Psal jsem o tom, že se mi to počítat nechce, resp. nemám na to teď čas. Vycházel jsem z odhadu velikosti a váhy porovnatelné lodi (například rybářské kutry) mají okolo 70t a velikost 40x7m ponor 2-4m. Je nutné uvažovat s tím, že hermetická část, která může přispět vztlaku je pouze trup a to ještě jen "obytná část" podvozkové gondoly, křídla, VOP SOP se během krátké doby zatopí vodou. Pakliže by se neotevřeli žádné dveře tak by to teoreticky na hladině zůstat mohlo, protože předpokládám "čáru ponoru" někde v půli trupu a otevřením dveří by okamžitě došlo k zatopení. Ale jak říkám, pakliže bych měl všechny dostupné údaje (hmotnost plocha hermetizované části a.t.d.) tak po hodině počítání by se to dalo spočítat. Dále by to chtělo výkresy, protože netuším kde jsou umístěny PACKy, resp. kde mají vdechy a jestli jsou konstruovány tak, aby se daly hermetizovat... Uvědom si, že tlakový vzduch se žene jako přetlak do kabiny a jeho regulace se řeší upouštěcím ventilem, těžko říct, zda je počítáno s tím, aby se i toto hermetizovalo, protože v běžném provozu je to zbytečné. Jestli je to tak, dojde k zatopení třeba i klimatizací... ale o tom můžeme jen spekulovat. |
|