FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Zlin 226 a 526 - Navigacia a IFR Jeden příspěvek | Celý strom
Zlin 226 a 526 - Navigacia a IFR   16. 4. 2004 / 08:43
xWing   
Zdravim.
Tak som si vcera vecer nainstaloval tieto nase ceskoslovenske skovosty. Problem s gauge uz mam vyrieseny, chybal fssound.dll v modules.
Neviete preco v Z226 maju prepinace krasny klikavy zvuk, ale v Z526 tento zvuk klikania absentuje ??? Mam FS2004. Pritom ked som porovnaval adresare sound, tak boli takmer zhodne na 99%
Dalej, kedze som to naistaloval vcera vecer, bola tma, tak som sa rozhodol pre kratky IFR let z LZIB do LZZI.
OUHAAA, a hladam hladam na pristrojovej doske, ale ziadny pristroj na navigaciu okrem kompasu som nenasiel.
Som naozaj slepy, alebo tieto Zliny Z226 a Z526 naozaj nemaju navigacne pristroje ???
 

Re: Zlin 226 a 526 - Navigacia a IFR   16. 4. 2004 / 09:11
Pips   
mno ehm, nevim o jedinem Treneru s IFR vybavenim, priste zkus ten IFR treba s Blanikem
letu zdar
 

Re: Zlin 226 a 526 - Navigacia a IFR   16. 4. 2004 / 09:16
JBr   
Proboha, drz se na zemi To vazne chces od vlecny a akrobaticky masiny, aby mely IFR vybaveni? Zapomen na ILS, VOR a podobne srandicky, opras mapu a neletej po zapadu... Nebo si doinstaluj k panelum GPS
 

Re: Re: Zlin 226 a 526 - Navigacia a IFR   16. 4. 2004 / 09:24
xWing   
Panove klidek, ja som v tej masine v zivote nesedel, tak jako mam vediet ze ake je jej realne vybavenie !?
V tom pripade su tieto stroje v FSke naozaj k nicomu, kedze vsetci dobre vieme, ze VFR alebo podla mapy sa vo FSke lietat moc neda.
No tak som to zasa az tak nemyslel, aby ste sa neurazili. Su to nadherne stroje.
Ako sa potom v reale piloti presuvaju z jedneho aeroklubu do druheho ??? To vazne len s mapou v ruke ???
 

Re: Re: Re: Zlin 226 a 526 - Navigacia a IFR   16. 4. 2004 / 09:30
JBr   
No, pokud muzu soudit podle nasi 205ky, tak se s ni nikdo nikam nepresouva, jen se s ni vleka, pripadne mistne poletuje a tam mapu ani budiky nepotrebujes, protoze to okolo letiste znas. Na presouvani z jednoho aeroklubu do druheho mame Metaka s plnym vybavenim

Mimochodem, jeste nez se objevily GPSky pro bezne pouziti, letaly se prelety (a mnohde jeste letaji) na erach jakou jsou Blaniky a Vosy a tam taky nemuzes ocekavat nejake zazraky techniky. Pekne mapa a dusledna predletova priprava...
 

Re: Re: Re: Zlin 226 a 526 - Navigacia a IFR   16. 4. 2004 / 09:31
Pips   
Neboj se, jenom to prislo aspon me hodne vesely .A diky klukum co tady tvori ty ruzne scenerie a celly a ruzne VFR objekty se to VFR leta s temahle masinkama docela dobre, delaj skvelou praci a bez nich by to opravdu neslo.Pri realnem letu se naviguje presne jak rikas srovnavanim toho co vidis s mapou a v soucasny dobe se pouzivaj jeste rucni GPSky ( jak kdo, podle chuti )
 

Re: Re: Re: Re: Zlin 226 a 526 - Navigacia a IFR   16. 4. 2004 / 19:59mimaz
jasne ze sa da lietat VFR, ale v FSke je to akurat tak IFRove VFR
cumis len na rychlomer, vyskomer,...
 

Re: Re: Re: Zlin 226 a 526 - Navigacia a IFR   16. 4. 2004 / 09:33
Blackrat
A jakej je v tom problem? Pred letem stejne musis delat navigacni pripravu, zpocitat si kurzy, vzdalenosti, casy. Pak vystacis s kompasem rychlomerem a stopkama. Navic aeroklubacky letiste stejne nemaji NDBcka ani VORy..

