| | | Definice přeletu 15. 1. 2009 / 00:07 | |
| | Chtěl bych se zeptat, jestli někdo neví, zda a kde předpis definuje pojem "přelet" (ve smyslu navigačního letu). Jde mi především o minimální dobu trvání letu, od které se dá do zápisníku napsat let jako přelet nebo traťový let. Hledal jsem, ale všude jsou napsány jen požadavky typu "20h na přeletech", nikde není definováno, co vlastně přelet je.
A ještě jeden poddotaz - kolik hodin na přeletech musí nalétat člověk, který žádá o CPL? Všichni mi tvrdili, že 40 nebo 50, ale dnes jsem v předpise našel, že 20. Je v tom nějaký háček, nebo opravdu jen dvacet hodin? |
| |
|
| | | Definice přeletu 15. 1. 2009 / 00:23 | |
| | No přelet by měl být každý let, který je proveden z bodu B do bodu A, tedy má rozdílné místo počátku trati a konce trati, nebo je přes nějaké otočné body (má trať).
Jinak na CPL musíš mít min. takové, jaké se píše v předpise.
Pokud jsem napsal nějakou blbost, opravte mě. |
| |
|
| | | | Definice přeletu 15. 1. 2009 / 00:52 | |
| | O to mi právě jde - zda musí mít let, který si člověk může započítat do doby "přeletů", odlišné místo vzletu a přistání. A jakým způsobem se takový let označí v zápisníku, pokud se člověk vrátí na místo vzletu.
Jednoduše řečeno potřebuju zjistit, co na ÚCL sežerou a co ne |
| |
|
| | | | | Definice přeletu 15. 1. 2009 / 07:58 | |
| | Min. délku ti prozradil kolega, ale tyhle věci snad zkonzultuj spíš se svým instruktorem, ne? Jinak co si pamatuju, UCL vyžaduje tzv."úplné přistání", tzn. že do zápisníku píšeš místo vzletu a místo přistání. Tedy pokud letíš na jedno cizí letiště - popíšeš dva řádky zápisníku. Pro UCL pak doporučuji si nechat dát na cílovém letišti razítko do zápisníku - je to pak nade vší pochybnost. No a taky volit nějakou rozumnou trať, aby člověk nenalítal 20 hodin pořád na stejný letiště, to by jistě vzbudilo oprávněné pochybnosti.
Kde se učíš lítat? Že ti tam tohle nikdo neřek? |
| |
|
| | | | | | Definice přeletu 15. 1. 2009 / 09:20 | |
| | Je to jak říká Orlík, piš si každý úsek do nového řádku a letiště vzletu musí být rozdílné od letiště přistání a nech si to potvrdit, zejména u toho "dlouhého" letu. S tímhle pak měli problémi hlavně vojáci, když šli do civilu a žádali CPL/ATPL, protože na navigačních a "přeletech" toho nalítali spousta, ale jak mi říkal jeden kolega, kvůli šetření pneumatik a cyklů obecně udělali po trati někdě sestup, ale s průletem nad dráhou, nesedali, a ÚCL to neuznal jako přelet, protože letiště vzletu bylo v zápisníku totožné s letištěm přistání a počet přistání jedna. Upřímně řečeno, podle mé selské úvahy je to blbost, udělat někde s MiG-21 průlet považuju za rovnocenné s přistáním, kterých dotyčný stejně někde naseká ažaž.
Stejně tak ÚCL s občas zpochybňuje zejména ty "dlouhé" přelety, jednak kvůli délkám (celkové i jednotlivých ramen), jednak kvůli dokladování, proto si to radši pořádně naplánuj a dopředu si zajisti, že na těch letištích bude někdo, kdo ti to orazí a případně dosvědčí |
| |
|
| | | | | | Definice přeletu 15. 1. 2009 / 09:28 | |
| | Skolu bych radeji nejmenoval,je to dobra skola, ale tohle me malinko stve - kdyz jsem se ptal, co musim splnit, abych mohl zacit litat ifr, bylo mi receno "litej,orle, na to mas jeste cas". Jeste se urcite poptam, dlouho jsem tam nebyl, jen jsem chtel nejaky oficialni podklad z predpisu, aby to nebylo stylem "jedna pani povidala".
