tak, že obě "nohy" končí na stejném místě. "Nohou" může být i více, maximální délka je momentálně omezena na ( myslím ) 14 "nohou".
Syntaxe - hlavička řádku:
AC#číslo_letadla,imatrikulace,hustota,časový_interval,IFRxVFR,
číslo_letadla odpovídá číslu letadla v aircraft.txt ( určuje typ resp. repaint letadla )
imatrikulace označuje imatrikulaci letadla
hustota určuje při jaké hustotě provozu se AI letadlo objeví. Tedy 99% neznamená, že se letadlo objeví na 99 procent, ale že se objeví až když nastavíte hustotu AI provozu na 99%.
časový_interval obsahuje informaci kolikrát za den se proletí všechny "nohy". Pokud je nastaveno na 24Hr, provede se letový plán právě jednou. Pokud je nastaveno 6Hr, provede se letový plán čtyřikrát, vždy po šesti hodinách. V takovém případě pozor, aby se letadlo stihlo vrátit!!!! Syntaxe je vždy XXHr, kde XX je počet hodin ( možná čísla jsou 24,12,8,6,4 ). Další možností je u dlouhyćh letů vyplnit údaj WEEK.
IFRxVFR určuje pravidla letu pro AI pilota i ATC. Je možné vložit buď VFR nebo IFR.
Syntaxe - noha:
čas_odletu,čas_příletu,způsob_volání,letová_hladina,číslo_letu,destinace,
čas_odletu je čas odjezdu od gate ve formátu HH:MM:SS. Vzhledem k tomu, že MSFS měří čast ve zvláštních 16 vteřinových segmentech, může se stát, že po zpětné dekompilaci bude čas o pár vteřin posunut. Pokud použijete jiný časový interval než 24 hodin, musí čas odletu spadat do doby od půlnoci do konce vámi zvoleného časového intervalu. Pokud zvolíte časový interval WEEK, čas odjezdu je ve formátu D/HH:MM:SS, kde D je číslo dne v týdnu počínajíc 0=neděle a končíc 6=sobota. Časy jsou UTC!!!
čas_odletu je možné vyplnit čímkoliv, kompilátor jej přepočítá podle zadaného času startu a rychlosti letadla. Po zpětné dekompilaci již bude vyplňen v pořádku.
způsob_volání určuje jak bude ATC na letadlo volat. F znamená že názvem společnosti a číslem letu, R znamená že imatrikulací. Pokud letadlo nemá vyplněnou společnost, bude se vždy hlásit imatrikulací.
letová_hladina je výška ve stovkách stop nad mořskou hladinou. POZOR!! i lety pod 5000 stop se zde vypisují pomocí letové hladiny. Pokud máte dvě letiště blízko sebe, volte nízkou hladinu, aby nedocházelo k "přeletům! letišť.
číslo_letu je prostě číslo letu.
destinace je ICAO kód letiště, NA které dotyčná "noha" směřuje. "Noha" vždy začíná na koncovém letišti předchozí "nohy" a první "noha" začíná na koncovém letišti poslední "nohy".
Příklad:
AC#18,OK-RAK,56%,24Hr,VFR,08:00:00,08:30:00,040,R,0700,LKPR,10:00:00,10:30:00,040,R,0700,LKRK
Letadlo číslo 18 ( cesna ), s imatrikulací OK-RAK, pokud bude hustota AI provozu větší než 56 procent, poletí VFR let z Rakovníka ( LKRK ) v 10:00 ( 08:00 UTC ) a přistane v Praze v 10:30 ( 08:30 UTC ). Poletí ve výšce 4000 stop a bude volán jako OK-RAK. V 10:00 opět odstartuje a přistane v 10:30 zpátky v Rakovníku, opět ve výšce 4000 stop a opět bude volán OK-RAK.
AC#38,OK-WAA,60%,WEEK,IFR,0/11:29:04,0/18:08:58,310,F,0050,KJFK,1/00:04:35,1/06:44:29,300,F,0051,LKPR
Letadlo číslo 38 ( Airbus ČSA ), s imatrikulací OK-WAA, pokud bude hustota AI provozu větší než 60 procent, poletí IFR let z Prahy ( LKPR ) do New Yorku ( KJFK ). Bude startovat v neděli v 13:30 ( 11:30 UTC ), poletí v 31000 stopách a přistane v neděli v 14:10 ( 18:10 UTC ). Bude volán jako ČSA50. Zpět startuje v neděli 20:05 ( pondělí 00:05 UTC ) a v Praze přistane v pondělí v 08:45 ráno ( 06:45 UTC ). Poletí v 30000 stopách a bude volán ČSA51.
Snad jsem vysvětlil všechno, případně čtěte ještě jednou, a znovu a znovu, než to pochopíte. Jo a experimnetujte a spousta věcí vám dojde.
|
| |
|
| | | | | | ako na AI traffic ? navod z internetu 18. 1. 2009 / 22:04 | |
| | Tak za tento návod musím aj ja podakovať. diki idem hned skúšať čo to spraví |
| |
|
| | | | | | | ako na AI traffic ? navod z internetu 19. 1. 2009 / 07:15 | |
| | Konečně návod k pochopení.Díky |
| |
|
| | | | | | | | ako na AI traffic ? navod z internetu 19. 1. 2009 / 08:12 | |
| | To snad neni pravda lidi. To se tady bude tak dlouho skemrat, az to nekdo okopiruje co je tady za rohem a vlozi to do prispevku??? Pro vsechny, co misto vyvinuti trochu aktivity jen tupe davaji daatzy porad za sebou: HLEDEJTE TROCHU!!!
http://www.flightsim.cz/article.php?id=47 |
| |
|
| | | | | | | | | ako na AI traffic ? navod z internetu 19. 1. 2009 / 09:15 | |
| | Aj tak vďaka, už som skúsil a ono to fakt fakčí. mám moj prvý AI |
| |
|
|