A ze se ve FS neda litat VFR, o tom by se dalo polemizovat, vzhledem k tomu ze se zacinaji delat ty VTP celly, kde jsou krasne videt lesy, reky, silnice a taky uz je plno orientacnich bodu - hrady, rozhledny, a profil terenu uz taky odpovida realu...
 

Re: Re: Re: Re: Zlin 226 a 526 - Navigacia a IFR   16. 4. 2004 / 09:56
Sněhulák   
Jo ne nadarmo máme v ČR i mistra světa z minulého roku ve srovnávací navigaci .-) teda doufám, že si to pamatuji dobře .-?))
 

Re: Re: Re: Re: Zlin 226 a 526 - Navigacia a IFR   16. 4. 2004 / 10:09
xWing   
Mimochodom, ked sme pri predletovej priprave.
Kedze uz sme v 21.storoci , existuje v REALE dufam nejaky soft, ktory ma v sebe databazu letist a tam si zadam len start, waypointy, ciel, takze mi automaticky prerata kurzy a casy ???
Ja viem, ze poriadny pilot, by si to mal do mapky poctivo nakreslit a zratat matematikou zo zakladnej skoly, ale ide mi len o informaciu, ci exstuje aj modernejsia metoda.
Ja teda aby som sa nezdrzoval kreslenim a pocitanim, PRIZNAVAM SA dobrovolne, moja predletova priprava je FSnavigator. Ale CESTNE PREHLASUJEM pred nastupenou jednotkou , to lietadielko mam schovane (disabled), aby mi to nesluzilo ako GPS navigator, cize nepodvadzam a FSNav vyuzivam IBA ako databazu VOR, DME a zoznam vsetkych letisk + nakreslena trasa letu s pripadnym zaloznym letiskom.

 

Re: Zlin 226 a 526 - Navigacia a IFR   16. 4. 2004 / 10:20
Blackrat
Pokud vim tak existuje v elektronicke verzi databaze Jepessen, ale tak nejak si nejsem jisty jestli maji v aeroklubech pocitac Taky existuje jakysi letecky klon geobaze, kde jsou icao symboly letist, majaku, zakazany a omezeny prostory a vyskovy prekazky. Nikdy jsem to ale nevidel pusteny, jen obrazky z toho. Osobne se domnivam ze spocitat si ty navigacni trojuhelniky rucne ma svy kouzlo, vzdycky mam pak takovej dobrej pocit ze se mi to podarilo presne proletet a ve spoctenych casech.
 

Re: Re: Zlin 226 a 526 - Navigacia a IFR   16. 4. 2004 / 10:22
Charlie   
Sím, na LKPM maj nejen počítač, ale i infernet .o))
 

Re: Re: Re: Zlin 226 a 526 - Navigacia a IFR   16. 4. 2004 / 10:34
Blackrat


No ja byl na aeroklubovym letisti naposledy napodzim v roce 1989, to jsem tam (LKUO) jeste zadny kompy nevidel..
 

Re: Re: Re: Zlin 226 a 526 - Navigacia a IFR   16. 4. 2004 / 11:11
Zdeněk
I když máš GPS, stejně musíš mít na palubě leteckou mapu, pokud letíš na přelut, tak máš povinnost si udělat navigační přípravu. U motorářů je to snazší (kurz, vzdálenost, rychlost, čas jsou počítatelné), ve větroni je vše závislé na počasí a musíš pořád kontroluvat svou polohu, ne každý vozí GPS. Většina pilotů ale stejně zná naši malou republiku nebo aspoň tu část kde lítá zpaměti.
 

Re: Re: Re: Zlin 226 a 526 - Navigacia a IFR   16. 4. 2004 / 12:16
cmar
heh .. som lietal v Blaniku len s kompasom ) napr, Vajnory - ruzomberok ..) najvacsie umenie bolo si vhodne poskladat mapu na koleno, ,lebo jej rozmer kludne zakryl strechu skodovky .. :
 

Re: Re: Re: Re: Zlin 226 a 526 - Navigacia a IFR   16. 4. 2004 / 13:11
Zdeněk
Na co mapu do Ružomberka? 5km proti proudu Váhu od místa, kde začal mít bílou pěnu mezi vodou a dálnicí Aspoň za éry BZVIL to tak bylo.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Zlin 226 a 526 - Navigacia a IFR   16. 4. 2004 / 15:48
cmar
no hej )) skoro presne .. mapu na to že ked si "zakufroval" aby si sa pracne podla dedinskej tabule nasiel a potom mohol zavolat z krcmy na svoje letisko nech pre Teba pridu a kym prisli som bol na "šrot" .))..
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