Diky za reakce, jeste maly dotazek, je mozne do preletu zapocitat i ty z vycviku ppl? Opet jsem to nikde nenasel. |
| |
|
| | | | | | | Definice přeletu 15. 1. 2009 / 10:07 | |
| | No nechci byt drzy, ale kdyz "nekdo" koho ses "tam" ptal rekne, at jeste chvili zapracujes na time buildingu, tak to miva opodstatneni... Predpokladam ze CPL nemas.
Ja tam s nima problemy zatim nemel (kdyz nepocitam ze rano pred letem do zahranici prijdu k masine ktera ma sundanou vrtuli a nikdo se nema k tomu aby ji nasadil, napr.). |
| |
|
| | | | | | | | Definice přeletu 15. 1. 2009 / 10:26 | |
| | Ja s nima taky zadny problem nemam, tohle je jedina vec, ktera me zarazila. Preci jen pri sto hodinach uz se clovek zacina zajimat, co bude dal, co a jak ma litat a uvedena veta mi neprijde zrovna jako dostacujici informace Ale to je fuk, jeste se na to poradne poptam a nenecham se odbyt |
| |
|
| | | | | | | | | Definice přeletu 15. 1. 2009 / 10:31 | |
| | Jo to ja chapu. Ono nekdy to tam je o tom prijit a oznamit ze chces zahajit vycvik pro to a to. Kdo se moc pta, moc se dozvi |
| |
|
| | | Definice přeletu 15. 1. 2009 / 00:51 | |
| | Všechno najdeš v předpise JAR-FCL 1. Pro vydání průkazu CPL je požadavek 200h total, 100h PIC a z toho 20h PIC na přeletech včetně navigačního letu o celkové délce 300NM. Těch 50h PIC navigačních na přeletech platí pro žadatele o kvalifikaci IR.
A jak je definovaný přelet? No teď se mi nechce hledat v předpise, ale co si vzpomínám, tak že se to časově bere jako let trvající minimálně 15 minut letu v hladině nebo tak nějak jsem to četl, čili 15 minut na trati. K tomu si připočti vzlet a přistání a máš to. Ale říkám, v tomhle si jistej nejsem. |
| |
|
| | | | Definice přeletu 15. 1. 2009 / 00:56 | |
| | Máš pravdu, 50h je na IR, díky za upozornění, to jsem nějak přehlédl |
| |
|
| | | Definice přeletu 15. 1. 2009 / 10:29 | |
| | Clovece ja koukam do predpisu a vidim tam:
"20 hodin VFR navigačních letů ve
funkci velícího pilota, zahrnujících navigační let
o celkové délce alespoň 540 km (300 NM), v jehož
průběhu musí být provedena přistání s úplným
zastavením na dvou letištích jiných než letiště odletu; a"
Navigacni let = prelet? Nevim jestli drive to bylo v jaru definovane jako 20 hodin na preletu (jak pises ty ve svem prispevku), ale ja to tady vidim jinak. Kdyz mas pres limit tak nema cenu se hadat, ale jinak bych se tim asi ohanel. Navic do tech 20 hod se ti pocita i 300 majlovy navigacni (coz je dejme tomu tak tri hodinky pokud to litas na ty cessne nebo o neco malo min v ak na 142).
Co je dalsi novinka - ten dlouhy navigacni NEMUSI byt z A do A (ale musi samozrejme byt v jeden den, to plati porad). Tzn. kdyz v lete svezes mladou do Italie nebo do Chorvatska se vykoupat, tak si to muzes pocitat jako tohle navigacni (pozor na ta dve plna pristani, jedno bys pravdepodobne stejne delal kvuli palivu, druhy by sis musel napsat). |
| |
|
| | | | Definice přeletu 15. 1. 2009 / 10:37 | |
| | Jj, to jsem taky nasel, jde mi o to, jak to musi byt uvedene v zapisniku, aby na UCL neprskali Tzn. pokud staci, ze je tam let z A do A v dobe trvani dejme tomu min 20, 25 minut, nebo jestli treba v poznamce musi byt napsano, ze jde o navigacni let. Nebo jestli vse musi byt z A do B. |
| |
|
|